mirekm11 Zgłoś #21 Napisano 9 Maja 2008 Metoda mojego teścia, starego kierowcy. Bierzesz swój skórzany pasek od spodni. Jak spodnie spadają przewiązujesz je przez szlufki sznurkiem od snopowiązałki (raz tak musiałem zrobić). Pasek skórzany okręcasz na filtrze oleju (filtr trzeba wytrzeć, aby potem pasek nie pobrudził spodni), tak aby się sam zaciskał i w tym kierunku, że jak go ciągniesz to odkręcasz filtr. I teraz, po uprzednim rozgrzaniu silnika, jedną ręką odkręcasz filtr poprzez nawinięty pasek od spodni a drugą ciągniesz za ten pasek. Jak u mnie w ciągu ostatnich ~10 lat, żaden filtr w 3 samochodach nie miał szans. Wg mnie metoda 100%. Ostatnio przećwiczyłem na pasku (pasacie). Tylko uwaga, pod filtr trzeba podłożyć szmatę, która pochłonie resztki oleju (taka uwaga jest także w serwisówce), i broń boże w rękawiczkach gumowych, kiedy używasz castrola long live, mój błąd. Nie ma szans aby odkręcony filtr nie wysmyknął sie z ręki. To była najbardziej śliska rzecz jaką miałem w reku. Na innych olejach bezproblemowo używałem rękawiczek gumowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #22 Napisano 21 Maja 2008 l .Filtr oleju (0X143D OEKO Knecht) za 24zł Filtr powietrze ( LX622 Knecht) za 32zł . Czy te numery filtrów są takie same dla SILNIKA 1,9 130 km avf? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek Zgłoś #23 Napisano 21 Maja 2008 Czy te numery filtrów są takie same dla SILNIKA 1,9 130 km avf? tak;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #24 Napisano 18 Czerwca 2011 (edytowane) Witam szukalem ale nie znalazlem co do tego silnik chce wymienic olej kupilem 10W40 tylko mam problem ze zlokalizowaniem filtra oleju nie mam za bardzo dostepnego kanalu i tu pytanie : czy bez kanalu wymienie olej a glownie filtr oleju czy dojstep jest od dolu?? szukam tez manuala najlepiej po polsku do paska gdyby ktos sie pofatygowal dziekuje z gory [email protected] Pozdrawiam _scalone Edytowane 18 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #25 Napisano 18 Czerwca 2011 Ja filtr oleju odkręcam od góry, od dołu masz tylko korek w misce olejowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #26 Napisano 18 Czerwca 2011 Przecież jak staniesz z przodu auta, to filtr oleju masz po prawej stronie - patrz pod kolektorem. No i jak bez kanału chcesz to robić, to musisz jakąś miskę plastikowa wcisnąć pod silnik. I jak masz 4 litrową bańkę oleju, to wlej około 3.70 litra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #27 Napisano 18 Czerwca 2011 to musisz jakąś miskę plastikowa wcisnąć pod silnik Mój znajomy kopie dół i wkłada do niego wiadro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #28 Napisano 18 Czerwca 2011 ok bede szukal dokladniej spoko mam 5litrowa banke GM wiec na ewentualne dolewki bedzie a pod auto wsune inna banke z wycietym bokiem butelki... tam jest sroba na klucz 19? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #29 Napisano 18 Czerwca 2011 Nie pamiętam, jaki rozmiar, ale na pewno taki klucz powinieneś mieć w zestawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #30 Napisano 18 Czerwca 2011 W filter wbij srubokret i bez j... odkrecaj filterek. Pozniej autko troche podlewaruj, wsadz miske cokolwiek co przyjmie olej i krec. Pozniej opusc i idz na boaid bo pewnie żona ci pyszny zrobi, jak wrócisz to czyscisz srube i wkrecasz, lejesz i cala filozofia. Jak chcesz to dodaj sobie do kosztow pracy ze dwa piwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #31 Napisano 18 Czerwca 2011 No Panowie olej zmieniony!!! zielonyB5 faktycznie wybralem drozsza wersje-3piwa bo zony nie mam a dziewczyna na nocce:D faktycznie pod kolektorem ssacym jest tylko trzeba odkrecic zbiorniczek wyrownawczy....ale mam 2 pytania: 1.ponoc po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszystkie czujniki itp i po chwili gasna kontrolki np oleju... wiec jak spuscilem olej postanowilem przekrecic stacyjke (bez odpalania) kontrolka oleju zgasla tak jak by bylo wszystko ok a przeciez nie bylo oleju w silniku ani filtra oleju..... 2. Kasowanie inspekcji wyczytalem na fotym ze wciska sie prawy przyscisk na liczniku wlacza zaplon potem przekreca w prawo lewym guzikiem i wylacza zaplon... niestety to nie pomoglo inspekcja nadal sie wyswietla.... wiec postanowilem pokombinowac.... wdusilem prawy przycisk wlaczylem zaplon przekrecilem lewy guzik i tak trzymajac go wdusilem prawy guzik na wyswietlaczu pokazaly mi sie 0000 (cztery zera ktore mozna cos wpisywac.... tylko co??? wiec jak skasowac inspekcje i co to za cztery zera??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 18 Czerwca 2011 No Panowie olej zmieniony!!! zielonyB5 faktycznie wybralem drozsza wersje-3piwa bo zony nie mam a dziewczyna na nocce:D faktycznie pod kolektorem ssacym jest tylko trzeba odkrecic zbiorniczek wyrownawczy....ale mam 2 pytania:1.ponoc po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszystkie czujniki itp i po chwili gasna kontrolki np oleju... wiec jak spuscilem olej postanowilem przekrecic stacyjke (bez odpalania) kontrolka oleju zgasla tak jak by bylo wszystko ok a przeciez nie bylo oleju w silniku ani filtra oleju..... 2. Kasowanie inspekcji wyczytalem na fotym ze wciska sie prawy przyscisk na liczniku wlacza zaplon potem przekreca w prawo lewym guzikiem i wylacza zaplon... niestety to nie pomoglo inspekcja nadal sie wyswietla.... wiec postanowilem pokombinowac.... wdusilem prawy przycisk wlaczylem zaplon przekrecilem lewy guzik i tak trzymajac go wdusilem prawy guzik na wyswietlaczu pokazaly mi sie 0000 (cztery zera ktore mozna cos wpisywac.... tylko co??? wiec jak skasowac inspekcje i co to za cztery zera??? Ad 1 jak masz czujnik w misce to powinna się zapalić kontrolka Ad 2 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=215487&postcount=4 http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=30960&postcount=13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #33 Napisano 18 Czerwca 2011 (edytowane) 1.ponoc po przekreceniu kluczyka komp sprawdza wszystkie czujniki itp i po chwili gasna kontrolki np oleju... wiec jak spuscilem olej postanowilem przekrecic stacyjke (bez odpalania) kontrolka oleju zgasla tak jak by bylo wszystko ok a przeciez nie bylo oleju w silniku ani filtra oleju..... Jak miałeś wcześniej otwartą maskę to czujnik nie pokaże za niskiego stanu oleju przez następne 100 kilometrów. Edytowane 18 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hugo Zgłoś #34 Napisano 18 Czerwca 2011 http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...87&postcount=4http://forum.vw-passat.pl/showpost.p...0&postcount=13 Co do drugiej odpowiedzi to jak ja mam to zrobic?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #35 Napisano 18 Czerwca 2011 Co do drugiej odpowiedzi to jak ja mam to zrobic?? Najlepiej pobież sobie pdf-a z tego http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=733481#post733481 posta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #36 Napisano 7 Sierpnia 2015 Witam , chcialbym zmienic olej sam , czy musze uważac na coś czy nie ma w tym filozofii ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baksik28 Zgłoś #37 Napisano 7 Sierpnia 2015 Witam , chcialbym zmienic olej sam , czy musze uważac na coś czy nie ma w tym filozofii ? Filozofii niema. spuszczasz olej, odkrecasz filtr (najprostszy klucz w kazdym sklepie 15zl) czekasz aby to wszystko splynelo, wlewasz olej do filtra, zakladasz filtr, uzupelniasz olej, odpalasz samochod zeby troche pochodzil, uzupelniasz olej, wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #38 Napisano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) A wlasnie jeden problem mam , jaki to ma byc dokladnie klucz do filtra ? Jaki rodzaj , cokolwiek . I jeszcze mam pytanie , ile oleju wlac do filtra ? Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez tomek1710 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #39 Napisano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) A wlasnie jeden problem mam , jaki to ma byc dokladnie klucz do filtra ? Jaki rodzaj , cokolwiek . I jeszcze mam pytanie , ile oleju wlac do filtra ? Olej do filtra możesz wlać ale on i tak spłynie w pewnym stopniu do miski. Jeśli nie masz tego klucza do pokrywy filtra to będzie Ci cieżko. Mi udało się odkręcić kluczem nastawnym- żaba z tym, że trochę pokaleczyłem pokrywę. Przed założeniem, wkreceniem filtra należy zmienić uszczelkę w pokrywie i posmaroać ją olejem i dopiero dokrecić. Cztery litry oleju do Twojego AWXa wchodzi. Powodzenia Filmik poglądowy: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=jak%20wymieni%C4%87%20olej%20passat%20b5%201.9%20tdi&source=web&cd=1&ved=0CB4QtwIwAGoVChMI_pr66s2WxwIVwv9yCh10Ogqo&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3D7C9GVnNc8Ls&ei=oXPEVb7GDML_ywP09KjACg&usg=AFQjCNFmba8O_pxQMGlw_cOs3eafOSb6Qg&sig2=nUg-9FBpuTKH7cKCJtxCHg&bvm=bv.99804247,d.bGQ Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez 77Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1710 Zgłoś #40 Napisano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) Ale w sklepie motoryzacyjnym myslisz ze bedzie klucz bez problemu do filtra? Do AVF tez wchodza 4 l ? Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez tomek1710 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach