greggi Zgłoś #1 Napisano 15 Kwietnia 2008 Tak jak w temaciku. Gdy autko zimne, to na gazie gdy puszczę go na luz to obroty spadają do 500 a potem lubi zgasnąć. Gdy trzymam go na obrotach jest okay.Gdy już trochę się zagrzeje to jest lepiej. Choć ostatnio miałem nawet 80-90 stopni i tez się tak działo ale na gazie nie na benzynie. Coś kiedyś czytałem o jakimś filtrze gazu lub cośpodobnego. Prtóbwałem trochę go podkręcić na takiej śrubie regulacyjnej ale nie chcę też by wolne obroty oscylowały około 2000 tyś. Jest jeszcze jedna śruba regulacyjna ta na wężu od przepływonierza powietrza on reaguje na oroty wolniej ale nie do końca wiem do czego jest idzie od przepływiomierza do parownika. Na benzynie raczej nie ma tego problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #2 Napisano 15 Kwietnia 2008 Witam Jak jest zimny to bedzie gasł na gazie , takie jest prawo dżungli No chyba ze masz 2 generacje to wtedy nie . Sruby na wezu nie ruszaj , ona nic z obrotami wspolnego nie ma . Jak pokreciles srubkami przypadkowo to teraz tylko gaziaże i regulacja. herflik-00 Ooo!! A tak w ogole to nie ten dział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #3 Napisano 15 Kwietnia 2008 przeniesiony do odpowiedniego działu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greggi Zgłoś #4 Napisano 21 Kwietnia 2008 Na ciepłym silniku jest juz podobnie jak spuszczę nogę z gazu gwałtownie spada na 500 i mniej obrotów i albo się zaraz wyrówna na 900 albo bestia zgaśnie. Co może byc nie tak ? oczywiscie chodzi o LPG bo na benzynce jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #5 Napisano 22 Kwietnia 2008 Jak dla mnie to jedź na regulację gazu, jak nie wymieniałeś filtra to niech Ci wymienią podłączą analizator spalin i wyreguluje odp. mieszankę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #6 Napisano 23 Kwietnia 2008 za dużo powietrza w mieszance. ew. jak Ci zacznie gasnąć po wciśnięciu sprzęgła po zakręcie ostrym to znaczy,że membrana parownika zaczyna schodzić śmiercią ze starości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2008 Mam ten sam problem ostatnio, gaśnie na zimnym motorze, po wysprzęgleniu. Już mnie to tak wkurza, że w przyszłym tygodniu jadę do jakiegoś gazownika i niech zrobi z tym porządek lub jutro jak znajdę czas... Dam znać co to było... EDIT Byłem dziś u gaziarza na regulacji. Sama zawartość CO w spalinach miałem około 10%, a powinno być około 0,5%. Powiedział jednak, że to że gaśnie, to nie wina instalacji, a powodów może być tysiąc... Kazał zacząć od wymiany świec, przewodów zapłonowych, filtra paliwa i czujnika temperatury... Fakt jest faktem, że przez 25000 przebiegu nic z tym nie ruszałem, a nie wiem, kiedy to robił poprzedni właściciel... Postoi przez noc i jutro go odpalę. Zobaczę, czy sama regulacja coś dała, a jak nie to na gwałt będę wymieniał wyżej wypisane elementy... Jutro napiszę, czy coś regulacja dała... pozdrawiam EDIT Wstałem rano, odpalam pasia, a tu nic nie gaśnie!!! Regulacja pomogła!!! Koniec problemów z gazem. Zobaczymy na jak długo, ale na razie jest super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koksik997 Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2008 Witam koledzy... gdzie szukać przyczyny u mnie w 2.0 2e pływają obroty. Wyczyściłem silniczek krokowy, przepustnice, przy okazji odmę oleju jakiś czas było spokój. Początkowo obroty szalały tylko na gazie teraz juz i na benz, troszke mniej niż na gazie ale nadal szaleją... Czasami pływają czasami tylko są wyższe nie dużo, a czasami aż za duze...;/ Gdzie szukać przyczyny? jechać do gaziarza zeby podłaczył pod kompa instalke (lovato, komp- Bingo, Lambda system) czy to jednak cos po stronie mechanicznej silnika? Szukać jakiegoś magika żęby wpioł sie i zczytał kody błedu? PS. jeszcze mam pytanie... Na forum podpięty jest temat na temat ADAPTACJI komputera w 2e, czy nie bedę miał problemów po takim zabiegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TUREK (SP7GTU) Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2008 Witam!!!!. Ja miałem ten sam problem z benzyną i gazem a mam tem sam silnik. Wszystko czyściłem, myłem sprawdzałem szczelność, rezystancję itp,itd i stosowałem wiele doktoratów z tego i innych forów. Tydzień temu założyłem blosa i jak ręką odjoł wszystko wróciło do normy. A ten problem z falowaniem obrotów to jest bolączka tego silnika i nikt tak naprawdę nie ma na to lekarstwa i złotego środka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #10 Napisano 17 Lipca 2011 mój problem polega na braku wolnych obrotów w przypadku przekroczenia 3000 obrotów po zejśću spada na ok 500 i tak sobie ma jeżeli spadną do ok 300 to odbije i wyrówna generalnie jak się nie przekracza 2500 to problem nie występuje reduktor BRC 20000km był wymieniany i przed wymianą było to samo filtry kable świece kopułka palec 20000km i co wy na to ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #11 Napisano 18 Lipca 2011 REGULACJA panowie odpowiednia regulacja na początek i będzie ok !!! jechać do gazera niech reguluje ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 18 Lipca 2011 w przypadku przekroczenia 3000 obrotów po zejśću spada na ok 500 i tak sobie ma jeżeli spadną do ok 300 to odbije A na benzynie jest okey? Regulacja jak najbardziej ale sprawdziłbym cos takiego jak potencjometr przepustnicy i silniczek krokowy...jesli występują w takiej postaci czy innej w Twoim silniku to właśnie one decydują o wyrównywaniu obrotów....ewentualnie sterownik łapie błędy i trzeba go co jakiś czas resetować. Jeśli masz emulacje lambdy to jak ustawioną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #13 Napisano 18 Lipca 2011 na benzynie rzadko ale się zdarza jest to silnik 1,8 na monowtrysku styki krokowca czyszczone potencjometr przepustnicy ma widoczne ślady ingerencji czyli już ktoś tam był .prawdopodobnie mam emulacje sondy gdyż przy wymianie reduktora okazało się że jest padnięta i została wymieniona tak czy inaczej po wymianie i regulacji i tak się zawieszał przy rozłączonym potencjometrze jest ok sterownik do inst gaz STAG L plus.Zastanawiam się nad wymianą całego gaznika na jakiś używany nie jestem wstanie podać emulacji sondy ponieważ nie mam możliwości się podłączyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 18 Lipca 2011 przy rozłączonym potencjometrze jest ok Zatem....zacząłbym od niego....całego wtrysku nie ma sensu wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #15 Napisano 18 Lipca 2011 po zapoznaniu się bliżej z teorią stag l plus to wydaje mi się że jest on kompletnie manualny i jego ustawienia można z czytać z jego ustawień przełącznikow korzystałem z czgoś takiego :http://www.ac.com.pl/public/pubonline/cms/files/Programy-i-instrukcje-obslugi/pl/Stag%20L/PL-STAG-L%20PLUS%20instrukcja.pdf ---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:16 ---------- mam jeszcze takie jedno małe ale czy przy rozłączonym TPS ma prawo pracować na benzynie mój Golf nie chciał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #16 Napisano 18 Lipca 2011 Jeśli masz te przełączniki w centralce-emulatorze to sprawdź czy jest napewno podłaczony TPS i sonda, TPS na 5V , sonda na zwarcie do masy, typ sondy 1 V. Czyli SW 2-3 Off Off,SW 4 On i reszta na Off. ---------- Post added at 22:29 ---------- Previous post was at 22:26 ---------- rzy rozłączonym TPS ma prawo pracować Powinien pracować silnik tylko ze obroty mogą pójść sporo w górę, chodzi o to aby sprawdzić jakie napięcia podaje TPS zależnie od uchylenia przepustnicy. Czasami podłaczenie TPSa pod emulator LPG nie przynosi pozytywnych korzyści, zbyt uboga dawka gazu na wolnych obrotach-krokowy gazu zbyt mocno sie zamyka....ale oczywiście nie zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slut Zgłoś #17 Napisano 19 Lipca 2011 chwilowo uleczyłem problem obrotów przecinając kabel nr2 w silniku krokowym dziś nie zawiesił się ani razu aż trudno się przestawić ale nadal się zastanawiam nad usunięciem przyczyny jak tylko sprawdzę nastawy to zaras podam jak to u mnie wygląda dziękuje za wsparcie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach