kuna 1962 Zgłoś #121 Napisano 7 Sierpnia 2011 Dołożę swoje spostrzeżenia po roku od nabycia Passata 1.9TDI z 1999 roku i przejechaniu 30tyś km. W chwili zakupu miałem tylko 3-4 ogniska korozyjne nad przedną szybą wielkości od 0,5 do 1cm na długości krawędzi dachu-zgięciu których oczywiście w porę nie naprawiłem teraz widze praktycznie 1/3 długości styku szyby-uszczelki i dachu co napawa mnie niepokojem. Analizowałem mój przypadek co powiększyło i przyspieszyło ten proces ?, porównując podobne rozwiązania na samochodach innych marek ale i VW, dochodzę dzisiaj do wniosku że, takie rozwiązanie gdzie krewędź dachu jest nieosłonięta niczym podczas jazdy i mycia samochodu na myjni z wirującymi szczotkami naraża ten element na mechaniczne uszkodzenia od uderzeń kamieni podczas jazdy i wirujących szczotek do których przylegają drobiny błota piasku itd. Dlaczego taki wniosek ? bo jest to moje pierwsze auto które zacząłem myć na myjni automatycznej raz w tygodniu w okresie zimy, ponadto parkuję pod chmurką i niestety widzę jak zimą rowek wypełnia błoto podniesione z solą przez jadące przede mną pojazdy a które w postaci półpłynnej -maź czeka na umycie lub zmarznięcie. Wracając do naprawy: bardzo dobry z technicznego punktu widzenia wydaje mi się sposób pomalowania i naklejenia folii, ale czy z punktu estetycznego jest ok ? , mam zamiar na taką metodę się zdecydować oczywiście dopiero po wyjęciu i oczyszczeniu obszaru skorodowanego żeby ocenić jak głęboko w powierzchnię dachu będzie trzeba interweniować i co na to powie lakiernik. Nie bagatelną też sprawą jest zachowanie się folii pod wpływem wysokiej temperaturu jaka panuje na granatowym lakierze latem czy aby klej nie będzie wypływał lub odklejał się wraz z folią. Jeśli już ktoś wykonywał takie próby lub ma doświadczenie jaka folia rodzaj, nazwa firma to bardzo proszę o podzielenie się taką wiedzą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #122 Napisano 17 Kwietnia 2012 Witam. Ja mam paska w kombi budzie i kupilem go rok temu i byl w stanie idealnym od goscia ktory NAPRAWDE o niego dbal nie bity nigdzie - sprawdzony po calosci czujnikiem lakieru. ALE pod relingami mial wykwity rdzy. Kiedys mialem poloneza i wiem co to RDZA. Po kupieniu we wrzesniu zrobilem u niezlego lakiernika zaprawki za 450 zl pod tymi relingami - w dwoch miejscach - ale teraz (jest kwiecien 2012) zobaczylem ze ponownie wylazi spod lakieru burchelki!!!!!!!!!!! Nooo wkur.... sie na maxa i jutro jade reklamowac do lakiernika bo to jakas lipa. Reszta auta bez zastrzezen. Pasek z 2004 roku. Ma ktos takie akcje z tymi relingami - chromowanymi na dodatek!?!?!?!?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #123 Napisano 17 Kwietnia 2012 Dokładnie, passacyki lubią gnic na tylnej klapie, pod relingami i na krawędziach dolnych nadkoli - ale to ostatnie akurat spowodowane kamieniami malymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #124 Napisano 17 Kwietnia 2012 Latem zeszłego roku zauważyłem punkty rdzy pod prawym relingiem (nie zdążyło to wyjść poza rynienkę), po dokładnym oczyszczeniu pomalowałem kilka warstw Stalochronem z Noilesu, po zimie zero rdzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #125 Napisano 18 Kwietnia 2012 Wszystko OK. Tylko ten samochod jest z 2004 roku i ma 8 lat a zachwouje sie jakby to byl Polonez. A lakiernik jest raczej z tych dobrych, mojemu szefowi robi nagminnie jakies naprawy po drobnych stluczkach i NIGDY NIC nie zauwazylem u niego. Tylko ze to Peugeot 307SW. Poprawki na przednich rantach blotnika juz mi gosciu robil, tak jak tu ktos wspomina. Co do tylnej klapy to z wierzchu nic nie widac, ale jak ja kiedys rozkrecilem zeby sie dostac do silniczka wycieraczek to widzialem jak dwie wzajemnie zgrzane blachy ze soba zaczynaja w miejscu zgrzewu korodowac. Dziwia mnie te zaprawki przy relingach bo moje zrobione samodzielnie na bazie czerwonej tlenkowej (minia) i potem lakier i bezbarwny potrafia wytrzymac rok i nawet dluzej. Ale na dachu nie chce tego sam robic bo to bedzie KASZANIARSKO wygladac. Ale jak cos to lakiernika moge polecic. Szczegoly podam na moim mailu ([email protected]) Jest na Bialolece w Warszawie. Przynajmniej robi tak ze malo kto moze sie poznac ze cos bylo robione - serio. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #126 Napisano 18 Kwietnia 2012 Wszystko OK. Tylko ten samochod jest z 2004 roku i ma 8 lat a zachwouje sie jakby to byl Polonez a co mają powiedzieć właściciele jeszcze nowych aut? myślisz, że one nie korodują? pierwszy przykład z brzegu tematy o korozji w dziale paska B6 jak dla mnie to xuj a nie ocynk one mają... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #127 Napisano 18 Kwietnia 2012 ja mam 2005 B5 i też mam rdzę na nadkolach przednich i tylnych .... i wiadomo maska i dach od kamieni ... parę ciepłych dni i zabieram się sam za robotę ... przynajmniej będę miał 100% pewności że porządnie zrobione będzie ... a nie jakiś lakiernik .. ;/ co robi taśmowo zaprawki .. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #128 Napisano 18 Kwietnia 2012 Tez tak mysle, ze zaprawka zrobiona przez siebie samego ma WIELKA MOC ale niestety nie wyglada ladnie tak jak wykonczy ja lakiernik. Majac Poloneza kiedys duzo cwiczylem tych zaprawek i myslalem ze jak kupie "niemieckie solidne auto" to problem zniknie Moja kobieta ma meganke z 2001 roku i mysle ze trzyma sie znakomicie jak na swoj wiek - drobne zadymienia z rdzy trudno tu mowic o wykwitach. Zawsze mowilem ze francuz bije tu niemca o glowe ale za to inne rzeczy bola we francuzach... Dlatego zmuszony jestem z ta rdza pod relingami isc ponownie do lakiernika. Jak bedzie dalej wylazic to go w cholere sprzedam bo goowno nie ocynk jak tu ktos powiedzial:) Co do tej uszczelnik pod tylnia szyba o ktorej mowi sie tutaj ze jest z gumy albo z jakiejs gabki - tego ostatecznie nie sprawdzilem. Ale jesli to jest rzeczywiscie gabka to bym to po dokladnym oczyszczeniu woda i wysuszeniu (jakis delikatny karcher) potraktowal pedzelkiem przy otwartej klapie (poziomo) srodkiem do impregnacji fug przy kafelkach DELFINEM fimy ATLAS. Poczytajcie sobie o jego wlasciwosciach - mysle ze to moze byc niezly patent. Po wyschnieciu robi sie bezbarwna jakby silikonowa powloka odporna na rozne swinstwa i wode. ---------- Dodano o 09:17 ---------- Poprzednia wiadomość o 09:12 ---------- ...acha, dodam jeszcze ze czesto ogladam na parkingach zaprakowane passaty, srebrne - bo tych najwiecej - (kombi) i generalnie to nie widze jakiejs plagi z ta rdza w tych autach. Wiec ta nieliczna grupa "wybrancow" spotyka sie tutaj ( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #129 Napisano 18 Kwietnia 2012 ...acha, dodam jeszcze ze czesto ogladam na parkingach zaprakowane passaty, srebrne - bo tych najwiecej - (kombi) i generalnie to nie widze jakiejs plagi z ta rdza w tych autach. Wiec ta nieliczna grupa "wybrancow" spotyka sie tutaj ( Nie wiem czy to tylko moje wrażenie, ale ze statystyk obserwacji innych (i swojego egzemplarza) wynika, że m.in. ogniska korozji na przednich błotnikach częściej występują w tych młodszych B5, właśnie tak po 2003/2004, czyli już bez kierunków A dokładając inne miejsca to u mnie np.: odpryski na masce i słupkach przednich przy szybie, dach pod mocowaniami relingów, na słupkach drzwi (te czarne lakierowane listwy) Trochę sporo jak na 8 letnie auto i względnie standardowy jak na ten wiek przebieg :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #130 Napisano 18 Kwietnia 2012 Zgadzam sie z przedmowca w 100 procentach. Tez odznosze takie wrazenie ze koncowka produkcji passatow 2004-2005 byla przez Volkswagena spierd....na na maxa. Wiekszosc na tym forum wspomina o rdzy ale w rocznikach dosc leciwych co jest w sumie zrozumiale ale te 7, 8 i 9 latki to raczej wynik niedbalstwa Volkswagena Ja ogladam regularnie passaty przed liftem pod katem tych relignow i generalnie to tam tej rdzy NIE MA!!! A te po lifcie - prawie kazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niki Zgłoś #131 Napisano 18 Kwietnia 2012 (edytowane) Zgadzam sie z przedmowca w 100 procentach. Tez odznosze takie wrazenie ze koncowka produkcji passatow 2004-2005 byla przez Volkswagena spierd....na na maxa. Oczywiście powyższa ocena dotyczy "blach" i zgadzam sie z Wami w 100%. Samochody z wcześniejszych roczników w tych tematach wyglądają lepiej niż te z lat 03-04-05 czyli końcówka B5FL. Popatrzcie na autka na najbliższym spocie. I jeszcze jedno, wcześniej przeczytałem "auto bezwypadkowe - sprawdzane miernikiem ....". Przecież to żaden problem zrobić je całe lub tylko element np. na 170 - 190u. Znamy takich lakierników !!!! Edytowane 18 Kwietnia 2012 przez niki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #132 Napisano 18 Kwietnia 2012 Nie wiem czy to tylko moje wrażenie, ale ze statystyk obserwacji innych (i swojego egzemplarza) wynika, że m.in. ogniska korozji na przednich błotnikach częściej występują w tych młodszych B5, właśnie tak po 2003/2004, czyli już bez kierunków ja mam 2003 jeszcze z kierunkami ale już się załapałem do waszego grona:lol mi wywaliło bąble na rantach przednich błotników to akurat zrobione, bo kupiłem używane w tym samym kolorze dodatkowo maznąłem je całe barankiem od wewnątrz:D ale różnicy w odcieniu żadnej, trafiły się lalki nieco przepłaciłem ale warto było teraz mam święty spokój z przodem gorzej na tylnych nadkolach tam impreza dopiero się rozkręca, ale zeszlifowałem i zrobiłem zaprawki fakt nie wygląda to super ale lepsze to niż powiększające się pęcherze poza tym cisza, mam sedana to problemy przy relingach mnie omijają za to tylna klapa przy lampkach ale to standard w sedanach prawie każdy nie bity to już ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShArK5856 Zgłoś #133 Napisano 18 Kwietnia 2012 witajcie u mnie niestety nad szyba lapie sporawa korozja... prawdopodobnie zeby to zrobic trzeba wyjmowac przednia szybe.. i jeszcze z przodu na nadkole z lewej strony lapie niestety .. Mial ktos rdze nad szyba z przodu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #134 Napisano 18 Kwietnia 2012 witajcie u mnie niestety nad szyba lapie sporawa korozja... prawdopodobnie zeby to zrobic trzeba wyjmowac przednia szybe.. i jeszcze z przodu na nadkole z lewej strony lapie niestety .. Mial ktos rdze nad szyba z przodu ? U mnie też są już małe ślady nad przednią szybą. Jednak sprawdź sobie czy masz ori szybę czy miałeś może wymienianą? Bo ja mam wrażenie (pomijając słabą blachę), że powodem tego jest właśnie wycinanie kleju ze starej szyby, a później przy dostawaniu się wody szczególne z solą zimą robi już swoje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #135 Napisano 18 Kwietnia 2012 Ja ta szczeline miedzy szyba a dachem w swoim pasku to ROWNIUTKO zasylikonowalem zeby tam sie nic nie zbieralo. Nie wiem czy nie zrobie tego samego ze szczelina w tylnej szybie (kombi) o ktorej tutaj tak glosno ze jest powodem duzej rdzy na tylnym podszybiu.... "zaleje" to silikonem i z banki... wtedy zaden, brud ani wilgoc nie bedzie tam sie gromadzic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShArK5856 Zgłoś #136 Napisano 18 Kwietnia 2012 mam oryginalna szybe kurde trzeba isc do mechaniora.. niestety.. ciekawe ile zgarnie za to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #137 Napisano 18 Kwietnia 2012 ShArK5856 - twoje auto ma 14 lat wiec powiedzmy ze "ma prawo", ale widze ze niektorzy tutaj maja 8-9 latki i co maja wtedy powiedziec!?!?!??!! Wysadzic fabryke Volkswagena??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShArK5856 Zgłoś #138 Napisano 18 Kwietnia 2012 no niestety wlasnie 14 lat zgodze sie co oni maja zrobic ;p nie moze nie wysadzajmy co by wtedy bylo ? audi tylko ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #139 Napisano 18 Kwietnia 2012 no niestety wlasnie 14 lat zgodze sie co oni maja zrobic ;p nie moze nie wysadzajmy co by wtedy bylo ? audi tylko ;D Ale... wiesz, Audiki ponoc trzymaja sie lepiej i maja ocynk z prawdziwego zdarzenia, wiec moze warto wysadizic te fabryke partaczy :brawo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShArK5856 Zgłoś #140 Napisano 18 Kwietnia 2012 no tylko ze o wiele drozsze sa auta ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach