Dagoth Zgłoś #41 Napisano 15 Maja 2010 (edytowane) Witam i pytam... szybkie pytanie turbo ładuje mi 0,1bara a powinno byc 0.6 czy to moze byc wina n75 lub DV? uklad wyglada na szczelny a turbo kreci dobrze... bo jasne jest gdy wadliwie działający zawor DV lub N75... powoduje "spadek formy" naszego 1.8T ale czy cos z tego ma wpływ na 0.1bara? wirnik tez raczej sie nie skonczył bo auto ma przejechane 154.000 Edytowane 15 Maja 2010 przez Dagoth Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #42 Napisano 16 Maja 2010 Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #43 Napisano 18 Maja 2010 jeśli wyeliminowałeś wszystkie nieszczelności, to nie pozostaje Ci nic innego jak odkręcić downpipe i zajrzeć "od tyłu" do turbiny - sprawdź czy wastegate ma jeszcze klapkę i/lub czy nie jest ona otwarta na wciąż - w tej sytuacji spaliny w 90% omijają wirnik sprężarki i idą w wydech, a turbo nie pompuje nic... dziura w dolocie "w benzynie" nie dałaby Ci jeździć Podobny przypadek miał kolega MauroO btw. masz AEB - skąd wiesz jakie masz doładowanie? Masz czujnik? w dobre miejsce go wpiąłęś? btw2. jakie są wzkazania przepływomierza? Robiłeś log? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #44 Napisano 20 Maja 2010 btw2. jakie są wzkazania przepływomierza? Robiłeś log? Spotkałeś się z takim modelem w który pokazuje wskazania wartości aktualnych przepływomierza ,a tam gdzie są wartości zadane wartość się nie zmienia?? Wiele fukcji mam jakby "zablokowanych" które są do wyboru w VAGu ale wartości ich się nie zmieniają przez co nie mogę dokładnie zdiagnozować auta:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #45 Napisano 20 Maja 2010 dlugiiii, w benzyniakach nie ma wartości "zadanych" przy przepływce. Jest tylko info o aktualnej wartości pomiaru... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_zgr Zgłoś #46 Napisano 22 Maja 2010 Ze względu że też posiadam 1.8t AEB to postanowiłem opisać swoją historie i usłyszeć opinie. Dlatego podpinam sie pod posta "Turbo w AEB" Ostatnio zabrałem się za cały wydech.W tłumiku końcowym znalazłem kawałki katalizatora które mi brzęczały, pospawałem tłumik środkowy który przepalil sie na łączeniu rur, wymieniłem łęcznik elastyczny, wywaliłem środek z katalizatora i postawnowiłem wyjąć Turbo i sprawdzić jego stan. Ogólnie turbo posiada minimalne luzy góra, dół ( tak powinno być) i prawie nie wyczówalne tył przód. Ale niestety odkryłem pewne pęknięcie w części gorącej, poniżej zamieszczam fotki. Czy z takim peknięciem da się jeździć, jak to może wpływać na moc i dalsza jazdę? Przed naprawą wydechu, jeszcze gdy silnik nie był nagrzany- gdy ruszało sie trochę dynamiczniej słychać było jakby takie " pierdzenie czyli taki dzwięk jakby gdzieś byla dziura w tłumiku, lecz po przejechaniu paru km już tego wogóle nie było słychać myslałem że to wina dziurawego lącznika elastycznego ale teraz gdy wszystko jest szczelne dalej dzieje się to samo, co może być przyczyna??? Dodam że jesli auto odpale i przegauje tego nie słychać a jesli jedziemy i przyśpieszamy to to słychać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #47 Napisano 23 Maja 2010 Ciężko odpowiedzieć co się stanie W moim przypadku kolektor wydechowy mam pęknięty w dwóch miejscach (widać kreski) ,ale cały czas jeździ.Nic nie śmierdzi i nie pierdzi Pewnie przyjdzie czas kiedy pęknie Co do dźwięku na zimnym to też posiadam taki odgłos ,tyle że nie mam katalizatora.Słychać jak spaliny "obijają" się o rurę do czasu kiedy silnik nie rozgrzeje się delikatnie.Myślę,że jest to normalne ,a jeżeli ktoś posiada katalizator w pełni sprawny to cały dźwięk tłumiony jest w nim (tak miałem puki nie wyciąłem kata,bo się wykruszył) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soldier Zgłoś #48 Napisano 27 Stycznia 2011 Witam Dokleję się do tematu bo też słychać u mnie takie odgłosy... Na zimnym silniku na biegu jałowym po przegazowaniu słychać z lewej strony silnika takie "pierdzenie".Wewnątrz kabiny w trakcie jazdy kiedy silnik jeszcze jest zimny od około 1700 tyś obr słychać narastający względem zwiększania się obrotów dźwięk przypominający pukanie..tarcie..ciężko to opisać dzwięk jakby łopatki turbiny o coś uderzały... takie ccccCCC nie mam pojęcia co to może być ale strasznie mnie to denerwuje. Może ktoś z was koledzy miał taki przypadek????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soldier Zgłoś #49 Napisano 28 Stycznia 2011 no chyba nikt nie mial takiego przypadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grisza79 Zgłoś #50 Napisano 28 Stycznia 2011 W moim autku przed regeneracją turbiny turbo było słychać przy około 3,5 tyś obr. Do regeneracji zawiozłem bo miała już delikatny luz wzdłużny którego nie może być. Luz pionowy delikatny może być bo cisnienie ojeju go zniweluje. Po poskładaniu wszystkiego turbinke słysze już od samego dołu. Gdy jade i wciskam gaz słychać ją już od 1,5obr. Ciągnie cały czas równo. Nie ma szarpnięcia nagłego przyrostu mocy tylko cały czas mocno przyspiesza :mlask . Opłaciło sie wydać tysiąc złociszy na regeneracje :dobrze Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tuba9 Zgłoś #51 Napisano 29 Stycznia 2011 W moim pasku też turbinkę słychać od 1,5 tyś obrotów samochód przyspiesza równomiernie i ma dobrego kopa !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bari88pl Zgłoś #52 Napisano 17 Lutego 2011 Ja zaś niedawno tak profilaktycznie oddałem swoją turbinke do regeneracji (przebieg 222tys.), facet pytał mi się jak ją oddawałem czy była myta ;p a ja ją tylko wyciągnołem i prosto zawiozłem do serwisu ;] ogólnie wyszło, że jest w dobrym stanie ale po tym zabiegu faktycznie lepiej słychac ten charakterystyczny świst zwłaszcza jak się przyspiesza w zakresie 2-3tys. obrotów i pasek równo ciągnie od ok. 2tys. jak się już wejdzie na 3,5-4tys. to istny potwór, ale i nad chipem się zastanawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość B@LON Zgłoś #53 Napisano 27 Lutego 2011 Podpinam się do tematu:) Mam paska juz ok 1 rok. Na początku też myślałem, że coś nie tak z ta turbina:( i co chwile się wsłuchiwałem dźwięku delikatnego świstu. Po zrobieniu modów w układzie wydechowym: Przelot zamiast środkowego tłumika i końcowy Ultera jest git:) Turbina śwista dość głośno juz przy ok 2200, jeszcze jak uchylę szybę od pasażera to juz w ogole słychać KO3 , nie koniecznie miedzy blokami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emik Zgłoś #54 Napisano 25 Sierpnia 2011 witam odświeże temat jakie powinno być oznaczenie turbo w silniku 1,8t AEB moc 150 KM taka k-03 czy k-04. sprawa pilna dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #55 Napisano 25 Sierpnia 2011 W seryjnym silniku k-03 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelPLK Zgłoś #56 Napisano 6 Stycznia 2012 mam taki problem. kupilem pol roku temu passata z silnikiem AEB 1.8 turbo. od poczatku szarpal tak od 1500 do 3500 obrotow i nie mial mocy, turbina robila sie czerwona, choc czasami wydarl jak glupi do przodu. kiedys odlaczylo mi sie zasilanie od pompki paliwa, potem spalila sie jedna cewka. po jakims czasie stracil wogole moc. gdy chcialem wkrecic go na obroty na postoju to nie chcial dociagnac do odciecia tylko do okolo 6 tysiecy obr.diagnoza- Wykruszyl sie katalizator i pozapychal tlumiki. przy czyszczeniu w tlumiku znalazlem taki jakis grzybek metalowy. oki. odzyskal moc ale dalej szarpie. na wagu zero bledow. wie ktos co jest grane? pomozcie ludzie bo mnie trafi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #57 Napisano 6 Stycznia 2012 ale dalej szarpie. na wagu zero bledowprzeczyść przepustnicę i sprawdź czy nie ma dziury gdzieś w dolocie oraz czy przepływka ok (bloki pomiarowe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PawelPLK Zgłoś #58 Napisano 6 Stycznia 2012 przeplywka niby dobrze daje. dziur raczej nie ma. wyprzedzenie zaplonu tez oki. po wypruciu katalizatora sonda sie obudzila i wywalilo jeden blad. ---------- Dodano o 16:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 16:53 ---------- jak sie przepustnice czysci bo nie czaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #59 Napisano 6 Stycznia 2012 jak sie przepustnice czysci bo nie czaje? http://forum.vw-passat.pl/threads/99538-Czyszczenie-przepustnicy-ze-zintegrowanym-TPS-i-krokowym-kilka-porad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #60 Napisano 6 Stycznia 2012 przy czyszczeniu w tlumiku znalazlem taki jakis grzybek metalowy. ten taki jakiś grzybek metalowy to na 100% upalony zawór upustowy turbiny wastegate i auto jeździ jak bez doładowania, odepnij katalizator i zobacz turbinę od tyłu (tj. strony wydechu) czy jest cała. pewnie czeka cie regeneracja bądź wymiana, był już taki przypadek na forum urwanego zaworu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach