rysio Zgłoś #1 Napisano 22 Listopada 2005 Zjarałą mi sie jedna żarówka jaką żarówke polecacie? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #2 Napisano 22 Listopada 2005 A druga nie zaczyna zolknac? Obawiam sie, ze mozesz doprowadzic do tego, ze bedziesz mial reflektory swiecace rozna barwa i sila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysio Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2005 Nie jedna świeci raczej normalnie ale i tak chce wymienić dwie tylko nie wiem jakiej firmy widziałem jakies na Alegro tylko że to jakiej NONAME wiec niechce sie naciąc Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2005 osram ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2005 Osram xenarc. Takie mam i nie narzekam. Wymieniaj zawsze dwie, bo będziesz miał śmieszne sytuacje typu jedna taka inna taka. Aha D2S koniecznie. Zobacz mój poradnik pt: Jak to jest z tymi xenonami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rysio Zgłoś #6 Napisano 8 Grudnia 2005 Tak sobie myśle że fajnie by było trafić w takim samy kolorze postojówki bo troche licho to wygląda jak w kloszu swieci na niebiesko drogowe a na żółto postojówka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #7 Napisano 9 Grudnia 2005 philips blue wision W5W u mnie świeci na bieluśko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #8 Napisano 19 Czerwca 2007 W wakacje chyba przydaloby mi sie wymienic palniki w swiatelkach, bo porownujac do innych samochodow, moje jakos slabiej swieca No i przegladam sobie allegro, a tam pelno palnikow o roznych jasnosciach... Zaczynajac od 4300K, przez 6000K, 8000K, 10000K do 12000K. Nie chcialbym jakos wydziwniac swiatla i nie chce, zeby mi swiecily na rozowo czy w inne kolory. Nie chodzi mi o zaden pseudo-tuniong. Ale zastanawiam sie, jakie palniki wybrac, zeby miec jasno przed autem, ale nie oslepiac tez innych przy okazji. Dodam, ze xenony mam fabryczne Koledzy, jakie palniki wybrac??? Biore pod uwage raczej miedzy 4300-8000K. Jak mozecie podajcie jakies krotkie uzasadnienie Pozdrawiam wszystkich forumowiczow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kurzyn Zgłoś #9 Napisano 20 Czerwca 2007 Jeżeli kupisz 4300 to bedziesz mial tak jak miałeś (w sumie zależy to jeszcze od firmy), 6000 jest jeszcze do zniesienia, chociaz czytałem i słyszałem ze swieca najlepiej, aczkolwiek nie mialem porownania (2auta obok). O 8000 to raczej zapomnij bo od razu widac ze jedzie cFaniak z BMW którego światła są koloru prawie fioletowego. Proponuje zawęzić wybór do 4300-6000 z dużym naciskiem na 6000.To jest tylko moja opinia. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #10 Napisano 20 Czerwca 2007 musisz kupić 4300K bo 6000k wygląda nieciekawie do takiego auta i świeci na niebiesko jak zenony h4,a 4300 ma poświatę światła dziennego,widzałem 6000k na żywo w 2 autach moich znajomych i kilka osób stwierdziło że wyglądają nieorginalnie ,jadąc w trasie będzie świeciło ciemniej(słabiej) niż 4300k i co za tym idzie gorsza widoczność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 20 Czerwca 2007 Potwierdzam... 4300K to jedyna słuszna barwa. Pozostałe to świecące na niebiesko dziwolągi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #12 Napisano 20 Czerwca 2007 Sory że sie wtrące, ale ja mam Bixenony i opalniki 6000k i jest dużo lepiej niż 4300k i wcale nie świecą na niebiesko tylko mają lekką poświate niebieską, widoczną jedynie z daleka. Nie wiem jak jest z 8000k Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #13 Napisano 20 Czerwca 2007 Zapomnialem napisac-mam bixenony. Czyli zaroweczki jakies inne niz zwykle xenony? Pytam, bo zupelnie zielony jestem w tym temacie EDIT// (dodano 21.06.2007) Oki, juz nie jestem zielony Poczytalem i juz wiem co i jak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #14 Napisano 20 Czerwca 2007 chciałbym też coś dodac od siebie Wczoraj założyłem palniki HID 6000K z allegro i wcale nie świeci na fioletowo,wręcz na czysty biały z lekką poświatą niebieskiego (nie fioletowego).Porównując ze starymi(mozliwe,że są wypalone częsciowo) nowe o wiele lepiej świecą ,lepszą widoczność mam i światło na drodze mam białe Kto wie czy jak minie czas rozświecenia czy nie zaczną mocniej na fioletowo świecić,ale w tej chwili jest według mnie ta granica białego a niebieskiego.Polecam 6000 K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość drozdu Zgłoś #15 Napisano 20 Czerwca 2007 witam ! jeśli można to chciałbym zapytać czym się różnią podane w linku żarniki http://moto.allegro.pl/item205620036_zarowki_philips_d2s_nowe_oryginalne_.html za 100zł od żarników kupionych w sklepie mot. za 350- 400 zł/szt ? Oczywiście prócz ceny. Mnie również czeka wymiana stąd moje pytanie! pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #16 Napisano 20 Czerwca 2007 W bi-xenon masz cały czas ten sam palnik D2S. Jedyna różnica polega na sterowaniu optyką, gdzie w Bi wysuwa się przysłona. Ja mam 6000K i jestem bardzo zadowolony. Świecą rewelacyjnie już drugi rok, a po nocy sporo jeźdżę i zawsze włączałem światła w dzień. A czym się różnią te z Allegro za 100? Nie mam pojęcia, mówią, że to chińska tandeta, ale ja właśnie taką kupiłem, kolega kupił w serwisie w tym samym czasie. Jemu padły - mnie śiwecą! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #17 Napisano 20 Czerwca 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/xenony-raz-jeszcze-vt10028,14.htm ja kupilem swoje, PHILIPSa, na ALLEGRO 80zl/szt jezdze od 4 m-cy i swieca elegnacko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Swobi Zgłoś #18 Napisano 21 Czerwca 2007 Zawsze zastanawiało mnie dlaczego mój ksenon nie świeci tak fajnie jak w aucie np.stojącym obok.Cały czas mam żarówki Philips D2S.Ostatnio miałem lekką kolizje.Kupiłem orginalną jedną lampe, która świeci rewelacyjnie.Teraz widze że nie tylko żarówka jest odpowiedzialna za kolor światła ale także soczewka.Mam doskonały przykład. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #19 Napisano 21 Czerwca 2007 Znalazlem cos takiego na forum "206": 3000K(3200lm) 4300K(3300lm) 5000K(3250lm) 6000K(2800lm) 8000K(2550lm) 10000K(2300lm) 12000K(2100lm) Im wiecej lumenow, tym jasniejsze swiatlo (mam na mysli przestrezn przed nami oswietlona)-z tego wynika, ze najbardziej wydajne sa zarniki 3000-5000K No i cos jeszcze takiego (przepraszam, nie pamietam stronki): Żarówki "białe" mogą emitować światło: ciepłobiałe (poniżej 3300K) białe neutralne (3300 - 5000K) białe dzienne (powyżej 5000K) Jakie żarówki wybrać ? To zależy od celu ich instalacji. Światło ciepłobiałe emitują konwencjonalne halogeny. Ciepła biel znacznie odbiega od bieli światła dziennego, do której najlepiej przystosowany jest narząd wzroku. Pomimo wysokiej intensywności (luminancji), światło halogenów nie jest najlepszym wyborem dla kierowcy. Ciepłe światło wymaga od wzroku większego wysiłku, zwiększa czas niezbędny na spostrzeżenie przeszkody i szybciej powoduje zmęczenie. Światło białe neutralne to kompromis, pomiędzy barwą a intensywnością. Światło takie emitują żarówki z niebieskim filtrem. Filtr powoduje przesunięcie bieli na skali K do wyższych wartości przez pochłanianie części barw składowych, które są w nadmiarze. Powoduje to nieznaczną utratę luminancji, co rekompensuje korzystniejsza barwa. Światło zbliżone do dziennego daje oczom większy komfort. Wzrok łatwiej i szybciej skupia się na obiektach. Jazda jest mniej męcząca i bezpieczniejsza. Żarówki o bieli neutralnej (np. 3700K lub 4200K) to najlepszy wybór dla kierowcy szukającego lepszej jakości przy stosunkowo niewielkim wydatku. Światło o bieli dziennej uzyskuje się przez zastosowanie gęstrzego filtra. Barwa światła zostaje przesunięta powyżej 5000K w wyniku znacznej redukcji ciepłych barw składowych. Chłodna biel światła dziennego to barwa, przy której wzrok pracuje najwydajniej. Jednak jej uzyskanie z żarówek halogenowych okupione jest zbyt dużym spadkiem luminancji i pogorszeniem warunków jazdy. Żarówki halogenowe o chłodnej bieli światła dziennego (np. 5900K) są przeznaczone głównie do zastosowań stylingowych, gdzie liczą się głównie walory wizualne pojazdu. Kierowcy chcący w pełni korzystać z ogromnych zalet światła dziennego powinni zdecydować się na instalację systemu ksenonowego (np. 6000K) zapewniającego zarówno korzystną barwę, jak i dużą intensywność światła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kisila Zgłoś #20 Napisano 30 Lipca 2007 Hej, Szukam sprawdzonych dobrze swiecacych zarnikow najchetniej 6000k - z allegro. Te co mam maja zolta poswiate (poprzendnie nie mialy ale byly juz stare i ledwo swiecily ). W archiwum sporo tematow ale czesc linkow do aukcji nieaktualna .... oraz pojawilo sie sporo nowych ... ( zreszta sam juz o to raz pytalem ale kasy bylo brak ) Ktos zmienial ostatnio zarniki - moze kogos polecic - nie chce sie nadziac na zolto swiecace, albo co gorsza krzywe zarniki ktore beda oslepiac pol ulicy - z drugiej strony nie zaplace za "serwisowe" zarniki w cenie 700 sztuka. Pomozcie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach