Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe sprawa szukam na forum problemu z odpalaniem, i masz podobne objawy co ja tylko mi świeci się kontrolka od hamulca, auto rano odpaliło normalnie, następnie na powrót do domu musiałem trochę pokręcić 3 razy gdzieś i zajechałem na myjkę i po umyciu mogłem kręcić do bulu i nic, nie było słychać też pompi paliwa, jak by kręcił na sucho, po 10-20 minutach zakręcił 4 razy i pojechałem do domu, a dziś od ręki i wieś tu zrozum rozum, a i jeszcze temperatura silnika na desce nie podnosiła się równomiernie tylko auto na postoju nagrzało się trochę i fikało z 0 do 50, ze 4 razy potem od razu z 0 do 90. OCB ?

 

 

Cześć, kiedyś chciałem kupić seata toledo właśnie z silnikiem 1.9TDI o mocy 110km auto było z komisu po oględzinach pojechałem się przejechać autem, auto podobno nie było długo odpalane i padła bateria. odpalili auto od aku. rozruchowego i odpalił idealnie od ręki ale po 20 minutowej jeździe i zgrzaniu się auta wróciłem do komisu i zgasiłem samochód, i już nie odpalił dwa akumulatory wyładowane i silnik nie odpalił kolega podłączył komputer i winny temu był jakiś czujnik temperatury, może i u ciebie jest z nim problem dlatego temperatura na blacie wariuje i po złapaniu jakiejś temp. silnik wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to że pompki nie słychać było to może być od komputera że widział zbyt wysoką temperaturę silnika i nie chciał go odpalić ? nawet nie podawał paliwa ? bo kręcił kręcił tylko na sucho, i jak odpalił w końcu po małym (czytaj 20 minut )postoju to mały biały dymek,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to że pompki nie słychać było to może być od komputera że widział zbyt wysoką temperaturę silnika i nie chciał go odpalić ? nawet nie podawał paliwa ? bo kręcił kręcił tylko na sucho, i jak odpalił w końcu po małym (czytaj 20 minut )postoju to mały biały dymek,
Nie mam zielonego pojęcia czy taki czujnik może wpływać na pompę paliwa, myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie podjechać do mechanika żeby auto sprawdził za pomocą komputera, a czy jak już auto odpala to "kuleje"jak by nie dostawał paliwa na wszystkie gary? czy kreci i nagle odpala i silnik chodzi równo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolejny raz, dalej mam problem z kontrolkami ABS ESP według mechanika problem był w uszkodzonym alternatorze tzn regulatorze napięcia, wiec został wymieniony, niestety nie przyniosło to rezultatów. Został wymieniony alternator na całkiem nowy, napięcie przy obciążeniu około 13.80v bez 14.30v bład występował nadal wiec postanowiłem wymienić akumulator z myślą ze to on coś miesza, niestety błąd wyskakuje nadal a ja postanowiłem zmienić mechanika, podłaczył auto pod kompa i wyszło że siedzi błąd "obciążenie silnika" sprawdził mi wszystkie połaczenia, kabel od wzbudzania i masę innych i niestety kontrolki zapalają się nadal bez większego sensu ale najczęściej kiedy trzymam nogę na hamulcu, lecz czasami potrafi zapalić sie podczas jazdy, przeczytałem chyba większość wątków na forum na ten temat i już nie mam pomysłu, wymieniłem nawet wszystkie żarówki w tylnych lampach z nadzieją ze jakaś robi spięcie, światła stopu działają normalnie, (wiem że sporo ludzi wymieniło czujnik świateł stopu i to pomogło) ja jeszcze tego nie zrobiłem, dwa razy w chwili zapalenia mi się kontrolek po zgaszeniu auta nie mogłem uruchomić silnika rozrusznik kręci a nie odpala. ale po 2 minutach odpala od strzała jak by nigdy nic, czy ktoś ma może jakiś pomysł?
Panowie żadnych wskazówek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio też miałem problem z kontrolką abs esp i u mnie woda podciekała z pod puszki komputera na podszybiu po wyczyszczeniu odpływów i uszczelnieniu puszki kompa problem ustał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja ostatnio też miałem problem z kontrolką abs esp i u mnie woda podciekała z pod puszki komputera na podszybiu po wyczyszczeniu odpływów i uszczelnieniu puszki kompa problem ustał

 

zaglądałem tam jakiś czas temu wszystko suche i czyste:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam zielonego pojęcia czy taki czujnik może wpływać na pompę paliwa, myślę że najlepszym rozwiązaniem będzie podjechać do mechanika żeby auto sprawdził za pomocą komputera, a czy jak już auto odpala to "kuleje"jak by nie dostawał paliwa na wszystkie gary? czy kreci i nagle odpala i silnik chodzi równo?

 

w pracy silnika nic nierównego nie słyszę, może tylko trochę mocniej drga, ciepły odpala ale na 2-4 kręcenia, coś nie tak, zimna teraz normalnie pali, wiem bedzie trzeba się podłączyć :) innej siły nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odepnij czujnik temperatury w momencie, gdy nie chce zapalić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od pewnego czasu stale pali mi się kontrolka ESP i do dnia dzisiejszego nie jestem w stanie znaleźć przyczyny (włącznie z mechanikiem).

 

Nie wiem na ile to ma ze sobą wspólnego ale początkowo zaczęły mi się problemy (kwiecień tego roku) z odpalaniem samochodu (po prostu długo palił i coraz ciężej).Okazało się że padał akumulator, w związku z tym został wymieniony na nowy.

 

Ciężkie palenie występowało po postoju, krótszym bądź dłuższym nie za każdym razem, odrazu po zgaszeniu zapalał idealnie.

 

Palił zdecydowanie żwawiej ale zdarzało się, że długo kręcił (Akumulator kupowałem na szybkości i kupiłem 62 AH (może mógłby być większy ale chyba to nie powinno mieć wpływu na to co się działo dalej)

 

W ciągu kilku dni po wymianie zapaliła się kontrolka ESP (pali się do dzisiaj)

 

Błędy jakie pokazał komputer to:

Sterownik CAN:

1314 Sterownik silnika

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

1316 Sterownik ABS

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

1336 Magistrala CAN moduł komfortu

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

1330 Sterownik centralny funkcji komfort

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

ABS:

18265 Sygnał obciążenia

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem NIE MOŻNA WYKASOWAĆ

 

Sprawdzone zostały wszystkie czujniki okazało się że są sprawne.

Świece są nowe, Cewki były wymieniane 1,5 roku temu na org nowe.

Jeździłem na zakręconej butli gazu (ten sam efekt)

 

Mechanik mówi mi o tym że to może być cewka, sterownik silnika, (ogólnie same domysły)

 

Stan na dzień dzisiejszy wygląda tak, że auto pali coraz gorzej i chce się w końcu z tym uporać tylko po prostu nie wiem od czego zacząć, a nie chciałbym wymienić kupę nie potrzebnych części.

 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno byla o tym mowa, zdaza sie ze zawor zwrotny pada i dzieja sie takie cyrki. regulator cisnienia tez trzeba sprawdzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

od pewnego czasu stale pali mi się kontrolka ESP i do dnia dzisiejszego nie jestem w stanie znaleźć przyczyny (włącznie z mechanikiem).

 

Nie wiem na ile to ma ze sobą wspólnego ale początkowo zaczęły mi się problemy (kwiecień tego roku) z odpalaniem samochodu (po prostu długo palił i coraz ciężej).Okazało się że padał akumulator, w związku z tym został wymieniony na nowy.

 

Ciężkie palenie występowało po postoju, krótszym bądź dłuższym nie za każdym razem, odrazu po zgaszeniu zapalał idealnie.

 

Palił zdecydowanie żwawiej ale zdarzało się, że długo kręcił (Akumulator kupowałem na szybkości i kupiłem 62 AH (może mógłby być większy ale chyba to nie powinno mieć wpływu na to co się działo dalej)

 

W ciągu kilku dni po wymianie zapaliła się kontrolka ESP (pali się do dzisiaj)

 

Błędy jakie pokazał komputer to:

Sterownik CAN:

1314 Sterownik silnika

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

1316 Sterownik ABS

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

1336 Magistrala CAN moduł komfortu

nie autoryzowane - BŁĄD SPORADYCZNY

1330 Sterownik centralny funkcji komfort

magistrala CAN brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY

ABS:

18265 Sygnał obciążenia

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem NIE MOŻNA WYKASOWAĆ

 

Sprawdzone zostały wszystkie czujniki okazało się że są sprawne.

Świece są nowe, Cewki były wymieniane 1,5 roku temu na org nowe.

Jeździłem na zakręconej butli gazu (ten sam efekt)

 

Mechanik mówi mi o tym że to może być cewka, sterownik silnika, (ogólnie same domysły)

 

Stan na dzień dzisiejszy wygląda tak, że auto pali coraz gorzej i chce się w końcu z tym uporać tylko po prostu nie wiem od czego zacząć, a nie chciałbym wymienić kupę nie potrzebnych części.

 

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

 

Walczyłem z ESP dość długo, tzn. czy ta walka się skończyła zobaczymy w sobote bo dopiero będę miał okazję sprawdzić samochód. Piszesz że sprawdzone zostały wszystkie czujniki ale odnośnie ABS czy również czujniki silnika i osprzętu auta? niestety ale system ESP potrzebuję wręcz idealnych warunków pracy, nie może być żadnego błędu w czujniku sterownika silnika itp. Pod tylną kanapą jest sterownik ESP, zobacz czy wtyczka dobrze siedzi i czy nie ma na niej wilgoci, a pod fotelem kierowcy jest moduł komfortu, sprawdź wszystkie połączenia i kable, piszę tutaj o rzeczach które możesz sprawdzić sobie sam a nie wydawać kasę na mechanika, sprawdź wszystkie bezpieczniki odpowiedzialne ze systemy ABS ESP.I dobra rada..... w systemach tych wszystko opiera się raczej na elektryce wiec jeśli twój mechanik jak napisałeś ma "same domysły" to według mnie jest to człowiek typu: bedziemy wymieniać po kolej aż w końcu trafimy. Olej takiego mechanika i znajdź w okolicy dobrego elektryka który zna się na tym co robi, sprawdzi wszystko miernikiem i bedzie wiedział. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pod tylną kanapą jest sterownik ESP, zobacz czy wtyczka dobrze siedzi i czy nie ma na niej wilgoci, a pod fotelem kierowcy jest moduł komfortu

Miałem problemy z modułem komfortu, który był osuszany (pojechał z błędem esp, oraz wiarował mi czujnik otwarcia bagażnika)

 

Co jeszcze mogę sprawdzić sam, przed pojechaniem do mechanika? pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, temat dawno nie odświeżany . Mam poważny problem z moim Paskiem, rok 1998 silnik 1,8t . Abs poprostu mi warjuje, ostatnio miałem regenerowaną pompe ABS i wszystko grało jak należy do czasu pechowego dnia. Teraz to juz codziennosc gdy odpalam samochod slysze 3 piknięcia (błąd ABS) pika mi tak około 6-12 razy zanim wyjade z parkingu potem powtarza sie dopiero przy mocniejszym hamowaniu lub lekkim poslizgu kół . Elektromechanik powiedział ze pompa sie kończy i to jest tego wina lecz jakoś słabo mu w to wierzę dodatkowo do tego mam zmienione kompletnie wszystkie hamulce (tarcze+klocki) a samochod mimo to dalej strasznie słabo hamuje. Przeglądałem forum od paru dni ale takie przypadku nie znalazłem, jesli cos gdzies przeoczyłem to przepraszam. Prosze o pomoc pozdrawiam ; )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dołączę się do tematu. Mam podobny problem. Passat 2004r. Posiadam przycisk, nie wiem czy montowany fabrycznie i muszę go wcisnąć przy każdym odpalaniu, bo gdy go nie wcisnę to auto nie odpali. Wracając do tematu, gdy przekręcam kluczyk i od razu po przekręceniu wcisnę ten przycisk to jest ok (wszystkie kontrolki gasną). A gdy po przekręceniu nie wcisnę go od razu to kontrolki gasną, ale po 2-3 sekundach zapala się kontrolka ABS i ESP. Co moze być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym spróbował smostkowac ten przycisk na stałe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam

Dołączę się do tematu. Mam podobny problem. Passat 2004r. Posiadam przycisk, nie wiem czy montowany fabrycznie i muszę go wcisnąć przy każdym odpalaniu, bo gdy go nie wcisnę to auto nie odpali. Wracając do tematu, gdy przekręcam kluczyk i od razu po przekręceniu wcisnę ten przycisk to jest ok (wszystkie kontrolki gasną). A gdy po przekręceniu nie wcisnę go od razu to kontrolki gasną, ale po 2-3 sekundach zapala się kontrolka ABS i ESP. Co moze być przyczyną?

 

 

 

 

pojedz na diagnostyke moze beda jakies bledy,jak beda to sptrawdz co oznaczaja kody bledow,moze cie jakos naprowadza na miejsce gdzie lezy przyczyna

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam, temat dawno nie odświeżany . Mam poważny problem z moim Paskiem, rok 1998 silnik 1,8t . Abs poprostu mi warjuje, ostatnio miałem regenerowaną pompe ABS i wszystko grało jak należy do czasu pechowego dnia. Teraz to juz codziennosc gdy odpalam samochod slysze 3 piknięcia (błąd ABS) pika mi tak około 6-12 razy zanim wyjade z parkingu potem powtarza sie dopiero przy mocniejszym hamowaniu lub lekkim poslizgu kół . Elektromechanik powiedział ze pompa sie kończy i to jest tego wina lecz jakoś słabo mu w to wierzę dodatkowo do tego mam zmienione kompletnie wszystkie hamulce (tarcze+klocki) a samochod mimo to dalej strasznie słabo hamuje. Przeglądałem forum od paru dni ale takie przypadku nie znalazłem, jesli cos gdzies przeoczyłem to przepraszam. Prosze o pomoc pozdrawiam ; )

 

 

 

 

spróbuj odpowietrzyć pompę ABS vag-iem,u innego mechanika,powinno pomóc .

Edytowane przez sonic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja podobanie jak inni proszący o pomoc w tym wątku mam problem z ESP. Problem ten mam od początku kiedy kupiłem samochód. Wiele lat jeździłem bez ESP i ABS więc nie jest to dla mnie rzecz niezbędna w samochodzie ale wychodzę z założenia, że jeśli coś w samochodzie jest to powinno poprawie działać. Problem jest następujący. Kontrolka zapala się w czasie jazdy i już nie gaśnie do wyłączenia zapłonu. Niekiedy zapala się po kilkuset metrach, czasem nawet po 30km. Ogólnie na ma w tym jakiejś reguły. Po podpięciu to komputera ten wskazuje błąd włącznika stopu. Ten został wymieniony na nowy, oryginalny z ASO. Niestety problem nie ustąpił i błąd w komputerze pokazuje się dalej. Mój mechanik nie zajmuje się niestety elektryką na takim poziomie. Dowiedziałem się natomiast, że ma to prawdo podobnie związek z jakimś zaworem (zrozumiałem, że przy pompie ABS albo z jego sterownikiem. W któryś blokach pomiarowych komputer pokazuje jakieś dziwne wartości dla tego zaworu. Może ktoś z Was miał podobny problem i go rozwiązał albo po prostu potrafi coś podpowiedzieć. Ewentualnie polecić jakiegoś dobrego elektryka, który to ogarnie w okolicach Radomia. Mogę też pojechać dalej byle nie na koniec kraju ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie błędy jeszcze pokazuje komp? bo jakieś musi a jak nie to trzeba podjechać na kompa i podpiąć wtedy kiedy się zaświeci ESP.

A to zaświeca się tylko ESP czy razem z ABS?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod komputer podpinałem ostatnio parę miesięcy temu więc mogło się coś zmienić ale nie sądzę. W tamtym czasie był to jedyny błąd jaki pokazywał komputer. Świeci się tylko kontrolka ESP i system ten przestaje działać. ABS działa normalnie. Wielokrotnie sprawdzałem. Co prawda pod koniec ubiegłego roku pokazywała mi się i kontrolka ABS ale po podpięciu do kompa błędu nie było. Po jakimś czasie problem się sam rozwiązał i od dłuższego czasu kontrolka ABS się nie zapala. Dodam też, że nie jest to raczej problem z pompkami. Samochód jeździ normalnie, moc mu nie spada. Komp pokazuje tylko błąd przełącznika świateł stopu i to mim tego, że program prawidłowo pokazuje położenie pedału hamulca. Bujam się już z tym problemem jakiś czas i chciałbym go w końcu rozwiązać. Diagnoza z włączonym silnikiem i zapaloną kontrolką również nic innego nie pokazała.

Edytowane przez El_Comendante

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam od siebie mam podobny problem i przejrzałem net w tej sprawie i wychodzi na to ze ESP jest zależne od silnika a dokładnie od przepływomierza jeżeli on pada to wyskakuje blond ESP

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności