Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

Tak wygladał moj passat na 17. Opona 205/50. Amor seria. Spręzyna - 30 mm Eibach p + t.

Passat obecnie ma 18ki, a właściwie miałem - teraz już są zimowe 15ki. Sprężyny są najbardziej komfortowymi z pośród wszystkich zestawów obniżających - zrobiłem długi wywiad. Jest natomiast tylko jeden problem, prawdopodobnie związany z seryjnym amorem, passat lubi się ugiąć po zjechaniu z dużej nierówności np. progu zwalniającego. Trzeba uważać. Pod osłonę plastkową silnika wchodzi w pionie moja pięść - nie jest to dużo ale wystarcza do prawie normalnej jazdy po mieście.

21112009(003).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

No i tak pewnie zrobie , ale chyba na wiosne z tego co mi sie wydaje .

Wygląd ok jak dla mnie

Zbieżność robiłeś ?

Jak wg ciebie amortyzatory seryjne ? nie dobijają itp akcje ?

 

---------- Post added at 11:19 ---------- Previous post was at 11:18 ----------

 

passat lubi się ugiąć po zjechaniu z dużej nierówności np. progu zwalniającego.
A to fakt ;P One tak mają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbiezność? - dopiero po postach na forum zauważyłem że powinno się to zbadać ale ja nie robiłem. Auto ma już zrobione 40 000 tyś na tych springach. Po drodze zmieniałem kilka razy 2 komplety opon i nie zauważyłem problemów z geometrią zawieszenia......opony są równo starte.

Na wiosnę pojadę to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto ma już zrobione 40 000 tyś na tych springach.

 

no i wlasnie mi sie tez tak wydaje ze obniżenie nie wpływa na zbieżność , akurat w Passacie .

 

Jak uginasz auto w dół to koła nie idą w minus , moze dlatego ze zawiesznie jest troche innego typu niż zazwyczaj ( amortyzator nie jest mocowany do kielicha u góry )

 

W sumie nawet jeśli by koła szły w minus to troche nie rozumiem sensu robienia zbieżnosci bo ona tez sie nie zmienia , jedynie kąty pochylenia kół snie zmieniają . No ale może im bardziej pochylone koła w minus tym zbieżność powinna iść bardziej w jedną lub w drugą strone . Ale skoro kąty sie nie zmieniają to wydaje mi sie robienie zbieżności bez sensu .

 

Może jesli ktoś robił , to miał złą i na seryjnych spreżynach .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i wlasnie mi sie tez tak wydaje ze obniżenie nie wpływa na zbieżność
szkoda ci pare groszy na tą zbieżność? bo od początku się o nią zamartwiasz i wyszukujesz na siłę opinii że jej nie trzeba ustawiać, ja bym ustawił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i wlasnie mi sie tez tak wydaje ze obniżenie nie wpływa na zbieżność , akurat w Passacie .

 

Jak uginasz auto w dół to koła nie idą w minus , moze dlatego ze zawiesznie jest troche innego typu niż zazwyczaj ( amortyzator nie jest mocowany do kielicha u góry )

 

W sumie nawet jeśli by koła szły w minus to troche nie rozumiem sensu robienia zbieżnosci bo ona tez sie nie zmienia , jedynie kąty pochylenia kół snie zmieniają . No ale może im bardziej pochylone koła w minus tym zbieżność powinna iść bardziej w jedną lub w drugą strone . Ale skoro kąty sie nie zmieniają to wydaje mi sie robienie zbieżności bez sensu .

 

Może jesli ktoś robił , to miał złą i na seryjnych spreżynach .

 

koła idą w negatyw na glebie i to ostro ;) widać to bardzo łatwo na przyrządach. I nie ma jak tego korygować. Ale faktycznie - auto pozostaje zbieżne. Warto od czasu do czasu wydać te 50zł na zbieżność z jednej prostej przyczyny - jeżdżąc "na glebie" bardzo łatwo skrzywić (nawet minimalnie) któryś z wahaczy wjeżdżając w niewielką dziurę... a zawias w passacie jest miękki jak plastelina ;) Wtedy auto jeździ tam, gdzie chce... bardzo dobrze to czuć na drobnych nierównościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i wlasnie mi sie tez tak wydaje ze obniżenie nie wpływa na zbieżność , akurat w Passacie .

 

 

To myśl dalej w ten sposób ;)

 

Też tak myślałem na początku,po sezonie,patrząc na opony-nieco się zdziwiłem,na niekorzyść stanu ogumienia niestety...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Też tak myślałem na początku,po sezonie,patrząc na opony-nieco się zdziwiłem,na niekorzyść stanu ogumienia niestety...

 

Jestem tego samego zdania. Po sezonie opony dziwnie od środka są nieco ścięte.

Tera auto podniesione na zimę,ale na wiosnę po glebie jadę na zbieżność,teraz oczywiście po podniesieniu zbieżność ustawiona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szkoda ci pare groszy na tą zbieżność? bo od początku się o nią zamartwiasz i wyszukujesz na siłę opinii że jej nie trzeba ustawiać, ja bym ustawił

 

Chyba wiadomo że nie szkoda , chodzi o sam fakt tego czy to jest konieczne .

A zrobić można , dla samego zrobienia , czemu nie .

Tylko czasami jest tak ze jak masz ustawioną zbieznosc i jest od kilku lat wszystko ok ( zero ścinania opon itp ) a potem ją zrobisz , to zaczynają sie problemy .

 

Gdzie robicie zbiezność ? Bardziej serwis czy raczej gdzies poza ?

 

Pytam bo w poprzednim aucie ( bmw e46 ) był problem zawsze ze zbieznoscią i chyba tak naprawde to jedynie w serwisie wiedzieli o co z tym chodzi , no ale tam był tyłl napęd i z tylnimi kątami , zbierznosciami były problemy )

 

---------- Post added at 14:14 ---------- Previous post was at 14:13 ----------

 

Warto od czasu do czasu wydać te 50zł na zbieżność z jednej prostej przyczyny - jeżdżąc "na glebie" bardzo łatwo skrzywić (nawet minimalnie) któryś z wahaczy wjeżdżając w niewielką dziurę... a zawias w passacie jest miękki jak plastelina

No ale też bez przesady , chyba nikt nie tyra wahaczami kilka razy w miesiącu o coś . Nigdy mi sie nie zdarzyło , nawet po obniżeniu wielu aut .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ale też bez przesady , chyba nikt nie tyra wahaczami kilka razy w miesiącu o coś . Nigdy mi się nie zdarzyło , nawet po obniżeniu wielu aut .
to widocznie miałeś słabo obniżone auta.ja żałuję że od razu nie pojechałem na zbieżność bo oponki ścięło od wewnątrz a jak wiadomo 203/35/18 do najtańszych nie należała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja się zastanawiam nad sprężynami MTS -30 max do 17" alusa myślę że nadkola jak pojadę w 5 nie będzie tarło 225/45 ... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja się zastanawiam nad sprężynami MTS -30 max do 17" alusa myślę że nadkola jak pojadę w 5 nie będzie tarło 225/45 ... ?

nic nie będzie tarło:) ja miałem MTS -35mm w kołach 225/45/17 i było ok:) oprócz komfortu oczywiście i tego że mieszkam na wsi i codziennie pokonuję 2km polna drogą więc przycierałem osłoną silnika:( ( i dlatego je sprzedaję). chyba też masz sedana, więc gdybyś był zainteresowany to zobacz tutaj (jest tam fotka jak na nich wyglądał):

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=84863

Edytowane przez gawin82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego piszemy ci po raz Nty ze warto to robic bo ci na 99% zjedzie opony a ty nadal pytasz mi juz sie pisac nie chce wkolo o tym samym sie dziwie innym

 

nie chcesz nei rob twoja sprawa przekonasz sie na wlasnej skorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego piszemy ci po raz Nty ze warto to robic bo ci na 99% zjedzie opony a ty nadal pytasz mi juz sie pisac nie chce wkolo o tym samym sie dziwie innym

 

nie chcesz nei rob twoja sprawa przekonasz sie na wlasnej skorze

 

Luz Luz , pewnie i tak zrobie , gadka była tylko pt: jaki jest cel tego i co sie zmienia po obniżeniu .

A zrobić można i pewnie zrobie dla samej pewności

 

Prosze sie nie irytować :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Gdzie najlepiej robią zbieżność ? Sprezynki juz mam :P

Bardziej serwisowi z tym zaufać czy raczej gdzieś ( poza ) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanko , trzeba wszystkie wahacze powyciągać żeby wyciągnąć amor ze spreżyną ? podobno wszystko totalnie trzeba wywalic , zwrotnice , wszystkie wagacze itd .

 

A tak poza tym to jaki koszt u mechanika za wymiane sprezyn ? Bo nie wiem jeszcze czy bede sam robił z kumplem czy u kogoś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A mam pytanko , trzeba wszystkie wahacze powyciągać żeby wyciągnąć amor ze spreżyną ? podobno wszystko totalnie trzeba wywalic , zwrotnice , wszystkie wagacze itd .

 

A tak poza tym to jaki koszt u mechanika za wymiane sprezyn ? Bo nie wiem jeszcze czy bede sam robił z kumplem czy u kogoś

 

Hehe masz jakieś złe informacje, jedynie musisz odkręcić górne 2 wahacze od zwrotnicy klucz 16 cholernie ciężka do odkręcenia i można ją szybko ukręcić, a potem trzeba wybijać co też stwarza problemy hehe tak było u mnie;) Potem na dole odkręcasz łapę amora na dole i po podniesieniu maski masz 3 śruby 17. I to na tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hehe masz jakieś złe informacje, jedynie musisz odkręcić górne 2 wahacze od zwrotnicy klucz 16 cholernie ciężka do odkręcenia i można ją szybko ukręcić,

Może kupie sobie te śruby lepiej bo potem wieczorem bede robił i znając moje szczescie mi sie ukreci i bede w szarej du... .

Chodzi ci o w sumie 4 śruby tak ? od dwóch górnych wahaczy z każdej strony , od strony zwrotnicy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kup sobie lepiej te śróby, bo one sie upierdzielą Ci na 100 % :D zapiczone to to jest i pratycznie nie do odkręcenia :D młotek i do dzieła :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności