Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie co sądzicie o tych sprężynach ?

http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-fk-czerwone-vw-passat-b5-i3157501180.html

mam passata b5 1.9 tdi 110Km

Już wcześniej /parę postów wyżej/ pytałem o te springi,ale jakoś nikt mi nie chciał odpisać :rozpacz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie co sądzicie o tych sprężynach ?

http://allegro.pl/sprezyny-obnizajace-fk-czerwone-vw-passat-b5-i3157501180.html

mam passata b5 1.9 tdi 110Km

 

nic nie wiem na ich temat ale już wiem po ile je wystawiać bo mam takie same tylko z amorkami. Dzieki za linka do aukcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

kolega w passacie miał takie w kombi w benzynie i dla niego było za nisko i za twardo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Powoli przymierzam sie do zmiany zawieszenia. Kasy na zawieszenie mam przeznaczone ok 400 euro + wymiana. Chcialbym poprawic troche wlasciwosci jezdne mojego autka (lepsze trzymanie na zakretach). Od razu zaczne, iz nie mam doswiadczenia ze sportowym zawieszeniem. Stycznosc mialem z Bilstein B4 (dobry zamiennik seryjnego) i powiem, ze bylo niezle ale troche za miekko (poprzednie auto Vectra kombi 98r - sprezyny seria, prawdopodobnie troche zajechane).

 

Moze opisze co oczekuje po wymianie: max obnizenie -35mm, twardsze niz B4, nie chce betonu, gwint tez nie ma sensu z taka kasa i aspiracjami.

 

Czytajac watek doszedlem do wniosku, ze najlepszym wyborem bedzie zestaw Koni STR.T 1110. Niestety przegladajac katalog, nie moge znalezc danego KITa pod moje autko (chyba juz nie produkuja do 3BG tylko 3B).

 

Nastepna opcja sa sprezyny Eibach Pro Kit -30mm (podobno najbardzie komfortowe) i teraz zagadka czy wymieniac amortyzatory (nie wiem w jakim stanie jest seria, auto ma troche przelatane, nie wiem kiedy i czy byly wymieniane - wygladaja na suche). Ogolnie jestem zdania, ze jak obnizamy auto to powinno wymieniac sie tez amory ze wzgledu na inny zakres pracy. Biorac pod uwage sprezyny - 200 euro, na amortyzatory zostanie tylko kolejne 200e. Za taka kwote, moge pomyslec chyba tylko o MTS'ie. Uzywane nie wchodzi w gre - nie chce za miesiac znowu myslec o wymianie...

 

Juz nawet zastanawialem sie, zeby zalozyc same sprezyny. Polatac na tym troche i zobaczyc jak auto bedzie sie zachowywalo. Ewentualnie wtedy pomyslec o amortyzatorach (tutaj niestety pojawiaja sie dodatkowe koszty robocizna x2 a kasy na amory raczej nie dojdzie).

 

Mysle ze jeszcze warto wspomniec, ze autkiem podrozuje rowniez zonka i male dziecko :)

 

Dajcie znac co myslicie, moze macie jakies nowe propozycje?!

 

Passat sedan 2003 1.8T manual (AWT). Oponki niestety 205/60/15! (Niestety na razie tak zostanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@up

Powiem ci tak - ja u siebie mam same sprężyny -40mm MTS do tego felgi 17" i jest ok. Zmieniałem same sprężyny właśnie ze względu na fundusz. Jeżdżę tak prawie 3 lata. Teraz myślałem nad założeniem gwintu, ale patrząc na jakość dróg raczej odpuszczę, bo niżej posadzonym autem raczej ciężko będzie mi się jeździło. Zastanawiam się wiec nad jakimiś amorami (niedługo na przeglądzie okaże się co z moimi starymi). Ale póki co to śmigam tak jak mam i jestem zadowolony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak znajomy smiga na tym ap w vw Bora variant i jest skrecony na max w dół i dotego 18 cali na profilu 35 i chwali sobie bardzo to zawieszenie to juz cos markowego w porównaniu do ta czy mts mysle ze za taka kase raczej nie kupi sie nic lepszego plus ze to idzie z rak KW to tez cos swiadczy o jakosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@up

Powiem ci tak - ja u siebie mam same sprężyny -40mm MTS do tego felgi 17" i jest ok. Zmieniałem same sprężyny właśnie ze względu na fundusz. Jeżdżę tak prawie 3 lata. Teraz myślałem nad założeniem gwintu, ale patrząc na jakość dróg raczej odpuszczę, bo niżej posadzonym autem raczej ciężko będzie mi się jeździło. Zastanawiam się wiec nad jakimiś amorami (niedługo na przeglądzie okaże się co z moimi starymi). Ale póki co to śmigam tak jak mam i jestem zadowolony.

 

Dzieki za odpowiedz Wojtasemaj.

 

Ok w takim razie moze dam inne przyklady, ktore pozwola mi okresli co bedzie dla mnie lepsze....

 

1) czy po wymianie tylko sprezyn na np Eibach -30mm auto bedzie sie lepiej trzymalo np. na zakretach czy zyska

 

tylko "wizualnie"??

 

2)ktore lepsze Eibach -30mm czy H&R -35mm do serii amortyzatorow

 

3)tak zeby miec porownanie twardosci amortyzatorow od najmiekszego: seria, Bilstein B4, MTS, AP?

 

Rozumiem ze AP jest lepszy od MTS'a?!

 

4)a moze KITa AP tylko czy on nie bedzie za twardy?! http://www.venommotorsport.com/product_details.php?id=715&manufacturer=AP&category=Suspension

Edytowane przez passat_mg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czytam i czytam, lecz wszyscy chcą miekko - ja na tomiast mam gwint TA i chcę bardziej twardo. Mam z tyłu 17 bbs 7j et 36 + 20mm dystansu na strone, opony 215/45. Gumy góra dół usunięte, wsadzone tylko sprężyny z regulacją skręconą ma maxa. Felga nie wystaje poza nadkola lecz jest na styk. Zawiecha pracuje bardzo mocno - przy 4 osobach + dziury dobija na nadkola (mam zniszkone nadkola, za tydzien mam zamiar doprowadzić je do oryginalnego stanu, stąd ten wątek aby zapobiec dalszym rozróbą w nadkolu).Skok zawieszenie do momentu położenia nadkola na oponie to około 3cm. Chodzą mi po głowie 3 pomysły, zacznę od tych najbardziej odpowiadających mi.

1.dodatkowe odbijaki na amorach aby ograniczyć prace zawiech do 2-2,5cm aby nie dobijało do opon.

2. gumowe krąszki usztywniające sprężyny ? widziałem gdzieś takie.

3. uciekam od tej opcji - zmiana dystansów z 2cm na 1,5-1cm...

 

 

co o tym sądzicie ?? prosze o pomoc. na dole foty stanu faktycznego ( auto stoi lekko krzywo - płaski chodnik)

20130421_215118.jpg

 

edit:

dużo ludzi ma naciąg, przerwy miedzy nadkolem a oponą 1cm... jak to działa ? mają zamiast sprężyn stalowe rury ??^^ zamiast amorów dwuteowniki ??

domyślam się że jest to wina firmy gwinu, lecz czy np KW gwin przy zglebowaniu jest twardy tak mocno aby utrzymać auto 1cm na doponą nie pozwolić dobijać do nadkola ?"

 

np ten ziomek ? jakie on ma springi ?

https://lh6.googleusercontent.com/-yOVHrKsm8g4/UXPnh2nKTgI/AAAAAAAABoo/XZP1eas071E/s490/_MG_0984.JPG

 

edit2: co to są za odboje na gumach ?? http://images40.fotosik.pl/1993/ca286eb6702bcc36.jpg

używa ktoś czegoś takiego ?

20130421_214942.jpg

20130421_215018.jpg

20130421_215053.jpg

Edytowane przez Gracjan1,9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gracjan1,9 wystarczy zajrzeć w dział "Mój passat". Link do tematu http://forum.vw-passat.pl/threads/117334-Passat-by-Pablo-19-quot-Omanyt-Rozporki-itd

 

Ja aktualnie zaczynam śmigać na gwincie MTS'a także się nie wypowiem w tej kwestii (cały czas była seria, teraz mam gwint i wypowiem się po sezonie na temat tego jak nabiorę "doświadczenia"):dance

 

Pozdro Karol180

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękuje Karolu za odpowiedz :) Auto nie skacze Ci na oponach ?? wrócę z moto to poczytam :) teraz ide cieszyć sie pogodą. Piękny passat. Fajnie gdybyś podał do siebie jakiś kontakt, jestem ciekaw rozwiązałeś ten problem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec są nowe fakty

 

mam równe 60cm od nadkola do asfaltu z tyłu

springi mają 20cm

i są dedykowane do mojego auta nazwa evo 1170

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p80_ta-technix-gewindefeder-hinten-aus-evogwau03.html

lipa w ****, nie wiem co robic

 

czy czyta to ktoś kto ma też Ta ?? proszę o pomoc, muszę to rozwiązać do weekendu - chcę naprawić nadkola.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec są nowe fakty

 

mam równe 60cm od nadkola do asfaltu z tyłu

springi mają 20cm

i są dedykowane do mojego auta nazwa evo 1170

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/product_info.php/info/p80_ta-technix-gewindefeder-hinten-aus-evogwau03.html

lipa w ****, nie wiem co robic

 

czy czyta to ktoś kto ma też Ta ?? proszę o pomoc, muszę to rozwiązać do weekendu - chcę naprawić nadkola.

ale to jest pod Quattro jak dobrze zrozumiałem

ale z tego co pisałeś parę postów wyżej to jak dla mnie gość ma zamorzony air raid

Edytowane przez aro76

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale to jest pod Quattro jak dobrze zrozumiałem

ale z tego co pisałeś parę postów wyżej to jak dla mnie gość ma zamorzony air raid

 

w katalogu jest napisane, że sprężyny są dedykowane do passat bez 4 na pędówki.

"Volkswagen Passat typ 3B, lata 08/96 - 08/00 bez 4 Projekt

Volkswagen Passat typ 3BG, lata 10/00 - 05/05 bez 4 Projekt"

 

Kolega Karol180 ma nowy gwint mts, nie air

 

 

 

EDIT: nikt nie pomoże ??

Edytowane przez Gracjan1,9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Nie chcę zamieszczać nowego wątku ale napiszę kilka zdań w tym temacie ( miałem bassata B5 3BG kombi i długo szukałem roziwazania problemu : obnizenie + komfort ).

Po przeszukaniu wszystkich dostepnych stron o tuningu kupiłem zestaw Eibacha - 30 mm = w efekcie pusta ciemna dziura miedzy błotnikiem a opona zniknęła, passat bardzo przyjemnie pokonywał nierówności ( nie lubił tylko drobnych małych dziór w jezdni - wtedy słabo tłumił powstajace wibracje ), nalezało uważać przy pokonywaniu progów zwalniających z kompletem pasażerów ( zona i 2 dzieci w moim przypadku ) ponieważ lubiał przeszurować brzuchem przy zjechaniu przednią osią = także efekt słabego tłumienia. Chyba najważniejsze: amory były jak nowe bo chyba tylko 70 000 km pokonałem zanim załozyłem Eibacha. Obecnie Passat jest juz dawno sprzedany - nasz kolega z forum nim jeździ ( mam nadzieje że nadal?? :-) )

Teraz najważniejsze - zmieniłem auto ( VW Jetta obecny model ) i zapragnałem znowu gleby ( to jest jak narkotyk )

Rozpocząłem kolejne poszukiwania w sieci ale nikt nigdzie nie zamieścił faktycznego testu obniżonego zawieszenia : jak się sprawuje na co dzień, jak pokonuje przeszkody typu progi, dziury, krawężniki, jak jest po zapakowaniu na wakacje z dzieciakami i rowerami na dachu:-)

Po miesiacach czytania postów na stronach w USA na VWVortex kupiłem KW Sreet Comfort ( szczegóły na stronie producenta i przedstawiciela w PL )

1. Wykonanie jest nieprawdopodobne - pomijam kwestie kolorystyczne ( zółty i fiolet )

2. Obnizenie: max to ok 40 mm z przodu i 30 z tyłu - ja mam mniej skręcone na 30 przód i 25 tył.

3. Czym mniejsze obnizenie w zakresie proponowanym przez producenta tym twardsze auto - w moim przypadku jest poprostu super, prześwit jest zupełnie wystarczający, ale przodem na krawezniki nie wjeżdżam:-)

4. Mam wrażenie że amory tłumią lepiej niz seria ( oczywiscie mozna to ustawić stosownie do upodobań - każdy ma 18 pozycji/kliknięć - KW zaleca do mojego samochodu 9, ja ustawiłem na 4 co daje wiecej komfortu.

5. Jeżdzę na co dzień po Krakowie - drogi są rózne od extremalnych - wtedy staram sie bardzo uważać do polepionych ale w powierzchni drogi - wtedy jest bardzo fajnie. Auto straciło całkowicie bujanie budą przy przyspieszaniu hamowaniu i pokonywaniu zakrętów.

6. Przy komplecie pasażerów przycieram brzuchem o niektóre progi zwalniajace - trochę to irytuje ale staram się uważać.

7. Samochód ma z przody McPersony więc jest to inaczej pracujace zawieszenie niz wielowahacz B5 ale zapewne takze twardsze, B5 zawsze przypominał kanapę:-). Powyższe informacje dadzą raczej do myślenia posiadaczom B6 których zaiweszenie jest podobne ( McPerson i wielowahacz z tyłu )

8. Cena jest wysoka za ten zestaw ale jazda pierwsza klasa!

9. Opony 205/50 R 17 Tomason polerka więc uważam jak chole....:-)

Edytowane przez Vtec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ja założyłem eibacha pro kit i jestem mega zadowolony, ponieważ dalej jest komfort :) Obniżenie jest bez hardcoru 30-40 mm, ale w porównaniu do serii cieszy oko :) Ja wylicytowałem używki za 167 zł komplet, z tym że do sedana, a ja mam kombi i niestety ale tył siadł niżej, ale trochę pokombinowałem (wyższa guma pod sprężyne) i jest już spoko. Eibachy są dobierane na podstawie nacisku na oś, kombi jest z tyłu cięższe i dlatego siadł mi niżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności