Gość bboypiotrek Zgłoś #141 Napisano 19 Maja 2009 hehehe dzięki ziąąą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jasNiemowa Zgłoś #142 Napisano 20 Maja 2009 witam czy podejda do mojego paska felgi 17'' na przod 8,5'' et 13 i na tyl 10'' et 20?? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #143 Napisano 20 Maja 2009 Nie potrzebne Ci są dystanse!!! Musisz zmienić opony na 225/45, bo w tej chwili masz 225/50, a nie 225/45. Trze Ci opona o górny wahacz, a nie felga. Wiem, bo mam takie felgi założone u siebie i też zmieniałem opony i już nic nie trze. Nad dystansami można myśleć, ale tylko w celach estetycznych, żeby kółka bardziej na zewn. wychodziły. Co do opon to 215/45 nie to, że będą mocno wąskie jak na 8 cali, to i profil opony będzie nizutki. 215/50 z profilem lepiej, ale cały czas wąskie te opony. Chyba, że chcesz koniecznie zostać przy tych oponach 225/50 to wtedy dystans 10 mm i będzie idealnie. Tu masz mój temat i zdjęcia na felach:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44880 PS: Mnie wyszły te felgi 900 zł, nowe. Dzięki bardzo za odpowiedź. Niestety zamówiłem już dystanse-czekam aż przyjdą. Nie wiem jak to zrobiłem ale wydawało mi się, że mam tam opony na 45 a nie na 50...Jakbym to wcześniej zauważył to by nie było problemu bo dwie opony i tak muszę kupić...Z tego co czytałem wcześniej utwierdziłem się w przekonaniu, że powinny mi pasować te koła, jednak po zamontowaniu na przód się zdziwiłem nieco i zamiast zobaczyć, że to wina opony to ukierunkowałem się w stronę dystansu...No ale trudno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #144 Napisano 20 Maja 2009 Dzięki bardzo za odpowiedź. Niestety zamówiłem już dystanse-czekam aż przyjdą. Nie wiem jak to zrobiłem ale wydawało mi się, że mam tam opony na 45 a nie na 50...Jakbym to wcześniej zauważył to by nie było problemu bo dwie opony i tak muszę kupić...Z tego co czytałem wcześniej utwierdziłem się w przekonaniu, że powinny mi pasować te koła, jednak po zamontowaniu na przód się zdziwiłem nieco i zamiast zobaczyć, że to wina opony to ukierunkowałem się w stronę dystansu...No ale trudno. HEHE, te 225/50 są takie nie popularne, że wcale się nie dziwię. Jakie zamówiłeś dystanse? Na dłuższe śruby czy przykręcane? Jakie koszta? Sam u siebie zastanawiam się czy nie dać dystansów, najlepiej 7-9 mm. Nie wiem tylko czy można takie cienkie bezpiecznie montować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blysk777 Zgłoś #145 Napisano 20 Maja 2009 Ja też mam 225/50/17 i nic nie obciera ,a lepiej wypełnia nadkole.Fakt że delikatnie przekłamuje licznik.Et 35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #146 Napisano 20 Maja 2009 Ja też mam 225/50/17 i nic nie obciera ,a lepiej wypełnia nadkole.Fakt że delikatnie przekłamuje licznik.Et 35 No właśnie ET 35 robi w tym przypadku kolosalną różnicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #147 Napisano 20 Maja 2009 Ludziska po 3000 tys km zajrzałem pod auto i co się okazało ?? opony optarły mi całe plastikowe nadkola . Opony to 16 215/55 jak zakładałem i skręcałem w lewo prawo to nic nie obcierało ale jakimś cudem podczas jazdy musiało obcierac, może podczas hamowania kiedy to auto (przód) siada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #148 Napisano 20 Maja 2009 (edytowane) Ludziska po 3000 tys km zajrzałem pod auto i co się okazało ?? opony optarły mi całe plastikowe nadkola . Opony to 16 215/55 jak zakładałem i skręcałem w lewo prawo to nic nie obcierało ale jakimś cudem podczas jazdy musiało obcierac, może podczas hamowania kiedy to auto (przód) siada. U mnie na fabrycznych 15tkach tak się dzieje. Przy wyższych prędkościach wiatr wypych nadkole, a ono dotyka do opony i się wyciera. Zaczęło mi się to po podróżach z UK do PL (pewnie po niemieckich odcinkach podróży:rolleyes: ) Z przodu już całkiem całkiem wytarło a z tyłu też wypchało trochę nadkole dołem ale jeszcze nie obcierało. Jak będe koła zmieniał w krótce to postaram się jakoś te nadkola zabezpieczyć. Dodam, że dokładnie to samo miałem w omedze-po trasie UK-PL-UK nadkola po środku w dolnej części były w strzępach. Tam poradziłem sobie przypinając je od tyłu(między zderzakiem a kołem) plastikowymi opaskami zaciskowymi do karoserii-więcej juz wiatr ich nie wypychał. Tu pewnie też tak zrobię-opasek nie było widać oczywiście:D Nie wiem czemu tak się dzieje-zdziwiony byłem jak stało się to w omedze, ale jeszcze bardziej zdziwiło mnie w pasku-wszystko było poskładane prawidłowo. HEHE, te 225/50 są takie nie popularne, że wcale się nie dziwię.Jakie zamówiłeś dystanse? Na dłuższe śruby czy przykręcane? Jakie koszta? Sam u siebie zastanawiam się czy nie dać dystansów, najlepiej 7-9 mm. Nie wiem tylko czy można takie cienkie bezpiecznie montować? Zamówiłem takie: http://cgi.ebay.co.uk/15mm-Hubcentric-Spacer-Kit-Audi-Ford-Seat-VW-7911_W0QQitemZ220379881420QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item220379881420&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50 Tylko z tej strony: http://www.motorsportworld.co.uk/ Koszt 34.05 GBP Zdecydowałem się na 15mm bo one były subcentric czyli felga wejdzie na nie jak na piastę, są dokładnie do passata, więc wszystkie wymiary jak trzeba. Myślałem jeszcze o takich przykręcanych do piasty ale to już były od 20mm. Na pewno nie założył bym takich bez dobranego otworu centrującego i bez kołnierza na nim. Sama myśl dłuższych śrub mnie niepokoi, ale zobacze, potestuje-jak co to zmienie opony, a jeśli będzie ok to zostanę przy tych oponach. Pozdrawiam Edytowane 20 Maja 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Markos777 Zgłoś #149 Napisano 20 Maja 2009 jakby nie było dużo zależy od ET.... Ja po 15" na większym ET miałem przetarte, a teraz na 17" i ET 35 jest sporo miejsca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #150 Napisano 20 Maja 2009 Zamówiłem takie: http://cgi.ebay.co.uk/15mm-Hubcentric-Spacer-Kit-Audi-Ford-Seat-VW-7911_W0QQitemZ220379881420QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_3?hash=item220379881420&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50 Tylko z tej strony: http://www.motorsportworld.co.uk/ Koszt 34.05 GBP Zdecydowałem się na 15mm bo one były subcentric czyli felga wejdzie na nie jak na piastę, są dokładnie do passata, więc wszystkie wymiary jak trzeba. Myślałem jeszcze o takich przykręcanych do piasty ale to już były od 20mm. Na pewno nie założył bym takich bez dobranego otworu centrującego i bez kołnierza na nim. Sama myśl dłuższych śrub mnie niepokoi, ale zobacze, potestuje-jak co to zmienie opony, a jeśli będzie ok to zostanę przy tych oponach. Pozdrawiam Przy 15 mm to tak jak byś miał felgi z ET 32, powinno pasować, ale dobrze popatrz z przodu czy o rant nie będzie haczyć, szczególnie, że opona wyższa, a felga to jednak 8 cali. W razie czego lekkie podginanie i po sprawie Aha koniecznie zrób foty jak będą te koła w linii samochodu wyglądały. Będą totalnie na równi z samochodem, powinny robić niezłe wrażenie!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #151 Napisano 20 Maja 2009 (edytowane) Przy 15 mm to tak jak byś miał felgi z ET 32, powinno pasować, ale dobrze popatrz z przodu czy o rant nie będzie haczyć, szczególnie, że opona wyższa, a felga to jednak 8 cali. W razie czego lekkie podginanie i po sprawie Aha koniecznie zrób foty jak będą te koła w linii samochodu wyglądały. Będą totalnie na równi z samochodem, powinny robić niezłe wrażenie!!! Witam Nie zgodzę się z tym, że przy 8" i ET32 koła będą w linii z samochodem. Ja mam felgi o szerokości 8" i ET35 a koła wystają ok 1cm poza obrys samochodu - mówię oczywiście o przedniej osi, bo z tyłu koła są jeszcze schowane w nadkolu. Podsumowując swoją wypowiedź, w przypadku kolegi Patrick kółka będą jeszcze bardziej wystawać poza nadkola. Poniżej zamieszczam poglądowe zdjęcie jak to wygląda w moim przypadku (więcej zdjęć w opisie mojego furaka - link w podpisie - zapraszam) Pozdrawiam DNA007 Edytowane 20 Maja 2009 przez dna007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #152 Napisano 20 Maja 2009 (edytowane) ja wczoraj założyłem 225/40 r18 et 35. więc z przodu jest zaj..... felga prawie na rowno z rantem błotnika, a na tył żałuje że nie dałem et 30 lub nawet 25 bo tył mógł by być szerzej ale i tak wygląda. a wygląda tak: Edytowane 20 Czerwca 2009 przez bimbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #153 Napisano 20 Maja 2009 ja wczoraj założyłem 225/40 r18 et 35.więc z przodu jest zaj..... felga prawie na rowno z rantem błotnika, a na tył żałuje że nie dałem et 30 lub nawet 25 bo tył mógł by być szerzej ale i tak wygląda. Zawsze możesz dorzucić 5mm lub 10mm dystansu na tył Ja też o tym myślę. Pozdrawiam DNA007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomaszz Zgłoś #154 Napisano 21 Maja 2009 WitamNie zgodzę się z tym, że przy 8" i ET32 koła będą w linii z samochodem. Ja mam felgi o szerokości 8" i ET35 a koła wystają ok 1cm poza obrys samochodu - mówię oczywiście o przedniej osi, bo z tyłu koła są jeszcze schowane w nadkolu. Podsumowując swoją wypowiedź, w przypadku kolegi Patrick kółka będą jeszcze bardziej wystawać poza nadkola. Poniżej zamieszczam poglądowe zdjęcie jak to wygląda w moim przypadku (więcej zdjęć w opisie mojego furaka - link w podpisie - zapraszam) Pozdrawiam DNA007 No właśnie nie wiedziałem jak dokładnie będzie czy w linii, czy może będzie wystawało, ale właśnie mój post miał zasygnalizować, że robi się b. mało miejsca z przodu na koła! Jeszcze jest kwestia czy w passacie 3B nie powinny być felgi z większym et, niż 3BG, bo felgi 7 calowe do 3B miały ET 45, a do 3BG już ET 37 (do 3BG te same felgi mają te same numery tyle, że z "A" na końcu), a u Ciebie na zdjęciach widzę, że masz 3B. PS: Tak w ogóle to trą Ci koła z przodu o ranty, czy jest luzik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #155 Napisano 21 Maja 2009 PS: Tak w ogóle to trą Ci koła z przodu o ranty, czy jest luzik? Koła nie trą o ranty, są baaardzo daleko od siebie, bowiem Passat nie jest obniżony. Jaka jest odległość pomiędzy kołem a nadkolem można zobaczyć w opisie mojego Passka (link w podpisie). Pozdrawiam DNA007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalchelm Zgłoś #156 Napisano 21 Maja 2009 Jeśli chodzi o wartość ET do PASSATA 3B i 3BG to w 3B jest 40-50 natomiast w 3BG jest 35-50 ręki nie dam sobie za to uciąć ale wyczytałem to gdzieś na tym forum poza tym jak ktoś widział te dwa PASSATY obok siebie to wie że B5FL (3BG) ma poszerzone nadkola Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #157 Napisano 25 Maja 2009 (edytowane) Więc koła już założone Założyłem z dystansami i wyglądało tak: Stwierdziłem, że olewam te dystanse i jadę zobaczyć do znajomych oponiarzy czy mają na stanie jakieś opony w rozmiarze, który potrzebuje. Z dystansami przysłali mi złe śruby-stożkowe zamiast półkulistych, musiałbym znów kombinować z wymianą, albo dokupywać właściwe śruby-bezsensowne koszta. Jak dla mnie koła za bardzo odstawały no i musiałbym dokupić dłuższe zabezpieczenia. Więc skoro mniejszy profil opony wchodzi to po co kombinować. Panowie stwierdzili, że opona 215 była by za wąska, więc kupiłem dwie takie oponki 225/45: http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=7818441.110.13639&typ=R-116518&ranzahl=4&Breite=225&Herst=Kumho&Quer=45&Felge=17&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=15&Transport=P&dsco=110 Z założeniem zapłaciłem 145 GBP i jeszcze założyli mi koła na tył więc nie musiałem już sam tego robić. Z opon jestem zadowolony, ważne, że mają ochronę rantu. Póki co na tyle zostawiłem 225/50. Jest tam jeszcze sporo bieżnika, więc nie ma sensu zmieniać. Chociaż jak patrzę na auto z boku to te z profilem 50 wyglądają o wiele lepiej Auto mi się podoba na nich, natomiast właściwości jezdne nie koniecznie-twardo mi i auto i tak nie zbyt żwawe zrobiło się jeszcze mniej żwawe. No ale czego się nie robi dla wyglądu. Teraz zbieram na virusa Podziękowania dla kolegi Tomaszz za uświadomienie w kwestii opon-sam bym na to chyba nie wpadł Dodałem Ci pomógł w późniejszym poście bo w tym pierwszym gdzie mnie uświadomiłeś już nie mogłem. Edytowane 25 Maja 2009 przez Patrick Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bboypiotrek Zgłoś #158 Napisano 26 Maja 2009 Jak myslicie czy takie fele wejda ładnie do passka 3B i które z nich sa lepsze wg Was ?? http://moto.allegro.pl/item639908741_polerowane_nowe_felgi_17_5x112_audi_a3_a4_a6_a8.html http://moto.allegro.pl/item632980713_k205_mg_17_5x112_vw_passat_nowe_felgi_aluminiowe.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bboypiotrek Zgłoś #159 Napisano 30 Maja 2009 ma ktoś jakieś zdanie na ten temat bądź może pomóc w dokonaniu wyboru ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dna007 Zgłoś #160 Napisano 30 Maja 2009 Witam Ja mogę się wypowiedzieć 1. Felgi to jak dla mnie ten sam wzór 2. Obydwie aukcje pokazują chińszczyznę 3. Jak już miałbym brać to brałbym te http://moto.allegro.pl/item632980713_k205_mg_17_5x112_vw_passat_nowe_felgi_aluminiowe.html Dlaczego? Dostajesz 36 miesięcy gwarancji zamiast 12 Podejrzewam że obie aukcje są od jednego dostawcy/sprzedawcy ale to najlepiej sprawdzić dzwoniąc do nich. Najlepiej zadzwoń i powiedz że chcesz coś ale nie jesteś zdecydowany i czy mógłbyś kilka felg przymierzyć do samochodu żeby zobaczyć jak się będzie prezentował (ja tak zrobiłem gdy kupowałem alu i sprzedawca nie miał obiekcji). Pozdrawiam DNA007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach