Skocz do zawartości
Gość sfinx

Błędy ABS i ESP

Rekomendowane odpowiedzi

xdemon,

nie chcę Cię martwić ale ja miałem podobne objawy zapalania się kontrolki ESP, utraty mocy a pod sam koniec szarpania. Co się okazało ?

Padnięte pompowtryski. I w zasadzie musiałem wymienić 4 sztuki.

Jako że były dostępne w dobrej cenie ok 900 pln tylko do wersji 130km silnika to takie wstawiłem i od razu zapodałem wirusika.

Teraz samochód odzyskał wigor, a w zasadzie nabrał takiego jakiego nigdy nie miał.

 

Pozostje jeszcze u mnie pytanie otwarte czy to czasem sterownik silnika nie był przyczyną rozwalenia pompowtrysków. Na razie mam obserwować czy się objawy nie powtórzą. A gdyby tak, to czeka mnie wymiana sterownika silnika :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sikor

jak na razie po zapaleniu się ESP nie zauważam innych zamian typu: utrata mocy czy szarpanie. Mam nadzieję ze to nie popmowtryski. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
xdemon,

nie chcę Cię martwić ale ja miałem podobne objawy zapalania się kontrolki ESP, utraty mocy a pod sam koniec szarpania. Co się okazało ?

Padnięte pompowtryski. I w zasadzie musiałem wymienić 4 sztuki.

Jako że były dostępne w dobrej cenie ok 900 pln tylko do wersji 130km silnika to takie wstawiłem i od razu zapodałem wirusika.

Teraz samochód odzyskał wigor, a w zasadzie nabrał takiego jakiego nigdy nie miał.

 

Pozostje jeszcze u mnie pytanie otwarte czy to czasem sterownik silnika nie był przyczyną rozwalenia pompowtrysków. Na razie mam obserwować czy się objawy nie powtórzą. A gdyby tak, to czeka mnie wymiana sterownika silnika :(

 

potwierdzam ze to pompowtryski, dzisiaj sie dowiedzialem ze mam 3 padniete :/ tak apropo moze ktos wie gdzie mozna kupic tanio do passata 130KM??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

dla wszystkich ktorzy maja podobne objawy, wczoraj kupilem nowe pompki na allegro w firmie moto-mar z bydgoszczy. za pompowtrysk 150KM 038 130 073 BQ zapłacilem 500 zl za sztuke!! Dzisiaj przyszły i faktycznie oryginalne BOSCHOWSKIE. Dla potrzebujacych polecam, przesyłka kurierem 1 dzień oczekiwania. Jutro będą wkładane trzymam kciuki :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dmm1

Witam wszystkich? Co jakiś czas zapala mi się kontrolka ESP i ABS (jednocześnie) na kolor żółty. Sprawdzano mi w komputerze i stwierdzono,że to czujnik. Czy dużo jest problemów z wymianą czujnika stopu pod pedałem? Jeżeli ktoś wie proszę o pomoc i czy to pomoże?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlaczego ma niby nie pomóc?? cieżko wymienić nie jest, ale robota na minutke to nie jest :)

 

Czasami wystarczy zwykłe wykasowanie błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez niedawno pojawił sie ten problem. Sądze ze przyczyną tego było złej jakości paliwo. Bo pierwszy raz zalalem w małej nie firmowej stacji i mialem te błedy. Po zalaniu vervy jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawróciłęm na ręcznym i zapaliły mi się dwie kontrolki

ABS i ESP.

NAwet po wyłączeniu silnika i odpaleniu jeszcze raz problem nie zniknął.

MA ktoś pomysł co z tym zrobić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość nickfrey

u mnie przyczyną zapalania się kontrolek abs i esp był zepsuty wyłącznik świateł hamowania jesli to jest przyczyną to światło stopu się nie świeci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś wsiadłem rano do atutka,odpaliłem i błąd dalej był.

Ale ruszyłem i przejechalem jakieś 100 metrów i już kontrolki zgasły i się nie świecą.

:eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich mam taki problem dzisiaj gdy jechałem samochodem ni stont ni zowąd zapaliły mi się dwie kontrolki kontrolka ABS i ESP nie wiem jakie moga być tego przyczyny, myślałem ze może brakuje płynu hamulcowego, ale jest w normie. wydaje mi się równierz że podczas trzymania pedała hamulca on powoli spada do samej podłogi

 

POMOCY!!!! zgóry wszystkim dziękuję .

 

Edit by MrWho

 

Witam,przed chwila mialem ten sam problem z tym ze migala mi tez kontrolka od swiec,zdjolem czujnik (wylacznik) swiatel stopu i rozebralem,okazalo sie ze sa tam dwa styki ktore przeczyscilem i zalozylem ponownie no i wszyskie kontrolki zgasly.Ale za jakis czas zaswiecily sie wlasnie abs i esp,zdjolem ponownie ten czujnik i dogiolem jeden z dwoch stykow no i dziala bez problemu-nic nie swieci.Oczywiscie zalecane jest wymienic ten ten czujnik na nowy bo podobno jes on do jednorazowego uzytku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem taki mały przypadek z zapaleniem się 2 kontrolek na raz ESP/ABS.

 

W zimie jechałem w góry, pensjonat mieliśmy na takiej górze około 500m trzeba było jechać autem w gorę pod 30stopnowe wzniesienie i wszystko było by ok gdyby nie spadł śnieg :674:. ja bardzo uparty jak zawsze pcham się pod tą górę nie dało się wjechać wiec wymyśliłem, że wyłączę ESP(głupek) i szpula po nieudanej próbie i boksowaniu zapaliły mi się właśnie kontrolki przestraszyłem się trochę że pewnie coś uszkodziłem ale wychłodziłem auto wyłączyłem i zapaliłem auto i ten błąd zniknął i się już nie pojawił ale trochę scykałem ...

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jan_1,9_TDI

Witam wszystkich!

Dzisiaj miałem zmieniany rozrząd. Wymieniono komplet. Wracam z warsztatu i po 10 km zapaliła się na stałe kontrolka ESP. Zgasiłem samochód. Odpaliłem i po 4min na postoju na wolnych obrotach znowu ESP. Inna sprawa to wentylator od klimy kręci się na maxa aż wyje a na dworze 4 stopnie. Jutro odstawiam auto na warsztat - przedtem nie było żadnych problemów.

Proszę o pomoc-może ktoś ma jakiś pomysł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinam sie pod watek z nieco podobnym problemem

u mnie z kolei ABS i ESP zaswiecilo sie permamentnie gdy podczas skretu w prawo lewym kolem wpadlem w dziure, przeczytawszy watek na forum postanowilem troszke odczekac ale nic sie nie wydazylo ( nie zgasly:() podejzewam iz czulnik mogl sie delikatnie przemiescic ( nie mam JESZCZE mozliwoscie spr tego VAG-iem) mam zamiar zajzec na te czujniki jutro i to moje pytanko czego dokladnie i gdzie powinienem wypatrywac

 

dzieki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość loo3
mam identyczny problem, moze ktos mi pomoc?? majsterek sprawdzał, niby wszystkie czujniki w kołach są OK, natomiast stwierdził że silnik przechodzi w jakiś stan awaryjny. podał przyczyne ze moga byc zwalone pompowtryski, nie jestem specjalista ale tak sobie myslalem gdyby to byly pompowtryski to by to pojawialo sie ciagle, ja natomiast zauwazam ze owe hamowanie wystepuje dość różnie, raz wcześniej raz później. oczywiscie kontrolka z zawiniętą strzałka (esp) pojawia sie zawsze natomiast abs podczas jazdy w różnych momentach. podczas jazdy ponad 80km owe hamowanie jest niezauwazalne. znalazlem dwa "niby" rozwiazania na forum: "kabelek ktory biegnie od regulatora napięcia do komputera", drugie dużo mniej logiczne "Co ciekawe, problem udało mi się usunąć, gdy uruchamiałem silnik z wciśniętym pedałem hamulca (wtedy coś stuknęło przy kołach (hamulcach?) i dalej nie było problemu. " czytam dalej wszystkie posty na forum jak ktos ma jakas recepture to prosze o pomoc

 

pozdro

 

Masz problem z pompowtryskami , ale to nic graznego, masz za małe napięcie na któryms pompowtryskiwaczu , wystarzy przeczyścic styki od zasilania i bedzie ok, mozesz to spokojnie sam zrobić , jezeli nie wiesz jak to zajedz do warsztatu mechanicznego pozdrawiam ;0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czujnik hamulca,są tam dwa styki.Można sprawdzić naciskając pedał stopu,jak stop się nie świeci to jest na 90%ta przyczyna pojawiania się tych kontrolek.Niedawno się tego własnie pozbyłem naprawiając ten czujnik który z założenia jest jedno razowy,miałem wypalony styk od stopu a drugi był nadpalony.Zalecają aby wymienić,można tak postąpić jak ktoś się nie czuje na siłach naprawić taki czujnik,najlepiej sprawdzic go kilka razy bo może wprowadzić w bląd tym że świecił będzie prawie za każdym razem przy naciśnięću hamulca a za którymś razem nie zaświeci albo mrugnie lub przerwie.Najlepiej żeby sprawdził go ktoś kto wie jak to zrobić,dlatego że taki czujnik łatwo wyjąć przekrecajac go ale trudniej wlożyć bo ma blokade i nie uszkadzając go włoży go tylko ten kto wie jak to sie robi,bo jest go ciężko wlożyć nie uszkadzając go,nawet nowego.

POZDRO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich mam taki problem dzisiaj gdy jechałem samochodem ni stont ni zowąd zapaliły mi się dwie kontrolki kontrolka ABS i ESP nie wiem jakie moga być tego przyczyny, myślałem ze może brakuje płynu hamulcowego, ale jest w normie. wydaje mi się równierz że podczas trzymania pedała hamulca on powoli spada do samej podłogi

 

POMOCY!!!! zgóry wszystkim dziękuję .

 

Edit by MrWho

 

sprobuj sprawdzic czujnik hamulca,albo mechanik niech to zrobi bo samemu mozna go uszkodzic,mialem juz cos takiego byl to wlasnie czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to i ja się podepnę :( ni z tego ni z owego zaświeciły się kontroli ABS i ESP, po zgaszeniu auta i ponownym zapaleniu jest cisza do jakiś 4 ,5 km i znów sie zapalają :( podłączyłem dziś Vaga myśląc że coś pokarze a tu CISZA - zero błędów :confused: Ktoś ma jakiś pomysł ?? Płyn hamulcowy max czujniki sprawdzone ...Dziwi mnie strasznie komp bo skoro się pojawiły kontroli to powinien zapisać a Vag odczytać. Czytając wątek pojawiło się : przerwany kabel między regulatorem napięcia a kompem jeszcze to sprawdzę ...

 

póki co pomogło popsikanie czujników płynem statycznym

lipa dalej się zapaliło, więc czas na nowe poszukiwania

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość _mat

Witam

 

U mnie takze pala sie 2 kontrolki od ABS i ESP. Wszystko zaczelo sie od zmiany kol na letnie. Po tym zauwazylem, ze lampki zapalaja sie podczas jazdy, jak odpale ponownie to takze i ch nei ma. Dopiero po kilku km znowu sie wlaczaja. Czytajac forum doszedlem do wniosku, ze to pewnie jakeis zabrudzenie/przemieszczenie czujnika. Oddalem samochod do ASO i... na nastepny dzien oddali mi auto stwierdzajac, ze jest sprawny. Wedlug nich nic sie nie zapalalo... Wracam z ASO i oczywsice kontrolki ABS i ESP sie zapalily :mad:

 

Mozna to jakos samemu naprawic? Gdzie dokladnie znajduja sie te czujniki? Drugi raz samochodu tam nie oddam bo g... zrobia jak poprzednio...

 

Pozdrawiam

Mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności