Skocz do zawartości
Gość janek111

Czy po wymianie wahacza przedniego trzeba ustawiać zbieżność???

Rekomendowane odpowiedzi

ustalmy że po wymianie wahacza nie trzeba robić geometrji A jak sprawa wygląda jeżeli do wymiany górnych wahaczy trzeba ściągnąć macpherson.Wtedy obejdzie się geometrji?
no musisz bo rozpinasz praktycznie każdą końcówkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wtedy obejdzie się geometrji?

Nie trzeba robić geometrii ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy. Bo jezeli ktos ustawial geo na wywalonych wachaczach to pozniej wychodza rożnice. Jezeli geo bylo ustawiane na zestawie bez luzów nie trzeba ustawiać.

 

Po 2. po jaka cholere jezdzic skoro samemu mozna to sprawdzic miarką ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawa wygląda jeżeli do wymiany górnych wahaczy trzeba ściągnąć macpherson.Wtedy obejdzie się geometrji?
w passacie B5 nie ma macpersona !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w passacie B5 nie ma macpersona !!!!
z tyłu:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tyłu jest belka skretna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a z przodu mcperson :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie zawieszenie wielowachaczowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przy wymianie wahaczy generalnie nie trzeba robić geometrii bo każdy (oczywiście renomowany, a nie chiński) zamiennik trzyma wymiary producenta do 0,1 mm (dla przyrządów diagnostycznych ok 0,02 - 0,05 stopnia). Można co najwyżej sprawdzić - koszt ok 20zł.

Ale...

Jak ktoś miał zwaloną zbieżność albo kąty wcześniej... to po wymianie wahaczy na nowe wychodzą dopiero złe ustawienia bo wszystko jest sztywniejsze i "toczące się koło" nie może wymusić na elementach ruchomych zawieszenia położenia do jazdy na wprost jak to było w wybitych tulejach czy gałkach - sworzniach.

Więc jeśli komuś po wymianie wahaczy auto jedzie swoim torem to geometria była nie prawidłowa już przed wymianą. i koniecznie trzeba ją poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i dzis obaliłem mit, ze po wymianie wahaczy nie trzeba ustawiać zbieżności. Sprawdziłem przed wymianą i przy paru wybitych zbieżność była ustawiona. Po wymianie na nowe (nie jakieś chińskie) - zbieżność zmieniła się i trzeba było ustawiac na nowo. A wymieniłem tylko 8 wahaczy - końcówek drążków nie ruszałem nawet :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i dzis obaliłem mit, ze po wymianie wahaczy nie trzeba ustawiać zbieżności. Sprawdziłem przed wymianą i przy paru wybitych zbieżność była ustawiona. Po wymianie na nowe (nie jakieś chińskie) - zbieżność zmieniła się i trzeba było ustawiac na nowo. A wymieniłem tylko 8 wahaczy - końcówek drążków nie ruszałem nawet :fajny

 

Dokadnie kolego zmieniłes wszystkie wachacze i wtedy jest zawieszenie scisło zestrojone , nie ma żadnych luzów ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to po każdej ingerenci w zawieszenie powinna być sprawdzana zbieżność jednak moge powiedzieć z doświadczenia żę w passacie jeżeli geo było ustawiane na dobrych wahaczach czyli zawieszenie bez najmniejszych luzów to po następnej wymianie w wiekszości przypadków nie trzeba nic ustawiać. Swego czasu u znajomego wymieniałem również wszystkie wahacze, łączniki i przed wymianą z ciekawości była sprawdzana geo na której wyszło że parametry są poza zakresem a po wymianie wszystkiego było git i nie trzeba było nic ruszać. Sprawa ma się inaczej jeżeli mamy np zawieszenie gwintowane i sobie przestawimy wysokość lub wymienimy sprężyny na niższe lub nawet na ori nowe wtedy trzeba ustawiać zbieżność bo napewno się przestawia. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba robić po każdej wymianie jakiegoś elementu w zawieszeniu !!! A w pasku przesrane robić zbieżność nie nienawidzę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Generalnie to po każdej ingerenci w zawieszenie powinna być sprawdzana zbieżność jednak moge powiedzieć z doświadczenia żę w passacie jeżeli geo było ustawiane na dobrych wahaczach czyli zawieszenie bez najmniejszych luzów to po następnej wymianie w wiekszości przypadków nie trzeba nic ustawiać.

Tylko ze zawiechę zmieniasz średnio raz na rok czy dwa lata. W międzyczasie zaliczysz ileś tam dziur i zbieżność się rozjedzie.

W przypadku wymiany pojedynczego wzmacniacza, to się zgodzę - nie trzeba ustawiac nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i dzis obaliłem mit, ze po wymianie wahaczy nie trzeba ustawiać zbieżności. Sprawdziłem przed wymianą i przy paru wybitych zbieżność była ustawiona. Po wymianie na nowe (nie jakieś chińskie) - zbieżność zmieniła się i trzeba było ustawiac na nowo. A wymieniłem tylko 8 wahaczy - końcówek drążków nie ruszałem nawet :fajny
zacznijmy od tego kto ustawial zbierznosc na wyje....... zawieszeniu w twoim wypadku wymieniles sporo wiec warto bylo sprawdzic a ze byla zla to i ustawic .Nie widze sensu i potrzeby ustawiac zbierznosci jesli ktos wymienia jeden lub dwa wachacze jesli ktos ruszal drazki ( kocowki ) to wtedy jak najbardziej

 

---------- Post added at 21:37 ---------- Previous post was at 21:34 ----------

 

Trzeba robić po każdej wymianie jakiegoś elementu w zawieszeniu !!! A w pasku przesrane robić zbieżność nie nienawidzę :D
co w tym przesranego ? ty chyba nie ustawiales zawieszenia w misku pajero dwa dni zchodzi pelna geometria jest masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacznijmy od tego kto ustawial zbierznosc na wyje....... zawieszeniu w twoim wypadku

Bo 2 miechy temu wyszło, ze tylko niby jeden sworzeń był trochę zużyty :D A de fakto - po zdemontowaniu zawiechy, to tylko 4 wahacze były dobre z czego 3 , to były górne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co w tym przesranego ? ty chyba nie ustawiales zawieszenia w misku pajero dwa dni zchodzi pelna geometria jest masakra

nie ustawiałem i juz wiem teraz ze pajero na zawieche nie będę brał:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ustawiałem i juz wiem teraz ze pajero na zawieche nie będę brał:D
wszystkie srouby do ustawienia geometri z przodu i ztylu sa nie do ruszenia wiec je trzeba frezem potraktowac i wymienic masakra straszna bakielitka nie podejdziesz miejsca nie ma i latwo cos uszkodzic :( nierporozumienie ze strony kolegow z mitsu ze przy montarzu nie potraktuja srub jakims srodkiem by tak nie korodowaly wew

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wojciechtrans

witam

mam pytanie mam zamiar wymienić całe przednie zawieszenie w moim passacie czy po wymianie wahaczy i końcówek drążków muszę ustawić kąt pochylenia koła czy tylko zbieżność ?? czy passat ma stały kąt pochylenia koła ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności