Skocz do zawartości
Gość MAREK PASSAT

Wymiana Oleju W Automatycznej Skrzyni Biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Według książki serwisowej vw oleju w skrzyni auto się niewymienia. Jedynie po serwisie skrzyni lub dolewka jak są jakieś nieszczelnosci. Moja żona jeździ właśnie z service manual jak wróci to napisze dokładną procedurę. Z tego co pamiętam temperatura oleju w skrzyni według vag(nie temp cieczy czy silnika) musi byc odpowiednia. Oleju nie może być za mało (biegi nie beda się przelaczac) ani za dużo bo będzie się slizgac. Olej w skrzyni zmienia swoją objętość w różnych temperaturach. Przy niskim poziomie oleju skrzynia nie działa wogole. Olej wylewa się taka strzykawka z wygieta igła.

Edytowane przez djroofer

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej warto, tym bardziej że koszt nie powala na kolana. Ja wymieniłem i nie narzekam. Nic złego się nie dzieje.

 

PZDR>

Edytowane przez kris85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
auto w miescie pali ok 10 ltr, na codzien trasa ok 20 km w jedna strone srednie spalanie ok 8,5 ltr, czy spalanie na podanych odcinkach jest prawidłowe?Proszę o wasze opinie. pozdrawiam,

 

W miescie jakim jest Poznań to raczej norma,trasa za dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W miescie jakim jest Poznań to raczej norma,trasa za dużo.

 

20km to nie trasa biorac po uwage to ze przez pierwsze 10 musi sie nagrzac :)

mam tak sama skrzynie spalanie miasto podobnie spalanie tras ok.1000km obciazenie 4-osoby dorosłe + pełen bagażnik 5,7l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wymianie termostatu i czujnika spalanie spadło, ok 7,2 ltr/100 km. Sprawdzono po przejechaniu 100 km i zalaniu pod korek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wiecie gdzie się znajduje czujnik "pozycjoner (F125)" i jak do niego się dostać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien ale nie jest to czasem wybierak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozycjoner jest gdzieś w skrzyni - w nim kończy się linka wybieraka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli samodzielna wymiana odpada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz podłączyć auto pod Vag. Byćmoże nawalił jedynie czujnik prędkości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam od nie dawna mam passka b5 fl w automacie 5stopniowy zmieniac olej bo mechanik nie bardzo chce ale wydaje mi sie ze trzeba zwlaszcza ze wedlug ksiazki byl wymieniany przy przebiegu 220 000 a auto na 273000 skrzynia fajnie pracuje nie szarpie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie. No więc tak... na vagu byłem. Pokazuje że jest jakiś błąd sterowania silnikiem, diagnosta niewiele mi powiedział bo stwierdził że najlepiej zostawić auto na kilka dni... Jedyne co doradził to że problemem może być drobnostka typu brak masy gdzieś przy sterowaniu skrzynią biegów. Jednym z powodów może być fakt że miałem wodę pod nogami pasażera a jak dobrze kojarzę tam jest komp... Najgorsze jest że błąd nie pojawia się za każdym razem, to znaczy czasem w trakcie jazdy przestaje zmieniać biegi, a poza tym skrzynia pracuje super... bez szarpnięć itd. Jeśli zmienia biegi normalnie to świeci się błąd (pomarańczowa kontrolka silnika) a jak przestaje zmieniać biegi ten błąd (kontrolka) gaśnie... Tak że na mój "chłopski rozum" jest gdzieś problem z elektroniką, tak jakby raz skrzynia miała kontakt ze sterownikiem a za chwilę go traciła... Może ktoś ma jakiś pomysł? Dodam, że od kiedy mam ten samochód był drobny problem tego typu, że od zatrzymania, jak dałem gaz w podłogę to kręcił pierwszy bieg aż do momentu gdy nie ująłem minimalnie gazu. Kolejne przełożenia już bez problemu. Jeździłem tak cały czas, bo do tej pory vag nic nie pokazywał. Trochę zawile tłumaczę Dziękuję za wszelkie porady.

 

No to jak sam napisałeś, może być to problem z elektroniką. Przegłąd wiązek od kompa skrzyni czy nie zawilgocone, nie złamane, pomierzyć itp. to tak na start co możesz zrobić sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja równiez niestety omyłkowo spuściłam olej z automatycznej skrzyni biegów,mam passata TDI 1.9 b3 2004rok.96Km,czy jest ktos kto może doradzić gdzie znajduje sie wlew aby uzupełnić ten olej,i najlepiej jaki wlać,ile i czy nie rozsypie sie ta moja skrzynia za jakiś czas czego bardzo bym nie chciała bo bardzo lubię to auto.Proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej uzupełnia się wężykiem przez korek spustowy,w zależności ile tego oleju zleciało bo uzupełnia się na uruchomionym silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej uzupełnia się wężykiem, ale nie przez otwór spustowy tylko przez drugi otwór, który jest bliżej tyłu skrzyni, otwór wchodzi głębiej w skrzynie/miskę i wewnątrz posiada plastikową tulejkę z otworem na bocznej ściance. Wciskając w ten otwór wężyk trzeba uważać żeby nie wepchnąć tulejki do środka, potrafi się odczepić od miski.

Olej musi spełniać normę VW G 052162 A1/A2/A6

Najtaniej wychodzi RAVENOL ATF 5/4HP. Nie sugeruj się ceną, że może lepiej kupić droższy od Febi albo w ogóle ZF, bo wszystkie i tak są produkowane przez tą samą rafinerię.

http://forum.vw-passat.pl/threads/42947-Dolewanie-oleju-gt-Tiptronic-foto-wideo tu masz temat z opisem uzupełnienia oleju w tiptronicu.

Uzupełnię go, że jak przy 30 stopniach Ci się przeleje to nie zakręcasz tylko czekasz aż temperatura dojdzie do 37-38 stopni i dopiero wtedy zakręcasz (będzie się cały czas troszeczkę przelewać).

Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do pytania koleżanki Grażyny to nie spotkałem się z passatem B3 z 2004 roku.Proponuje poprawić dane w pytaniu jak i w avatarze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam u siebie 4ro biegowy automat, chyba epu. Czasami szaleje redukcja przy 60km/h. Chcialbym zaczac od wymiany oleju. Jaki olej potrzebuje do wymiany? I co z filtrem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Panowie i Panie.

Planuję zakup Passata 2.0 115 (AZM) ze skrzynią automatyczną EPT (z tego co widzę 4 biegowa, proszę zweryfikować) z 2004r. Samochód godny zainteresowania jednak chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej na temat ASB. Gdzie mogę znaleźć jakieś konkretne opinie oraz ew. koszty naprawy tej skrzyni? Stoję dopiero przed zakupem. Przejechałem się i na moją emerycką jazdę wystarczy. Zależy mi na aucie trwałym, dlatego wybrałem ten silnik (olejożerny) ale ASB nie jest mi znany. Gdzie w tym modelu sprawdza się poziom oleju w skrzyni?

 

Do tej pory dowiedziałem się tylko ,że to "stary i mułowaty" i zajęło mi to 2 godziny szukania w internetach. Tak mało popularna skrzynia czy też nikt o niej nie pisze bo nie ma z nią problemów? Może ktoś się orientuje gdzie takie były jeszcze wykorzystywane (np. golf, polo, fabia, cordoba itp.)?

Ktoś uniesie "brew" po przeczytaniu ale pytanie dodatkowe czy można zmienić skrzynię automatyczną na manualną, dużo z tym zabawy?

Edytowane przez flangernator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie można zzmienić, jest temat o tym. 2004 z 4 biegowym automatem ? Coś tu jest namieszane. Chyba powinien być 5 stopniowy tiptronic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skrzynie można zzmienić, jest temat o tym. 2004 z 4 biegowym automatem ? Coś tu jest namieszane. Chyba powinien być 5 stopniowy tiptronic.

 

Skrzynia identyczna jak w tym http://allegro.pl/vw-passat-2-0-automat-ogloszenie-prywatne-i5827047650.html

Ma tylko do wybrania biegi 1-2-3

Model skrzyni biegów mam z kartki w bagażniku z tego konkretnego egzemplarza EPT.

Fotka z tego auta co mnie interesuje w załączniku

01.jpg

Edytowane przez flangernator

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności