Skocz do zawartości
Carrey

Czy taki rozmiar felg będzie pasował ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bboypiotrek

hehehe ;) dzięki ziąąą :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy podejda do mojego paska felgi 17''

na przod 8,5'' et 13 i na tyl 10'' et 20??

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie potrzebne Ci są dystanse!!! Musisz zmienić opony na 225/45, bo w tej chwili masz 225/50, a nie 225/45. Trze Ci opona o górny wahacz, a nie felga. Wiem, bo mam takie felgi założone u siebie i też zmieniałem opony i już nic nie trze. Nad dystansami można myśleć, ale tylko w celach estetycznych, żeby kółka bardziej na zewn. wychodziły.

 

Co do opon to 215/45 nie to, że będą mocno wąskie jak na 8 cali, to i profil opony będzie nizutki. 215/50 z profilem lepiej, ale cały czas wąskie te opony. Chyba, że chcesz koniecznie zostać przy tych oponach 225/50 to wtedy dystans 10 mm i będzie idealnie.

 

Tu masz mój temat i zdjęcia na felach:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44880

 

PS: Mnie wyszły te felgi 900 zł, nowe.

 

Dzięki bardzo za odpowiedź. Niestety zamówiłem już dystanse-czekam aż przyjdą. Nie wiem jak to zrobiłem ale wydawało mi się, że mam tam opony na 45 a nie na 50...Jakbym to wcześniej zauważył to by nie było problemu bo dwie opony i tak muszę kupić...Z tego co czytałem wcześniej utwierdziłem się w przekonaniu, że powinny mi pasować te koła, jednak po zamontowaniu na przód się zdziwiłem nieco i zamiast zobaczyć, że to wina opony to ukierunkowałem się w stronę dystansu...No ale trudno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzięki bardzo za odpowiedź. Niestety zamówiłem już dystanse-czekam aż przyjdą. Nie wiem jak to zrobiłem ale wydawało mi się, że mam tam opony na 45 a nie na 50...Jakbym to wcześniej zauważył to by nie było problemu bo dwie opony i tak muszę kupić...Z tego co czytałem wcześniej utwierdziłem się w przekonaniu, że powinny mi pasować te koła, jednak po zamontowaniu na przód się zdziwiłem nieco i zamiast zobaczyć, że to wina opony to ukierunkowałem się w stronę dystansu...No ale trudno.

 

HEHE, te 225/50 są takie nie popularne, że wcale się nie dziwię.

Jakie zamówiłeś dystanse? Na dłuższe śruby czy przykręcane? Jakie koszta? Sam u siebie zastanawiam się czy nie dać dystansów, najlepiej 7-9 mm. Nie wiem tylko czy można takie cienkie bezpiecznie montować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam 225/50/17 i nic nie obciera ,a lepiej wypełnia nadkole.Fakt że delikatnie przekłamuje licznik.Et 35

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam 225/50/17 i nic nie obciera ,a lepiej wypełnia nadkole.Fakt że delikatnie przekłamuje licznik.Et 35

 

No właśnie ET 35 robi w tym przypadku kolosalną różnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl

Ludziska po 3000 tys km zajrzałem pod auto i co się okazało ??

 

opony optarły mi całe plastikowe nadkola :[.

 

 

Opony to 16 215/55 jak zakładałem i skręcałem w lewo prawo to nic nie obcierało ale jakimś cudem podczas jazdy musiało obcierac, może podczas hamowania kiedy to auto (przód) siada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludziska po 3000 tys km zajrzałem pod auto i co się okazało ??

 

opony optarły mi całe plastikowe nadkola :[.

 

 

Opony to 16 215/55 jak zakładałem i skręcałem w lewo prawo to nic nie obcierało ale jakimś cudem podczas jazdy musiało obcierac, może podczas hamowania kiedy to auto (przód) siada.

 

U mnie na fabrycznych 15tkach tak się dzieje. Przy wyższych prędkościach wiatr wypych nadkole, a ono dotyka do opony i się wyciera. Zaczęło mi się to po podróżach z UK do PL (pewnie po niemieckich odcinkach podróży:rolleyes: ) Z przodu już całkiem całkiem wytarło a z tyłu też wypchało trochę nadkole dołem ale jeszcze nie obcierało. Jak będe koła zmieniał w krótce to postaram się jakoś te nadkola zabezpieczyć.

Dodam, że dokładnie to samo miałem w omedze-po trasie UK-PL-UK nadkola po środku w dolnej części były w strzępach. Tam poradziłem sobie przypinając je od tyłu(między zderzakiem a kołem) plastikowymi opaskami zaciskowymi do karoserii-więcej juz wiatr ich nie wypychał. Tu pewnie też tak zrobię-opasek nie było widać oczywiście:D

Nie wiem czemu tak się dzieje-zdziwiony byłem jak stało się to w omedze, ale jeszcze bardziej zdziwiło mnie w pasku-wszystko było poskładane prawidłowo.

 

HEHE, te 225/50 są takie nie popularne, że wcale się nie dziwię.

Jakie zamówiłeś dystanse? Na dłuższe śruby czy przykręcane? Jakie koszta? Sam u siebie zastanawiam się czy nie dać dystansów, najlepiej 7-9 mm. Nie wiem tylko czy można takie cienkie bezpiecznie montować?

 

Zamówiłem takie:

http://cgi.ebay.co.uk/15mm-Hubcentric-Spacer-Kit-Audi-Ford-Seat-VW-7911_W0QQitemZ220379881420QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item220379881420&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

 

Tylko z tej strony:

http://www.motorsportworld.co.uk/

Koszt 34.05 GBP

 

Zdecydowałem się na 15mm bo one były subcentric czyli felga wejdzie na nie jak na piastę, są dokładnie do passata, więc wszystkie wymiary jak trzeba. Myślałem jeszcze o takich przykręcanych do piasty ale to już były od 20mm. Na pewno nie założył bym takich bez dobranego otworu centrującego i bez kołnierza na nim. Sama myśl dłuższych śrub mnie niepokoi, ale zobacze, potestuje-jak co to zmienie opony, a jeśli będzie ok to zostanę przy tych oponach.

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby nie było dużo zależy od ET.... Ja po 15" na większym ET miałem przetarte, a teraz na 17" i ET 35 jest sporo miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zamówiłem takie:

http://cgi.ebay.co.uk/15mm-Hubcentric-Spacer-Kit-Audi-Ford-Seat-VW-7911_W0QQitemZ220379881420QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item220379881420&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50

 

Tylko z tej strony:

http://www.motorsportworld.co.uk/

Koszt 34.05 GBP

 

Zdecydowałem się na 15mm bo one były subcentric czyli felga wejdzie na nie jak na piastę, są dokładnie do passata, więc wszystkie wymiary jak trzeba. Myślałem jeszcze o takich przykręcanych do piasty ale to już były od 20mm. Na pewno nie założył bym takich bez dobranego otworu centrującego i bez kołnierza na nim. Sama myśl dłuższych śrub mnie niepokoi, ale zobacze, potestuje-jak co to zmienie opony, a jeśli będzie ok to zostanę przy tych oponach.

Pozdrawiam ;)

 

Przy 15 mm to tak jak byś miał felgi z ET 32, powinno pasować, ale dobrze popatrz z przodu czy o rant nie będzie haczyć, szczególnie, że opona wyższa, a felga to jednak 8 cali. W razie czego lekkie podginanie i po sprawie :P

 

Aha koniecznie zrób foty jak będą te koła w linii samochodu wyglądały. Będą totalnie na równi z samochodem, powinny robić niezłe wrażenie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy 15 mm to tak jak byś miał felgi z ET 32, powinno pasować, ale dobrze popatrz z przodu czy o rant nie będzie haczyć, szczególnie, że opona wyższa, a felga to jednak 8 cali. W razie czego lekkie podginanie i po sprawie :-P

 

Aha koniecznie zrób foty jak będą te koła w linii samochodu wyglądały. Będą totalnie na równi z samochodem, powinny robić niezłe wrażenie!!!

 

Witam

Nie zgodzę się z tym, że przy 8" i ET32 koła będą w linii z samochodem.

Ja mam felgi o szerokości 8" i ET35 a koła wystają ok 1cm poza obrys samochodu - mówię oczywiście o przedniej osi, bo z tyłu koła są jeszcze schowane w nadkolu.

 

Podsumowując swoją wypowiedź, w przypadku kolegi Patrick kółka będą jeszcze bardziej wystawać poza nadkola.

 

Poniżej zamieszczam poglądowe zdjęcie jak to wygląda w moim przypadku (więcej zdjęć w opisie mojego furaka - link w podpisie - zapraszam)

 

dscf0375bb.th.jpg dscf0374bb.th.jpg dscf0373bb.th.jpg

 

 

Pozdrawiam DNA007

Edytowane przez dna007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wczoraj założyłem 225/40 r18 et 35.

więc z przodu jest zaj..... felga prawie na rowno z rantem błotnika, a na tył żałuje że nie dałem et 30 lub nawet 25 bo tył mógł by być szerzej ale i tak wygląda.

a wygląda tak:

 

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja wczoraj założyłem 225/40 r18 et 35.

więc z przodu jest zaj..... felga prawie na rowno z rantem błotnika, a na tył żałuje że nie dałem et 30 lub nawet 25 bo tył mógł by być szerzej ale i tak wygląda.

 

Zawsze możesz dorzucić 5mm lub 10mm dystansu na tył :P

Ja też o tym myślę.

Pozdrawiam DNA007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Nie zgodzę się z tym, że przy 8" i ET32 koła będą w linii z samochodem.

Ja mam felgi o szerokości 8" i ET35 a koła wystają ok 1cm poza obrys samochodu - mówię oczywiście o przedniej osi, bo z tyłu koła są jeszcze schowane w nadkolu.

 

Podsumowując swoją wypowiedź, w przypadku kolegi Patrick kółka będą jeszcze bardziej wystawać poza nadkola.

 

Poniżej zamieszczam poglądowe zdjęcie jak to wygląda w moim przypadku (więcej zdjęć w opisie mojego furaka - link w podpisie - zapraszam)

 

dscf0375bb.th.jpg dscf0374bb.th.jpg dscf0373bb.th.jpg

 

 

Pozdrawiam DNA007

 

No właśnie nie wiedziałem jak dokładnie będzie czy w linii, czy może będzie wystawało, ale właśnie mój post miał zasygnalizować, że robi się b. mało miejsca z przodu na koła!

 

Jeszcze jest kwestia czy w passacie 3B nie powinny być felgi z większym et, niż 3BG, bo felgi 7 calowe do 3B miały ET 45, a do 3BG już ET 37 (do 3BG te same felgi mają te same numery tyle, że z "A" na końcu), a u Ciebie na zdjęciach widzę, że masz 3B.

 

PS: Tak w ogóle to trą Ci koła z przodu o ranty, czy jest luzik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PS: Tak w ogóle to trą Ci koła z przodu o ranty, czy jest luzik?

 

Koła nie trą o ranty, są baaardzo daleko od siebie, bowiem Passat nie jest obniżony. Jaka jest odległość pomiędzy kołem a nadkolem można zobaczyć w opisie mojego Passka (link w podpisie).

 

Pozdrawiam DNA007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michalchelm

Jeśli chodzi o wartość ET do PASSATA 3B i 3BG to w 3B jest 40-50 natomiast w 3BG jest 35-50 ręki nie dam sobie za to uciąć ale wyczytałem to gdzieś na tym forum poza tym jak ktoś widział te dwa PASSATY obok siebie to wie że B5FL (3BG) ma poszerzone nadkola

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc koła już założone ;)

Założyłem z dystansami i wyglądało tak:

DSC00965.jpg

 

DSC00964.jpg

 

Stwierdziłem, że olewam te dystanse i jadę zobaczyć do znajomych oponiarzy czy mają na stanie jakieś opony w rozmiarze, który potrzebuje.

Z dystansami przysłali mi złe śruby-stożkowe zamiast półkulistych, musiałbym znów kombinować z wymianą, albo dokupywać właściwe śruby-bezsensowne koszta. Jak dla mnie koła za bardzo odstawały no i musiałbym dokupić dłuższe zabezpieczenia. Więc skoro mniejszy profil opony wchodzi to po co kombinować.

 

Panowie stwierdzili, że opona 215 była by za wąska, więc kupiłem dwie takie oponki 225/45:

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=7818441.110.13639&typ=R-116518&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Kumho&Quer=45&Felge=17&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=110

 

Z założeniem zapłaciłem 145 GBP i jeszcze założyli mi koła na tył więc nie musiałem już sam tego robić. Z opon jestem zadowolony, ważne, że mają ochronę rantu.

Póki co na tyle zostawiłem 225/50. Jest tam jeszcze sporo bieżnika, więc nie ma sensu zmieniać. Chociaż jak patrzę na auto z boku to te z profilem 50 wyglądają o wiele lepiej

DSC00972.jpg

DSC00973.jpg

DSC00974.jpg

 

Auto mi się podoba na nich, natomiast właściwości jezdne nie koniecznie-twardo mi i auto i tak nie zbyt żwawe zrobiło się jeszcze mniej żwawe. No ale czego się nie robi dla wyglądu. Teraz zbieram na virusa ;)

Podziękowania dla kolegi Tomaszz za uświadomienie w kwestii opon-sam bym na to chyba nie wpadł ;) Dodałem Ci pomógł w późniejszym poście bo w tym pierwszym gdzie mnie uświadomiłeś już nie mogłem.

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bboypiotrek

ma ktoś jakieś zdanie na ten temat bądź może pomóc w dokonaniu wyboru ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mogę się wypowiedzieć

1. Felgi to jak dla mnie ten sam wzór

2. Obydwie aukcje pokazują chińszczyznę

3. Jak już miałbym brać to brałbym te http://moto.allegro.pl/item632980713_k205_mg_17_5x112_vw_passat_nowe_felgi_aluminiowe.html Dlaczego? Dostajesz 36 miesięcy gwarancji zamiast 12

 

Podejrzewam że obie aukcje są od jednego dostawcy/sprzedawcy ale to najlepiej sprawdzić dzwoniąc do nich.

 

Najlepiej zadzwoń i powiedz że chcesz coś ale nie jesteś zdecydowany i czy mógłbyś kilka felg przymierzyć do samochodu żeby zobaczyć jak się będzie prezentował (ja tak zrobiłem gdy kupowałem alu i sprzedawca nie miał obiekcji).

 

Pozdrawiam DNA007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności