Skocz do zawartości
ChangHemp

co sadziecie o Tuningu AVB ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

może ktoś poleci jakieś dobre miejsce w Trójmiesie na taką modyfikację. Mam ten sam silnik i również myślę o wirusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post numer 16 w tym temacie masz wszystko ;) obudzić sie chłopaki obudzić:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek

Też mam Paska z takim silnikiem, niedawno podniosłem w nim moc i jestem bardzo zadowolony. Moc rosła w 2 etapach:

- stage 1 - chip tuning; wynik: 137 KM i 336 Nm.

- stage 2 - dołożona turbawka od AWX-a i soft; wynik: 168 KM i 386 Nm.:)

 

Wszystko wykonała firma Tune-up z Gdańska. :ok: - profi robota, mocno polecam. Pasek praktycznie nie dymi (może dlatego, że chłopaki przy okazji zablokowali EGR?), ciągnie bardzo fajnie. Po chipie moment był dość nisko (wg mnie) bo przy 2100 ale już po turbawce ROB ustawił mi go wyżej, przy 2500.

Kusi mnie żeby go jeszcze bardziej podkręcić, ale muszę najpierw się zorientować jakie mam pompowtryski. Jeżeli chcąc iść w górę z mocą musiałbym je wymienić na bardziej wydajne, to raczej sobie odpuszczę, bo jest to chyba dość spory wydatek. Ale może mają jeszcze jakiś zapas, wtedy pewnie się skuszę na FMICa i jakąś większą turbawkę. Ciekawe ile by wyszło? Chociaż obecna turbina sprawuje się naprawdę dobrze, ROB mówi, że nawet nie musiał na niej zwiększać ciśnienia doładowania, te 168 KM to jest na "seryjnym" ciśnieniu 1.35 bara. Podobno AWX-y "kręcą się" na 175 KM ale przy ciśnieniu podniesionym już do 1.42. Ciekawe.

Podsumowując dla autora wątku: silnik AVB w moim przypadku podkręcił się naprawdę dobrze, gorąco polecam a także firmę TUNE-UP.

hamownia.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136
dołożona turbawka od AWX-a i soft; wynik: 168 KM i 386 Nm.:)

Ile kosztowała Cie ta operacja??

Ja jestem po pierwszym etapie czyli chipsie na 144,7 Jest spora różnica od serii ale szczerze powiem ze chciałbym wiecej wiec zastanawiam sie nad turbo od AWX no i sofcik:):mad:

Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6
Masz jakieś uzasadnione powodu natury technicznej ku temu? Jeśli nie, to zostaw ją-wydaje się być nawet lepszym rozwiązaniem od 6-tki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136
zostaw ją-wydaje się być nawet lepszym rozwiązaniem od 6-tki

Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy

teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5

Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek
Ile kosztowała Cie ta operacja??

Ja jestem po pierwszym etapie czyli chipsie na 144,7 Jest spora różnica od serii ale szczerze powiem ze chciałbym wiecej wiec zastanawiam sie nad turbo od AWX no i sofcik:):mad:

Jaką masz skrzynię 5 czy 6?? Bo to ja mam 5 i tez mysle nad zmianą na 6

Tomek136, też mam skrzynię 5-kę. Co do kosztów to były "proporcjonalne do efektów", moim zdaniem bardzo przyzwoite i niewygórowane. Po części pewnie dlatego, że turbinkę i nowy sofcik zaaplikowali mi chłopaki z firmy, która robiła na początku sam chip, czyli Tune-up. Konkretnie ile to wal na prive'a.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy

teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5

Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię

 

Dziwne, ja miałem AVB z 5tką (zanim ukradli) i przy 160 miałem 3250 obrotów na piątce. Auto nie było przeze mnie chipowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał tomek136 Zobacz post

Myslałem nad wymiana tylko ze wzgledu na ekonomike jazdy

teraz jadac 140 mam ok 3,5 tys obr a tak to bym wrzucił 6 i byłoby 2,5

Ale skoro mówisz ze nie ma sensu to pewnie zostawię

Dziwne, ja miałem AVB z 5tką (zanim ukradli) i przy 160 miałem 3250 obrotów na piątce. Auto nie było przeze mnie chipowane

Tak, kolega chyba troche przesadził

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez mam AVB, niby po jakims CHIPie który był robiony w HOLANDI (stamtad jest kupiony) dynamika jazdy nawet fajna, ale do 3 - go biegu, poźniej juz raczej słabo ciągnie( "chodzi" praktycznie identycznie jak audi kolegi 115PS), wiec nie wiem czy ten silnik w ogole był modyfikowany . Zastanawiam sie własnie czy zrobić pożądny wirus, czy sprzedac samochód i kupic AWX. Jakbyscie mogli to doradzcie mi cos ... bo przyznam sie ze troche zbyt pochopnie go kupiłem, cena mnie skusiła bo tylko 27tys zł i troche bity (zarejestrowany w pl), teraz go sobie zrobiłem i nie wiem co dalej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tez mam AVB, niby po jakims CHIPie który był robiony w HOLANDI (stamtad jest kupiony) dynamika jazdy nawet fajna, ale do 3 - go biegu, poźniej juz raczej słabo ciągnie( "chodzi" praktycznie identycznie jak audi kolegi 115PS

 

 

 

 

albo jakies totalne badziewie masz wsadzone albo zdrowa seria, co akurat w tych silnikach nie dziwi. jestes z auta zadowolony? to podkuj te konie u dobrego tunera i awxa zostawisz w polu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to sie grubo zastanow, zrobiles auto , wladowales kase i autko jezdzi, kupisz nastepene i kolejna kasa rejestracja wyminy olejow klockow itp a jak kupisz gorszego szrota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje ze to "zdrowa seria", w przyszłym tyg udam sie do http://www.vtech.slask.pl/ w gliwicach i mysle ze tam mi doradza co dalej robic... poprostu szkoda mi go sprzedawac bo wiem co mam, tak jak pisaliscie, po co kupowac kolejne auto, a w tym mam juz przynajmniej wszystko zrobione (paski oleje itp)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez ma chipowany silnik AVB. Zrobiona została zmiana map oraz coś w sterowniku skrzyni (4biegowy automat) Według gościa co mi to robił jest teraz ok 135KM. Muszę wierzyć na słowo bo nie sprawdzałem na hamowani - trudno znaleźć taką co zmierzy z autmatem.

Autko po chipie stało się wreszcie zdatne do jazdy. Może nie jest to mistrzostwo świata, ale do dynamicznej jazdy i w miarę bezstresowego wyprzedzania na trasie w zupełności wystarczy.

Do chipowania zmusiała mnie wymiana pompowtrysków bo wstawiłem te od wersji 130KM. Podobno mogę spokojnie jeszcze podnieść moc do 150KM, ale jakoś martwię się czy skrzynia to wytrzyma - tym bardziej, że nie jest idealna. Pewnie też bym musiał zmienić turbinę na mocniejszą albo dotychczasową przerobić na tzw. hybrydę.

Dlatego zostaję przy tym co mam - naprawdę starczy.W końcu to autko rodzinne a nie do startów na 0,25 mili :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

marek85 omijaj szerokim łukiem vtech-a - wapdnij do Aliego lub do CompSportu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomanimi - a gdzie robiles tego chipa? i co sie dzieje z Twoja skrzynia, że twierdzisz że nie jest w dobrej kondycji? Mam taki sam samochodzik modelowo i rocznikowo i stąd moje pytanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomanimi- tez mam takie autko ale mi zrobili chip tuning bez grzebania w sterowniku skrzyni. mam pytania ile autko pali. Moje niestety jest w serwisie wszystkie wtryski do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tomanimi - a gdzie robiles tego chipa? i co sie dzieje z Twoja skrzynia, że twierdzisz że nie jest w dobrej kondycji? Mam taki sam samochodzik modelowo i rocznikowo i stąd moje pytanie.

 

tuning robiłem w CTA - bardzo sensowni ludzie tam pracują.

Co do skrzyni - to wydaje mi się że siada konwerter bo w przedziale obrotów 1600-2000 czuć takie drgania - jakby się jechało po "kocich łbach". Ale to już było wcześniej - zanim go zawirusowałem.

W każdym razie pojadę na diagonostykę. Jezeli się okaże że sporo jest do roboty ze skrzynią to postanowiłem że zmienię na manualną.

 

tomanimi- tez mam takie autko ale mi zrobili chip tuning bez grzebania w sterowniku skrzyni. mam pytania ile autko pali. Moje niestety jest w serwisie wszystkie wtryski do wymiany

 

mi powiedzieli że robiąc dobrze tuning należy zmienić również program skrzyni. W sumie ma to sens skoro jest inna charakterystyka pracy.

 

Co do spalania to po mieście - dużo w korkach a jak ich nie ma to dynamicznej jeździe spala mi średnio 10,1l

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tyle co mi we wroclawiu tu tez korki itp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trochę odkopuje temat, ale może mi ktoś powiedzieć ile po takim chipowaniu (np. w Tune-up albo innym dobrym warsztacie) dokładnie pali pasek w mieście i w trasie AVB z 4-biegowym automatem ? Mój tyle chleje, że naprawdę nie wiem czy wywalić tą skrzynie i wymienić na manualną, czy chipować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności