Skocz do zawartości
Gość staH

zawysoka temperatura silnika???

Rekomendowane odpowiedzi

Ja też mam dwa czujniki. Jeden jest od wskazań w liczniku, drugi natomiast wysyła sygnał do komputera

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odgrzebuje, bo nie znalazłem odpowiedzi.

 

Passek B3 1.6 TD

przy normalnej jeździe, pracuje jak należy. osiąga temp 90st (wskaźnik) i trzyma w miarę stabilnie, załącza wentylator po zgaszeniu silnika, wsio wygląda ok.

 

Problem jest przy jeździe w trasie. rozpędzę Paska do 130km/h i temp zaczyna gwałtownie rosnąć. przekroczy 105st. to zwalniam, żeby go nie przegrzać. jak puszcze gaz i zejdę do 90-100km/h to temp szybko opada do 90st. wtedy można znowu grzać do 130. Nie ma znaczenia prędkość rozpędzania się. depnę gaz do dechy, to możne moment szybciej się zaczyna grzać, rozpędzam się na odcinku x-km, to i tak powyżej 130 temperatura gwałtownie rośnie.

 

Przy okazji zauważyłem że pasek lubi sobie wypić płynu chłodniczego (oleju zresztą też).

(na bagnecie i pod korkiem nie ma żadnych mazi) -grzanie sie jest nie zalezne od ilosci płynów.

Na stanie ostro poniżej minimum płynu i oleju grzał sie tak samo.

 

Termostat był wymieniany w maju zeszłego roku, więc raczej powinien być sprawny.

Górny wąż od chłodnicy wymieniany w czerwcu w zeszłym roku, bankowo szczelny.

uszczelka pod głowicą też z czerwca.

 

Problem już zaobserwowałem jakiś czas temu (przed zimą), ale miałem trasy głównie po mieście więc nie stanowiło to problemu.

Szykuje mi się dłuższa trasa, a taka jazda sinusoidą, jest mocno męcząca. tym bardziej ślepienie w czujnik temperatury. Macie pomysł co można z tym fantem zrobić?

 

PS. korek od zbiornika wyrównawczego też jest prawie nowy.

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Macie jakieś sugestie, co sprawdzić w pierwszej kolejności, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym mimo wszystko sprawdził czujnik jezeli wąż,uszczelka,korek OK.Chociaz....nie dziwne ze znika Ci płyn mimo wymienionej uszczelki PG?

 

Patrze kolego na twój podpis a mam ten sam silnik...nie pali Ci troche za duzo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pali troszke za dużo. musze chyba na jakąś regulacje podjechać, bo sie pijak z niego zrobił.

zwłaszcza w miescie dużo lubi wypić na trasie mam 6,5-7 w miescie 7,5-8,5.

 

ale sugerujesz ze czujnik (ten z deski) mi zakłamuje? imho, w miare rozsądnie sie zachowuje, ale sprawdze.

 

co jeszcze moze być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory za zejście z tematu ale troszkę dużo za duzoo :) ja w mieście w zimie miałem w okolicach 6,5-7.W trasie jadąc ok 100kmh powinno być ok 5,7 - 6l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to wiem, do czego dążyć. musze zaspawać dziure w tłumiku i podjade gdzieś na regulacje dawki, bo podejrzewam ze za dużo ropy dostaje.

 

martwi mnie tylko to przegrzewanie, jak sie z tym nic nie zrobi, to chyba czas porozglądać sie za nowym autkiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A hokeje masz? Nakładka na przedni zderzak w całości? Chłodnica jest schowana za zderzakiem a bez prawidłowego dolotu powietrza będzie się ostro grzał na trasie bo wentylator się nie wyrabia. Miałem identycznie. Po wymianie zderzaka i hokejow spadła do max 90 st C A płyn się po prostu wygotowuje, ucieka i powoduje zwiększone cisnienie w układzie chłodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
martwi mnie tylko to przegrzewanie, jak sie z tym nic nie zrobi, to chyba czas porozglądać sie za nowym autkiem...

:diablica bluźnisz :) Ale jak już byś sprzedawał np.na części to uderz do mnie :) Parę fantów bym potrzebował :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm...hokejka, to gdzie to ustrojstwo jest konkretnie?

 

nie stać mnie na "nowe" auto, wiec trzeba popracowac nad passkiem i go dopiescic.

nie będę sprzedawać, tak Go tylko strasze, coby sie zestresował i zaczał bezawaryjnie jeździć.

 

PS.

juz wiem, hokejka to ta kratownica pod zderzakiem.

U mnie imho cała, kompletna i nie połamana jest, ale dla pewności z rana zajrze, zrobie fote ocenicie.

 

i pytanie za 100 pkt. w którą strone powinien sie obracać wentylator chłodnicy?

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A spojler pod kratownicą masz? Składa się z 2 części: prawej i lewej. Razem ze zderzakiem tworzą takie usta

Vw_passat_b3_v_sst.jpg

 

Zobacz, czy masz przód w komplecie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak dziób wyglada u mnie. wydaje mi sie, że plastiki dają rade i nie są połamane.. szkoda, już sobie nadzieje zrobiłem na tanie naprawienie problemu... , ale ocencie sami:

 

20100323141.th.jpg

 

20100323142.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wody? A konkretnie uszczelnienie na ośce albo między pompą a silnikiem.

Na początku często puszcza tylko kiedy przyciśniesz mocniej obroty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Michal_p

 

a jak to sprawdzić?

 

i od razu przy okazji, jakiej pompy szukac do mojego autka?

rozumiem ze najtansze allegrowe, to te z plastikowymi wirnikami i nie warto montowac?

 

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=963408289

 

ot chociazby jak to powyzej?

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potrzymaj silnik na obrotach, albo po jeździe - wejdź pod samochód i sprawdź czy nie jest mokro przy kole pasowym pompy albo uszczelce. Jaką pompę dobrać to Ci niestety nie pomogę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba jest mokro. wszystko wskazuje na to ze pompa cieknie, tam cholera trudny dostęp jest i cięzko powiedzieć, czy to konkretnie z pompy mi wycieka. w każdym razie, chyba sie i tak szarpne na wymiane pompy, sadze że ta pracuje w samochodzie juz długo i czas na zasłużony odpoczynek. wymienie, przetestuje na autostradzie i dam znać czy problem znikł.

 

Przy okazji sprawdzania, taki oto wihajster mi luzno lata, co to jest, czy jest sens wymieniać? (ta "pompka" teleskopowa pod układem z linką od gazu)

20100323143.jpg

Edytowane przez Krasny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki najlepiej kupić ternostat, stary padł :(

 

a w Inter Car są dostepne:

4MAX 0212-02-0199.87 -> 33 zł

WAHLER 4264.87D -> 40 zł

 

Czy może coś innego ? szukać

 

A może wcale nie wkładać termostatu, tylko silikonem oring zalepić na lato ?

 

Tylko jaki silikon jest odpowiedni aby wytrzymał ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz poczytaj TEN temat.

Latem też jest ważny sprawny termostat , , łatwo się o tym przekonać na krótkich odcinkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i problem został rozwiązany, przyczyną była wywinięta uszczelka w korku zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego.

 

Ot taka bzdura, a taki kłopot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności