Gość staH Zgłoś #1 Napisano 17 Kwietnia 2008 Czesc! odpewnego czasu mama pewnien problem ze swoim passkiem B3 1.9 td chodzi o to ze silnik jak na moje za szybko i za bardzo sie nagrzewa:( ( wskaznik temperatury nic nie pokazuje opadł na doł i sie nie rusza)po porstu po przejechaniu 2 -3 km z pod maski buchaa cieplem:( nie iwem co jest grane w czym tkwi problem od czego zaczac szukac winy usterki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 17 Kwietnia 2008 w czym tkwi problem od czego zaczac szukac winy usterki. Naprawić wskaźnik i obserwować ewentualnie zmierzyć temperaturę płynu w zbiorniczku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08 Zgłoś #3 Napisano 17 Kwietnia 2008 Tak jest kolego. najpierw to sobie napraw czujnik po ciepłem spod maski każdy bucha to zależy jak kto co ma na mysli. Zagrzej na postoju silnik i obserwuj czy otwiera sie obieg na chłodniece i czy włączają sie wentylatory. jak to sprawdzisz to napisz. napewno koledzy z forum podpowiedzą tobie gdzie szukać przyczyny. ja zaryzykuje i obstawie termostat w pierwszej kolejnosci a w drugiej czujniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość staH Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2008 siemka tez tak myslalem (termostat) ale kto pyta nie bladzi jeszcze jak by ktos mi wytlumaczył jak se ten termostat naprawic był bym bardzo wdzieczny:)) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość manio. Zgłoś #5 Napisano 17 Kwietnia 2008 witaj.termostatu się nie naprawia tylko wymienia na nowy oczywiście.:598: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość staH Zgłoś #6 Napisano 17 Kwietnia 2008 witaj.termostatu się nie naprawia tylko wymienia na nowy oczywiście.:598: NONONON oczywiscie to mialem namysli ŻE WYMIANA NA NOWY dziekuje wszystkim za pomoc tylko jakies wskazowk inajlepiej ze zdjeciami gdize tego termostatu szukac:D jak byscie mogli podesłac dzieki Ps. czy od jezdzenia z taka usterka silnik dostał mocno po dupi***????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jozek Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2008 No kolego może to być termostat ale, ale wskaźniki też mogą robić swoje. Zdarza się, że kłamią. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GREGORMAN Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2008 A wskaźnik paliwa też opada tak jak temperatury ? Jak tak to gdzieś na liczniku może nie łączyć czyli zimne luty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #9 Napisano 18 Kwietnia 2008 dziekuje wszystkim za pomoc tylko jakies wskazowk inajlepiej ze zdjeciami gdize tego termostatu szukac Poszukaj pompy wodnej tam się on znajduje Ps. czy od jezdzenia z taka usterka silnik dostał mocno po dupi***????? Pojeździj tak a parę stówek będziesz w plecy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #10 Napisano 20 Kwietnia 2008 gdzie sie znajduje czujnik temperatury silnika?? u mnie wogole nie chasa lezy jak martwy. czerwona lampka temp. dziala i wskaznik paliwa tez. gdzie tu moze byc problem przy zegarach czy przy silniku??? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość staH Zgłoś #11 Napisano 21 Kwietnia 2008 siemano termostat masz za pompa od wspomagania a czujnik zalaczajacy wentylatory przy chlodnicy najlepiej sprawdz wentylator czy dzialaja na ,,Krótko'' jA jestem po wymianie termostatu czujnika i plynu przedchwila skonczylem niebawem napisze czy wszystko jzu ok ps.Dzieki wszystki mza wskazowki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shu B3FAN Zgłoś #12 Napisano 26 Kwietnia 2008 wlasnie ze wentylator sie zalacza i jak na moje oko zbyt czesto. jak mialem za malo plynu chlodzacego to po jakims czasie migala czerwona lampka od temperatury a wskazowka lezy caly czas na zero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #13 Napisano 26 Kwietnia 2008 termometr do zbiorniczka wyrównawczego i zmierz temperature kiedy załącza się wiatrak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sl@wek Zgłoś #14 Napisano 26 Kwietnia 2008 Siem!!! Pojeździj tak a parę stówek będziesz w plecyNo dokładnie!!!staH napraw sobie jak najszybciej wskażnik na desce,mnie po wymianie termostatu na inny,brak wskazania temperatury kosztował 300zł (częsći do naprawy starego silnika,nie dałem głowicy na próbę szczelnośći i nie chciało mi sie sprawdzić panewek głównych na wale.Pęknięta głowica i poćiągło panewki.) 500zł nowy silnik (z cena miałem farta :654: )+ dwa razy olej na wymianę.A czasu jaki poświęćiłem przy robocie juz nawet nie liczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk Zgłoś #15 Napisano 28 Kwietnia 2008 Witam, Podczepiam sie pod posta bo nowego nie moglem zamiescic a temat podobny:) Przeczytalem juz sporo postow na forum, ale dalej nic chyba nie pasuje do mojego przypadku. A mianowicie mam taki problem, iz nie wlacza mi sie wiatrak na chlodnicy jak jade w korku temperatura pokazuje 110 i wiecej stopni. Na trasie jest ok, ale boje sie ze moge przegrzac silnik jadac latem w korku. Jak sprawdzic czy wiatrak w ogole dziala. Zmienilem czujnik temp w chlodnicy na nowy i nagrzalem silnik do 110'C i wiatrak ani mru mru. Rury z plynem chlodnicowym poczatkowo zimne po jakims czasie ciepla robi sie gorna, a potem dolna i temperatura rosnie dalej powoli, az dochodzi do 110 lub wiecej zaczyna migac kontrolka plynu chlodnicowego, a wiatrak stoi:( Prosze o pomoc. Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #16 Napisano 28 Kwietnia 2008 to se jeszcze termostat zmien Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk Zgłoś #17 Napisano 28 Kwietnia 2008 a czy jesli rury z plynem robia sie cieple po kolei to nie oznacza to, iz termostat dziala? jesli dobrze rozumiem inne posty na forum to jesli termostat jest walniety to albo za wczesnie sie otwiera pelny obieg albo za pozno, a u mnie wyglada to tak jak powinno byc chyba;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #18 Napisano 28 Kwietnia 2008 sprawdz bezpiecznik wiatraka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukaszkkk Zgłoś #19 Napisano 28 Kwietnia 2008 bezpiecznik sprawdzony wygladal na sprawny, ale zmienilem na nowy na wszelki wypadek i dalej nic:( czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy wiatrak w ogole dziala? czytalem ze na krotko da sie to zrobic, ale dokladnie jak? mam 3 styki na czujniku w chlodnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #20 Napisano 28 Kwietnia 2008 najprosciej chyba do najblizszego warsztatu. skasuja Cie z 5 zł za sprawdzenie. nie pamiętam który styk jest który a nie chce Cie w bład wprowadzić. czujnik (termowłacznik) pod wpływem temperatury zamyka obwód i załacza wiatrak (tak w uproszczeniu). najprościej termometr w zbiorniczek wyrównawczy i sprawdzasz temperature jaka jest faktycznie. u mnie pokazuje około 10 stopni więcej. kolejna rzecz to jak mówiono wczesniej TERMOSTAT. Płyn w chłodnicy nawet przy zamkniętym termostacie miesza się (znaczy temperatura wzrasta) stąd i dolny wąż może być gorący. czujnik temp. od wskaznika masz przy głowicy (na 90%). termostat kosztuje ok. 40 zł. robienie głowicy dużo więcej. nowy czujnik nie zawsze oznacza dobry. zmierz temperature ->jesli faktycznie jest taka jak na wskazniku (dolicz 5%) sprawdz umechanika czy wiatrak działa (zajmie mu to 5 minut) jeśli działa wymien termostat jeśli nie działa szukaj przyczyny a na marginesie - sprawdz poziom oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach