Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Ja pomimo dużego balonu i ciągłego tarcia przy skręcie kompletnie (oprócz walorów słuchowych) tego nie odczuwam. Błotnik mam lekko spolerowany i to tyle. Ani to nie płonie tak jak mi się palił tylny błotnik, ani to nie zjada opon jak masz zaklepane błotniki. Więc nawet jak coś przytrze to raczej nie ma co się o to stresować ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeżeli te sport są krótsze niż seria to coś źle założyłeś - nie ma innej opcji. Jeżeli nie są krótsze od oryginału to rolę odgrywa sprężyna z amorkiem.

Mechanik powiedział mi,że jak przyłożyli te "Sport" do tego co miałem to były krótsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik powiedział mi,że jak przyłożyli te "Sport" do tego co miałem to były krótsze.

 

skoro tak, to źle założone. Ja u siebie z tyłu miałem czerwone Sachsy a teraz standardowe B4 i na tych samych, obniżających sprężynach nadal nisko siedzi, więc... rozbierać i sprawdzać raz jeszcze.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro tak, to źle założone. Ja u siebie z tyłu miałem czerwone Sachsy a teraz standardowe B4 i na tych samych, obniżających sprężynach nadal nisko siedzi, więc... rozbierać i sprawdzać raz jeszcze.

 

No dobra,ale co można sknocić przy zakładaniu sprężyny ? Przecież to chyba prosta czynność,jak budowa cepa,karwasz twarz!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie wyobrażam sobie jak można założyć sprężynę inaczej, aby podwyższała ona auto - a zawieszenie wymieniałem w passacie jakieś 15 razy, więc mniej więcej wiem jak to wygląda.

 

Można ewentualnie z tyłu zostawić poduszki gumowe, lub je wyjąć. Wtedy wysokość auta zmienia się o jakieś 2cm, a może nawet 3. Możliwe jest, że serek masz je zdjęte, a Ty Gegas nie? Chyba, że to o przód chodzi bo nie ogarniam już.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakoś nie wyobrażam sobie jak można założyć sprężynę inaczej, aby podwyższała ona auto - a zawieszenie wymieniałem w passacie jakieś 15 razy, więc mniej więcej wiem jak to wygląda.

 

Można ewentualnie z tyłu zostawić poduszki gumowe, lub je wyjąć. Wtedy wysokość auta zmienia się o jakieś 2cm, a może nawet 3. Możliwe jest, że serek masz je zdjęte, a Ty Gegas nie? Chyba, że to o przód chodzi bo nie ogarniam już.

 

Przód poszedł tylko 0,5 cm w górę a tył aż 2,5 cm. OK tylne sprężyny mogły być już bardzo "uklepane" przez poprzedniego właściciela,no ale zakładając ori Sport na 17" feldze nie może być takich "dziur" między oponą a błotnikiem.Przecież to sprężyny robią "glebę" auta a nie amory.Jak źle myślę,bo już mam niezłego młyna, to niech mnie ktoś z Was poprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak, sprężyny robią glebę. Z przodu nie ma szans na złe zamocowanie tejże sprężyny. Z tyłu tak jak mówiłem, różnić się to może jedynie tym, czy są tam poduszki gumowe, czy zostały wywalone. W każdym razie pewnie zamontowałeś nowe sprężyny tak jak były stare, więc tutaj nie widzę możliwości pomyłki.

 

Są dwie opcje. Pierwsza to taka, że to są po prostu inne sprężyny niż myślisz. Druga, też prawdopodobna, to może wcześniej auto miało sprężyny wymieniane i ktoś dał np. sprężyny od benzyny w sedanie, a auto będące kombi w dieslu poszło niżej, ze względu na różnicę masy.

 

Innej opcji niż te dwie to szczerze mówiąc nie podejrzewam. No ewentualnie może mierzyłem wysokości ziemia-błotnik na różnych felgach, raz np na starych sprężynach i zimowych a potem na nowych sprężynach już z letnimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z przodu były na pewno "dobre",bo mają oznaczenia kolorów takie jak powinny być z tego co napisane jest na wlepce.

Na tylnych nie ma żadnych oznaczeń więc pewno były już wymieniane kiedyś w Rajchu przez poprzedniego właściciela.Były dosyć "uklepane" przez wożenie ciężkich rzeczy w bagażniku,bo patrząc na auto z boku to przód samochodu był jakby zadarty do góry,a tył jakby był zglebiony.

Teraz pewno będzie ciężko określić ile cm od asfaltu do błotnika powinno być u mnie na sprężynach "sport",bo te 69,5 cm z przodu i 70,5 cm z tyłu to chyba nie jest to co chciałem uzyskać.

 

Acha i jeszcze jedno.Sprężyny "sport" chyba są OK,bo mają ori kolorowe oznaczenia i ten od którego je kupowałem /zostały mu jeszcze czerwone Sachs'y do sprzedania/ mówi,że autko 1.9 TDI 130 KM kombi - siedziało nisko,jak dla niego nawet za nisko więc wymienił na standardowe zawieszenie.

Chyba jeszcze wyłykam od niego te amorki,bo może wtedy wszystko siądzie tak jak należy,wbrew temu twierdzeniu,że to tylko sprężyna robi "glebę".W miom przypadku to tylko 20 mm ale zawsze coś :-)

Edytowane przez Gegas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gegas zajrzyj z latarką pod kufer co tam siedzi (obejrzyj sprężyny i amorki) czy wygląda to ok, czy nie. Może dojrzysz kolory sprężyn po założeniu albo okaże się, że np. masz podwójne sprężyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja wymieniłem tylko spręzyny i jest ok, ale same spręzyny nadają sie do obniżenie o 30 góra 40 mm i oczywisćie musza to być sprężyny przeznaczone pod ori amory a nie z jakiegoś kit-u do obniżania ( nie koniecznie gwint) spotkałem się z sytuacja kiedy ktoś wymienił amory ze sportowych na ori i jakos to jezdziło ale na dziurach kiedy amor sie rozciągną sprezyna była luzna. spokojnie znajdziesz spręzyny pod ori amorki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy ktoś z Was może podpowiedzieć, gdzie można dostać lub ile mniej więcej kosztują sprężyny ori sport? Chciałbym obniżyć passka o te mniej więcej 20mm i te sprężyny + ewentualnie jakieś nowe amorki wydają być się całkiem sensowne. (1,9 tdi afn w kombi).

Z góry dzięki za każdą poradę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda mój Passek na ori sport sprężynach :

 

6f1f10b30519a20cm.jpg

 

Przecież to nie uklepana seria.

Tył:

 

2fc39c1b3680d3b8m.jpg

 

Przód:

 

8e70ed301d2bca9am.jpg

 

Spróbuję jeszcze zapodać czerwone Sachs'y.Może,obalając teorię,że za "glebę" odpowiadają tylko sprężyny uda mi się go posadzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg mnie coś jest nie tak z tymi sprężynami , on wyżej jak seria stoi ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich jestem tu poczatkujący :) Posiadam B5.5 fl po lekkich modach ale jeszcze dużo do ogarniecia i temat zawiasu tez mnie ciekawi szukałem troche ale nic nie znalazlem JAk sie ma ori zawias 1 BE z audi A4 B6-7 do Passata???? smniem twierdzic ze same springi zalatwia temat raz a porządnie ... a komplet z amortyzatorami to juz bajka czy sie myle prosze o dyskujsje i jakies sugestie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież z Audi a4 to Ci bedzie pasował tylko tył. Przód podejdzie z A6.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tak wygląda mój Passek na ori sport sprężynach :

 

6f1f10b30519a20cm.jpg

 

Przecież to nie uklepana seria.

Tył:

 

2fc39c1b3680d3b8m.jpg

 

Przód:

 

8e70ed301d2bca9am.jpg

 

Spróbuję jeszcze zapodać czerwone Sachs'y.Może,obalając teorię,że za "glebę" odpowiadają tylko sprężyny uda mi się go posadzić.

 

mój stał tak samo jak sobie kiedyś zmieniłem sprężyny na wzmacniane i obstawiam że ty nie masz obniżających ani ori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gegas, a Ty w ogóle wymieniasz to zawieszenie sam czy w warsztacie? Bo sory, ale jeśli płacisz za wymianę, do tego zapłaciłeś za sprężyny, chcesz jeszcze kupić amortyzatory... 2 razy zapłacisz za wymianę tego wszystkiego... To sory, ale uzbiera się kwota taka, za którą możesz sobie kupić nowy gwint MTSa i ustawić jak Ci się żywnie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież z Audi a4 to Ci bedzie pasował tylko tył. Przód podejdzie z A6.

 

a to czym rozni sie spring i ewentualnie amortyzator a4 a6 ze az taka kombinacja musi byc przod inny i tyl inny czyzby chdzi i zwrornice ze a4 amelinium :) a a6 żeliwo?????? bylem przekonany ze springi i amortyzatory w a4-a6 i vw b5 to jest to samo.....

dodam tez dla zainteresowanych ze mam na zbyciu gwint FK Automotive niebieski wyciagniety z handlowego audi z mysla o sobie ale juz tak 2 sezon w garazu wiec moge odstapic.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój stał tak samo jak sobie kiedyś zmieniłem sprężyny na wzmacniane i obstawiam że ty nie masz obniżających ani ori

Ale oznaczenie 2xnieb+1xszary przód i 2xnieb+1xpomarańcz tył to nie są kolory sprężyn wzmacniająco-podwyższających tylko ori sport do 130KM kombika TDI.No chyba,że sprzedający siedzą i przemalowują kolorowe paski ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gegas, podpowiedz mi gdzie można dostać te sprężyny? Ty kupiłeś używane?

 

Czy ktoś wie jak jest z dostępnością tych seryjnych sprężyn sportowych i jak to się ma cenowo? Ewentualnie co możecie polecić, żeby passka za mocno nie obniżyć (max 20-30mm), ale żeby go trochę utwardzić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności