Gość jozio34 Zgłoś #1 Napisano 1 Kwietnia 2008 Z głowicy silnika wychodzą stuki mechanik mi powiedział że to napinacz łancucha który znajduję się w głowicy. Czy można samemu z nim coś zrobić. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwy2241 Zgłoś #2 Napisano 2 Kwietnia 2008 Możesz wymienić łańcuch z prowadnicami, podobno wada w tych silnikach miałem golfa IV 1.8T u mnie było to samo jakby coś latało w silniku po lekkim dodaniu gazu zrobiłem na tym 30tys i sprzedałem auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #3 Napisano 2 Kwietnia 2008 mailem coś takiego dopiero po wymianie oleju na półsyntetyczny stuki ucichły. podobna sytuacje mailem kiedyś w A3 TDI pojechałem wtedy do serwisu VW i mechanik mi powiedział ze trzeba olej wymienić trochę pojeździć i będzie dobrze- tak tez było Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matekvw Zgłoś #4 Napisano 19 Czerwca 2010 witam mam podobną sytuacje tylko w audi a4 1.8 t aeb i słychąć takie chrobotanie klekot w okolicy 4 tyś obr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #5 Napisano 23 Września 2010 Witam U mnie na biegu jalowym slychac jakby rzezenie w tylnej czesci silnika. Jak lekko dodam gazu na 1000rpm nic nie slychac. Czy jest to spowodowane lańcuszkiem czy moze dwumasa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #6 Napisano 23 Września 2010 stawiałbym na łańcuszek i nie ruszałbym go jeśli nie słychać go za bardzo, znaczy na wyższych obrotach większe ciśnienie oleju i napinacz go naciąga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr.82 Zgłoś #7 Napisano 23 Września 2010 Aż tak głosno go nie słychac i jeszcze gdy zgasze silnik to słychac takie pukanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
black1985 Zgłoś #8 Napisano 8 Grudnia 2010 witam !! Panowie u mnie to wygląda tak : jak autko jest rozgrzane to zaczynają się stuki w silniku trwają one tylko z 10sek i przestaje pukać na 5 sek i tak w kółeczko !! po dodaniu gazu pukanie przestaje !! Dodam że mam silniczek 1.8 20v !! Jeżdżę na oleju Agip 10W40. Może mi ktoś podpowie co wywołuje te nie miłe stukanie w silniku???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #9 Napisano 8 Grudnia 2010 witam !! Panowie u mnie to wygląda tak : jak autko jest rozgrzane to zaczynają się stuki w silniku trwają one tylko z 10sek i przestaje pukać na 5 sek i tak w kółeczko !! po dodaniu gazu pukanie przestaje !! Dodam że mam silniczek 1.8 20v !! Jeżdżę na oleju Agip 10W40.Może mi ktoś podpowie co wywołuje te nie miłe stukanie w silniku???? jak długo jezdzisz na tym oleju i z tą usterką czy sprawdzałeś błędy ciśnienie oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #10 Napisano 8 Grudnia 2010 A jak zachowuje sie sprzęgło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damian665 Zgłoś #11 Napisano 8 Grudnia 2010 u mnie też występuje takie chrobotanie, wątek już poruszałem ale jak narazie (czyli jakieś 1msc i 1000km bo tyle mam autko) nie doszedłem do tego co to z tym ze u mnie to chrobotanie występuje tylko pod obciążeniem, czyli jak autkiem przyśpieszam i pojawia sie tak ok 3000obtorów i to nie zawsze, na luzie tego nie ma mechanik nie wie co to, gość co zakładam mi gaz powidział że to napewno nie napinacz bo miał samochó z takim silnikiem i podł mu napinacz i inaczej sie to objawia tak wieć nie wiem co to do tej pory, jeszcze mam przypuszczenie na katalizator bo czasem (znaczy cyklicznie co ileś tam km) wywala mi bład katalizatora że zapchany czy jakos tak, ale samochód wcale nie jest mułowaty itd tak wiec nie wiem, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #12 Napisano 22 Października 2014 (edytowane) Odświeże nieco temat...przejrzalem już kilka podobnych tematów i w sumie zamierzam się wybrać do mechanika z podobnym "stukaniem/cykaniem", ale tez nie chce, żeby naciągnał mnie przez swoją "możliwą niewiedzę lub niechęć do sprawdzenia wszystkiego" na jakieś wysokie koszty. Mój problem wystepował jeszcze na starym oleju 10W40 - delikatne równomierne cykanie na postoju z okolicy lewej silnika (od strony pasażera). Kompletnie tego nie slychac w trakcie jazdy. Ostatnio zrobiłem płukanke preparatem Liqui Moly i zalałem silnik olejem Motul Specific 5W30. Sprawdzono również tego dnia ciśnienie spręzania w cylindrach i mechanik stwierdził, że jest całkiem OK (13.5, 13, 13.5, 14). Zabiegi te miały na celu zweryfikowanie czemu auto bierze 1litr oleju na ok 2 tys. km (zmieniana byla tez uszczelka po pokrywą zaworów - ale chyba zle sie ulozyla, bo drugi mechanik stwierdzil ze jest do wymiany - swiece w oleju, dodatkowo czyszczona odma i sprawdzanie auta pod katem wycieków, analiza spalin itp) Dzisiaj rano wsiadajac do auta znów słyszalem to "cykanie/stukanie" ale już jakby troche inny ten dzwiek był. Dojechalem do pracy i po otwarciu maski (silnik nie zdazyl sie do konca nagrzac - bylo jakies 70stopni) cykanie było...ale o wysokiej czestotliwości (jakby szybsze, ale mniej głośne). W tym jak i w innych watkach naczytalem się o popychaczach...napinaczach i pompie oleju. Od czego według was najlepiej zacząć? Od wymiany pompy oleju (po uprzednim sprawdzeniu ciśnienia oleju)? Czy tylko taki może być objaw uszkodzonej pompy oleju? Rozumiem, że pewnie komputer nie wyrzuci błędów ciśnienia skoro polecane jest mierzenie cisnienia manometrem? Z góry dzieki za odpowiedzi. Edytowane 22 Października 2014 przez maxellxl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2014 Po stronie pasażera powiadasz cykanie? Może to zaworek N80 od evap. Jesteś pewien, że dźwięki dobiegają z silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2014 Grucha podpowiedz jakie logi żeby całkowicie zdiagnozować 1.8t awt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #15 Napisano 22 Października 2014 Glosniej slychac po lewej ale tak.jakby z.silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #16 Napisano 22 Października 2014 Grucha podpowiedz jakie logi żeby całkowicie zdiagnozować 1.8t awt To zależy co diagnozować. Czasami podstawowe grupy już dużo mówią, a innym razem problem trzeba ugryźć z kilku stron. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #17 Napisano 22 Października 2014 Maf - 002,zapłon 020,doładowanie 115+118 i co jeszcze można zrobić? Musze dojść do tego co przez ułamek sekundy przerywa przy butowaniu, sprawdzałem kanał 015 i 016 ale tam same zera wiec chyba dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #18 Napisano 22 Października 2014 Ale to się dzieje przy stałych obrotach czy może bardziej po zmianie biegu na wyższy lub w momencie redukcji i po którejś z tych czynności przy dodaniu gazu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bodzik Zgłoś #19 Napisano 22 Października 2014 Odświeże nieco temat...przejrzalem już kilka podobnych tematów i w sumie zamierzam się wybrać do mechanika z podobnym "stukaniem/cykaniem", ale tez nie chce, żeby naciągnał mnie przez swoją "możliwą niewiedzę lub niechęć do sprawdzenia wszystkiego" na jakieś wysokie koszty. Mój problem wystepował jeszcze na starym oleju 10W40 - delikatne równomierne cykanie na postoju z okolicy lewej silnika (od strony pasażera). Kompletnie tego nie slychac w trakcie jazdy. Ostatnio zrobiłem płukanke preparatem Liqui Moly i zalałem silnik olejem Motul Specific 5W30. Sprawdzono również tego dnia ciśnienie spręzania w cylindrach i mechanik stwierdził, że jest całkiem OK (13.5, 13, 13.5, 14). Zabiegi te miały na celu zweryfikowanie czemu auto bierze 1litr oleju na ok 2 tys. km (zmieniana byla tez uszczelka po pokrywą zaworów - ale chyba zle sie ulozyla, bo drugi mechanik stwierdzil ze jest do wymiany - swiece w oleju, dodatkowo czyszczona odma i sprawdzanie auta pod katem wycieków, analiza spalin itp) Dzisiaj rano wsiadajac do auta znów słyszalem to "cykanie/stukanie" ale już jakby troche inny ten dzwiek był. Dojechalem do pracy i po otwarciu maski (silnik nie zdazyl sie do konca nagrzac - bylo jakies 70stopni) cykanie było...ale o wysokiej czestotliwości (jakby szybsze, ale mniej głośne). W tym jak i w innych watkach naczytalem się o popychaczach...napinaczach i pompie oleju. Od czego według was najlepiej zacząć? Od wymiany pompy oleju (po uprzednim sprawdzeniu ciśnienia oleju)? Czy tylko taki może być objaw uszkodzonej pompy oleju? Rozumiem, że pewnie komputer nie wyrzuci błędów ciśnienia skoro polecane jest mierzenie cisnienia manometrem? Z góry dzieki za odpowiedzi. Moze sprubuj jakis filmik nagrac, pobor oleju to tez nie za ciekawy, a cisnienie sprezania nawet za wysokie pewnie przez pobor oleju i nagar w komorze spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r4d3oN Zgłoś #20 Napisano 23 Października 2014 Ale to się dzieje przy stałych obrotach czy może bardziej po zmianie biegu na wyższy lub w momencie redukcji i po którejś z tych czynności przy dodaniu gazu? Redukcja do 4rki but w podłogę i przy około 2,5k - 3k obr ma moment przytnie i idzie dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach