Skocz do zawartości
Gość rofor

Czujniki parkowania

Rekomendowane odpowiedzi

Czujniki przód/tył są sprawne na 100%.
A skąd wiesz ,że czujniki są sprawne na 100%? Czasami miedzy ta powłoka robi się nieszczelność i wtedy piszczy, Vag nie pokazuje błędu z wierzchu nic nie widać a czujniki piszczą. Ktos poisywał juz na forum taki przypadek, po podmianie czujnika na inny wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem czujniki Vagiem 5053. Opisałem to w poście #211

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzałem czujniki Vagiem 5053. Opisałem to w poście #211
Ja obstawiam jednak czujnik, jest pare tematów o czujnikach w b6 i są naprawdę dziwne rzeczy. Niby wszystko jest ok z czujnikiem a wywala błąd. Michał kiedys opisywał w któryms temacie taka sytuacje jak twoja po wymianie czujnika zamiennika za 50pln z allegro nastała cisza. Posprawdzaj jeszcze najpierw wszystkie kostki i psiknij jakimś preparatem do elektryki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że jak wywaliło mi błąd czujnika przód lewy to od razu kupiłem nowy czujnik i go założyłem. Ale dalej było to samo, więc zacząłem sprawdzać tak jak w poście #211. Nowy czujnik podmieniałem również z pozostałymi z przodu. Wychodzi na to, że mam zapasowy czujnik.

Nie wiem natomiast, czy sterowniki które wstawiałem w miejsce oryginału powinny zadziałać. Gdyby tak było, to zostaje już tylko szukać w instalacji elektrycznej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byc może że masz więcej niż jeden czujnik walniety. A sterownik ten który podmieniałeś ma takie same oznaczenia jak Twój?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie że nie. Ja mam 3C0 919 283 C, a podmieniałem na 3C0 919 283 i 3C 919 283 B. Takiego jak mój nie udało mi się dopaść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie że nie. Ja mam 3C0 919 283 C, a podmieniałem na 3C0 919 283 i 3C 919 283 B. Takiego jak mój nie udało mi się dopaść.
No to może być właśnie też ten powód, nie znam się aż tak dobrze może ktoś odpowie Ci na to pytanie czy można podmieniać centralkę od pdc na inną niż powinna być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam nadzieję, że ktoś mocno oblatany w temacie odpowie na moje pytania zawarte w poście #218.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie czujniki do przodu-środek (chodzi o te chromowane). Są różne typy - literki po numerze "3C0919275" i nikt nie pisze, które literki symbolizują te chromowane PDC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie czujniki do przodu-środek (chodzi o te chromowane). Są różne typy - literki po numerze "3C0919275" i nikt nie pisze, które literki symbolizują te chromowane PDC.
to wystarczy ? ;)

schowek01ej.th.jpg

 

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, czy orientujesz się, jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem chromowanym a srebrnym matowym, i czy mogę użyć tego drugiego zamiast chromu, który ma złą reputację (mi zepsuły się oba)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienic na zwykly możesz, ja tak mialem przez tydzień (srebrny zamiast chromowanego)

ale tak raziło po oczach ze zmieniłem na chrom znów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem chromowanym a srebrnym matowym, i czy mogę użyć tego drugiego zamiast chromu
(srebrny zamiast chromowanego) ale tak raziło po oczach ze zmieniłem na chrom znów

dokładnie, nie sądzę, by to dobrze wygladało.

Na aledrogo powinieneś dostać takie czujniki, ja znalazłem z tourana z 2008r (3C0919275 R), za dwa dałem 160 pln i jak narazie problemów nie mam, deszcze były, jeszcze teraz czekać na mróz.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem, problem w tym, że aktualnie jedyna oferta z literką "R" do 199,- za sztukę (używane Valeo). Trochę drogo.

Wygląda na to, że wszystkie inne się nie nadają, bo mają inaczej usytuowane gniazo (pod kątem 90 stopni do powierzchni czujnika, a powinno być na wprost).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja do siebie w środe/wtorek zakładałem nowy czujnik chromowany (wymiana banalna, bez zdjemowania zderzaka jak co poniektórzy piszą)

końcówka J, i wtyczka była pod kątem 90 stopni jak w oryginale

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(wymiana banalna, bez zdjemowania zderzaka jak co poniektórzy piszą)
gdzieś jest opis, ale czy tam było coś o zdejmowaniu zderzaka.. raczej nie ;)

jeśli chodzi o te chromowane, to tylko gril i już.

końcówka J jest z innego rocznika.

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie do pawaroti: udalo mi się zdjąć tę zaślepkę o której piszesz, ale pod nią nie mam dostępu do tej plastikowej śruby która trzyma lampę, jaki jest więc sens jej zdejmowania? jak się dostać do tej śruby? jeśli pamiętasz napisz łopatologicznie jak wyjąć tę lampę, dzięki

 

 

 

Cały proces jest prosty. Ja mam kombi i jedyną rzeczą z jaką miałem największy problem było ściągnięcie zaślepek tylnych lamp (odblasków widocznych po otworzeniu klapy). Aby je wyjąć najlepiej wsunąć cienki śrubokręt w zaznaczonym na poniższym zdjęciu miejscu i odginać zatrzaski popychając rączkę śrubokrętu w stronę środka zaślepki. jednocześnie drugim należy podważyć zaślepkę od dołu.

 

zaslepkae.jpg

zaslepkaorg.jpg

 

Odkręcamy mocowanie lampy i wyciągamy ją. Ja popchnąłem jedną ręką z tyłu dociskając lampę w kierunku przodu samochodu, wtedy lekko wysunie się poza obrys karoserii. Należy złapać za wysunięty fragment (paznokciami bo za wiele się nie wysunie) i spokojnie pociągnąć w kierunku tyłu auta. Zdjęcia uchwytów i gniazd w których siedzą poniżej:

 

uchwyts.jpg

 

trzecie zaznaczenie to miejsce pod zaślepką gdzie lampa jest przykręcona śrubą (plastikową) u mnie z jedenj strony był wkręt metalowy a z drugiej urwana śruba.

 

lampac.jpg

 

 

Odkręcamy uchwyty na bagaże i zdejmujemy roletę bagażnika, siatkę oraz kładziemy siedzenia. Wtedy łatwiej odchylić plastiki. Boczek zdejmuje się odciągając go - jest tam kilka zatrzasków z których musi wyskoczyć. Trzeba w pierwszej kolejności zdjąć plastik trzymający podsufitkę, potem odkręcić uchwyty i zdjąć boczek.

 

+ (czerwony przewód centralki parktronika) wpiąłem w jeden z cieńszych przewodów w miejscu zaznaczonym elipsą - wszystkie są szare więc trzeba badać próbówką - grubsze prowadzą do anteny, GPS. Te szare przewody łączą się z kolorowymi poprzez złącze znajdujące się w miejscu zaznaczonym prostokątem. Prawdopodobnie należy się wpiąć w szary który odchodzi od czarno/czerwonego we wtyce - ale tego nie mogę potwierdzić.

 

- (czarny przewód centralki) ja wpiąłem w brązowy od gniazda 12V. Można też wkrętem do karoserii.

 

bagaznik.jpg

 

Poza tym ściągnięcie zderzaka, wywiercenie otworów i ponowne złożenie jest banalne. Miejsca na czujniki są zaznaczone po wewnętrznej stronie zderzaka a sam zderzak od góry przykręcony jest śrubami właśnie pod lampami, kolejnych śrub należy szukać w nadkolach i od spodu zderzaka.

 

Mam nadzieję, że mój opis komuś się przyda. U mnie lampy ktoś już wcześniej wyciągał i jeden uchwyt miałem uwalony (jak widać na załączonym obrazku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś zabierałem się za sam odblask.

Okazało się, że trzeba zdjąć cały czarny trójkąt, w którym jest odblask...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też kiedyś zabierałem się za sam odblask.

Okazało się, że trzeba zdjąć cały czarny trójkąt, w którym jest odblask...

 

Od razu tak pomyślałem jak zobaczyłem że pod odblaskiem nic nie ma, teraz gdzie podważyć tę czarna osłonę żeby nic nie połamać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ona dosyć lekko wychodzi, więc nie ma obaw...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności