kuba- Zgłoś #561 Napisano 11 Lutego 2012 Odnośnie depresatorów: można sobie wyobrazić następujący scenariusz: Rafineria produkuje olej napędowy parametrach oleju tzw. przejściowego, (którego CFPP> -20stop C. i nie spełnia normy paliwa zimowego) następnie dodaje do niego depresator, dzięki, któremu obniżona zostaje CFPP do temperatury odpowiadającej parametrom zimowym np. -20stop. C, ale niestety temperatura mętnienia CP pozostaje niezmienionym na poziomie np. -6 stop C. Po takiej operacji CFPP (temperatura zablokowania zimnego filtra) oznaczone w ateście odpowiada normie, ale niedostateczna temperatura mętnienia CP powoduje, że faktyczna mrozoodporność paliwa lokuje się powyżej minus 21stop. C i tym samym takie paliwo jest mniej odporne na działanie niskich temperatur niż wynika to z dokumentów. Ostatni najważniejszy wniosek: Jeżeli olej napędowy został poddany działaniu depesatora przez Producenta a świadczyć o tym może różnica większa niż 10stop. C pomiędzy temperaturą mętnienia (CP) i blokady zimnego filtra (CFPP) to dodanie przez kierowcę do takiego oleju napędowego środka depresującego np. SKYYD nie poprawi już jego mrozoodporności. Źródło: http://maciejmikula.pl/2011/11/temperatura-metnienia-czyli-czego-nie-powiedzial-tobie-sprzedawca-oleju-napedowego/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sewo29 Zgłoś #562 Napisano 11 Lutego 2012 Mój problem: Przy tegorocznych mrozach coraz gorzej mi szlo odpalanie. Kręcenie jest z charakterystycznym szumem ale silnik nie ruszal. Informacja kontroli serwisowej też słabo migała. Dopiero po nastym albo dziesiętnym razem dawalo rady (często z gazem) i auto chodziło bez zarzutu. Przy n-tym dniu z rzędu porannego zapalania w taki sposób padł aku i podczas pilowania wszystkie lampki już migaly. Po wymianie aku, bo już wcześniej w lato dziwnie się zachowywał - bez zmian. Po wymianie świec, które były b.słabe, jedyna zmiana na lepsze to taka że po jakimś czasie "pilowania" auto już samo zaskakuje przy kolejnej próbie bez dodawania gazu. Im mniejszy mróz tym oczywiście lepiej. Po porannym odpaleniu, powrót z pracy zazwyczaj już bez problemu z odpaleniem, maks do 3 razu. Ale odpalanie nadal jest wielką niewiadomą - czy zaskoczy zanim padnie akumulator. Nie mam pojęcia czy to coś z elektroniką, stykami... Przebieg 165 tys, wymiana oleju, filtra w kwietniu 2011. ogólnie chodzi bez zarzutu. Tankuję vervę na przemian ze zwykłym ON (w 80% przypadków to jednak verva). Proszę o sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #563 Napisano 11 Lutego 2012 mój dziś przy -21 st zapalił za trzecim razem zawsze podgrzewam tylko raz jak na razie pali i za to jestem mu wdzięczny a czy zapali za pierwszym czy za trzecim razem to nieważne jak patrzę na znajomych jak ciągają auta przy -10 to mój paszczór to prawdziwy bochater jeszcze mnie tej zimy nie zawiódł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #564 Napisano 11 Lutego 2012 HMM. U nas na podkarpaciu dziś było -30 w nocy, a mój pasek... no cóż zapalił od strzała:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
neoarti Zgłoś #565 Napisano 11 Lutego 2012 no to cóż ... pozostaje mam cieszyć się razem z Tobą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody993 Zgłoś #566 Napisano 11 Lutego 2012 Filmik z leciutko popuszczonymi śrubami EGR nakręcony, pali jak Twój. Jutro nakręcę jak wszystko jest dokręcone i wrzucę od razu dwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chwieja Zgłoś #567 Napisano 12 Lutego 2012 Witam, ja rónież mam problem z odpaleniem musze krecic i krecic i grzać świece kilka razy i odpala dopiero za ok 6-7 razem i jak wydaje się że juz zapali bo zaczyna łapać puszczam rozrusznik i gaśnie, a jak się już uda to zaraz po odpaleniu przez pierwsze sekundy ok 3-4sek. chodzi jakby na dwóch cylindrach i pozniej normalnie, W ciągu dnia nawet jak stoi kilka godzin na mrozie to odpala wmiare dobrze najgorzej po dlugiej nocy lub po dobowym postoju. Właśnie wczoraj nie odpalił mi wcale mimo, iż było tylko -11 wyjądałem aku i musiałęm podpiąć go kablami i dopiero po kilkudziesięco minutowej męce udało sie odpalic. Tak ogólnie dodam tylko że zawsze po odpaleniu nie ważne czy zima czy lato spaliny mają bardzo ostry zapach i raczej ciemny kolor zresztą po rozgrznym silniku kolor sie zmienia - jaśnieje ale zapach dalej dreżniący. Dodatkowe w te ostatnie mrozy silnik mi sie nie dogrzewa w trasie ma jakies 75*C, a w mieście nie więcej niż 80*C co jest dziwne bo zawsze bylo 90* Najgorzej, że nie dolewałem żadnych specyfików do paliwa Może ktoś pomoże mi zlokalizować przyczynę. Z góry dzieki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #568 Napisano 12 Lutego 2012 U mnie już jest OK. Oleju jest w normie, pomogła wymiana świec. PO dwóch dniach postoju przy ~15'C odpalił za pierwszym razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #569 Napisano 12 Lutego 2012 No i mnie też dopadło Pasek pierwszy raz odpalił dopiero za 5 razem -22 C swiece wymienione na beru ori 2lata temu akumulator ma 5lat ale kręci dobrze filtr ma 3lata też mysle że jest ok podejrzewam że zalałem słabej ropy z wodą i zatkało mi przewody lub wtryski dzis pojechałem zatankować golda ze statoila i dolałem mu depresator klenn flo kanadyjski za 20zł do -40 zobaczymy czy da rade wywalic wode z układu jesli niebede miał juz problemu z odpaleniem po długim mrożym staniu bedzie wiadomo ze ropa zalana była złej jakości zamieszczam foto środka moze komuś się przyda Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #570 Napisano 12 Lutego 2012 ja rónież mam problem z odpaleniem musze krecic i krecic iSprawdź stan świec żarowych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kEru Zgłoś #571 Napisano 12 Lutego 2012 chwieja sprawdź świece żarowe, filtr. Jeżeli silnik jest niedogrzany możliwe, że termostat jest wadliwy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzi111 Zgłoś #572 Napisano 12 Lutego 2012 witam tez cieżko mi odpala krecie z 5 min i teraz tak rozrusznik robiony w tamtym tyg, świece wymieniałem w sobotę akumulator ma miesiąc, ropka wlana lepsza ze statoila i pali jak wczesniej krece go po 3-5 min jak odpali pochodzi ze 2 minuty gasze go i pali z pierwszego nie wiem o co chodzi czy pompa paliwa czy filtr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIETER Zgłoś #573 Napisano 12 Lutego 2012 a kiedy zmieniałeś filtr paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #574 Napisano 12 Lutego 2012 filtr ma 3lata też mysle że jest ok Ciekawe na jakiej podstawie,trzy lata to zbyt długi okres Kolego,to może być jedna z przyczyn Twoich problemów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzi111 Zgłoś #575 Napisano 12 Lutego 2012 moj filtr ma ok 18 tys km przebiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #576 Napisano 12 Lutego 2012 A olej i filtr też kolega wymienia co trzy lata:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #577 Napisano 12 Lutego 2012 A olej i filtr też kolega wymienia co trzy lata Może wybiera każdy rok przestępny:lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzi111 Zgłoś #578 Napisano 12 Lutego 2012 a u mnie co radzicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #579 Napisano 12 Lutego 2012 Wymień filtr paliwa,wyeliminujesz w ten sposób kwestie podstawowe.Gdy w końcu odpalisz bestię obroty falują czy są stabilne,telepie troszeczkę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gonzi111 Zgłoś #580 Napisano 12 Lutego 2012 (edytowane) obroty ok tzn nie falują ale sa na 11 tys i po chwili spadaja na normalna prace filtr mam w domu juz kupiony w domu lezy czyli pompa paliwa by odpadala czytalem jeszcze o jakims czujniku pomy ze sie rozłancza jak sie na większą dziurę wiedzie mozliwe ze troszke telepie ale ropa to raczej normalne i cos jak by syczy czy ociera ale nie wiem skad i po 2 min ustaje Edytowane 12 Lutego 2012 przez gonzi111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach