Jump to content
sergiusz-

Prośba do posiadaczy cb radia - gdzie zamontować w B5 3B

Recommended Posts

Mam zamiar zakupic cb radio tylko mysle w którym miejscu je zamontować.Chodzi o to żeby było pod ręką i jak najmniej przeszkadzało w czasie jazdy itp.Jeżeli ktos ma fotki swojego radia gdzie i jak ma zamontowane to niech wrzuci na forum bede wdzieczny.

Edited by artmin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na forum była już o tym mowa :619: poszukaj dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mojego brata CB-Radio zamontowane jest pod przednim podłokietnikiem. glosniczkiem do dolu i wystarczajaco dobrze slychac. a gruszka nie jest przymocowana, poprostu lezy:) mozna ja zamontowac, ale po co?? w czasie jazdy spokojnie mozna regulowac, bo zwykle jak sie jedzie to prawa reka spoczywa na podlokietniku (chyba wlasnie po to jest). niestety fotek nie przesle bo nie mam jak:( ale mysle ze zrozumiales i mozesz sobie wyobrazic jak to wyglada. mysle ze jest to dobre umiejscowienie.

 

P.S. a co do gruszki - to i tak jak jezdze to grucha zwykle lezy na nodze, tak ze w kazdej chwili moge po nia siegnac.

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

według mnie to najlepiej, antena na tylnej klapie po stronie kierowcy (oczywiście tylko w sedanie), a CB koło prawego kolana, na lewo od drązka zmiany biegów (w B5)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja CB wkładam do schowka przed drążkiem zmiany biegów (pod popielniczką), wychodzę z założenia, że w racie wypadku radio zatrzyma się na drążku, a nie na pasażerze z tyłu... Ale męczy mnie to i też szukam lepszego miejsca. Na uchwyt gruszki niezłe miejsce jest po lewej stronie radia zwykłego (tylko musisz mieć mikroskopijną gruszkę, inaczej dźwignia wycieraczek będzie kolidowała) lub na samej górze konsoli, między zegarami a środkowym nawiewem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcind

Ja swojego radyjka (UNIDEN 510XL) niestety nie mocowałem nigdy bo musze go przekałdać w dwóch samochodach. Problem sie skończy jak kupie drugie :). Ale jedna uwaga - złodzieje nie śpią, a dla nich takie radyjko to też jakaś kaska, wiec przede wszystkim zamontuj te radio tak żeby sie nie wrzucało w oczy, albo mozna było szybko je wyjac i wrzucić np. pod siedzenie. Kilku moich kolegów kupowało już szyby i nowe CB. W sumie sama antena rzuca się w oczy i też kusi, ale jak masz magnes zawsze możesz ją schować. Ja jak kupię sobie drugie to zamontuję je z lewej strony pod kierownicą. Tam jest taki mały schowek i są radia które pasuja do niego i do tego mają podswietlenie takie jak zegary w passkach :), lub trzochę niżej na standardowym uchwycie. Sprawdzałem i nie przeszkadza w niczym, a do tego mało je widać. Jeszcze jak masz przełaczanie kanałów w gruszce to i tak bedziesz do niego żadko sięgał.

A gruszkę to i tak każdy w osobówkach trzyma praktycznie miedzy nogami bo tak jest najwygodniej.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

a oto fotki jak jest u mnie, gruszka leży na kolanie

7

8

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szefo

witam

mam podobny problem z umiejscowieniem cbka w B5tce odpada niestety lokalizacja w podłokietniku bo go niestety nieposiadam:( w schoweczku pod radiem zwykłym niestety sie nie mieści bo miałbym problem z wrzuceniem trójki czy piątki zastanawiam sie jeszcze czy by sie nie dało zamocować go pod kierownicą po lewej stronie przy schoweczku ale obawiam sie że sie tam nie zmieści moze macie jakieś jeszcze rozwiazania bo niechciałbym żeby mi latało po całym aucie

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

poszukaj kolego tego tematu:

jak montujecie cb do b4?

tam mozesz zobaczyc kilka ciekawych fotek, co prawda nie z b5 ale moze cos Ci zasugeruja.

pozdrawiam jasNiemowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szefo
oczywiście czytałem jednak w b5 jest troche mniej miejsca pod kierownicą po lewej mysle też czy by radia poprostu nie przytwierdzić na pulpicie powyrzej środkowych kratek nawiewów tyle że bedzie sie strasznie eksponować moze sa jeszcze jakies mniej drastyczne rozwiazania

Share this post


Link to post
Share on other sites

U siebie w B5 zamontowałem CB po lewej stronie, pod takim małym "schowkiem", miałem fotkę ale się gdzieś zapodziała... Próbowałem w nim ale niestety zabrakło paru mm..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio lezy jak widac. Dodam ze nie jest w zaden sposob przymocowane, poprostu jest ,,wepchniete". Gdy autko stoi gdzies dluzszy czas, odpinam zasilanie i gruche z radia, ktore wkladam pod siedzenie pasazera od tylu. Przewod antenowy poprowadzony jest z bagaznika pod tylnymi siedzeniami. Od srodka tylnego siedzenia lezy luzno do radia.

 

Czy ktos z Was ma podpiete radio bezposrednio pod akumulator?? czy faktycznie ogranicza o zaklucenia wywolane praca samochodu??

 

ps.przepraszam za slaba jakos zdjec

pozdrawiam jasNiemowa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest custome

alan1gf3.th.jpg

 

tak zamontowałem swoje radyjko alan 100+ nie lubię kiedy coś wystaje poza kontur fabrycznych części

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest szefo

@jasNiemowa ciekawe rozwiazanie ale wydaje mi sei troche mało stabilne no i czy słychać coś przez głośnik jak jest przyparty do siedzenia??

 

@custome bardzo ciekawe rozwiaznai chyba najlepsze z tu opisywanych chociaż @Konradosowi też nic zapewne nie brakuje jednak nurtuje mnie jak je tam zmieściłeś?? mozna wyciagnać tylną ściankę z tej pułeczki no i jak rozwiazałeś kwestię głośnika masz oddzielny czy jakieś dzwieki z radia docierają ??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest custome

dosyc łatwo można tą ściankę wyciąc wewnątrz ja akurat miałem szlifiereczkę wysokoobrotową ale i tak większośc zrobiłem lutownicą z długim grotem. Zasilanie podłączyłem do radia samochodowego, radyjko wręcz idealnie pasuje w to miejsce dodatkowo przykręciłem z lewej strony do śruby od tego tunelu nawet nie drgnie. Na początku miałem zamiar podłączyc drugi głośniczek, to radyjko ma nawet wyjście pod głośnik ale nie ma potrzeby, słychac idealnie. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
@jasNiemowa ciekawe rozwiazanie ale wydaje mi sei troche mało stabilne no i czy słychać coś przez głośnik jak jest przyparty do siedzenia??

 

Glosnik nie jest od strony siedzenia tylko od mojej strony i praktycznie caly jest na wierzchu, a co do stabilnosci to radio idealnie sie ,,klinuje" i nie przemieszcza sie w zadnym kierunku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pik

witam, ja w swoim passaciku (1987) radyjko przymocowałem po stronie kierowcy przy prawym kolanie, ani troszkę to nie przeszkadza w prowadzeniu auta i jeste dobrze widoczne w czasie jazdy a w razie wymontowania go nie będzie widać śladów po wkrętach. :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie jest z lewej strony pod kierownica, pod tym malym schowkiem. Myslalem ze bedzie przeszkadzac przy wsiadaniu/wysiadaniu, ale sie grubo mylilem. Radia nie widac z zewnatrz. Gruszka lezy w boczku od drzwi. Osobiscie jest to wygodne, problemu nie sprawia mi tez regulacja radia podczas jazdy, bo sie trzeba troszke schylic do przodu, ale nie regulujemy przeciez go cala droge :]

Share this post


Link to post
Share on other sites
A u mnie jest z lewej strony pod kierownica, pod tym malym schowkiem. Myslalem ze bedzie przeszkadzac przy wsiadaniu/wysiadaniu, ale sie grubo mylilem. Radia nie widac z zewnatrz. Gruszka lezy w boczku od drzwi.

Mam tak samo i jest :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest tosiek1

Ja mam zamontowane radyjko po lewej stronie kierownicy, w półeczce. Idealnie pasuje do UNIDENA 520XL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy