robertk2 Zgłoś #41 Napisano 12 Listopada 2009 U mnie ledwo to wszedł 100Ah 760A Ogólne pytanie - czy warto ładować tak duże akumulatory do aut, do których przewidział producent o wiele mniejsze pojemności (podobno do mojego przewidziano 55Ah w fabryce) Czy taki akumulator będzie dobrze doładowany - szczególnie jak jeździmy cały rok na światłach, czy alternator zdoła taką baterię naładować odpowiednio (wiadomo, że zależy to ile się jeździ, ale...)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #42 Napisano 12 Listopada 2009 Ma sęs ja mam 95 AH i jest rewelacyjnie. Co do naładowania to skoro w dieslu jest alternator 90 Ah i go ładuje i u mnie jest też 90 Ah to jak ma sie nie naładować. Di jazdy dziennej ma dodatkowe swiatła tak że pobierają tylko 42W tak że to tylko jakiec 3,5 A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #43 Napisano 12 Listopada 2009 tak ale alternator to jedno a to ile się jeździ to drugie - jeśli ktoś (tak jak ja) jeździ zwykle tylko do pracy, kilka km i w dodatku po mieście to nie zawsze się aku doładuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco Zgłoś #44 Napisano 21 Listopada 2009 Dzisaj kupiłem używany akumulator do mojego Passata B3 1.6 TD Intercooler. (używany ponieważ nie mam obecnie kasy na nowy, a stary jest już nic nie wart) Jest to troche mnieszy niż powinien. Centra (tzw. bezobsługowy) 55Ah 600A Troche mało Ah ale prąd 600A jest wpożądku. I w związku z tym mam pytanie czy wszystko będzę ok z tym aku przez to że ma mniejszą ilość Ah czy alternator może go zniszczyć (przeładować) przez to że jest przystosowany do większej pojemności akumulatorów? Słyszałem że przeładowanie może grozić w najgorszym wypadku do eksplozji. W sumie były to przypadki po podłączeniu pod prostownik. Nie wiem jak to się ma gdy aku jest podłączone w samochodzie i alternator jest przystosowany do ładowania większej pojemności akumulatorów. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #45 Napisano 21 Listopada 2009 A da sie w ogóle alternatorem przeładować akumulator? Bo z tego co ja sie orientuje to nie, więc sie nie bój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marco Zgłoś #46 Napisano 22 Listopada 2009 No właśnie nie wiem dlatego pytam. Bo prostownikiem to wiem że było kilka przypadków eksplozji po przeładowaniu i nie odkręcenie korków. Czyli 55Ah 600A do silnika 1.6 TD może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #47 Napisano 22 Listopada 2009 Może być, prąd rozruchowy ma dobry, no i eksplozji się nie obawiaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piter294 Zgłoś #48 Napisano 22 Listopada 2009 A do passata b3 1,6 ale benzyna ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #49 Napisano 22 Listopada 2009 Jak Ci nie szkoda kasy to kup 90Ah, ale może być i 50Ah i też bedzie dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #50 Napisano 22 Listopada 2009 100 Ah też wejdzie a jaka radośc w zimie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomex30 Zgłoś #51 Napisano 7 Grudnia 2009 a ja mam b4 TDI 90km i mam 56 A i tez jakos daje rade nie widze róznicy ---------- Post added at 10:38 ---------- Previous post was at 10:36 ---------- bez przesady 90 A do benzyny nie bedzie doładowywany przez alternator szybko padnie.Ja mam b4 TDI 90km i mam 56 A i tez jakos daje rade nie widze róznicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #52 Napisano 7 Grudnia 2009 bez przesady 90 A do benzyny nie bedzie doładowywany przez alternator szybko padnie Kolego ja Cie prosze.... Dlaczego by sie tak miało dziać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki1985 Zgłoś #53 Napisano 21 Grudnia 2009 mam pytanko jaki akmulator do passata tdi 19. 115 km ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #54 Napisano 21 Grudnia 2009 mam pytanko jaki akmulator do passata tdi 19. 115 km ??? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=609&highlight=jaki+akumulator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
4matic Zgłoś #55 Napisano 19 Stycznia 2010 A jaki akumulator do 2.8 v6 automat 4x4, leprzy mocniejszy bezobsługowy czy słabszy obsługowy ? Jak to jest z alternatorem czy da radę doładować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #56 Napisano 19 Stycznia 2010 (edytowane) Dobra to ja poproszę, tylko szczerze, użytkowników co kupili akumulatory ok. 90Ah o napisanie, kiedy musieli go samemu doładować, lub kiedy auto odmówiło zapalenia. Tylko szczerze, jak to będzie za 3 lata to też napiszcie. Aha no i w jaki sposób użytkujecie auto, miasto, trasa, garaż itp. Chciałbym zobaczyć te alternatory, który przy krótkich odcinkach, zapalonych światłach i włączonych dmuchawach (klimie), podgrzewanych lusterkach i tylnej szybie i z załączonym sprzętem grającym ładują w korku tak duży akumulator na full. Chciałbym! Pewnie, każdy alternator doładuje każdy akumulator, tylko pytanie w jak długim nieprzerwanym czasie. Używając tych urządzeń zimowych w autach, zabieramy "prąd" z alternatora przeznaczony na ładowanie akumulatora. A jak akumulator nie jest do końca ładowany to skraca się jego żywotność. Wszystko można matematycznie policzyć. Tutaj kolega Jacu6x6 ma dobrą koncepcję i zwrócił na to uwagę - ma światła do jazdy dziennej, które zamiast 30A pochłaniają zaledwie kolo 4A, przy dłuższych przebiegach to i akku zdąży się naładować. A w ogóle to po co tak pojemne akumulatory? Chyba tylko po to aby na postoju grać długo muzykę. Bo do odpalenia w ziemie potrzebny jest prąd rozruchowy a nie pojemność akku. Im lepiej dobrana pojemność akku do ilości odbiorników w aucie tym większe prawdopodobieństwo, że akku w zimie będzie naładowany. Owszem im bardziej pojemny akumulator tym dłużej wytrzyma nieodpalany w zimie, problem w tym że im większy tym mniejsze prawdopodobieństo, że jest dostatecznie naładowany. Z kolei za mały pojemnośicowo akumulator spowoduje jego szybkie naładowanie, ale krótko będzie trzymał wartości nominalne napięcia, bo po 2 dniach już powiedzmy siędo połowy rozładuje. Dlatego ważne jest dobrać tak, by to miało ręce i nogi. Po co 90Ah w silniku 1.6 albo 1.8, jeżeli nie ma muzyka łupać podczas grilowania na trawce? Edytowane 19 Stycznia 2010 przez Nuttie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesniak Zgłoś #57 Napisano 19 Stycznia 2010 ludzie co to za panika z dużymi aku. alternator ładuje, uzupełnia tyle ile "wyjmiecie" z waszych bateryjek. im większy tym więcej zapasu macie. wiekszy aku więcej "wybaczy". jedyny minus to gabaryty i koszt zakupu ---------- Post added at 00:19 ---------- Previous post was at 00:17 ---------- jeśli chodzi o alternator to jest w nim tzw. regulator napięcia, który czuwa by nie uszkodzić baterii, byle była to bateria12v Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #58 Napisano 20 Stycznia 2010 michał-nie Otóż regulator jest dostosowany do parametrów danego aku-poprostu nie doładuje większego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #59 Napisano 20 Stycznia 2010 To wiadomo, że jest regulator napięcia, tyle że nie on odpowiada za "napełnienie" akku. On utrzymuje właściwą dawkę prądu ładowanego. Zobaczcie sobie, dlaczego są prostowniki z różnymi zakresami ładowania - wyrażone w Amperach. Im mniejsze natężenie ładowania A tj. koło 2A tym dłużej trzeba ten akumulator ładować w porównaniu z np. 8A. Tak samo jest z alternatorem w aucie, jak jest duży (120A) to spokojnie będzie miał tyle "mocy" żeby naładować większy akku, bo prąd pozostały poza pobieranym przez odbiorniki, będzie ładował akumulator. Wiadomo, jak alternator słaby a akku duże i trasa dłuuuuga to się doładuje, ale ile się jeździ dłuuuugich tras? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #60 Napisano 20 Stycznia 2010 (edytowane) Hej.... Jeśli już padło odwołanie do matematyki, to radzę być konsekwentnym i napisać całą prawdę. Otóż alternator to nie prądnica i nie da się zabrać akumulatorowi tego, co jest mu przeznaczone. Jeśli włączymy dodatkowe obciążenie, to nie zabierzemy części energii akumulatorowi ale alternator zacznie produkować więcej energii. Więcej energii w taki sposób, by utrzymać napięcie instalacji na właściwym poziomie. Prosta zasada. Jeśli włączymy dodatkowe odbiorniki to spadnie napięcie w instalacji. Regulator napięcia zareaguje i podniesie nam napięcie na wyjściu alternatora. (regulacja następuje w wyniku zmiany prądu na wirniku alternatora -zmiana wielkości pola em.) Nastąpi szybkie doregulowanie napięcia w instalacji. Tylko po co uciekam się do takiego tłumaczenia? Jeśli sumaryczne obciążenie instalacji przekroczy wartość prądu, jaką produkuje alternator to faktycznie, akumulator będzie stopniowo rozładowywany. Ale na Allacha, kto jest w stanie uruchomić w swoim aucie obciążenie o poborze prądu 90A i to BEZ SZKODY DLA PASKA NAPĘDZAJĄCEGO ALTERNATOR a następnie jechać z nim godzinę (oprócz rozrusznika, bo ten bierze wielokroć więcej prądu podczas uruchamiania silnika a czego nigdy nie bierze się pod uwagę)? 1260Watt! Każdy pełnosprawny alternator jest w stanie doładować każdy akumulator. O ile nie chcemy naładować alternatorem w pełni rozładowanego akumulatora, bo w takim przypadku dojść może do przeciążenia uzwojeń stojana alternatora......... Jeśli wstawimy akumulator 160A to i ten będzie naładowany a zimą..... jazda do pracy i z pracy na samym rozruszniku.... Wrażenia bezcenne. Proponowałbym, by takich informacji lub też rad udzielały osoby znające dobrze elektrykę i zasady pracy urządzeń, które uważały na lekcjach i nie miały problemów z rozwiązywaniem zadań w tym temacie..., a nie te, które nauczyły się jej od swoich mistrzów, mechaników samochodowych.... Do wiedzy dodać nabytą praktykę a dojdziemy do wniosku, że fizyki nie da się różnie interpretować ani tym bardziej oszukać a co dopiero udzielać nie do końca prawdziwych rad. Dlaczego? Wystarczy poczytać co niektóre posty a odpowiedź nasuwa się sama. Pozostaje tylko pytanie (nie dla mnie, bo ja wiem), co dzieje się z akumulatorem ogromnej pojemności, który nie ma możliwości być normalnie, w trakcie eksploatacji rozładowywanym, ale znowu rozgorzeje dyskusja...... Konkluzja... Jeśli auto z zwłaszcza diesel nocuje zimą pod chmurką, to dobrą praktyką jest zainstalowanie akumulatora większej pojemności aniżeli ta, wskazywana w instrukcji auta. Zwiększenie pojemności nawet o 50%. Obędzie się to bez szkody dla akumulatora, alternatora, instalacji a na pewno pozwoli nam szybciej uruchomić auto na 20 stopniowym mrozie. . Edytowane 20 Stycznia 2010 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach