HARIMEX Zgłoś #21 Napisano 21 Marca 2008 Witam, może ktoś poleci jakieś dobre miejsce w Trójmiesie na taką modyfikację. Mam ten sam silnik i również myślę o wirusie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #22 Napisano 21 Marca 2008 post numer 16 w tym temacie masz wszystko obudzić sie chłopaki obudzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek Zgłoś #23 Napisano 21 Marca 2008 Też mam Paska z takim silnikiem, niedawno podniosłem w nim moc i jestem bardzo zadowolony. Moc rosła w 2 etapach: - stage 1 - chip tuning; wynik: 137 KM i 336 Nm. - stage 2 - dołożona turbawka od AWX-a i soft; wynik: 168 KM i 386 Nm. Wszystko wykonała firma Tune-up z Gdańska. - profi robota, mocno polecam. Pasek praktycznie nie dymi (może dlatego, że chłopaki przy okazji zablokowali EGR?), ciągnie bardzo fajnie. Po chipie moment był dość nisko (wg mnie) bo przy 2100 ale już po turbawce ROB ustawił mi go wyżej, przy 2500. Kusi mnie żeby go jeszcze bardziej podkręcić, ale muszę najpierw się zorientować jakie mam pompowtryski. Jeżeli chcąc iść w górę z mocą musiałbym je wymienić na bardziej wydajne, to raczej sobie odpuszczę, bo jest to chyba dość spory wydatek. Ale może mają jeszcze jakiś zapas, wtedy pewnie się skuszę na FMICa i jakąś większą turbawkę. Ciekawe ile by wyszło? Chociaż obecna turbina sprawuje się naprawdę dobrze, ROB mówi, że nawet nie musiał na niej zwiększać ciśnienia doładowania, te 168 KM to jest na "seryjnym" ciśnieniu 1.35 bara. Podobno AWX-y "kręcą się" na 175 KM ale przy ciśnieniu podniesionym już do 1.42. Ciekawe. Podsumowując dla autora wątku: silnik AVB w moim przypadku podkręcił się naprawdę dobrze, gorąco polecam a także firmę TUNE-UP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136 Zgłoś #24 Napisano 26 Marca 2008 dołożona turbawka od AWX-a i soft; wynik: 168 KM i 386 Nm. Ile kosztowała Cie ta operacja?? Ja jestem po pierwszym etapie czyli chipsie na 144,7 Jest spora różnica od serii ale szczerze powiem ze chciałbym wiecej wiec zastanawiam sie nad turbo od AWX no i sofcik:) Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #25 Napisano 26 Marca 2008 Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6Masz jakieś uzasadnione powodu natury technicznej ku temu? Jeśli nie, to zostaw ją-wydaje się być nawet lepszym rozwiązaniem od 6-tki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136 Zgłoś #26 Napisano 26 Marca 2008 zostaw ją-wydaje się być nawet lepszym rozwiązaniem od 6-tki Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5 Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek Zgłoś #27 Napisano 26 Marca 2008 Ile kosztowała Cie ta operacja??Ja jestem po pierwszym etapie czyli chipsie na 144,7 Jest spora różnica od serii ale szczerze powiem ze chciałbym wiecej wiec zastanawiam sie nad turbo od AWX no i sofcik:) Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6 Tomek136, też mam skrzynię 5-kę. Co do kosztów to były "proporcjonalne do efektów", moim zdaniem bardzo przyzwoite i niewygórowane. Po części pewnie dlatego, że turbinkę i nowy sofcik zaaplikowali mi chłopaki z firmy, która robiła na początku sam chip, czyli Tune-up. Konkretnie ile to wal na prive'a. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Probe041 Zgłoś #28 Napisano 26 Marca 2008 Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5 Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię Dziwne, ja miałem AVB z 5tką (zanim ukradli) i przy 160 miałem 3250 obrotów na piątce. Auto nie było przeze mnie chipowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #29 Napisano 27 Marca 2008 Cytat:Napisał tomek136 Zobacz post Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5 Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię Dziwne, ja miałem AVB z 5tką (zanim ukradli) i przy 160 miałem 3250 obrotów na piątce. Auto nie było przeze mnie chipowane Tak, kolega chyba troche przesadził Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #30 Napisano 29 Marca 2008 Tez mam AVB, niby po jakims CHIPie który był robiony w HOLANDI (stamtad jest kupiony) dynamika jazdy nawet fajna, ale do 3 - go biegu, poźniej juz raczej słabo ciągnie( "chodzi" praktycznie identycznie jak audi kolegi 115PS), wiec nie wiem czy ten silnik w ogole był modyfikowany . Zastanawiam sie własnie czy zrobić pożądny wirus, czy sprzedac samochód i kupic AWX. Jakbyscie mogli to doradzcie mi cos ... bo przyznam sie ze troche zbyt pochopnie go kupiłem, cena mnie skusiła bo tylko 27tys zł i troche bity (zarejestrowany w pl), teraz go sobie zrobiłem i nie wiem co dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #31 Napisano 29 Marca 2008 Tez mam AVB, niby po jakims CHIPie który był robiony w HOLANDI (stamtad jest kupiony) dynamika jazdy nawet fajna, ale do 3 - go biegu, poźniej juz raczej słabo ciągnie( "chodzi" praktycznie identycznie jak audi kolegi 115PS albo jakies totalne badziewie masz wsadzone albo zdrowa seria, co akurat w tych silnikach nie dziwi. jestes z auta zadowolony? to podkuj te konie u dobrego tunera i awxa zostawisz w polu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unreal Zgłoś #32 Napisano 29 Marca 2008 no to sie grubo zastanow, zrobiles auto , wladowales kase i autko jezdzi, kupisz nastepene i kolejna kasa rejestracja wyminy olejow klockow itp a jak kupisz gorszego szrota... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek85 Zgłoś #33 Napisano 29 Marca 2008 mam nadzieje ze to "zdrowa seria", w przyszłym tyg udam sie do http://www.vtech.slask.pl/ w gliwicach i mysle ze tam mi doradza co dalej robic... poprostu szkoda mi go sprzedawac bo wiem co mam, tak jak pisaliscie, po co kupowac kolejne auto, a w tym mam juz przynajmniej wszystko zrobione (paski oleje itp) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #34 Napisano 30 Marca 2008 Ja tez ma chipowany silnik AVB. Zrobiona została zmiana map oraz coś w sterowniku skrzyni (4biegowy automat) Według gościa co mi to robił jest teraz ok 135KM. Muszę wierzyć na słowo bo nie sprawdzałem na hamowani - trudno znaleźć taką co zmierzy z autmatem. Autko po chipie stało się wreszcie zdatne do jazdy. Może nie jest to mistrzostwo świata, ale do dynamicznej jazdy i w miarę bezstresowego wyprzedzania na trasie w zupełności wystarczy. Do chipowania zmusiała mnie wymiana pompowtrysków bo wstawiłem te od wersji 130KM. Podobno mogę spokojnie jeszcze podnieść moc do 150KM, ale jakoś martwię się czy skrzynia to wytrzyma - tym bardziej, że nie jest idealna. Pewnie też bym musiał zmienić turbinę na mocniejszą albo dotychczasową przerobić na tzw. hybrydę. Dlatego zostaję przy tym co mam - naprawdę starczy.W końcu to autko rodzinne a nie do startów na 0,25 mili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #35 Napisano 30 Marca 2008 marek85 omijaj szerokim łukiem vtech-a - wapdnij do Aliego lub do CompSportu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sagpiotr Zgłoś #36 Napisano 30 Marca 2008 tomanimi - a gdzie robiles tego chipa? i co sie dzieje z Twoja skrzynia, że twierdzisz że nie jest w dobrej kondycji? Mam taki sam samochodzik modelowo i rocznikowo i stąd moje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unreal Zgłoś #37 Napisano 30 Marca 2008 tomanimi- tez mam takie autko ale mi zrobili chip tuning bez grzebania w sterowniku skrzyni. mam pytania ile autko pali. Moje niestety jest w serwisie wszystkie wtryski do wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomanimi Zgłoś #38 Napisano 30 Marca 2008 tomanimi - a gdzie robiles tego chipa? i co sie dzieje z Twoja skrzynia, że twierdzisz że nie jest w dobrej kondycji? Mam taki sam samochodzik modelowo i rocznikowo i stąd moje pytanie. tuning robiłem w CTA - bardzo sensowni ludzie tam pracują. Co do skrzyni - to wydaje mi się że siada konwerter bo w przedziale obrotów 1600-2000 czuć takie drgania - jakby się jechało po "kocich łbach". Ale to już było wcześniej - zanim go zawirusowałem. W każdym razie pojadę na diagonostykę. Jezeli się okaże że sporo jest do roboty ze skrzynią to postanowiłem że zmienię na manualną. tomanimi- tez mam takie autko ale mi zrobili chip tuning bez grzebania w sterowniku skrzyni. mam pytania ile autko pali. Moje niestety jest w serwisie wszystkie wtryski do wymiany mi powiedzieli że robiąc dobrze tuning należy zmienić również program skrzyni. W sumie ma to sens skoro jest inna charakterystyka pracy. Co do spalania to po mieście - dużo w korkach a jak ich nie ma to dynamicznej jeździe spala mi średnio 10,1l Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
unreal Zgłoś #39 Napisano 30 Marca 2008 to tyle co mi we wroclawiu tu tez korki itp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rzepa Zgłoś #40 Napisano 26 Maja 2011 Wiem, że trochę odkopuje temat, ale może mi ktoś powiedzieć ile po takim chipowaniu (np. w Tune-up albo innym dobrym warsztacie) dokładnie pali pasek w mieście i w trasie AVB z 4-biegowym automatem ? Mój tyle chleje, że naprawdę nie wiem czy wywalić tą skrzynie i wymienić na manualną, czy chipować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach