weak_michael Zgłoś #201 Napisano 4 Kwietnia 2013 U mnie nawet zamieniły się w proch w jednej z lampek,kiepski patent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #202 Napisano 23 Maja 2013 rdza pod tylną szybą jaką dzisiaj ujrzałem po pracy:padaka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #203 Napisano 23 Maja 2013 rdza pod tylną szybą jaką dzisiaj ujrzałem po pracy nie ma tragedii widziałem 3B w gorszym stanie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #204 Napisano 23 Maja 2013 Sebastian to prawda passat B5 i B5 fl ma nadwozie ocynkowane ale niepełne bo tylna klapa jest nieocynkowana zarówne w sedanie jak i kombi dlatego ruda lubi się tam pojawiać najczęściej dlatego przed zakupem najbardziej zwóćmy uwage na tylną klape a reszta jeśli nie była ruszona niebyło otarć powinna spokojnie długo nam służyć niestety moja stara 80tka B4 miała najlepszą blache pełny ocynk obustronny ci co się znaja wiedza o co kamann Pozdro Robcyk: B5 przed liftem jest w pełni ocynkowana to jest 100% wiadomość a po lifcie nie jest przednia maska i tylna klapa. ---------- Dodano o 15:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:06 ---------- cytat: "ja wiem z innego źródła (strona niemiecka) ze Passat B5, Bora, Golf 4 już są ocynkowane w pełni więc od rocznika 97/98 gdzieś VW zaczął dawać pełny ocynk, a jak gdzieś wychodzi rdza to takie auto musiała dotykać ręka Pana Miecia w pseudo zakładzie blacharsko-lakierniczym" także nie tylko podwozie b5 ma ocynk lecz cała blacharka Ja mam inne informacje od kolegi z serwisu ASO VW który wymieniał także w swoim b5 tylna klapę i on mówił mi o tym że vw tylne klapy montował nieocynkowane w B5 . b5 pełen ocynk!! audi i vw mają pełen ocynk, poczytaj sobie trochę na ten temat. I tu was zaskoczę bo: - B5 z przed liftu był ocynkowany dwustronnie (od zewnątrz nadwozia i od wewnątrz w profilach) bez ocynku były tylko klapy bagażnika, - B5 FL jest ocynk jednostronny od strony zewnętrznej nadwozia, na 100% nie są w ocynku klapy bagażnika (dotyczy sedana jak i kombi), maska silnika oraz.... co najdziwniejsze dach. Seba1988 Audi fakt ocynk ma w 100% na wszystkich elementach karoserii i jest to ocynk dwustronny (czyli od strony zewnętrznej nadwozia i wewnętrznej). Info z infolinii serwisowej VW Polska dla niedowiarków mogę podać nr telefonu i sobie pogadacie na temat autka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #205 Napisano 23 Maja 2013 nie ma tragedii widziałem 3B w gorszym stanie... to chyba ja mało widziałem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
komisarz67 Zgłoś #206 Napisano 24 Maja 2013 U mnie dach pod relingami rdzewieje i tylna klapa.Tylny błotnik po otwarciu drzwi też ma purchel !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #207 Napisano 24 Maja 2013 U mnie dach pod relingami rdzewieje i tylna klapa.Tylny błotnik po otwarciu drzwi też ma purchel !!! tu winna jest uszczelka drzwi, która wyciera lakier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guzik23 Zgłoś #208 Napisano 25 Maja 2013 Mam rdze na tylnej reperaturce blotnika (ten waski pasek), może nie jest to nic wielkiego ale widac pod lakierem zgrubienie i ognisko rudej. No i spore (juz naprawde porządnie zgnite)okolice lampki oswietlenie tylnej tablicy. Nie widać tego dopoki sie nie otworzy klapy ale gnije tam mocno. Mozna być troche rozczarowanym bo auto w oryginalne nigdy nie malowane, rocznik 2003 a widuje paski z 97r bez sladow rdzy. Te po lifcie sa gorsze, nie da sie ukryć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #209 Napisano 25 Maja 2013 Też mam klapę w oryginale i ostatnio bardzo dokładnie ja oglądałem przy okazji wymiany oświetlenia tablicy. Nie mam najmniejszego śladu jakiejkolwiek korozji, ani przy lampkach ani pod szybą, oczywiście buda kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #210 Napisano 25 Maja 2013 I tu was zaskoczę bo:- B5 z przed liftu był ocynkowany dwustronnie (od zewnątrz nadwozia i od wewnątrz w profilach) bez ocynku były tylko klapy bagażnika, - B5 FL jest ocynk jednostronny od strony zewnętrznej nadwozia, na 100% nie są w ocynku klapy bagażnika (dotyczy sedana jak i kombi), maska silnika oraz.... co najdziwniejsze dach. Seba1988 Audi fakt ocynk ma w 100% na wszystkich elementach karoserii i jest to ocynk dwustronny (czyli od strony zewnętrznej nadwozia i wewnętrznej). Info z infolinii serwisowej VW Polska dla niedowiarków mogę podać nr telefonu i sobie pogadacie na temat autka. Wychodzi że miałem racje ,dzięki Tomasz vw i nietylko schodzi na psybo teraz auta robi się na 5lat i na złom czym bedziemy jeżdzić za kilka lat niewiem, masakra szkoda że niema aut na długie lata tak jak moje pierwsze autko audi 80 B4 np.które jeśli niemaja przygód blacharskich do dzisiaj jeżdzą i swietnie sie mają Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #211 Napisano 25 Maja 2013 (edytowane) czym bedziemy jeżdzić za kilka lat niewiem co raz bardziej przekonuje się do "Starszych" samochodów . Im nowszy tym większy problem ... teraz auta robi się na 5lat i na złom Kolego , nie na złom tylko SERWIS. Aktualnie koncerny rywalizują o klienta cenami nowych fur , promocjami itd itp. Na prawdę mało zarabiają na nowych furach. Cały biznes się kręci wokół serwisu. Gwarancja 5-7 lat ? TAAAK ale jak serwisujesz autko a ceny w serwisach każdy zna które jeśli niemaja przygód blacharskich do dzisiaj jeżdzą i swietnie sie mają mój staruszek jeździ polonezem z '99 roku. I jak znajdziesz u niego rdzę oddam Ci passka A w naszych VW , MASAKRA . Dach , klapa , nadkola .... wszystko do roboty/wymiany po 5 latach ... Edytowane 25 Maja 2013 przez Rosa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookasw Zgłoś #212 Napisano 1 Czerwca 2013 Witajcie! Przeprowadziłem dzisiaj generalne mycie mojego Passata i zauważyłem, że przy przedniej szybie, pod gumowymi bocznymi zaślepkami mam ogniska rdzy. Czy warto się tym przejmować? Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej to zabezpieczyć? Samochód przez cały rok stoi na zewnątrz pod blokiem (kupiłem go we wrześniu 2012, poprzednio był garażowany). W szczelinach obok przedniej szyby gromadzi się mnóstwo organicznych substancji, które po pewnym czasie zaczynają gnić. Dodatkowo, kilka miesięcy temu wymieniałem przednią szybę, bo rozbiłem ją nieopatrznie przy wymianie wycieraczek. Martwią mnie te ogniska rdzy. Nadwozie mojego Paska, mimo 11 lat wygląda prawie jakby wyjechało z salonu. Chciałbym korzystać z tego samochodu jeszcze przez wiele lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #213 Napisano 1 Czerwca 2013 Jeżeli tak to w jaki sposób najlepiej to zabezpieczyć? Prosta sprawa. Wycinasz szybę, czyścisz, dajesz podkład reaktywny, a potem zgodnie ze sztuką po prostu lakierujesz. Te śmieci i wilgoć pod bocznymi listwami nie mają większego znaczenia. Po prostu ktoś kiedyś wycinał szybę i uszkodził blachę podczas ścinania starego kleju i w tych miejscach wyszła ruda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookasw Zgłoś #214 Napisano 1 Czerwca 2013 Czy Waszym zdaniem wycięcie szyby jest na prawdę konieczne? Prosta sprawa. Wycinasz szybę, czyścisz, dajesz podkład reaktywny, a potem zgodnie ze sztuką po prostu lakierujesz.Te śmieci i wilgoć pod bocznymi listwami nie mają większego znaczenia. Po prostu ktoś kiedyś wycinał szybę i uszkodził blachę podczas ścinania starego kleju i w tych miejscach wyszła ruda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #215 Napisano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Ze zdjęć niewiele widać. Jeżeli korozja podchodzi pod szybę to pasowałoby to wyczyścic, więc nie widze innego wyjścia. Jeżeli tylko obok a pod klejem jest zdrowa blacha to nie ma potrzeby. Edytowane 1 Czerwca 2013 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #216 Napisano 1 Czerwca 2013 Czy Waszym zdaniem wycięcie szyby jest na prawdę konieczne? Pytałeś co można z tym zrobić, więc odpowiedziałem. To tylko mały purchelek, możesz go sobie tam zostawić żeby utleniał się dalej. Jakbyś chciał coś tam zrobić, to bez wycięcia szyby przecież nic nie zdziałasz. Ja bym się nie przejmował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dan4411 Zgłoś #217 Napisano 2 Czerwca 2013 U mnie powstała dziura w miejscu łączenia tylnego nadkola i progu. Już sie z tym uporałem 500 zl u blacharza. Niewykluczone ze był bity lekko w tym miejscu, a może po prostu wilgoć czy woda zostawały miedzy plastikiem i blachą i to wystarczyło do rozszerzania się korozji. Tak czy inaczej warto zajrzeć pod plastiki i wtrysnąć coś w profile zamknięte. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Phil Zgłoś #218 Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) To co miałeś na tym nadkolu to ewidentny efekt kiepskiej naprawy blacharskiej. Coś tam kiedyś widocznie się działo i ktoś naprawił po kosztach. Ostatnio zwaliłem u siebie te nakładki na drogi i drzwi. Generalnie w tych miejscach nie powinno być korozji, bo lakier nie jest narażony na odpryski, a w otwory na kołki wchodzi gumowy kapturek który nie wyciera lakieru. Warto jednak zwrócić uwagę na sam spód progów, czyli najniższą ich część. Nie wiem jak normalnie, ale ja mam lekką glebę i przez ciągłe zahaczanie krawężników zdarłem z nich cały lakier i trochę tam zaczęło podgryzać. Jest to gruba blacha i pewnie przez jeszcze 10 lat nic się tam nie stanie, ale na wszelki wypadek porządnie sobie zabezpieczyłem. Co do profili zamkniętych to się zgadzam, kupić dwie puszki Fluidolu i dobrze potraktować wszelkie zakamarki, wnętrze drzwi, boczne schowki w bagażniku i tego typu miejsca. Polecam też bardzo pewną czynność. Generalnie konserwację podłogi ogranicza się zazwyczaj do pomalowania jej od spodu samochodu. Ja po zakupie auta zawsze robię coś jeszcze. Otóż wywalam fotele, plastiki na podłodze i wyciągam całą wykładzinę z podłogi, razem z piankowym wygłuszeniem. Po pierwsze jak wiemy, w B5 zdarzają się przecieki więc można w ten sposób sprawdzić czy mamy szczelne auto. Po drugie przez każdą zimę podłoga chłonie wilgoć. Normalnie pod wykładziną producent umieszcza takie woreczki z proszkiem który chłonie wilgoć, ale po tylu latach to już nie działa. Dlatego wykładzinę możemy sobie elegancko wysuszyć na słoneczku, ew. nawet dokładnie wyprać, zaś podłogę zakonserwować. B5 mają pełny ocynk, więc dużo korozji tam nie ma, ale po tylu latach zawsze na jakimś łączeniu wyjdzie trochę rudej, czasem gdzieś odejdzie ocynk. Wtedy podkład reaktywny, jakikolwiek lakier i jazda. W dodatku po wyciągnięciu tejże wykładziny mamy super dojście do zamkniętych profili i progów. Bardzo dobrze jest tam zaaplikować jakiś konserwant. Oczywiście VW jest dobrze zabezpieczony antykorozyjnie, po tylu latach ma pełne prawo gdzieś się utleniać, a takie działania mają sens tylko jeśli chcemy jeździć Paskiem przez 35 lat Ale jeśli ma się trochę wolnego czasu, to warto dla spokoju umysłu Edytowane 2 Czerwca 2013 przez Phil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
89Bartezz Zgłoś #219 Napisano 16 Czerwca 2013 Ja po przywiezieniu z niemiec oczywiście miałem wrzody pod uszczelką na klapie. Szyba wycięta, wszystko bardzo dobrze usunięte do gołej blachy, grubo podkładu i jak na razie od 3 lat nic nie widać. Co do przedniej szyby to niestety w przyszłym tygodniu muszę wycinać bo ruda już się pojawiła na rancie dachu i widać że pod szybę też podchodzi bo była wymieniana. Pod relingami rdzy nie widać, wywaliłem już dawno gąbki i dałem uszczelkę w płynie bo mi została z uszczelnienia miski. Ale za to kilka purchli znalazłem pod listwami ozdobnymi tymi które idą wzdłuż dachu czyli czeka mnie malowanie całego dachu. Na masce 2 wrzody małe po odbiciach od kamieni, na błotniku miałem zakrzywiony nosek na kierunkiem po przywiezieniu, do tej pory goła blacha nie pomalowana i ruda nic nie atakuje więc tragedii nie ma z tą rdzą jak na 14 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cieluś Zgłoś #220 Napisano 17 Czerwca 2013 U mnie na szczęście nic nie widać jeszcze. Przednia szyba, tylnia szyba , klapa tył nigdzie nie ma rdzy. Ale jak sprowadziłem auto to zakonserwowałem sobie całą klapę od wewnątrz tak asekuracyjnie Dodatkowo poleruje auto ręcznie 4 razy do roku + detailer praktycznie po każdym myciu. Oczywiście auto w zimie jak tylko jest po trasie z soli jedzie na myjnie bo to własnie ta sól pozostawiona na aucie najbardziej dobija naszą blacharkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach