serce74 Zgłoś #101 Napisano 4 Grudnia 2011 No i kupiłem 520 Boscha ale tylko dlatego ze dali 5 letnia gwarancje. Zobaczymy jak się bedzie sprawował. Mieszkam w Anglii tu nie ma tak niskich temperatur jak w Polsce podczas zimy. Pozdrawiam i dzięki za podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekm841 Zgłoś #102 Napisano 10 Lutego 2012 ja mam 74 ah odpala mi bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #103 Napisano 3 Października 2013 Mój bosch po 7 latach zaczyna odmawiac nigdy nie byl ladowany az tu wczoraj musialem od fiata na kable odpalac Dzis jade po nowy zobaczymy co polecaja w NL.. 3lata gwarancji na Centre to duzo ? hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #104 Napisano 3 Października 2013 (edytowane) ja kupiłem niedawno ten sam akumulatorek Centra Futura + 12V 65Ah 680A, cena 340zł przy zdaniu starego http://www.allegro.pl/search.php?str...ing_interval=7 alternator ładuje mi na poziomie ~14.7 (V???), pasior jeszcze nigdy tak pięknie nie odpalał, przekonała mnie trzyletnia gwarancja no i w B4 powoli aku chyba już dogorywa, niby pięć lat ma... kilka razy rozładowałem go do zera rożnymi zabawkami elektronicznymi i był problem żeby zapalić W B5 oryginalnie 9 lat siedziała Varta, następnie wpadła Centra 80ah (zwykła czarna) ale po czterech latach nie trzymała już zupełnie, wszystkie cele były wywalone. Wpadła ponownie Varta (niebieska) 74ah (335zł) zobaczymy ile ten wynalazek przetrwa. Tylko że to auto więcej stoi niż jeździ i może dlatego ta poprzednia Centra sobie tak słabo radziła, już po dwóch latach był problem z zapalaniem w zimie. Gwarancje na akumulatory to pic na wodę! w 90% są rozpatrywane negatywnie, chyba że załatwia się to przez jakiś duży zakład który jest z kolei strategicznym klientem dla sklepu/hurtowni motoryzacyjnej, i tak tez polecał bym robić! Edytowane 3 Października 2013 przez adams Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kudin89 Zgłoś #105 Napisano 3 Października 2013 Kupilem wlasnie Boscha s4 zobaczymy co bedzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #106 Napisano 12 Grudnia 2013 Mój passek niestety zaliczył crash test i zmuszony byłem kupić "nowego". Wybór padł na VW Passat B4 kombi GL 1,6 101KM, rocznik 1996, klima (to chyba też ma znaczenie?), benzyna + gaz. Niestety aku raczej do wymiany. Co polecane jest na chwilę obecną? Różne opinie słyszałem na temat Varty, Boscha i Centry. Wiem że kiedyś Centry były bardzo ok ale podobno to już nie to samo (a może tak tylko mówią handlarze nie sprzedający Centre). Miałem Centre od 2007r i wytrzymała 6 lat. W tym roku kupiłem Boscha, chyba S4, ale uległ uszkodzeniu razem z autem. No i jaka pojemność? W aktualnym mam coś ok 45Ah ale to chyba za mało. Brać 54Ah czy coś w okolicy 60Ah? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterx30 Zgłoś #107 Napisano 13 Grudnia 2013 Bierz coś większego np. 72 Ah . różnica pomiędzy mniejszym a większym to max. 40-50 zł . Sam jak szukałem to patrzyłem na niskobudżetowe za 220 zł . a kupiłem Vartę B. Dynamic 72 AH za 260 zł . W oryginale miałem aku. które przyjechało z samochodem razem z Niemiec - Centro . Jest to Bosch do stacji servisowych. Moje aku miało prawie 10 lat( data wybita 04,04) i dopiero teraz dostało zadyszki . Empire bierz coś powyżej 60 AH . Teraz nawet firmowe aku. nie słyną z wytrzymałości . Mam nadzieję że mój pośmiga z 5 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu121 Zgłoś #108 Napisano 14 Grudnia 2013 W swoim ABS'ie mam 50 Ah/450 A Centrę Plus i kręci bez problemu. Jednak już od wielu sprzedawców słyszałem że teraz centra to badziew a ich gwarancja to fikcja - zawsze wina użytkownika. Dlatego polecam Toplę, którą mam już 5 lat w swoim drugim aucie oraz Banner'a którego również mam w trzecim samochodzie już 4 lata, nigdy nie ładowany prostownikiem. Oba droższe od Centry ale warto dopłacić. Mój brat 5 rok ma w AFNnie ma Kagera 74Ah i również bardzo chwali, nigdy go nie ładował. Natomiast ostatnio pozytywnie zaskoczyły mnie produkty firmy Bergen - kupiłem dziewczynie do jej samochodu bo sprzedawca twierdził że mniej znany ale bardzo dobry, pojeździła może z miesiąc i okazało się, że kiepsko prąd trzyma. Odwiozłem na gwarancję, za tydzień telefon że akumulator czeka do odbioru w sklepie. I co się okazało ? W paczce od producenta zobaczyłem zupełnie nowy a w ramach rekompensaty jeszcze 5 litrów płynu do spryskiwaczy i odmrażacz do szyb No i ten już działa elegancko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #109 Napisano 14 Grudnia 2013 (edytowane) Dzięki za rady. A jaka moc rozruchowa powinna być? Jest jakaś minimalna czy też moc musi być stała? I jeszcze jaka ma być polaryzacja? Na Ceneo widzę L+ i P+. Edytowane 14 Grudnia 2013 przez empire13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu121 Zgłoś #110 Napisano 14 Grudnia 2013 Prąd rozruchowy tak minimum te 540A, Topla ma taki akurat akumulator w ofercie - 66 Ah/570A. Varta 61 Ah/600A też może być a cena podobna. Osobiście jeśli teraz miałbym kupować akumulator do swojego to tylko i wyłącznie Banner 74 Ah/680A. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #111 Napisano 14 Grudnia 2013 Czyli im większy prąd tym lepiej a minimum do takich aut to 540A. A co z tą polaryzacją? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
empire13 Zgłoś #112 Napisano 14 Grudnia 2013 O polaryzacji już co nieco poczytałem. Pytanie: jaka polaryzacja powinna być w aku dla VW passat B4? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #113 Napisano 25 Stycznia 2014 Panowie szybkie pytanieczy taki akumulator jest cokolwiek wart? http://www.xn--akumulatory-krakw-vyb.pl/p150,auto-power-74ah-680a.html Bo chce kupic a wiem że nawet dobre firmy jak centra sie psują... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #114 Napisano 25 Stycznia 2014 Jedź do jakiejś hurtowni akumulatorów. Mi sprzedali jakąś Omegę, 80Ah mieli wtedy za 195 zł i w tej mnijejszej obudowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #115 Napisano 25 Stycznia 2014 No tez tak mysle bo bez sensu dawac 400zl jak to wszystko tyle samo warte... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fanbmw Zgłoś #116 Napisano 23 Września 2017 witam. pacjent 1,9 Tdi 90 KM AHH jaki kupić akumulator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mundy1 Zgłoś #117 Napisano 11 Października 2017 A jaki maiłeś teraz *chodzi o parametry prad rozruchu i AH ?) to masz rozw. Czy to warta , centra bosch, kozak, banner polski czy nie polski każdy CI powinien smigac min 5 l jak masz intalacje w porządku w aucie i zachowujesz podstawy konserwacji ( nie dopuszczasz do rozladowań, klemy czyste, styk do masy pewny, poziom elektrolitu ok.). I tyle. DO diesla min te 550 rozruch ,m,a pojemność zależnie od wyposażenia i mocy alternatora w aucie ( 55-75 AH). W benzynie prąd rozruchu wystarcza ok 350 , no to tutaj nawet podroby maja min 450 wiec nie ma problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach