bbbb Zgłoś #361 Napisano 20 Stycznia 2011 Ponieważ ledwo co zacząłem jeździć Paskiem i zapewne muszę powymieniać filtry i oleje, a jestem całkowicie surowy w tym temacie proszę o sprostowanie jeżeli jestem w błędzie. Po przeczytaniu tego wątku zrozumiałem tyle: mam silnik 1.9 TDI, BLS więc mam wlać Castrol 5w30 Edge formula 507. Dodam, że po naciśnięciu kluczyka(z prawej strony kierownicy) na wyświetlaczu pojawił się napis SERVICE NOW co zrozumiałem, że muszę wymienić olej. Jeżeli wymienię olej to czy muszę coś przestawiać w ustawieniach(tym kluczykiem), a jeżeli tak to co mam po kolei robić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #362 Napisano 20 Stycznia 2011 Jeżeli wymienię olej to czy muszę coś przestawiać w ustawieniach(tym kluczykiem), a jeżeli tak to co mam po kolei robić. Po wymianie oleju, kasujesz inspekcję, a jak to się robi masz tutaj: Kasowanie inspekcji passata oraz tutaj kasowanie servisu longlife w B6 z vag com 805 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luccass Zgłoś #363 Napisano 20 Stycznia 2011 miałem LL ustawione ale skasowałem inspekcję i wrócił serwis co 15.000 km. co to za różnica jak nie wymieniając oleju zresetuję inspekcję i bede miał kolejne 15.000 ? na LL robi się 30 tyś. raczej olej nie powinien wyczuć ustawień w kompie :mlask:mlask:mlask Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #364 Napisano 20 Stycznia 2011 LL to nie 30k tylko zmienny okres międzyprzeglądowy, gdzie komputer wyznacza po ilu kilometrach należy zmienić olej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #365 Napisano 24 Stycznia 2011 a jaki olej jest najlepszy do czyszczenia silnika? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #366 Napisano 16 Marca 2011 Dzisiaj bylem na wymienie oleju i filtrow. Mechanik zalal mi polsyntetyk 10W40. Twierdzi, ze jest lepszy od LongLife - nie wiem co o tym sadzic. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #367 Napisano 17 Marca 2011 Dzisiaj bylem na wymienie oleju i filtrow. Mechanik zalal mi polsyntetyk 10W40. Twierdzi, ze jest lepszy od LongLife - nie wiem co o tym sadzic. Zmień mechanika, a na pewno zmień olej na ten z norma 504.00-507.00, chyba że chcesz wykończyć silnik. Zmieniaj olej co 15.000 na taki jaki zalecił producent i będziesz miał święty spokój z silnikiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #368 Napisano 17 Marca 2011 Zmień mechanika, a na pewno zmień olej na ten z norma 504.00-507.00, chyba że chcesz wykończyć silnik. Zmieniaj olej co 15.000 na taki jaki zalecił producent i będziesz miał święty spokój z silnikiem kolega ma racje zmień i olej i mechanika bo jak ci wlał taki olej to widać że nie ma nawet pojęcia o tych silnikach Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #369 Napisano 17 Marca 2011 Nie wiem czy to przez ten olej czy taki zbieg okolicznosci, ale tak jak zazwyczaj pali mi do i zroboty na trasie 6 i mniej, tak dzisiaj ledwie zszedl do 7l na 100... Sam wczoraj bylem wkurlalala bo umawialismy sie na 5W30, a wlal ten 10W40 i policzyl wiecej niz gadalismy (choc moze policzyl wymiane filtrow, bo tego przed tem nie mowilem mu). I tez pytam sie go, co to do pyty ma znaczyc - ze przeciez byl lany LongLife, i jedyne na co mozna przejsc to zwykly olej, ale tez 5W30. Zaczal wiec mi tlumaczyc, ze lal ten LongLife do swojego Audi, i na 1000km bral mu litr, a po przejsciu na gestszy polsyntetyk 10W40, nie bierze prawie nic. Malo tego - zaczal tlumaczyc, ze rzadszy olej (czyli ten LongLife), osadza sie na PDF i w taki sposob PDF sie psuje,zazyna, pada, a wymiana to mega koszta. Powiedzialem mu, ze wiem, ze PDF jest drogi, i ze na zalecenia trzeba patrzec z duza doza ostroznosci, ale 10W40, to lalem to B5 1.8T z ponad 300000 przybiegiem, i nie sadze, zeby w B6, z nowoczesnym silnikiem diesla taki sam olej nadawal sie w takim samym stopniu - mimo przebiegu rzedu 200kkm - ale tu tez mi wyjasnil, ze serwis zaleca takie oleje, zeby zedrzec kase. Tak wiec wyjechalm od niego troche zmieszany, bo nie wiem co i jak. Za wszystko jego olej i wymiane filtrow zaplacilem 60€ (filtry moje) - niby nie duzo, ale za to mialbym juz oringi na tyl, a teraz w dupe - sugerujecie zmienic ponownie olej... a ponoc nie przechodzi sie na rzadszy? Co wiec robic? Poczekac jeszcze miesiac i zrobic to u swojego normalnego mechanika w Polsce (do tej pory trzasne jeszcze ze 2-3 tys km) czy wymieniac na gwalt? Rozumiem ze plukanka i nowy filtr obowiazkowo? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #370 Napisano 17 Marca 2011 10W/40 to nie jest do twego silnika! jak chcesz wykończyć pompowtryski to jeżdzij dalej na takim oleju.Kolega wlał taki olej do 131KM 1.9 TDI , 2003 rok. Po około 3 tyg dowiedział się jaki jest koszt pompowtryskiwacza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #371 Napisano 17 Marca 2011 Sugerujest, ze ten koles ma schozofrenie, twierdzac, ze jezdzi na takim oleju od dwoch lat w swoim Audi 2.0tdi z 2006 roku? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszk Zgłoś #372 Napisano 17 Marca 2011 Nie wiem czy to przez ten olej czy taki zbieg okolicznosci, ale tak jak zazwyczaj pali mi do i zroboty na trasie 6 i mniej, tak dzisiaj ledwie zszedl do 7l na 100... Sam wczoraj bylem wkurlalala bo umawialismy sie na 5W30, a wlal ten 10W40 i policzyl wiecej niz gadalismy (choc moze policzyl wymiane filtrow, bo tego przed tem nie mowilem mu). I tez pytam sie go, co to do pyty ma znaczyc - ze przeciez byl lany LongLife, i jedyne na co mozna przejsc to zwykly olej, ale tez 5W30. Zaczal wiec mi tlumaczyc, ze lal ten LongLife do swojego Audi, i na 1000km bral mu litr, a po przejsciu na gestszy polsyntetyk 10W40, nie bierze prawie nic. Malo tego - zaczal tlumaczyc, ze rzadszy olej (czyli ten LongLife), osadza sie na PDF i w taki sposob PDF sie psuje,zazyna, pada, a wymiana to mega koszta. Powiedzialem mu, ze wiem, ze PDF jest drogi, i ze na zalecenia trzeba patrzec z duza doza ostroznosci, ale 10W40, to lalem to B5 1.8T z ponad 300000 przybiegiem, i nie sadze, zeby w B6, z nowoczesnym silnikiem diesla taki sam olej nadawal sie w takim samym stopniu - mimo przebiegu rzedu 200kkm - ale tu tez mi wyjasnil, ze serwis zaleca takie oleje, zeby zedrzec kase. Tak wiec wyjechalm od niego troche zmieszany, bo nie wiem co i jak. Za wszystko jego olej i wymiane filtrow zaplacilem 60€ (filtry moje) - niby nie duzo, ale za to mialbym juz oringi na tyl, a teraz w dupe - sugerujecie zmienic ponownie olej... a ponoc nie przechodzi sie na rzadszy? Co wiec robic? Poczekac jeszcze miesiac i zrobic to u swojego normalnego mechanika w Polsce (do tej pory trzasne jeszcze ze 2-3 tys km) czy wymieniac na gwalt? Rozumiem ze plukanka i nowy filtr obowiazkowo? Super mechanior wylej to i zalej 5w 30 lub 5w40 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pienio Zgłoś #373 Napisano 17 Marca 2011 I to szybciutko wylej, (masakra) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #374 Napisano 17 Marca 2011 Ten bedzie Ok? Wole zapytac o rzecz oczywista, bo potem znowu wyjdzie jak z tym kolesiem... http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-30-Longlife-2-3-VW-504-00-507-00-5L-/360346583550?pt=Autopflege_Wartung&hash=item53e65481fe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #375 Napisano 17 Marca 2011 (edytowane) Ten bedzie Ok? Wole zapytac o rzecz oczywista, bo potem znowu wyjdzie jak z tym kolesiem...http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-3...item53e65481fe dobry ja też taki leje jak masz DPF to lej 507 00 bez DPF-u to lej 506 01, 505 01 lub 507 00 Edytowane 17 Marca 2011 przez Michał2008 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #376 Napisano 17 Marca 2011 I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #377 Napisano 17 Marca 2011 tak ten możesz lać spokojnie, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał2008 Zgłoś #378 Napisano 17 Marca 2011 I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest.... Ja już leje taki olej z "Internetu" od trzech przeglądów; sam go zmieniam i nie ma problemów, jest tańszy niż w sklepach, bo jest importowany z zachodu a tam jest naprawdę tani Ja kupuję zazwyczaj bańki 4 litrowe, zawsze są zaplombowane taką naklejką od castrola, więc jest :kciuki, więc kupuj jak najszybciej i wymieniaj... ---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:46 ---------- Ja płacę za bańkę 4L tak ok. 120-130zł; a czym większa banieczka tym taniej Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #379 Napisano 17 Marca 2011 Ok, dzieki za naprowadzenie na wlasciwy tor. Ale pytanie: filtr tez zmieniac? Oczywiscie byl zalozony nowy przy wymianie tego trefnego oleju. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #380 Napisano 17 Marca 2011 Ok, dzieki za naprowadzenie na wlasciwy tor. Ale pytanie: filtr tez zmieniac? Oczywiscie byl zalozony nowy przy wymianie tego trefnego oleju. filtr też zmień bo to inny olej wlewasz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach