Skocz do zawartości
sergiusz-

Prośba do posiadaczy cb radia - gdzie zamontować w B5 3B

Rekomendowane odpowiedzi

Trzymając radio w półce gdzie montujecie antenę? kabel powinien mieć 3,62 więc chowając go w progach i słupkach daleko nie sięgnie, a jaż napewno nie na klapę w sedanie lub okolice anteny FM w kombi. Przedłużacie przewody mimo to czy antena na środek dachu ląduje - ew. reling. :??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przedłużacie przewody mimo to czy antena na środek dachu ląduje - ew. reling.

Jasne, mogę i podać na przykładzie Sirio ML-145 oraz Sirio T3-27, pierwsza z nich w przypadku przedłużenia przewodu nie zmienia praktycznie SWR, druga natomiast z uwagi jak mniemam, że to helikal, to zdecydowanie tak, strojenie było konieczne, znaczy stroik jest wykręcony niemalże o ponad 60% do pozycji pierwotnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kabel powinien mieć 3,62

 

A kto tak powiedział ;-) ? Nie przejmuj się tym zbytnio, przedłużaj czy tez skracaj ile potrzebujesz - na koniec sprawdź po prostu SWR i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jasne, mogę i podać na przykładzie Sirio ML-145 oraz Sirio T3-27, pierwsza z nich w przypadku przedłużenia przewodu nie zmienia praktycznie SWR,

wczoraj przy pomocy POLMOSa zwiekszalem kabel i SWR z 1.4 skoczyl na 3.0, dopiero powrot do ori kabla ML-145 i skroceniu o ok. 2cm bata mam SWR na poziomie 1.3 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj przy pomocy POLMOSa zwiekszalem kabel i SWR z 1.4 skoczyl na 3.0, dopiero powrot do ori kabla ML-145 i skroceniu o ok. 2cm bata mam SWR na poziomie 1.3

Ja stosowałem kabel RG58 z gęstym oplotem, cena coś koło 2,50 zł za metr, więc do tanich nie należał. Miałem wcześniej taki z Allegro szit, który nawet nie dawał się przylutować, na tym kablu słyszałem się w głośnikach w radiu samochodowym.

Rozumiem, że w Twoim przypadku masa i cała reszta podłączeń jak najbardziej prawidłowa? Jaki SWR miałeś pierwotnie na ML-145?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwiekszalem kabel i SWR z 1.4 skoczyl na 3.0

 

Nie skoczył na 3.0 tylko zwarcie jakieś miałeś - po prostu źle przedłużyłeś ten kabel :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie skoczył na 3.0 tylko zwarcie jakieś miałeś - po prostu źle przedłużyłeś ten kabel

Dlatego postawiłem pytanie, jaki SWR miał na początku, przed przedłużeniem kabla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlatego postawiłem pytanie,

 

Zupełnie niepotrzebnie, bo przecież napisał :

 

i SWR z 1.4 skoczyl na 3.0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a koniec końców kabel został ten sam jedynie ponownie przylutowany do podstawy anteny. Tylko ze ja mam B4 a to temat o B5 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zwiekszalem kabel

 

A jaką metodą ? Lutowanie czy beczka ?

 

---------- Post added at 17:14 ---------- Previous post was at 17:14 ----------

 

Ja przedłużałem ( lutowałem ) do ml'ki o 2m i swr bez zmian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja swoje radyjko wciskam koło fotela pasażera w czasie jazdy się nie porusza słychać dobrze nie przeszkadza nikomu no a wiadomo ze na noc muszę je chować to łatwo sie odkręca antenkę i chowa do schowka podłączam je pod zapalniczkę a antenkę chowam w bagażniku mam kombi więc jest to dość proste rozwiązanie nie wymaga stałego montażu i można używać w każdym aucie jak potrzebuję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jaką metodą ? Lutowanie czy beczka ?

nowy kabel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki SWR miał na początku

na początku na starym kablu 1.5 na srodku pasma

 

kabel RG58

też RG58

SWR z 1.4 skoczyl na 3.0

dokładnie to podniósł sie na ok3.0 na #40 i 2.5 na #1

 

zwarcie jakieś miałeś - po prostu źle przedłużyłeś ten kabel

kurde bylo juz ciemno i jakos mi wypadło sprawdzenie zwarcia,sprawdzilem tylko czy jest przejscie miedzy koncami gorącej żyły i oplotu

nie wykluczam ze mogło byc jakies zwarcie bo wykorzystałem stary wtyk

 

OT:Art weż ten kabel do Glinnej a ja wezme sprzety i nowy wtyk to zobaczymy czy cos wymodzimy :drinks:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontowanie pod podlokietnikiem najbardziej mi sie podobalo ... tylkoo zamiast to skrecac na sruby, mozna to zamontowac na rzepy ...

 

w kazdej chwili mozna sciagnac, no i nie niszczy sie podlokietnika ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio znalazłem w internecie takie oto zdjęcie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7488395c37f52b2c.html

Pomyślałem - gdyby udało się zamontować radyjko CB w środku tej obszytej skórą przystawki byłoby super. Opis był taki, że przystawki montowane są do fabrycznych punktów montażu więc brak problemów z wierceniem. Koledzy spotkał się ktoś z takim uchwytem? i gdzie można go nabyć? Niestety nie zapisałem adresu strony, na której to widziałem. :( Zdjęcie prezentuje wnętrze Golfa V, ale do Passata też pewnie coś takiego występuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zdjęcie prezentuje wnętrze Golfa V

Golfa IV. A co do tego mocowania do uchwytu telefonu, to jest ono puste wewnątrz, więc szansa jakaś tam na montaż co najwyżej unidena pewnie jest. Jednak bez zewnętrznego głośnika się pewnie nie obejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem sporo takich paneli do uchwytów telefonów i nie sądzę, żeby w któryś z nich zmieściło się radio CB. Są one wykonane tak, aby jak najmniej odstawały od miejsc do których są dopasowywane.

Edytowane przez MauroO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamontowanie radia CB pod małym schowkiem jest dość mało inwazyjne. Wystarczy zdjąć "gumowy dywanik" przebić się przez plastik np. ostrymi nożyczkami, rozwiercić otwory na odpowiednią średnicę i dokręcić standardową blaszkę mocującą, która jest chyba w komplecie z każdym radiem. Wsuwamy "dywanik" na miejsce i mamy zakryte łby śrub mocujących. Radio podłączamy np. pod bezpieczniki a kabel antenowy puszczamy progiem. Przy sprzedaży auta demontujemy CB, nabywca na pewno nie zobaczy otworów po mocowaniu radia.

Fakt, że takie rozwiązanie jest dość wygodne w automacie bo nie używa się lewej nogi.

DSCN5970.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapewne w manualu zdecydowanie gorzej jest podczas operowania sprzęgłem, radio na pewno otrzyma kilka kopniaków dziennie. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności