Domely Zgłoś #141 Napisano 16 Marca 2011 Kamil a możesz dokładnie napisać co to za LEDy, gdzie kupione i za ile? I czy nie ma problemów z błędami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #142 Napisano 16 Marca 2011 dość skomplikowana operacja. Od razu odradzam kupować "LED CAN BUS" z allegro bo to gówno pada. Błąd spalonej żarówki jest tam eliminowany poprzez rezystor SMD wlutowany równolegle, który rzecz jasna cholernie się grzeje i kwestią czasu jest tylko to kiedy odpadnie. Ja kupiłem takie żarówki http://allegro.pl/show_item.php?item=1426872773 i do tego w sklepie rezystor 82Ohm 10W Najpierw usunąłem z żarówki ten biały plastik bo z nim żarówka nie zmieściłaby się do lampy. Sprawdziłem polaryzacje i druciki od żarówki włożyłem w uchwyt tak aby druciki wyszły tam bokiem co widać metalowe połączenie kablem. Do rezystora przylutowałem kabelki i cały rezystor w koszulkę termokurczliwą bo mimo wszystko trochę będzie się grzał. Następnie od dołu uchwytu żarówki wprowadziłem kabelki od rezystora i przylutowałem to w tym uchwycie. Żaden błąd spalonej żarówki nie występuje;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #143 Napisano 17 Marca 2011 Dzięki ale jak dla mnie to za skomplikowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #144 Napisano 17 Marca 2011 Mam nadzieję, że to tylko na zdjęciu jest takie mocne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #145 Napisano 22 Marca 2011 (edytowane) Od razu odradzam kupować "LED CAN BUS" z allegro bo to gówno pada. Błąd spalonej żarówki jest tam eliminowany poprzez rezystor SMD wlutowany równolegle, który rzecz jasna cholernie się grzeje i kwestią czasu jest tylko to kiedy odpadnie. Z przykrościa ale muszę dołączyć się do opinii kolegi Kamilek1307. Zmieniłem żarówki od postojówek na diody SMD CAN-BUS jakieś dwa miesiące temu i niestety czas od czasu wywala mi błąd spalonej żarówki który po kilku minutach znika- jakieś czary mary:dupablada. Zaglądałem do kompa przez VAG`a i jest tam zapamiętany błąd. Po wykasowaniu błędu i włączeniu świateł na desce zaraz zapala się sygnalizacja spalonej żarówki po chwili gaśnie i tak w koło. Wygląda na to, że najlepszym wyjściem jest zakup dobrych standardowych żarówek i nie dość, że będzie tanie to jeszcze nie będzie błędów. Edytowane 22 Marca 2011 przez pwrlax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkubuss Zgłoś #146 Napisano 23 Marca 2011 pewnie zaraz ktos uzna moje pytanie za dziwne i udzieli mi fachowej odpowiedzi, ale musze je zadac. Kamil na zdieciu jakie umiesciles zarowki postojowe u ciebie znajduja sie w miejscu gdzie ja mam swiatla dlugie. Whay? ---------- Post added at 07:31 ---------- Previous post was at 07:21 ---------- Aha Kamil i jakie masz zarowki swiatel mijania, bo na zdjeciu swieca fajnym swiatlem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #147 Napisano 23 Marca 2011 Bo Kolega ma bi-xenona czyli krótkie i długie w jednym żarniku (załączanie długich przy pomocy przesłony ) a Ty masz tylko soczewkę na krótkie a długie normalne obok . Tak wychodziły paski bez xenona z światłami soczewkowymi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkubuss Zgłoś #148 Napisano 23 Marca 2011 ... tak tez sobie pomyslalem, ale wolalem sie utwierdzic w tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #149 Napisano 23 Marca 2011 Czyli w wersji z biksenonem wewnątrz jest tylko postojówka czy jest też dodatkowe długie z żarówką halogenową, jak np w B5 FL...?!? O bocznych żarówkach do doświetlania zakrętów wiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #150 Napisano 23 Marca 2011 Tylko postojówka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamilek1307 Zgłoś #151 Napisano 23 Marca 2011 Za postojową jest żarówka od doświetlania tak pod kątem włożona żeby dobrze oświetlała. co do ledowych postojówek, to polecam albo zwykłe żarówki albo tak jak ja robiłem z większym rezystorem. Jeszcze raz odradzam kupowanie z allegro LED CAN BUS czy jak oni to nazywają tam;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #152 Napisano 4 Kwietnia 2011 pewnie zaraz ktos uzna moje pytanie za dziwne i udzieli mi fachowej odpowiedzi, ale musze je zadac.Kamil na zdieciu jakie umiesciles zarowki postojowe u ciebie znajduja sie w miejscu gdzie ja mam swiatla dlugie. Whay? Dokladnie o to samo mialem zapoytac. Ale skoro juz wiemy, to pytam dalej: co zatem wersja z xenonem, ma w miesjcu, gdzie wersja bez ksenona ma postojowki? XCzyli calkiem na zewnatrz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #153 Napisano 5 Kwietnia 2011 Nic ,soczewka jest trochę bliżej krawędzi . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #154 Napisano 21 Kwietnia 2011 Panowie a jak wymienić żarówkę w świetle przecwmgielnym? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #155 Napisano 23 Kwietnia 2011 Wtam Temat podobny,ale szukam bardziej szczegulow od doswiadczonych. Mam zalozone xenony,super swieca,wymienilem tez postojowki. Zalozylem Ledy Can-Bus. Problem mam taki czesto po wlozeniu kluczyka wlancza mi sie blad ,ze mam spalona lewa zarowke,a po odpaleniu silnika ,ze prawa.Zeby to zlikwidowac musze wlaczyc na kilkanascie sekund swiatla postojowe. I albo blad sie wylaczy,a jak nie to wylanczam i wlanczam swiatla raz jeszcze.Jak tego nie zrobie to blad sie utrzymuje i nie swieci lewa postojowka ,a czasem obydwie.Puzniej jest cacy. Po zatym w cale mi sie nie podoba sila tych swiatel,barwa jest idealna 6000K i zeczywiscie taka jest,ale czym jasniej tym gozej widac te swiatla,w necy tez nie jest za dobrze. Widzialem w innych samochodach ledy w miejscu postojowek,i goscie mogli w dzien uzywac ich jako dziennych,a wnocy idealnie sie schodzily z xenonami. Czy Macie jakies sprawdzone juz zarowki ktore mozecie mi polecic,bo naprawde nie bardzo mi sie oplaca kupowac coraz nowsze i je testowac,po zatym zaczynam podejzewac,ze ostatnie zarowki zaczynaja mi kopac kompa,no ale to tylko podejzenia. Mam cos takiego http://cgi.ebay.co.uk/2x-501-194-W5W-Can-Bus-5-SMD-LED-Car-bulbs-Mercedes-C-/140527875087?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20b81d340f Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwgtiusa Zgłoś #156 Napisano 7 Maja 2011 troche laickie pytanie, ale przerzucilem troche stron i nie znalazlem jaka i ile wat idzie oryginalnie zarowka do postojowki w pasku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezarycezary Zgłoś #157 Napisano 7 Maja 2011 Witam Juz znalazlem i kupilem ,dzieki za poswiecenie Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djkubuss Zgłoś #158 Napisano 3 Czerwca 2011 witam wszystkich Odbiegne troche od tematu ale po zamontowaniu swatel do jazdy dziennej Led i podpieciu obu tych swiatel pod lewa postojowke, to wlasnie lewe swatlo Led swieci delikatnie mocniej od prawego. Nie ma az takiej wyraznej roznicy ale mnie to irytuje lekko Moze jest to wada samego Leda a moze jes jeszcze jakis inny powod dla ktorego tak jest? Ma ktos jakis pomysl? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #159 Napisano 15 Lipca 2011 zakupiłem sobie takie diody, zamiast postojówek: http://allegro.pl/postojowki-t10-led-w5w-walcowe-5-kolorow-promocja-i1701818525.html coś z początku czytałem, ale treść jak zauważyłem, troszkę odbiega od tematu. Moje pytanko: może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego po podłączeniu i załączeniu świateł postojowych, zapalają się one, dosłownie na dwie sekundy i gasną ? Sprawdzałem je, również w oświetleniu wnętrza i jest tak samo. W golfinie świecą ok (cały czas), w poprzednim passku, również nie było problemu. Czy jest coś o czym nie wiem ? Dodam, że: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=1400959&postcount=169 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #160 Napisano 15 Lipca 2011 Powód jest banalny. W zasadzie każda żarówka jest zasilana z bordneza a tam jest to załączane przez tranzystor/tyrystor czy jakoś tak na pewno nie przez przekaźnik.Dzięki temu mozna regulować natężenie świecenia jak również kontrole poprawności/przepalonej żarówki. Jest to efekt uboczny /zamierzony (wybierz właściwe). A po naszemu "wkładki" diodowe maja mniejszy pobór energii przez co bordnez jest zdania że mu się żarówka przepaliła a co za tym idzie odłącza jej zasilanie. Rozwiązanie: dołożyć rezystor wyrównujący. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach