Vittoriok Zgłoś #321 Napisano 28 Września 2011 a akumulator dobry? miałem podobnie zimny palił na dotyk a jak był ciepły to już nie, wymieniłem akumulator i po problemie. pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #322 Napisano 28 Września 2011 No to zostaje kąt wtrysku zobaczyc. Nic innego nie widze kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość damian_passat Zgłoś #323 Napisano 6 Października 2011 Witam, Panowie. Ponieważ nie znalazłem takiego problemu na żadnym z forum, proszę o pomoc. Mam problem z odpalaniem mojego Passata 1.9 TDI 115KM rok 2000. Jeżeli przekręcę stacyjkę, zapali się i zgaśnie kontrolka świec (dość szybko) to auto nie odpala. Jeżeli natomiast przekręcę stacyjkę i uruchomię od razu zapłon (nie czekając na zgaśnięcie kontrolki podgrzewania świec) to auto odpala. Czy to może być wina czujnika temperatury, czy raczej stawiać na jakiś przekaźnik..? Z góry piękne dzięki za pomoc. Pozdr, D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #324 Napisano 7 Października 2011 Czujnik temp.cieczy powoduje naprawdę nietypowe wariacje.Zmień ,bądź podmień go koniecznie,wtedy będziesz miał pewność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo19 Zgłoś #325 Napisano 7 Października 2011 witam wszystkich forumowiczów mam problem z moim Passatem B5 1.9TDI 115 koni a mainowicie robiłem silnik od podstaw poprzedni właściciel dosłownie go zakatował była wywalona panewka na korbowodzie padnięta turbosprężarka olej w paliwie i jeszcze można by tak było bez końca ale do żeczy poskładałem go całego wymieniłem rozrząd turbo wał z panewkami olej i filtry silnik zagadał od strzału jeździłem nim przez około 5 dni po mojej wiosce tam i spowrodem "nie dużo bo pare elementów bylo w tym czasie malowane" palił idealnie nic mu się nie działo aż pewnego dnia jak był kompletnie poskładany po przejechaniu 20 km przy prędkości 140km/h gościu mi wyjechał z podporządkowanej i musiałem dosyć mocno hamować po czym zredukoiwałem do 3 biegu po czym dodałem gazu lecz samochód zaszarpał troche po czym zgasł stamołem na poboczy i próbowałem go odpalić ale on Odpala i po 1 sekuńdzie gaśnie i tak za każdym razem Paliwo jest immo nie mruga Vag nic nie pokazuje. Nie mam pojęcia co to może być proszę o pomoc. Z góry dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daroslo Zgłoś #326 Napisano 7 Października 2011 prędkości 140km/h gościu mi wyjechał z podporządkowanej i musiałem dosyć mocno hamować po czym zredukoiwałem do 3 biegu po czym dodałem gazu lecz samochód zaszarpał troche po czym zgasł stamołem na poboczy i próbowałem go odpalić ale on Odpala i po 1 sekuńdzie gaśnie i tak za każdym razem Paliwo jest immo nie mruga Vag nic nie pokazuje. Twój samochód jest mądry, nie odpali bo nie chce żebyś się zabił, daj auto komuś kto jeździ przepisowo a zobaczysz że odpali:bleble A tak na poważnie to posprawdzaj na początek wszystkie kostki i inne połączenia, może przy składaniu było coś słabo złożone i przy mocnym hamowaniu (przeciążenia) rozłączyło się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo19 Zgłoś #327 Napisano 7 Października 2011 no ok wiem że troche za szybko ale olej z tłumików po uszkodzonej turbinie przy 90km/h było by ciężko wypalić heh. a co do wtyczek kostek itp. wszystko sprawdziłem dziwi mnie to że odpala idealnie i pracuje równo ale przez 1-2 sekundy po czym gaśnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateo19 Zgłoś #328 Napisano 8 Października 2011 dzisiaj troche pogrzebałem przy silniku odpinałem po kolei kostki i odpalałem i gdy odpiołem czujnik ciśnienia doładowania samochód odpala i chodzi na wolnych obrotach tak jak trzeba ale gdy dodaję gazu on wspina sie ledwo do 1300obr i koniec więc wyciągnąłem czujnik od ojca z A4 1.9 TDi 110 AFN czujnik ma wszystkie numery te same i jak go podpiąłem do paska dalej to samo samochód odpala i po 2 sekundach gaśnie a co lepsze wsadziłem mój czujnik do A4 i ona pracuje normalnie czy ktoś wie co to może być ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #329 Napisano 19 Listopada 2011 Mam problem z odpaleniem, palil na dotyk codziennie az do wymiany filtrow...po nocy i dluzszym postoju pali bardzo ciezko, albo odpali zgasnie i trzeba krecic dlugo. Co moze byc przyczyna? Zastanawiam sie czy mechanik nie spieprzyl czegos pezy filtrze paliwa, albo przewody dookola obejrze...moze pomoc? Z gory dzieki za info. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #330 Napisano 19 Listopada 2011 Mam problem z odpaleniem, palil na dotyk codziennie az do wymiany filtrow...po nocy i dluzszym postoju pali bardzo ciezko, albo odpali zgasnie i trzeba krecic dlugo. Co moze byc przyczyna? Zastanawiam sie czy mechanik nie spieprzyl czegos pezy filtrze paliwa, albo przewody dookola obejrze...moze pomoc? Z gory dzieki za info. Prawdopodobnie zapowietrzony filtr paliwa. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie po prawej stronie nad filtrem paliwa jest śrubka na klucz 10 popuść ją przekręć dwa razy stacyjkę (pompka podbije paliwko) powinno zejść powietrze. Może pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #331 Napisano 25 Listopada 2011 Witam, auto żle pali nad ranem i po dłuższyjm postoju,powymieniałem filtry paliwa powietrza, sprawdzony akumulator i świece. Zaraz zamontuje zaworek przed filtrem paliwa , moze to pomoze...macie jakies inne pomysły? Paliwo tankuje na shellu vpower Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #332 Napisano 25 Listopada 2011 Ano mamy jakieś pomysły.Czujnik cieczy chodzącej.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #333 Napisano 25 Listopada 2011 na komputerze nie wykazało błędów...nie wykazało by uszkodzonego czujnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarek27 Zgłoś #334 Napisano 28 Listopada 2011 Wczoraj wieczorem pojechałem na stacje benzynowa - umyć auto i zatankować. Auto zostało umyte na myjni automatycznej, program podstawowy (Orlen). Samochodem wyjechałem bez problemów z myjni pod dystrybutor (parę metrów dalej). Po czym został wyłączony w oczekiwaniu na jego kolej na tankowanie. Problem zaczął się, gdy pod dystrybutorem ponownie próbowałem zapalić samochód (jeszcze przed tankowaniem). Samochód nie zapalił, nawet rozrusznik nie zakręcił. Nigdy wcześniej nie było takich problemów. Światła oraz elektryczne zamykanie drzwi, okien działają dalej (Czyli akumulator nie jest totalnie rozładowany). Dziwna sprawa działa się też z CD Playerem (kenwood). Zaczął próbować usunąć CD (którego nie było) oraz co najważniejsze zegar w CD Playerze oraz w samochodzie na desce rozdzielczej został zrestartowany. Auto udało się odpalić na popych. Podczas jazdy nie sprawiał problemów. Po dwugodzinnej (200 km) jeździe zjechałem na stację i zgasiłem silnik. Przy ponownej próbie włączenia delikatnie zakręcił rozrusznik za pierwszym razem (<1 sekunda) ale auto nie zapaliło. Przy następnej próbie zapalenia rozrusznik nie drgnął. Auto znowu udało się zapalić na popych. Akumulator nie był wymieniany już ponad 4 lata. Auto praktycznie zawsze zapala. Pojedyncze przypadki w 4-letniej historii, gdy w zimie po dłuższym nieużywaniu nie zapalił za 1 razem ale zawsze za 2 razem się udało. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #335 Napisano 28 Listopada 2011 na komputerze nie wykazało błędów...nie wykazało by uszkodzonego czujnika? Ano nie zawsze VAG wywali jego błąd niestety... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #336 Napisano 4 Grudnia 2011 Koledzy i ja muszę niestety podpiąc się do tego wątku, ponieważ też zaczęły się problemy z porannym odpalaniem mojego auta. Ale od początku. Jakieś 1000km temu robiłem mały serwis który polegał na wymianie wszystkich płynów, filtrów i przy tym rozrządu (wraz z pompą wody i paskiem). Po robocie mechanik oddał auto i dodał że jakoś dziwnie pali...czy tak było wcześniej? Otóż NIE ! Więc wziął z powrotem auto aby sprawdzic czy nie zapowietrzył się na filtrze paliwa. Jeszcze raz go odpowietrzył i tu jest ok. Po zaznaczam "byle jakim" (czyli opisanym dalej - trudnym) odpaleniu auto już pali za każdym razem czy to zimny czy ciepły silnik ale bez emocji i jakoś tak od niechcenia. Natomiast duży problem jest z odpaleniem kiedy np. auto postoi więcej niż 12 godzin, tak chocby przez noc do południa a stoi pod chmurką. Pierwsze kręcenie idzie ale nie odpala. Drugie kręcenie trzymam dłużej i czasem też nie odpala. Już po trzecim łapie ale z bólem i wtedy motor "gada". I tak jest zazwyczaj. Wymieniłem nowy akumulator, sprawdziłem świece żarowe i wszystkie grzeją i dobrze wyglądają. Przy okazji wymieniony został termostat i czujnik temperatury silnika. Na VAG nie ma żadnych błędów. Natomiast jest jedno ale na [basic Settings - 04] jeżeli dobrze pamiętam jest przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (tak twierdzi mechanik) i wartośc wskazana to "1,25" .Podobno to może byc powodem "TRUDNEGO PALENIA" ale czy napewno? Proszę Was zatem o opinię i pomoc, gdzie dalej szukac przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raven77 Zgłoś #337 Napisano 5 Grudnia 2011 Samochód nie zapalił, nawet rozrusznik nie zakręcił. Nigdy wcześniej nie było takich problemów. Światła oraz elektryczne zamykanie drzwi, okien działają dalej (Czyli akumulator nie jest totalnie rozładowany). Sprawdź połączenie masy karoserii z masą silnika. U mnie był podobny objaw, zakupy w kilku miejscach, zapalał wzorowo, aż w jednym miejscu zero reakcji ale kontrolki cały czas świeciły czyli aku OK. Jedynym obiawem było miganie kontrolki ładowania po próbie kręcenia rozrusznikiem. Odpalony na sznurku dojechałem spokojnie do domu. Sprawdź miernikiem napięcie pomiędzy klemą (-) a blokiem silnika w momencie kręcenia rozrusznikiem, mały spadek napięcia może być, u mnie było 12V . Oczyściłem styki, skręciłem i po temacie, połączenie u mnie jest z lewej strony pod turbiną (karoseria - łapa podtrzymująca silnik). Pozdr. T. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mfan Zgłoś #338 Napisano 5 Grudnia 2011 Koledzy i ja muszę niestety podpiąc się do tego wątku, ponieważ też zaczęły się problemy z porannym odpalaniem mojego auta.Ale od początku. Jakieś 1000km temu robiłem mały serwis który polegał na wymianie wszystkich płynów, filtrów i przy tym rozrządu (wraz z pompą wody i paskiem). Po robocie mechanik oddał auto i dodał że jakoś dziwnie pali...czy tak było wcześniej? Otóż NIE ! Więc wziął z powrotem auto aby sprawdzic czy nie zapowietrzył się na filtrze paliwa. Jeszcze raz go odpowietrzył i tu jest ok. Po zaznaczam "byle jakim" (czyli opisanym dalej - trudnym) odpaleniu auto już pali za każdym razem czy to zimny czy ciepły silnik ale bez emocji i jakoś tak od niechcenia. Natomiast duży problem jest z odpaleniem kiedy np. auto postoi więcej niż 12 godzin, tak chocby przez noc do południa a stoi pod chmurką. Pierwsze kręcenie idzie ale nie odpala. Drugie kręcenie trzymam dłużej i czasem też nie odpala. Już po trzecim łapie ale z bólem i wtedy motor "gada". I tak jest zazwyczaj. Wymieniłem nowy akumulator, sprawdziłem świece żarowe i wszystkie grzeją i dobrze wyglądają. Przy okazji wymieniony został termostat i czujnik temperatury silnika. Na VAG nie ma żadnych błędów. Natomiast jest jedno ale na [basic Settings - 04] jeżeli dobrze pamiętam jest przestawiony kąt wyprzedzenia zapłonu (tak twierdzi mechanik) i wartośc wskazana to "1,25" .Podobno to może byc powodem "TRUDNEGO PALENIA" ale czy napewno? Proszę Was zatem o opinię i pomoc, gdzie dalej szukac przyczyny? Otóż mechanik może po części mieć rację, aby to sprawdzić spróbuj ustawić kąt lekko poniżej 0 (-1,5 max ). Sprawa jest prosta, jak to zrobić znajdziesz na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
selega1 Zgłoś #339 Napisano 7 Grudnia 2011 przyczyna słabego odpalania mojego paska była pompa vacum, ciekła...wymieniłem i dzisiaj zapalil jak trzeba... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszmol Zgłoś #340 Napisano 8 Grudnia 2011 Panowie,temat dalej w toku. Zmieniłem mechanika.Podpiął komputer i podał mi takie parametry : -początek wtrysku powinien miec między -4 a -2 ( u mnie był +1,2) -grupa 0000 powinna miec parametr pomiędzy 114 a 129 ( u mnie jest 131) - jeżeli chodzi o ten parametr to nie wiem co to ?! -synchronizacja u mnie była uwaga 8,8 a teraz jest po zmianie 0-0,6. Sprawdził też ustawienie rozrządu i nie był do końca dobrze ustawiony ( ktoś robił na kreskę ) teraz jest ustawiony na przyrządach (jakiś tam wycinek koła czy coś - nie znam się) Jedyny problem to ten ,że nie można obniżyc parametru ze 131 na np 125 ! Możecie mi to wytłumaczyc? Poprzednio miałem zaślepiony EGR a teraz po podłączeniu są lepsze parametry pracy silnika ale zauważyłem ,że troszkę jakby szarpie w zakresie obrotów 1500-2000 obrotów ! Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach