Skocz do zawartości
Gość steryd81

przeładowanie turbiny

Rekomendowane odpowiedzi

kazdy rozsadny mechanik jest w stanie to zrobic, ale warto dac do zakladu, ktory sie zajmuje turbinkami. sprawdza wywazenie i luzy, wypiaskuja ladnie. koszt w zaleznosci od zakladu od 200 do 400 zl. najczescie chca zeby dostarczyc wymontowana turbawke.

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o informację czy przy takich objawach( jak w wątku głównym) można jeździć powiedzmy przez pewien czas dopuki "nie dorwę większej kasy " bo z tego co czytam to może mi być potrzebna.

Wiem że będzie to denerwujące ( mulenie) ale czy pod kątem bezpieczeństwa jazdy i silnika jest dopuszczalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proszę o informację czy przy takich objawach( jak w wątku głównym) można jeździć powiedzmy przez pewien czas dopuki "nie dorwę większej kasy " bo z tego co czytam to może mi być potrzebna.

Wiem że będzie to denerwujące ( mulenie) ale czy pod kątem bezpieczeństwa jazdy i silnika jest dopuszczalne.

 

ogólnie przeładowanie nie jest zdrowe, w żadnym przypadku... tyle tylko że trzeba byłoby określić kiedy dokładnie i ile razy np. dziennie się to robi. Tutaj trzeba powiedzieć tak... i silnik można kręcić na maxa aż komp będzie dawkę ograniczał.... ale czy to jest zdrowe.

 

Turbiny są w miarę wytrzymałe ale przekręcanie ich też raczej im nie wychodzi na zdrowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje przy 5 biegu. Turbina idealnie zachowuje się na niższych biegach niezależnie od wysokich czy niskich obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Kilka dni temu turbina w moim pasku zaczęła przeładowywać. Po sprawdzeniu wszystkich przewodów okazało się że są OK. Praca sztangi też wydawała się OK.

Podmieniłem więc zaworek N75 z N18 (zaworek sterujący EGR) i przeładowania ustały. Pasek ciągnie jak wcześniej. I tutaj pojawia się pytanie. W związku z dość sporą różnicą cenową czy na pewno starszy (z kwadratową wtyczką) i nowszy model (ten z półokrągłą) mają to samo działanie i można je zastosować zamiennie?

W serwisie usłyszałem oczywiście że tylko ten starszy moge założyc ale wiadomo jak to jest z serwisami....byleby od człowieka kasę wyciągnąć.

Chciałbym mieć pewność, że oszczędzając teraz 300 PLN i kupując nowszy typ nie uszkodzę np. turbo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Waldekf20, nic nie uszkodzisz, spokojnie kupuj te z polokragla i bedzie dzialac, a w serwisie to najwyzej wtyczke sobie zakup sama.

 

pozdrawiam

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje przy 5 biegu. Turbina idealnie zachowuje się na niższych biegach niezależnie od wysokich czy niskich obrotów. "

 

 

Czy w takim przypadku również może być ten zaworek N 75, i ile kosztuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kosztuje do 200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,i ja się tu przykleję.

Już nie mam siły na tego mojego paska.Mój problem polega na tym że TURBO zaczęło przeładowywać do tego stopnia że ciśnienie doładowania wypychane jest z powrotem do filtra i wlotu powietrza do tego stopnia że słychać szum (świst) uchodzącego ciśnienia za każdym razem nie zależnie na jakim biegu przyśpieszam i z jakiej prędkości.Gdy to słyszę jak przyśpieszam i wysprzęglę to słychać tak jak bym miał zamontowany blow-off.Najpierw poczytałem o przeładowaniu na forum i porobiłem to wszystko co koledzy zalecali zrobić gdy TURBO przeładowuje,a mianowicie zacząłem od wymiany N75,wszystkich wężyków zaworu sterującego EGR,wyczyściłem sam EGR,wyczyściłem TURBO,sprawdziłem cały układ w kwestii szczelności.Wag pokazuje tylko przeładowanie i defekt N75 nawet po wymianie na nowy i całej robocie. Czy ktoś wie co mu dolega?Byłem nawet w servisie VW i jak gość się przejechał to powiedział ze N75 jest do wymiany który wymieniłem pół godziny wcześniej zanim pojechałem do servisu. Mój pasek to AWX Z 2001 roku.

 

Czy ktoś mi coś poradzi na mój problem,i nie mówię to o POCZYTAJ NA FORUM BO BYŁO WIEJE TAKICH TEMATÓW, tak ale nie znalazłem tematu że komuś przeładowywało do tego stopnia jak u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ksynio, spokojnie, jak słyszysz szum to jest gdzieś dziura. Sprawdzanie organoleptyczne nic nie da. Trzeba rozpiąć cały układ od turbiny do kolektora ssącego, zaślepić jedną stronę i z kompresora nadmuchać drugą - wtedy dopiero znajdziesz...

 

Ale świst to sprawa wtórna - to nie powoduje błędów a raczej ciemne bąki za samochodem (stosunek paliwa do powietrza jest zaburzony jeśli jest nieszczelność w dolocie). Kolejną sprawą, którą możesz przetestować jest sprawność gruchy... Może to przez nią ucieka powietrze i stąd świst, i jednocześnie brak reakcji turbo na sterowanie? Inna sprawa, że jak sterownik mówi, że N75 ma zwarcie, to nic nie zrobisz - jest zwarcie i koniec. Mówiłeś, że nowy N75 - wymień na następny w sklepie na podstawie wskazań komputera. Może masz pecha? (btw. N75 rzadko zostawia po sobie błędy - tylko jeśli jest kompletnie padnięty, a to 1 na 100 przypadków bo zwykle się on po prostu przycina albo zatyka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czu wogóle do tego zaworu N75 idzie napięcie ,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hymm,cały dolot jest na 1000% szczelny,napięcie do zaworu dochodzi,nawet sprawdzałem w drugim pasku czy jest takie same i jest ,grucha jest ok, nowy zawór jest oryginalny z serwisu VW,a ten syk jest z filtra powietrza a nie z dolotu,przy dodaniu gazu do 3,5 4 tyś obrotów i odpuszczeniu jak trzymam rękę przy wlocie do filtra to wyraźnie czuć jak powietrze dmucha ze znaczną siłą w dłoń,natomiast jak jadę to nie zależnie czy szybko czy wolno ten syk jest cały czas i przy wysprzęgleniu to tak jak bym miał blow-off zamontowany. Dymienia nie zauważyłem żadnego.Błąd N75 wyskakuje tylko wtedy gdy wyłączy się TURBO jak silnik nie daje rady wciągać tego powietrza.

 

i o co tu chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odczyt z MAP, MAF i wysterowanie N75 podaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam paska z silnikem 1,8T (AEB) i mam problem z moca na 1 i 2 biegu mianowicie raz ciągnie a raz nie, a na pozostałych jest wszystko wporządku. szukałem na forum podobnego przypadku ale nie znalazłem ,pojechałem do mechanika stwierdził ze turbo pada to wymieniłem, a także wężykiwymieniłem, przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem przepływomierz(dobry) nie mam zadnych błędów na vagu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego sprawdz sobie zawór regolacji spalon, ja mialem podobnie i ten czujnik mi padl. Po wymianie autko chodzi jak nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego sprawdź sobie zawór regulacji spalin, ja miałem podobnie i ten czujnik mi padł. Po wymianie autko chodzi jak nowe.

 

to było do kolegi smyku222 czy do mnie?

 

Odczyt z MAP, MAF i wysterowanie N75 podaj.

 

nie mam teraz dostępu do vaga.Czy tam mogło się coś przeprogramować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy tam mogło się coś przeprogramować?

 

Nie, nic się nie przeprogramowało. Pytam o te dane bo miałem kiedyś na tapecie taki ciekawy przypadak i aby to potwierdzić chciałbym wiedzieć co się dzieje w dolocie. Odczyt z przepływki i skoki ciśnienia głównie mnie interesują.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie znajduje się zawór regulacji spalin ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chyba chodziło o zawór recyrkulacji czyli egr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo n18 ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności