Gość lukasz.p Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2006 Hej... Pytanie proste.. Zmieniacie olej i filtry samodzielnie..? czy robicie to :643: w warsztacie...? Zamierzam wymienic olej na własną rękę..z tego względu, ze w warsztacie jest to robione pospiesznie i mam wrazenie ze najgorszy syf, nagromadzony przez tysiace km, nie ma czasu spynąć dokładnie... Czy jest cosik charakterystycznego o czym trzeba wiedzieć ...( wymiana oliwki, filtra oleju, filtra powietrza ) Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Michał Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2006 Jak wymienisz sam to nawet z 200 ml więcej spuścisz. Tylko czy uda Ci sie odkręcić filtr? Ja mam specjalny klucz Hazeta wiec nie mialem problemu. Aha olej oczywiście Motul Specific i nie kupowany na Allegro bo podobno niektórzy mają po nim problemy. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #3 Napisano 21 Maja 2006 Aby olej całkowicie zlać to samo zlewanie oleju z miski powinno trwać minimum 1h.Do tego dochodzą jeszcze takie miejsca jak odstojnik i chłodniczka oleju. Tam jest w zależności od silnika od 600ml do 800ml spracowanego oleju. Jak zmieniam olej w swoim aucie to wjeżdżam na kanał wieczorem odkręcam korki oraz odstojnik i chłodniczkę i przychodzę dopiero nastepnego dnia. Za noc wszystko zleci co do kropelki :614: Ale mam na to czas i mi się nie śpeszy. Może to gruba przesada ale staranne zmienianie oleju to zajmuje 3h HANI zapodaj dokładny opis wymiany oleju razem ze spuszczaniem z odstojnika i chłodniczki oleju (gdzie to jest ??) najlepiej z fotami hm proponował bym nawet założyć nowy wątek co do dokładnej wymiany oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dars99 Zgłoś #4 Napisano 26 Stycznia 2008 ok dzięki za radę, jeśli chodzi o wymianę oleju to chodziło mi o to czy można wymienić spuszczając olej czy trzeba poprostu wypompowywać olej - bo tak ostatnio mi wymieniali. A odnośnie wymiany oleju to fakt szkoda się ciapać jak piszesz że wymiana 20-30zł to szkoda zachodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #5 Napisano 27 Stycznia 2008 w jednym warsztacie mi wyciągał z góry a w innym z dołu z miski. Teraz jeżdzę tam gdzie z dołu sciąga (więcej roboty bo trzeba sciągnąć osłonę). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dars99 Zgłoś #6 Napisano 29 Stycznia 2008 pewnie i więcej ale pewnie dołem lepiej zleci chodziasz może się myle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
javwor Zgłoś #7 Napisano 31 Stycznia 2008 Przez korek wylecą wszystkie nieczystości. Wyciągnąć się raczej wszystkiego nie da. lukasz.p wymieniłeś już ten olej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #8 Napisano 8 Maja 2008 Może ktoś polecić klucz do zdjęcia obudowy filtra oleju (numer, nazwa, może zdjęcie). Nie chciałbym poniszczyć obudowy. Wcześniej miałem auta bez obudowy filtra to wykręcałem filtry samoróbką z łańcucha rowerowego. Do tego silnika raczej sie nie nadaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jwlalek Zgłoś #9 Napisano 8 Maja 2008 Może ktoś polecić klucz do zdjęcia obudowy filtra oleju (numer, nazwa, może zdjęcie). Nie chciałbym poniszczyć obudowy. Wcześniej miałem auta bez obudowy filtra to wykręcałem filtry samoróbką z łańcucha rowerowego. Do tego silnika raczej sie nie nadaje. Odkręcisz ręką, żaden klucz nie jest do tego potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #10 Napisano 8 Maja 2008 Odkręcisz ręką, żaden klucz nie jest do tego potrzebny. No jak bys u mie odkrecil reka to pudziana kladziesz. Kluczem bylo ciezko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #11 Napisano 8 Maja 2008 Może ktoś polecić klucz do zdjęcia obudowy filtra oleju (numer, nazwa, może zdjęcie). Nie chciałbym poniszczyć obudowy. Wcześniej miałem auta bez obudowy filtra to wykręcałem filtry samoróbką z łańcucha rowerowego. Do tego silnika raczej sie nie nadaje. Tu masz zdjęcie na aukcji. To jest taka nasadka. http://www.allegro.pl/item358323159_klucz_filtra_oleju_bmw_mercedes_vw_audi_opel_itd_.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jago86 Zgłoś #12 Napisano 9 Maja 2008 ja to robie tak: biore srubokret i mlotek jak reka nie dam rady wbijam sie w filter odkrecam. a przed spuszeczniem wlewam plyn do plukania silnika, zapalam silnik na 10 min i dopiero spuszczam, w trakcie jeszcze biore lewarek i podnosze samochod z lawej strony patrzac na sam. z przodu. zeby wicej zlecialo. odczekuje z 10 min i zaczynam walke z filterm, pozniej zakrecam srube od spustu oleju, uszczelke filtra smaruje oleje o dopiero zakrecam recznie tyle ile dam rade, zalewam nowy olej ja leje castrol i to tyle. ps. moze w warsztacie jest tanio ale jlubie sam naprawiac pozniej mam z tego satysfakcje. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #13 Napisano 9 Maja 2008 jago86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #14 Napisano 9 Maja 2008 może coś pomoże : witam Jako ze jestem po wymianie olej silnikowego w 1.9 tdi 130 km PD.CHce opisac moja wymiane. 1 Zdecydowałem sie na zakup oleju Mobil (Synt S Special V 5W-40.o specyfikacji 505.01) w http://sklep.intercars.com.pl/ Cena za 1l to 46zł i parę groszy , niestety nie maja baniek 4 lub 5 l . Filtr oleju (0X143D OEKO Knecht) za 24zł Filtr powietrze ( LX622 Knecht) za 32zł . 2.Chciałem zrobić wymiane poprzednie i poprosiłem mechanika o zlanie oleju z chodniczki która znajduje sie pod obudowa filtra oleju. żeby zlać olej z chodniczki trzeba odkręcić ja od spodu kluczem bodajże 26 lecz 100% nie daje i przechylić ja żeby olej lepiej zleciał. Warto wymienić uszczelki dolna i górna zakupiona w ASO za 1x15zł i 1x8zł. Podczas skręcania trzeba być delikatnym gdyż grzybek ,podkładka w którym znajduje sie dolna uszczelka jest z jakiegoś tworzywa i może pęknąć dokręcając ja za mocno. 3 Wymieniamy filtr ,raczej papierowy wkład oleju podczas skrecania smarujemy wszystkie uszczelki delikatnie olejem . 4 Po tych wszystkich czynnościach zalewamy olej u mnie weszło 3.9l i stan na bagnecie ponad połowa ,blizej FUL. Większość informacji potrzebnych do wymiany zaciągnąłem od forowicze "hha" któremu bardzo dziękuje pozdrawia Maciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kodek1 Zgłoś #15 Napisano 9 Maja 2008 Tu masz zdjęcie na aukcji. To jest taka nasadka. http://www.allegro.pl/item358323159_klucz_filtra_oleju_bmw_mercedes_vw_audi_opel_itd_.html To oznacza, że bmw, vw, audi opel maja takie same obudowy? Kosztuje 29zł plus koszt przesyłki i nie chciałbym kupić nieodpowiedniego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #16 Napisano 9 Maja 2008 ja to robie tak:biore srubokret i mlotek jak reka nie dam rady wbijam sie w filter odkrecam. pozdrawiam Czyli masz filtr oleju, a nie sam wklad prawda ? Bo nie wydaje mi sie zebys wbijal srubokret w obudowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość termin Zgłoś #17 Napisano 9 Maja 2008 Ja odkręcałem u siebie podobnym kluczem jak kolega pisal wczesniej na łańcuch, to ja miałem na pasek. Odkręciłem bez problemu, na obudowie pisze aby dokręcać 25N. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #18 Napisano 9 Maja 2008 Czyli masz filtr oleju, a nie sam wklad prawda ?Bo nie wydaje mi sie zebys wbijal srubokret w obudowe Puściłem koledze zdjęcie obudowy filtra aby miał wgląd w co chce wbić śrubokręt. Jeśli by wbił w to śrubokręt to następnie musiałby pomknąć do serwisu albo po szrotach aby odzyskać obudowę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jago86 Zgłoś #19 Napisano 9 Maja 2008 no to panowie z takim dobrym dostepem to srubokret w odstawke . ja mam 90 ps panowie i normalny filtr. wiec sprawa jest calkiem inna. ale to da sie odkrecic uzywajac klucza ktory za miast lancucha ma skorzany pasek. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #20 Napisano 9 Maja 2008 Puściłem koledze zdjęcie obudowy filtra aby miał wgląd w co chce wbić śrubokręt. Jeśli by wbił w to śrubokręt to następnie musiałby pomknąć do serwisu albo po szrotach aby odzyskać obudowę. Ale on nigdzie nie pisal ze ma obudowe i wklad filtra, ma b5 nie FL i stad caly filtr. Tak czy siak go wyzuca wiec moze masakrowac:) Kazdy pisze jak wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach