Skocz do zawartości
ChangHemp

co sadziecie o Tuningu AVB ?

Rekomendowane odpowiedzi

Korci mnie chip na ok. 130km/320nm :)

 

ok 140KM mozna smialo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok 140KM mozna smialo ;)

O ile mam serie, ale odczucia sa bardzo pozytywne :D tescia Bora 90km/220nm zbiera sie slabiej, a roznica w mocy (11km/20nm) powinna wyrownac sie poprzez wage (plus dla Bory), czyli powinny isc leb w leb, a bora dostaje ;)

no i zero dymu na seri :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert powiedz mi co byś mi zaproponował żeby ożywić mojego AVB???Co prawda mam pare kilometrów do Ciebie ale jakby co to nie robi różnicy żeby przejechać te 400km???Mozesz jakieś sugestie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cały temat jest o wzmacnianiu AVB a Ty będziesz pytał Roberta o to samo :wmorde Tak cieżko przeczytać pare stron ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego cały czas czytam.....Ile już na ten temat przeczytałem to sam nie wiemi dlatego pętlik w głowie.Ale po to forum zeby mógł cos podpowiedzieć....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kolego podaj w jakie moce mierzysz a wspólnie dobierzemy Ci graty ;) Tylko wiedz że na +200 KM potrzeba pare tysi :( (sam tego doświadczam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej najpierw myślałem o turbo BRD i to na poczatek zmodować. Czytałem też i innych turbinakch ale różne opinie. I teraz też pytanko czy kupić turbinke używaną czy po regeneracji??? To chciałbym na początek. Potem może jakiś fmic a potem ewentualnie jakies mocniejsze pompowtryski ale to moze pozniej. Ale czy na słupek AVB to nie bedzie za dużo. To co widze to turbo i program to wychodzi +/- 160-180KM co koledzy piszą przy zdrowej serii. Co o tym myslisz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To co widze to turbo i program to wychodzi +/- 160-180KM co koledzy piszą przy zdrowej serii. Co o tym myslisz?

 

Turbo od BRD będzie dobre ale trzeba się liczyć z tym, że może leniwie się zbierać do roboty (ale wcale tak nie musi być). Kolejne Twoje ograniczenie to pompowtryski które przy dobrych wiatrach pociągną te 170 koni (przy bardzo dobrych wiatrach). A przy 180 koniach Twoje sprzęgło może szybko powiedzieć "bye bye".

 

Pytanie czy turbo regenerowane czy uzywka.... Różnie bywa. Ja bym wolał ORI używkę w dobrym stanie.

 

 

 

Ale czy na słupek AVB to nie bedzie za dużo

 

Koledzy latają na 200KM/400NM i jakoś to znosi ;) Także Twoje 180 KM bym powiedział że bezpiecznie będzie dla silnika.

 

 

 

 

 

 

Ale zaczekaj na opinię innych. Sam dopiero buduję swój silnik i bazuję tylko i wyłącznie na wiedzy zdobytej NA TYM FORUM. Także... specjalista ze mnie żaden ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do sprzęgła to na ta chwile jest ok ale później jakby powiedziało baybay to myślałem o tym co Ty masz czyli Valeo 240mm na jednomasie. A co do turbo to ewentualnie jakie inne mogłoby być jak nie BRD??? Na tą chwilę pompki zostawiłbym ori bo wiadomo koszty. A z czasem można później wszystko jak kasa pozwoli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się bawić w mody to wbijać od razu w GTB17 , olać to BRD już "nie modne" :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak się bawić w mody to wbijać od razu w GTB17 , olać to BRD już "nie modne"

 

brd do 200km wystarczy, poza tym jest p&p i chyba jest też tańsze od gtb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby tak ale aktualnie traf na dobry model BRD w sensie , że nie będzie mulić z dołu ? lepiej dołożyć parę zł wg mnie ... a przeróbek to aż tak dużo nie ma przecież :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moment podniesiony do 320Nm 2 litry mniej wyszło na autostradzie na odcinku około 1500km średnia szybkość 130 i w/g wskazań FIS,jak i rzeczywistych 5/100km .

Oczywiście nowe kompletne sprzęgło i dwumasa (LuK)

No trochę jest ,ale na ori .mapie nigdy nie zszedłem poniżej 7,3 /100km . Jednak jak przycisnę to spalanie wzrasta znacząco .

Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony(brak stresów przy wyprzedzaniu)

I moje sprostowanie co do obortów i szybkości, dziś mierzone dokładnie z navigacją :

 

2200-115km/h

2400-125km/h

2600-135km/h

przy 3000 około 165km/h skrzynia 5 biegowa

Przy okazji ruszyłem wskazania prędkościomierza zawyżał (5km/h) teraz jest idealnie.

 

 

Gdyby mi spadlo o 2L palilby 3.5 :D w serii spalal mi ponizej 6 i po chipie pali blizej 5L. Ja znowu przy 2k mam 95 a przy 3k 135 ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za chwilę się okaże, że auto ważące 1,5 tony pali seryjnie 5l/100km a po chipie 3l/100km ;) Mi np. po mieście pali 9 z hakiem i nie chce mniej, a i tak jest to jak do tej pory moje najoszczędniejsze auto - choć najcięższe. Skąd wy takie wyniki spalania bierzecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też chcę wiedzieć jak można w AVB zrobić 5l/100km:lol, a tym bardziej po modach.

Ludzie jak chcecie mieć moc toż przecież skądś ją trzeba brać i na pewno nie jest oszczędzanie na paliwie.

Okolice 9l po mieście to nic nie normalnego a zimą to już bankowo.

Ja decydując się na zmiany byłem świadomy, że to będzie kosztem paliwa - normalna sprawa, no może w trasie "tocząc" się tak do 120 km/h można coś przyoszczędzić, ale w mieście no way.

Żeby jechał musi spalić, a że lepiej mieć więcej pod butem niż mniej to jest właśnie sens modzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd wy takie wyniki spalania bierzecie?

trasa do zakopanego średnia prędkość wg fis 78km/h gdzie się dało powyżej 120 spalanie 5.2/100 jeszcze nie sofcie 145KM

po założeniu BRD i poprawce softa 161/355 spadek przy normalnej jeździe do 5/100 w mieście 7,8 nie przekracza nawet jak but w podłodze i ogień z rury ;-)

słupek mam z AVB ;-)

a co do0 zimy spalanie mniejsze, bo mniejsze opory toczenia, a nagrzewa się tak samo (mam podgrzewacz w układzie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zrob mu 200koni to chodzenie piesza bedzie drozsze bo koszt nowych butow bedzie wiekszy niz paliwa spalisz. Perpetum mobile .... disel jezdzacy na powietrze ....;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trasa do zakopanego średnia prędkość wg fis 78km/h gdzie się dało powyżej 120 spalanie 5.2/100

 

Ja jak chcę oszczędnej jazdy biorę Lupo żonci 1.4tdi i przy tej prędkości pewnie obleciałoby 4l/100km, ale co to za jazda, nawet moja Pani "potrafi" tym małym szatanem 160km/h zasuwać.

Coś za bardzo odeszliśmy od tematu "tjuningu" AVB. Niech podsumowaniem ostatnich postów będzie zdanie Rosa powyżej ...........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Suma sumarum, normalny chip spowoduje zmniejszenie spalania przy dotychczasowej jezdzie - nie potrzeba tak mocno wciskac pedalu by przyspieszalo jak przed chipem, ale jak juz wstawia sie turbo, a tym bardziej wydajniejsze wtryski to spalanie MUSI wzrosnac, nie ma bata :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co do turbo to ewentualnie jakie inne mogłoby być jak nie BRD???

 

 

Noo.. jest jeszcze AWX/AVF do 160-170 koni. Hybrydy ARL do 200 koni ;) Turbiny z silników CR, choć jak teraz myślę to przy takich jest chyba więcej dłubania niż przy GTB. (jak się mylę to proszę mnie poprawić). Najlepszą opcją jest właśnie GTB17 lub GTB22 bo te turbiny są "jeszcze" świerze i można wyrwać takie z małymi przebiegami (tak jak ja prawie nówkę).

 

 

Co do sprzęgła to na ta chwile jest ok ale później jakby powiedziało baybay to myślałem o tym co Ty masz czyli Valeo 240mm na jednomasie.

 

 

Ja jeszcze tego sprzęgła nie mam zamontowane (ale już mam zakupione i oczekuje na "ten" dzień :lol ). Dużo jest opini negatywnych na temat tego sprzęgła. Jednak wiekszość użytkowników jednomasowych kół zamachowych sobie chwali takie rozwiązanie. Niestety nie znam nikogo na forum ktoby jeździł na tym zestawie 240mm od Valeo.

 

 

niby tak ale aktualnie traf na dobry model BRD w sensie , że nie będzie mulić z dołu ? lepiej dołożyć parę zł wg mnie ... a przeróbek to aż tak dużo nie ma przecież

 

przeróbek trochę jest ale to można ogarnąć ;)

 

Tu jest moje turbo i spawany kolektor z flanszą. Sposób nie polecany ze wględu na możliwe przedmuchy ale ja się trochę zabezpieczyłem na tę ewentualność i powierzchnie stykające się z głowicą i z turbiną zostały splanowane ;)

 

 

DSC09055.jpg

 

 

 

Skąd wy takie wyniki spalania bierzecie

 

 

Ja mam skrzynkę DQS i powiem Ci że jakbym jeździł do 120km/h to 5 litrów jest w moim zasięgu (oczywiście trasa). Pozatym spalanie na jałowym według fisa mam 0,5l/h i czasami skacze na 0,4l/h.

 

Jestem tylko ciekaw co bedzie jak założę AL'ki ;) Ciekawostka...... Synchronizację wałka rozrządu ostatnio przestawiłem z +1,7 na równe 0 ze względu na cięższe wkręcanie się powyżej 4 tys. - spalanie na jałowym zostało to samo, ale jak się raz za bardzo rozpędziłem to miałem -5.2 oraz automatycznie spalanie 1,2 l/h.

 

 

 

 

A spalanie... hhe :) jak mój przy ostrej jeździe spali powyżej 12 litrów to zbieram kasę na 3.0 TDI :P

DSC09075.jpg

DSC09074.jpg

DSC09071.jpg

DSC09068.jpg

DSC09060.jpg

DSC09058.jpg

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności