Skocz do zawartości
ChangHemp

co sadziecie o Tuningu AVB ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z firmą z Poznania WSTR garage ( http://www.chiptuning.poznan.pl/ ) ?

Znajomy chipowal tam Golfa V 140km i jest zadowolony ale za dużo opinii o nich nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z firmą z Poznania WSTR garage ( http://www.chiptuning.poznan.pl/ ) ?

Znajomy chipowal tam Golfa V 140km i jest zadowolony ale za dużo opinii o nich nie znalazłem.

 

Moge ci też dać namiary na Kolege z Gorzowa wlkp. co mi wgrywa programy a robie je Dobry Gość z tego forum :) o nicku anderllh - jak cos wal na PW

 

Ja u Wojtka tylko hamowałem auto ( zrobiłem DynoDay ) i mogę polecić napewno Jego jako hamującego , paru kolesi z PO chipowało i pozytywne opinie .

Edytowane przez ChRzAnIu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja też głównie czytałem pozytywne opinie na temat hamowania dlatego chciałem się dowiedzieć czegoś więcej :cool Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu umówię się na zabieg :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy - czy silnik AXR (Skoda) jest blizniaczy do AVB?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy - czy silnik AXR (Skoda) jest blizniaczy do AVB?

 

Mocowo tak ale to troche inny silnik. Po pierwsze ma chlodnice spalin, po drugie dosc wydajne pompowtryski (lepsze niz AVB) i licha turbine (porownywalna z AVB).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. a jaka turbine mozna zamienne wlozyc do AXRa? - i z czym to sie wiaże (zmiana softu itp)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów,

to mój pierwszy post tutaj, jutro jadę z moim paskiem "dziadziusiem" rocznik 2000, lata od maja 2001r. i spróbuję podnieść w nim moc z 101km do jakiejś bezpiecznej wartości i mam nadzieję, że go nie "zabiję" tym zabiegiem, albowiem śmiga on na oryginalnych częściach i ma już przejechane 353 tyś.

Na autko zawsze było dmuchane i chuchane więc mam nadzieję, że da radę, w szczególności, że oddam go w ręce kogoś kto wygląda, że się na tym zna :)

 

Jeśli zda egzamin, jakieś wskazówki na co baczniej, niż do tej pory, powinienem zwracać uwagę?

Pozdrawiam

Łukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AVB po chipie zaskakuje nie jedną seryjną 130'kę ;) Ogólnie silnik jest ok :) mogła tylko fabryka nie oszczędzać na sprzęgle i na słupku ;) byłoby miodzio :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przedpo.gif

 

O to wyniki po dzisiejszym zawirusowaniu, choć wiele nie zostało dołożone czuć, że lepiej się zbiera, więcej na ten moment nie było sensu bo wyszło, że dwumasa na ostatnich nogach stoi, ale nic dziwnego skoro ma przejechane 353 tys. :) Koni wyszło przed dokładnie tyle ile miało byc 101, ale niutow zamiast fabrycznych 250 jedynie 234...

 

Spalanie na trasie powrotnej (100km) identyczne jak przed chipkiem, pasek ma manualna 5-bieg skrzynie i na ostatnim biegu zaobserwowałem przy obrotach:

 

3000-140km/h

3200-150km/h

3400-160km/h

3600-170km/h

 

Także już odkładam na skrzynie z kołem dwumasowym, bo tuner obiecał, że po wymianie będzie mógł jeszcze 10 kucyków gratis dorzucić :)

Edytowane przez luksopran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także już odkładam na skrzynie z kołem dwumasowym, bo tuner obiecał, że po wymianie będzie mógł jeszcze 10 kucyków gratis dorzucić

 

To raczej tylko potrzebujesz nowego koła zamachowego i sprzęgła ;) Bo skrzynie jeśli chcesz zmienić to raczej więcej koni tym nie uzyskasz :)

 

Prędkości które podajesz to normalne dane dla silnika AVB (i skrzyni EEN) ;) Jeśli chcesz faktycznie zmienić skrzynie.... to jest na forum jeden temat który może być dla Ciebie ciekawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

MĂłj blad, oczywiscie chodzi mi o sprzeglo z kolem dwumasowym, a nie skrzynie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Także już odkładam na skrzynie z kołem dwumasowym, bo tuner obiecał, że po wymianie będzie mógł jeszcze 10 kucyków gratis dorzucić

 

Nie moc zabija sprzęgło a niuton a te 200nm przy 4tyś to tyle co i nic. Góra mogła by i powinna być znacznie mocniejsza (okolice 135-140hp).

Jaki objaw tego zużytego dwumasa ? Telepie do 2200obr ?

 

A moc w serii tak dziwnie od 3200 nie rosła praktycznie - prawdopodobnie przepływomierz obcina, zrób logi i sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaki objaw tego zużytego dwumasa ? Telepie do 2200obr ?

 

Samochód trzęsie się i głośno pracuje na jałowym biegu, po wciśnięciu sprzęgła to ustaje. Puszczając sprzęgło, pod koniec słychać ogłos jakby uderzanych o siebie talerzy i przy wyłączaniu silnika też słychać dziwny odgłos/terkot. W czasie jazdy nic nie trzęsie, tuner mówił, że sprzęgło jeszcze trzyma, ale dwumas ledwo dyszy, a jeśli robić to lepiej odrazu komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego pojechałeś na tuning niesprawnym autem ? i dlaczego tuner w ogóle zabierał się za chipowanie ? (chyba że specjalnie na Twoje życzenie ) Moim zdaniem pieniądze wyrzucone w błoto.(chyba że drugie podejście będziesz miał gratis :jasne ).

Musisz i tak zmieniać dwumase, moja rada wymień również sprzęgło za jednym razem.

A odnośnie obrotów to trochę wysoko musisz kręcić u mnie też AVB po chipie mam w przybliżeniu:

2200-120km/h

2400-130km/h

2600-140km/h

przy 3000 około 170km/h skrzynia 5 biegowa

U mnie spalanie po chipe spadło o 1,5-2 l/100km

Pozdrawiam i miliona km życzę

 

Kolego a na ile podniosles moc/moment? Spalanie 2l mniej to strasznie duzo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dlaczego pojechałeś na tuning niesprawnym autem?

 

Moja wiedza na temat mechaniki samochodowej jest praktycznie zerowa, troszkę sobie teraz czytam i się interesuje, a jadąc na chip tuning zwyczajnie nie wiedziałem, że mam słabe to koło, myślałem, że taki urok passata, że na luzie się trzęsie... Tuner przed chipem zadzwonił do mnie i powiedział, że silnik jest ok, pompowtryski też, nie ma żadnych błędów, tylko koło dwumasowe jest słabe i może się szybko skończyć (sprzęgło dość dobre bo wysoko łapie), stąd on może zrobić więcej kucyków, ale proponuje zrobić delikatniejszy soft. Także ani on mi nie odradzał ani ja nie upierałem się przy swoim.

 

Dziś dzwoniłem do ASO i koszt kompletnego sprzęgła i jego wymiany około 4600 zł. Na allegro znalazłem zestaw Luka za 1550zł i u tego tunera mógłbym wymienić za 500zł, więc różnica trochę jest :), ale przynajmniej Pani w ASO powiedziała, że mam w miarę świeżutką turbinę, bo na dziś zrobione jest na niej 23 tys. km.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie! Też myślę o modzie swojego AVB passat 2001. Czytam już od jakiegoś czasu posty z tym związane i wstępnie chciałbym zrobić coś takiego: wymienić turbo na BRD oraz to wszystko zestroić razem. Mam pytanie teraz do kolegów którego tunera polecacie z okolic Poznania a jak nie Poznań to kogo w Polsce żeby to wszystko zestroić. Poproszę jeszcze o inne sugestie dotyczące co można innego zrobić jakie inne części ewentualnie wsadzić.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym tygodniu zachipowałem swojego paska w Poznaniu u Wojtka z firmy WSTR Garage, także osobiście mogę polecić, rzeczowy facet, po rozmowie z którym widać, że robił już nie jedno autko :)

 

Oprócz niego masz jeszcze w Poznaniu tuneforce.pl i kawałek od Poznaniu firmę Goodhope koło Pleszewa (dyno.pl).

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi robiłeś tylko strojenie czy wymieniałeś jakieś podzespoły coś dokładałeś???Czy zostało wszystko ori....???Jak pasacior sie teraz sprwuję???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moment podniesiony do 320Nm 2 litry mniej wyszło na autostradzie na odcinku około 1500km średnia szybkość 130 i w/g wskazań FIS,jak i rzeczywistych 5/100km .

Oczywiście nowe kompletne sprzęgło i dwumasa (LuK)

No trochę jest ,ale na ori .mapie nigdy nie zszedłem poniżej 7,3 /100km :dodupy. Jednak jak przycisnę to spalanie wzrasta znacząco :D.

Mimo wszystko jestem bardzo zadowolony(brak stresów przy wyprzedzaniu)

I moje sprostowanie co do obortów i szybkości, dziś mierzone dokładnie z navigacją :

 

2200-115km/h

2400-125km/h

2600-135km/h

przy 3000 około 165km/h skrzynia 5 biegowa

Przy okazji ruszyłem wskazania prędkościomierza zawyżał (5km/h) teraz jest idealnie.

 

Pozdrawiam

 

Ja przy 2000 mam 95km/h, a przy 2500 mam 125km/h, a tez mam skrzynie 5 (wsteczny jak szóstkę), a w poprzednim pasku 1,9tdi ATJ (115/310) na skrzynie 5 (wsteczny jak jedynka) mialem predkosci tak jak Ty podales, wiec skrzynie są na pewno z 2 roznymi przelozeniami stad roznice.

 

Co do spalania to na seryjnym AVB srednie spalanie z ostatnich dwoch tankowan: przejechane 700km - 6,1l (nieszczelny dolot, brudny filtr powietrza, zero klimy) i 800km - 6,07l (nowy filtr, szczelny dolot oraz ok.150-200km na klimie). Odcinki robie caly czas identyczne, czyli 50 trasa/50miasto + sporo korkow. Poprzedni wlasciciel mowil, ze w 7l sie miescil w samym miescie, ale noge ma lekką :)

 

Korci mnie chip na ok. 130km/320nm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności