daniel.wro Zgłoś #41 Napisano 25 Kwietnia 2009 kazdy rozsadny mechanik jest w stanie to zrobic, ale warto dac do zakladu, ktory sie zajmuje turbinkami. sprawdza wywazenie i luzy, wypiaskuja ladnie. koszt w zaleznosci od zakladu od 200 do 400 zl. najczescie chca zeby dostarczyc wymontowana turbawke. pozdro Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #42 Napisano 9 Maja 2009 Proszę o informację czy przy takich objawach( jak w wątku głównym) można jeździć powiedzmy przez pewien czas dopuki "nie dorwę większej kasy " bo z tego co czytam to może mi być potrzebna. Wiem że będzie to denerwujące ( mulenie) ale czy pod kątem bezpieczeństwa jazdy i silnika jest dopuszczalne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #43 Napisano 9 Maja 2009 Proszę o informację czy przy takich objawach( jak w wątku głównym) można jeździć powiedzmy przez pewien czas dopuki "nie dorwę większej kasy " bo z tego co czytam to może mi być potrzebna.Wiem że będzie to denerwujące ( mulenie) ale czy pod kątem bezpieczeństwa jazdy i silnika jest dopuszczalne. ogólnie przeładowanie nie jest zdrowe, w żadnym przypadku... tyle tylko że trzeba byłoby określić kiedy dokładnie i ile razy np. dziennie się to robi. Tutaj trzeba powiedzieć tak... i silnik można kręcić na maxa aż komp będzie dawkę ograniczał.... ale czy to jest zdrowe. Turbiny są w miarę wytrzymałe ale przekręcanie ich też raczej im nie wychodzi na zdrowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #44 Napisano 9 Maja 2009 Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje przy 5 biegu. Turbina idealnie zachowuje się na niższych biegach niezależnie od wysokich czy niskich obrotów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Waldekf20 Zgłoś #45 Napisano 11 Maja 2009 Podepnę się pod temat. Kilka dni temu turbina w moim pasku zaczęła przeładowywać. Po sprawdzeniu wszystkich przewodów okazało się że są OK. Praca sztangi też wydawała się OK. Podmieniłem więc zaworek N75 z N18 (zaworek sterujący EGR) i przeładowania ustały. Pasek ciągnie jak wcześniej. I tutaj pojawia się pytanie. W związku z dość sporą różnicą cenową czy na pewno starszy (z kwadratową wtyczką) i nowszy model (ten z półokrągłą) mają to samo działanie i można je zastosować zamiennie? W serwisie usłyszałem oczywiście że tylko ten starszy moge założyc ale wiadomo jak to jest z serwisami....byleby od człowieka kasę wyciągnąć. Chciałbym mieć pewność, że oszczędzając teraz 300 PLN i kupując nowszy typ nie uszkodzę np. turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #46 Napisano 11 Maja 2009 Waldekf20, nic nie uszkodzisz, spokojnie kupuj te z polokragla i bedzie dzialac, a w serwisie to najwyzej wtyczke sobie zakup sama. pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mario11961 Zgłoś #47 Napisano 14 Maja 2009 "Zastanawiam się tylko dlaczego tak się dzieje przy 5 biegu. Turbina idealnie zachowuje się na niższych biegach niezależnie od wysokich czy niskich obrotów. " Czy w takim przypadku również może być ten zaworek N 75, i ile kosztuje ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #48 Napisano 14 Maja 2009 Kosztuje do 200 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #49 Napisano 11 Marca 2011 Witam,i ja się tu przykleję. Już nie mam siły na tego mojego paska.Mój problem polega na tym że TURBO zaczęło przeładowywać do tego stopnia że ciśnienie doładowania wypychane jest z powrotem do filtra i wlotu powietrza do tego stopnia że słychać szum (świst) uchodzącego ciśnienia za każdym razem nie zależnie na jakim biegu przyśpieszam i z jakiej prędkości.Gdy to słyszę jak przyśpieszam i wysprzęglę to słychać tak jak bym miał zamontowany blow-off.Najpierw poczytałem o przeładowaniu na forum i porobiłem to wszystko co koledzy zalecali zrobić gdy TURBO przeładowuje,a mianowicie zacząłem od wymiany N75,wszystkich wężyków zaworu sterującego EGR,wyczyściłem sam EGR,wyczyściłem TURBO,sprawdziłem cały układ w kwestii szczelności.Wag pokazuje tylko przeładowanie i defekt N75 nawet po wymianie na nowy i całej robocie. Czy ktoś wie co mu dolega?Byłem nawet w servisie VW i jak gość się przejechał to powiedział ze N75 jest do wymiany który wymieniłem pół godziny wcześniej zanim pojechałem do servisu. Mój pasek to AWX Z 2001 roku. Czy ktoś mi coś poradzi na mój problem,i nie mówię to o POCZYTAJ NA FORUM BO BYŁO WIEJE TAKICH TEMATÓW, tak ale nie znalazłem tematu że komuś przeładowywało do tego stopnia jak u mnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #50 Napisano 12 Marca 2011 ksynio, spokojnie, jak słyszysz szum to jest gdzieś dziura. Sprawdzanie organoleptyczne nic nie da. Trzeba rozpiąć cały układ od turbiny do kolektora ssącego, zaślepić jedną stronę i z kompresora nadmuchać drugą - wtedy dopiero znajdziesz... Ale świst to sprawa wtórna - to nie powoduje błędów a raczej ciemne bąki za samochodem (stosunek paliwa do powietrza jest zaburzony jeśli jest nieszczelność w dolocie). Kolejną sprawą, którą możesz przetestować jest sprawność gruchy... Może to przez nią ucieka powietrze i stąd świst, i jednocześnie brak reakcji turbo na sterowanie? Inna sprawa, że jak sterownik mówi, że N75 ma zwarcie, to nic nie zrobisz - jest zwarcie i koniec. Mówiłeś, że nowy N75 - wymień na następny w sklepie na podstawie wskazań komputera. Może masz pecha? (btw. N75 rzadko zostawia po sobie błędy - tylko jeśli jest kompletnie padnięty, a to 1 na 100 przypadków bo zwykle się on po prostu przycina albo zatyka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #51 Napisano 12 Marca 2011 sprawdz czu wogóle do tego zaworu N75 idzie napięcie , Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #52 Napisano 12 Marca 2011 Hymm,cały dolot jest na 1000% szczelny,napięcie do zaworu dochodzi,nawet sprawdzałem w drugim pasku czy jest takie same i jest ,grucha jest ok, nowy zawór jest oryginalny z serwisu VW,a ten syk jest z filtra powietrza a nie z dolotu,przy dodaniu gazu do 3,5 4 tyś obrotów i odpuszczeniu jak trzymam rękę przy wlocie do filtra to wyraźnie czuć jak powietrze dmucha ze znaczną siłą w dłoń,natomiast jak jadę to nie zależnie czy szybko czy wolno ten syk jest cały czas i przy wysprzęgleniu to tak jak bym miał blow-off zamontowany. Dymienia nie zauważyłem żadnego.Błąd N75 wyskakuje tylko wtedy gdy wyłączy się TURBO jak silnik nie daje rady wciągać tego powietrza. i o co tu chodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #53 Napisano 12 Marca 2011 Odczyt z MAP, MAF i wysterowanie N75 podaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smyku222 Zgłoś #54 Napisano 12 Marca 2011 Witam, posiadam paska z silnikem 1,8T (AEB) i mam problem z moca na 1 i 2 biegu mianowicie raz ciągnie a raz nie, a na pozostałych jest wszystko wporządku. szukałem na forum podobnego przypadku ale nie znalazłem ,pojechałem do mechanika stwierdził ze turbo pada to wymieniłem, a także wężykiwymieniłem, przeczyściłem przepustnicę, sprawdziłem przepływomierz(dobry) nie mam zadnych błędów na vagu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes82 Zgłoś #55 Napisano 12 Marca 2011 kolego sprawdz sobie zawór regolacji spalon, ja mialem podobnie i ten czujnik mi padl. Po wymianie autko chodzi jak nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #56 Napisano 13 Marca 2011 kolego sprawdź sobie zawór regulacji spalin, ja miałem podobnie i ten czujnik mi padł. Po wymianie autko chodzi jak nowe. to było do kolegi smyku222 czy do mnie? Odczyt z MAP, MAF i wysterowanie N75 podaj. nie mam teraz dostępu do vaga.Czy tam mogło się coś przeprogramować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #57 Napisano 13 Marca 2011 Czy tam mogło się coś przeprogramować? Nie, nic się nie przeprogramowało. Pytam o te dane bo miałem kiedyś na tapecie taki ciekawy przypadak i aby to potwierdzić chciałbym wiedzieć co się dzieje w dolocie. Odczyt z przepływki i skoki ciśnienia głównie mnie interesują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smyku222 Zgłoś #58 Napisano 13 Marca 2011 a gdzie znajduje się zawór regulacji spalin ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #59 Napisano 13 Marca 2011 chyba chodziło o zawór recyrkulacji czyli egr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qmek Zgłoś #60 Napisano 14 Marca 2011 albo n18 ;] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach