Skocz do zawartości
Gość Staszek1

Sprężarka klimatyzacji - głośna praca, hałas, regeneracja

Rekomendowane odpowiedzi

A może można te koło pasowe czymś popsikać i będzie chulało?

....no jasne ,zużytym olejem...

A tak na serio to łożysko pod sprzęgłem sprężarki to ma za zadanie swobodny ruch koła pasowego w sytuacjach gdy klima jest wyłączona, gdy włączasz klimę to łożysko tak jakby nie pracuje.

Zatem dobrze sprawdź naciąg i stan techniczny paska, można też pokręcić reką sprzęgło kompresora i stwierdzić czy nie ma wyczuwalnych oporów (mechanizm sprężarki).

A ogólniej rzecz biorąc to ślizgniecie paska może sie przydarzyć i śmiało możesz klimy używać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem to wten sposób:

łożysko pod sprzęgłem sprężarki to ma za zadanie swobodny ruch koła pasowego w sytuacjach gdy klima jest wyłączona, gdy włączasz klimę to łożysko tak jakby nie pracuje.

U mnie jest tak że jak nie pracuje klimatyzacja to nie słyszę żadnych pisków czy czegoś w tym stylu. Jak załączę klimę to koło pasowe na sprężarce zatrzymuje się (staje w miejscu) a pasek napędzany przez koło pasowe silnika obraca paskiem i pasek się kręcie ale koło pasowe sprężarki stoi w miejscu :( na pewien czas i rusza potem znowu. Jak jes klima wyłączona to sprężarka obraca, pracuje się bez problemu

Więc moje pytanie wystarczy wymienić może tylko sprzęgło elektromagnetyczne wiem że w ASO można kupić coś takiego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc moje pytanie wystarczy wymienić może tylko sprzęgło elektromagnetyczne

O to chodzi ze sprzęgło działa u Ciebie prawidłowo tylko sam kompresor blokuje po

załączeniu, a czasem jego praca nie wydaje Ci za głośna?

Na zgaszonym silniku pokręć ręką za to sprzęgło, powinno obracać sie z delikatnym oporem,bez dziwnych szarpnięć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwi mnie tylko fakt że to piszczenie (przychamowywanie koła pasowego sprężarki) słychac tylko na wolnych obrotach jak jest załączona klima. Jak pojeżdżę samochodem tzn do rozgrzania jakoś tak to hałas znika! i nawet na wolnych obrotach np. stanie na światłach - nic nie piszczy. Jak jeżdżę z klimą na wyższych obrotach w trasie to nic nie dochodzi z komory silnika. Dobre co?

 

Moje pytanie czy to znaczy że do wymiany łożysko, sprzęgło elektromagnetyczne, czy sprężarka? Gdzie można to zrobić w Trójmieście? w miarę tanio.

 

Miałem tak ostatnio, wystarczyło napiąć pasek przy łożysku klimy - nawt nic nie trzeba było wymieniać. Pojechałem z tym do ASO Skody, ale napewno nie było najtaniej (jakieś 150zł). U mnie sprawa wyglądała tak, że od razu po przełączeniu climatronica na tryb auto, spod maski wydobywał się pisk i nie cichł on nigdy.

Edytowane przez ja456

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś

Miałem tak ostatnio, wystarczyło napiąć pasek przy łożysku klimy

Przy łożysku to chodzi o napinacz paska klimatyzacji?

 

Jutro zabieram się za ten pasek

Mam nadzieje że to będzie to!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jasne, żle to nazwałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! u mnie pojawił się taki problem, że jak włączę klimę to słychać głośny dźwięk jakby odkurzacz pod maską, zauważyłem że jak włączam klimę to załącza się ten mniejszy wentylator przy chłodnicy i wydaje mi się że to od wydaje takie dźwięki. Czy mogło w nim paść jakieś łożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzisiaj sprawdziłem pasek!!!

 

Okazało się że pasek był za słabo napięty ale jak zdemontowałem napinacz od klimy to chyba wydaje mi się że łozysko daje już o sobie znać. troszeczkę głośno się kręci.

 

Więc napewno będę musiał to wymienić, ale wiem już jak więc to tylko chwilke potrwa.

 

Dzięki z góry za porady i pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój problem też kręci się wokół "głosów z klimy". przykładowo stoję na postoju, klima wyłączona, wszystko jest ok, ale gdy ją włączę obojętnie w jakim trybie odzywa się "coś" w sensie pisk. Przy odpalaniu klimy zawsze go słychać ale jak się czasami zatrzymam po jeździe to bywa, że wszystko jest w porządku.

Przejrzałem temat i ktoś napisał,że zaaplikował jakiś spray do pasków klinowych i mam w związku z tym pytanie, czy warto iść tą drogą :D

Ewentualnie spróbowałbym tak jak kolega wyżej z napinaczem paska.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mój problem też kręci się wokół "głosów z klimy". przykładowo stoję na postoju, klima wyłączona, wszystko jest ok, ale gdy ją włączę obojętnie w jakim trybie odzywa się "coś" w sensie pisk. Przy odpalaniu klimy zawsze go słychać ale jak się czasami zatrzymam po jeździe to bywa, że wszystko jest w porządku.

Przejrzałem temat i ktoś napisał,że zaaplikował jakiś spray do pasków klinowych i mam w związku z tym pytanie, czy warto iść tą drogą

Ewentualnie spróbowałbym tak jak kolega wyżej z napinaczem paska.

 

Pozdrawiam

 

 

masz luźny pasek, 100 takich odpowiedzi można przeczytać na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam! u mnie pojawił się taki problem, że jak włączę klimę to słychać głośny dźwięk jakby odkurzacz pod maską, zauważyłem że jak włączam klimę to załącza się ten mniejszy wentylator przy chłodnicy i wydaje mi się że to od wydaje takie dźwięki. Czy mogło w nim paść jakieś łożysko?

 

 

Czy jeżeli ten wentylator od klimy chodzi tak głośno to nie powinienem z niej korzystać aż do naprawy, sprawa wygląda tak że czeka mnie wyjazd i nie dam rady przed nim tego naprawić a w takie upały to ciężko bez chłodzenia. Czy jeżeli np się zatrze łożysko to czy może coś uszkodzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu miałem wymieniany wentylator od klimy. Problem wyglądał tak, że przez krótki czas po odpalaniu klima chłodziła, po kilku minutach wentylator sam się wyłączał (co jest równoznaczne z wyłączeniem klimy) i wtedy działał sam nawiew. Poza tym wentylatorem nic się nie popsuło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem. Od paru w moim pasku podczas jazdy na nierównościach wydobywały się dziwne odgłosy z prawej strony maski. Myśłałem że to padło zawieszenie lub amortyzator.

Sprawdziłem - wszystko OK.

Od wczoraj gdy klima jest na AUTO podczas ruszania na pierwszym biegu, szybko dodaj gazu do 2 tys. obrotów i KICHA.

Nagle pedał gazu ucieka spod nogi, silnik traci bardzo obroty.Spod maski z okolicy zaworów klimy dochodzą bardzo dziwne dźwięki jakby sporę spuszczanie nadmiaru gazu i piski starego paska klinowego z Poloneza, do tego jakiś trzaski.

Mało nie zginąłem jak wyjeżdźałem z bramy. Ja mu gaz - 2 tys .obrotów - samochód stop - a facet we mnie. Silnik odzyskał obroty w ostatniej chwili.

Sprawdziłem - dziej się to tylko gdy klima jest na AUTO, klima chłodzi normalnie , rok temu była nabijana i odgrzybiana. Zaznaczm że żadko używam klimy na AUTO, zazwyczaj ECONO.

proszę o pomoc co z tym zrobić???

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem. Od paru w moim pasku podczas jazdy na nierównościach wydobywały się dziwne odgłosy z prawej strony maski. Myśłałem że to padło zawieszenie lub amortyzator.

Sprawdziłem - wszystko OK.

Od wczoraj gdy klima jest na AUTO podczas ruszania na pierwszym biegu, szybko dodaj gazu do 2 tys. obrotów i KICHA.

Nagle pedał gazu ucieka spod nogi, silnik traci bardzo obroty.Spod maski z okolicy zaworów klimy dochodzą bardzo dziwne dźwięki jakby sporę spuszczanie nadmiaru gazu i piski starego paska klinowego z Poloneza, do tego jakiś trzaski.

Mało nie zginąłem jak wyjeżdźałem z bramy. Ja mu gaz - 2 tys .obrotów - samochód stop - a facet we mnie. Silnik odzyskał obroty w ostatniej chwili.

Sprawdziłem - dziej się to tylko gdy klima jest na AUTO, klima chłodzi normalnie , rok temu była nabijana i odgrzybiana. Zaznaczm że żadko używam klimy na AUTO, zazwyczaj ECONO.

proszę o pomoc co z tym zrobić???

Pozdrawiam

kompresor klimatyzacji sie blokuje sprobuj zalaczyc na auto i patrz pod maske co sie dzieje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kilka lat temu miałem wymieniany wentylator od klimy. Problem wyglądał tak, że przez krótki czas po odpalaniu klima chłodziła, po kilku minutach wentylator sam się wyłączał (co jest równoznaczne z wyłączeniem klimy) i wtedy działał sam nawiew. Poza tym wentylatorem nic się nie popsuło.

 

Nie moge się z Tobą zgodzić co do tego że jak wentylator nie działa to klima się odstawia - niestety to nie prawda. U mnie jak się okazało, jeździłem na klimie od roku i od roku bez sprawnego wentylatora (dobrze że instalacji nie rozwaliło) a klimatyzacja hulała że aż smarki w nosie zamarzały :). Zorientowałem się w chwili jak kumpel kupił Paska i go sprawdzałem to przy załączeniu klimy wentylator się uruchamiał. Więc zacząłem się zagłębiać w tę kwestię.

Co zakończyło się pełnym sukcesem - wentylator usprawniony - brak szczotek!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co zakończyło się pełnym sukcesem - wentylator usprawniony - brak szczotek!

 

Czyli jest możliwość naprawy tego wentylatora? czy trzeba zmieniać na nowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawa wentylatora polega na wymianie szczotek na nowe. Kupujesz szczotki, docierasz na wymiar, wymieniasz i jest :ok: Masz nawet temat na forum - jak to się mniej więcej robi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jest możliwość naprawy tego wentylatora? czy trzeba zmieniać na nowy?

 

Tutaj masz linki z których wszystkiego się dowiesz:

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28164

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4002

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serdecznie dziękuję za pomoc. Wszystkie rady okazały się słuszne.

Wentylator stoi.

Kompresor czasami staje co powoduje objawy z utratą mocy, na filtrze mnóstwo opiłków.

Zgodnie z radami z forum muszę wymienić kompresor i.t.d.

Jeszcze raz - dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie jak się okazało, jeździłem na klimie od roku i od roku bez sprawnego wentylatora (dobrze że instalacji nie rozwaliło) a klimatyzacja hulała że aż smarki w nosie zamarzały
U mnie dzisiaj w trasie przy zewn. temp. 28-35C jak sie zatrzymywalem na chwile to zalaczal mi sie 2-gi bieg wiatraka od klimy. Czyli zapotrzebowanie na schlodzenie czynnika bylo znaczne. W trybie diagnostycznym podgladnolem, ze powietrze w czasie jazdy bylo schlodzone max do ok 9C przy zewn temp 34C. Przy zewn. ok 18C w serwisie klimy temp spadala do o 5C.

 

Jakie macie temp w ukladzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności