Gość agula7541 Zgłoś #41 Napisano 12 Stycznia 2010 Dziekuje Wam bardzo za szybkie odpowiedzi, wstawie go dzis do garazu sasiadki troche sniegu troche mrozu i samochod oglupial jak cala Anglia Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek0174 Zgłoś #42 Napisano 12 Stycznia 2010 Witam. Mam pytanie odnosnie ESP. Spadl snieg i nie wiem czy ESP poprawnie dziala a mianowicie w trakcie ruszania czuc ze kola mieszaja i zapala sie ESP ale nie czuc ze auto ciagnie do przodu czyli dalej sie slizga jak auto bez ESP. Nie mowiac juz jak ruszam czy jade pod gore. Czy to normalne czy tez moze wina opon. Prosze o pomoc bo nie wiem czy to tak ma byc czy cos jest nie tak z moim ESP. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #43 Napisano 12 Stycznia 2010 To jest normalne, że jak ruszasz na lodzie to koła mielą i mruga kontrolka, wtedy działa ASR. ESP jest od wyprowadzania z poślizgu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #44 Napisano 12 Stycznia 2010 Prosze o pomoc bo nie wiem czy to tak ma byc czy cos jest nie tak z moim ESP. Normalne zachowanie Nie przejmuj się EST jest od wyprowadzania z poślizgu Nie tylko. Podczas ruszania gdy koła tracą przyczepność są przyhamowywane przez klocki i dlatego nie przyspiesza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #45 Napisano 12 Stycznia 2010 Chodzi mi o to że w ESP jest ASR i blokada mech. różnicowego (nie pamiętam skrótu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek0174 Zgłoś #46 Napisano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Wszystko rozumiem ale moj sasiad ma autko z ESP i jak rusza pod gore to raz ciagnie jedno kolo a raz drugie i takimi skokami jedzie pod gore a moj pasek sie slizga i ani rusz mimo to ze zapala sie kontrolka od ESP. I to wlasie minie zastanawia. Pomocy koledzy i kolezanki bo nie wim co o tym sadzic bo moze to jednak wina opon choc nie chce mi sie w to wierzyc. Jezdze na Goodyear. Moze tak jak piszecie to wina ASR. Ale czy tak powinno sie zachowywac auto. Edytowane 12 Stycznia 2010 przez maciek0174 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cuban Zgłoś #47 Napisano 12 Stycznia 2010 (edytowane) Blokada to EDS, ale tak naprawdę to żadna blokada, tylko przyhamowóje koło z mniejszą przyczepnością. Sama elektryka:) może dla tego nie możesz wyskoczyć właśnie z powodu EDS, bo gdy 1 koło się zaczyna zbyt szybko obracać w stosunku do 2 to "edek" go przychamowóje. O ile wiem to wyłączenie ESP nie wyłącza EDS, więc na te blokadę jesteśmy skazani. Choć trochę było by to dziwne bo mi pan "edek" zwykle pomaga z kiepską przyczepnością (bo moment obr. wędruje na koło wolniej się obracające,czyli z lepszą przyczepnością) ale w patowych sytuacjach (a w Krynicy trochę ich można spotkać) to najlepiej działa wyłączenie wszystkiego co się da i z wyczuciem na 2jce, ale i tak na większą górkę i większy lód i tak trzeba rozpęd. Co innego z ASR, choć zwykle bez niego wychodzi gorzej jak z nim (zwłaszcza w 1.9 TDi, gdzie trochę zbyt nagle przypływa moc) to czasem sobie nie radzi. Na pewno jednak to,że auto nie przyśpiesza na lodzie po dodaniu gazu jest normalne, ASR ma prikaz zdusić poślizg,mi zwykle udaje się przyśpieszyć delikatnie operując gazem, zwykle lekko odejmując. że Wg mnie jeśli masz normalne zimówki to raczej nie jest wina opon. Edytowane 12 Stycznia 2010 przez cuban Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Q.L.B.A.S. Zgłoś #48 Napisano 13 Stycznia 2010 apropos tego EDS ESP i innych cudów wianków w VW mój pasek z 2001 to moja pierwsza przygoda z nowymi autami (wczesniej golf czy T4 z lat '90) . pytanie moje do szanownych kolegów forumowiczów jest następujące czy za normalny objaw działania systemów "ułatwiających" jazdę, uznać lekkie tarcia zgrzyty wyczówalne pod nogami w okolicy układu różnicowego, w momecie gdy auto wyprowadzam z poślizgu ?? spadek mocy uważam z normalny dopasowujący prędkość obrotową kół do stanu nawierzchni, ale czy te drgania są normą czy też powinienem odmrozić sobie nerki i kłaść się pod auto w poszukiwaniu usterki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #49 Napisano 13 Stycznia 2010 uznać lekkie tarcia zgrzyty wyczówalne pod nogami w okolicy układu różnicowego, w momecie gdy auto wyprowadzam z poślizgu ?? Wszystko ok, tak ma być. Tarcie i stukanie klocków słyszysz i czujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #50 Napisano 13 Stycznia 2010 apropos tego EDS ESP i innych cudów wianków w VW mój pasek z 2001 to moja pierwsza przygoda z nowymi autami (wczesniej golf czy T4 z lat '90) .pytanie moje do szanownych kolegów forumowiczów jest następujące czy za normalny objaw działania systemów "ułatwiających" jazdę, uznać lekkie tarcia zgrzyty wyczówalne pod nogami w okolicy układu różnicowego, w momecie gdy auto wyprowadzam z poślizgu ?? spadek mocy uważam z normalny dopasowujący prędkość obrotową kół do stanu nawierzchni, ale czy te drgania są normą czy też powinienem odmrozić sobie nerki i kłaść się pod auto w poszukiwaniu usterki A takie dzwieki i przeskoki to zawor elektro-magnetyczny sterujacy tymi ukladami, wiec sie nie przejmuj jesli podczas dzialania tego zaworu swiatelka lekko przygasaja:) tez normalne. Co do EDS to system ktory pomaga w sytuacji gdy np. prawe kola stoja na lodzie a lewe na afalcie:) wtedy sie rusza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Q.L.B.A.S. Zgłoś #51 Napisano 13 Stycznia 2010 dzieki koledzy za szybką odpowiedź uspokoiliście moje nerwy co do świateł to fakt za kazdym razem gdy esp zaczyna reagować światła delikatnie przygasają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martinos78 Zgłoś #52 Napisano 22 Maja 2011 Witam! Vw passat 1.9tdi sport 2003r jestem posiadaczem tegoż autka i mam problem z systemem kontroli trakcji.Kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce wszystko jest ok dopiero kiedy podczas jazdy zaczynam hamować zapala się kontrolka systemu kontroli trakcji i nie gaśnie dopiero kiedy zgaszę autko kontrolka gaśnie!jaki może być problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #53 Napisano 23 Maja 2011 Sprawdź błędy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qjawa Zgłoś #54 Napisano 26 Maja 2011 Przepraszam, że podpinam się pod inny temat ale jako nowy forumowicz nie mogę założyć nowego tematu. Otóż mój problem oczywiście też jest z kontrolką ESP. Odpalam auto i jest wszystko ok. Wszystko ładnie gaśnie. Rószam, jest ok, ale po przejechaniu paru metrów czy nawet niecałego kilometra najpierw mruga ta kontrolka od ESP a potem za jakiś czas się zapala na stałe. Spadek mocy czuć jak mruga, jak się pali to nie. Dodam iż miałem dziś wymieniane u średniej fachowości mechanika końcówki drążków i osłonę na przegubie. Powiedzał mi mechas żebym podjechał ustawić zbieżność bo po wymianie należy to zrobić. Kierwonica jest jakby w nie swojej pozycji czyli lekko przekręcona w prawo. Czy nieustawiona zbierzność albo "krzywa kierwonica" mogą być powodem zapalania się tej kontrolki?? Bardzo proszę o odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
galazka6 Zgłoś #55 Napisano 26 Maja 2011 Moim zdaniem ma wpływ.Przy wymianie końcówek wkręcamy je tak aby kierownica pozostała prosto.Teraz aby jechać prosto kiera musi być skręcona, a ESP widzi że skręcasz a koła przebywają taką samą drogę.Ustawisz na wprost i będzie gitara.,chyba że grzebałeś przy taśmie pod kierownicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qjawa Zgłoś #56 Napisano 26 Maja 2011 (edytowane) Nie przy taśmie nie było nic robione. Jutro jadę na ustawienie zbierzności i podłączę auto pod kompa to może coś wyjdzie. Po operacji podzielę się spostrzeżeniami. Właśnie wróciłem od mechanika. Po ustawieniu zbierzności wszystko powróciło do normy i kontrolkę widzę tylko jak odpalam auto. Pozdrawiam Edytowane 27 Maja 2011 przez Qjawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #57 Napisano 26 Grudnia 2012 Mam kilka pytań odnośnie ESP . Czy przycisk ESP powinien działać jak przycisk ogrzewania szyby tylnej badź awaryjnych ? Czy kontrolka ESP na desce powinna się pojawić przy włączonym zapłonie a po zapaleniu zgasnąć ? Jak zapłon jest włączony to włączając przycisk ESP i wyłączając powinna być jakaś reakcja na desce czyli że ikonka się pojawia i znika ? U mnie jest tak , że przy właczonym zapłonie nie pojawia się ikonka od ESP , a przycisk działa tak jakby nie chciał się załączyć , przyciskam i od razu powraca do normalnej pozycji a nie tak jak z awaryjnymi np włączam , jest załączony , wyłączam . ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #58 Napisano 26 Grudnia 2012 Powinna być reakcja przy przekreceniu kluczykiem powinna pojawić się i zniknąć a jeżeli masz włącznik ESP wcisnięty to powinna się świecić cały czas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #59 Napisano 26 Grudnia 2012 tylko że u mnie nie ma żadnej reakcji , zarówno przy zapłonie jak i właczanie , wyłączanie guzika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #60 Napisano 26 Grudnia 2012 Guzik jest typu reset wiec nie dziala jak ten od ogrzewania .Wciskasz i sie ma swiecic po wyłaczeniu zapłonu i włączeniu, esp jest znow włączone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach