Gość Moro Zgłoś #381 Napisano 17 Marca 2011 I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest.... a może Michał takiego Motula ja mam dpfa i łącznie z filtrami koszt 350 zł ,filtry Kneht i Mann ?http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34201 Miałem Castrola ,Mobila teraz biorę Motula ,słyszałem że dużo Castrola podrabiają ,zresztą czego teraz nie podrabiają Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #382 Napisano 18 Marca 2011 (edytowane) I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest.... Czesc Michal! Ten olej (-Castrol EDGE 5W-30 Longlife 2+3), który podales Linkiem z eBay jest w zupelnosci okay! Ja tez mieszkam w NRW (-Hagen) i sam kupuje taki olej w internecieza podobna cene pod--http://www.oeldepot24.de . To po prostu ceny w sklepach/serwisach sa "chore", poza tym nic... ! Ten sam olej sprzedaje ta firma rowniez przez eBay ( n.p. --http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-30-5-Liter-Freigabe-504-00-50700-NEU-/280644222694?pt=Autopflege_Wartung&hash=item4157b2fee6 ) . Michal! A ten twój "magik-mechanik", to Niemiaszek, czy jakis NORMALNIE MYSLACY "obcokrajowiec" . Bo te jego "wywody" na temat olejów mi bardzo na "ciemnego kartofelka" wygladaja i beda cie kosztowac duzo € !!! WYMINEN JAK NAJSZYBCIEJ TEN SYF, CO CI TEN GOSCIU POLECIL, BO ZALATWISZ SOBIE FURE I KONIECZNIE ZMIEN MECHANIKA!!! - to tylko taka, od serca plynaca moja dobra rada i nic poza tym ...! - a Ty zrobisz juz, jak sam zechcesz...! -pozdrowienia z Hagen! Jacek Edytowane 18 Marca 2011 przez jacek88 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szczupak28 Zgłoś #383 Napisano 18 Marca 2011 Ja polecam Valwoline 5W/40 kapitalny olej , najwyzszej jakości. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #384 Napisano 18 Marca 2011 Uzywal ktos tego oleju do TDI PD? Opel GM 5W30 5L dexos 2 syntetyk http://allegro.pl/opel-gm-5w30-5l-dexos-2-syntetyk-oryginal-dpf-fap-i1486630935.html Spelnia m.in. normy VW 502.00 // VW 505.00 // VW 505.01. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszk Zgłoś #385 Napisano 18 Marca 2011 Ja jutro wymieniam olej leje castrol 5w30 edge Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #386 Napisano 18 Marca 2011 Uzywal ktos tego oleju do TDI PD?Opel GM 5W30 5L dexos 2 syntetyk http://allegro.pl/opel-gm-5w30-5l-dexos-2-syntetyk-oryginal-dpf-fap-i1486630935.html Spelnia m.in. normy VW 502.00 // VW 505.00 // VW 505.01. ja to lałem do testowego auta i nie było kłopotów i nie palił go ale do passak bym nie ryzykował Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #387 Napisano 18 Marca 2011 W gruncie rzeczy to wszystko jedno, jaki olej sie uzywa! Wazna jest specyfikacja oleju Longlife przy samochodach z DPF - VW 504.00/507.00 ! Chodzi tutaj o jak najnizsze powstawanie sadzy olejowej w spalinach, która zatyka DPF! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #388 Napisano 18 Marca 2011 Ja zalewam elfa 5W40.Stosuję go od 4 lat.Miałem go w poprzednim aucie (laguna 2.2 dci 2002r).Wymiana co 10tyś oczywiście i zero problemów. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #389 Napisano 18 Marca 2011 Czesc Michal!Ten olej (-Castrol EDGE 5W-30 Longlife 2+3), który podales Linkiem z eBay jest w zupelnosci okay! Ja tez mieszkam w NRW (-Hagen) i sam kupuje taki olej w internecieza podobna cene pod--http://www.oeldepot24.de . To po prostu ceny w sklepach/serwisach sa "chore", poza tym nic... ! Ten sam olej sprzedaje ta firma rowniez przez eBay ( n.p. --http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-3...item4157b2fee6 ) . Michal! A ten twój "magik-mechanik", to Niemiaszek, czy jakis NORMALNIE MYSLACY "obcokrajowiec" . Bo te jego "wywody" na temat olejów mi bardzo na "ciemnego kartofelka" wygladaja i beda cie kosztowac duzo € !!! WYMINEN JAK NAJSZYBCIEJ TEN SYF, CO CI TEN GOSCIU POLECIL, BO ZALATWISZ SOBIE FURE I KONIECZNIE ZMIEN MECHANIKA!!! - to tylko taka, od serca plynaca moja dobra rada i nic poza tym ...! - a Ty zrobisz juz, jak sam zechcesz...! -pozdrowienia z Hagen! Jacek Ten olej wczoraj zamowilem i od razu zaplacilem paypalem wiec mam nadzieje, ze jutro bedzie - wtedy w poniedzialek podjade do ATU (taki InterCars) (bo w VW nie wyminia oleju jesli przyjade ze swoim) i won ze starym olejem. zauwazylem, ze pali mi wiecej - na bank. przynajmniej o pol litra, a nawet litr. Mechanior to Polak. Ze Slaska... I to nie jest moj mechanik, bo swojego mam u siebie w Polsce, ktory co prawda nie pracuje w VW, ale w innym warsztacie (francuski;)) ale tu musialem zmienic olej, wiec wole dac zarobic Polakowi niz Turkowi czy Niemcowi nawet. Ale trudno - bylo, minelo. Byle ten syf nie narobil spustoszen w silniku. Aha, pytalem ale nikt nie odpisywal - plukanke tez trzeba zrobic? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr TDI Zgłoś #390 Napisano 18 Marca 2011 DO TDI TYLKO MOTUL !!!!! CHODZI CISZEJ ! JA BEDE ROBIĆ WŁAŚNIE 3 ZMIANĘ i JESTEM ZADOWOLONY CZTAJ O MOTULU !! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #391 Napisano 18 Marca 2011 Ten olej wczoraj zamowilem i od razu zaplacilem paypalem wiec mam nadzieje, ze jutro bedzie - wtedy w poniedzialek podjade do ATU (taki InterCars) (bo w VW nie wyminia oleju jesli przyjade ze swoim) i won ze starym olejem.zauwazylem, ze pali mi wiecej - na bank. przynajmniej o pol litra, a nawet litr. Mechanior to Polak. Ze Slaska... I to nie jest moj mechanik, bo swojego mam u siebie w Polsce, ktory co prawda nie pracuje w VW, ale w innym warsztacie (francuski) ale tu musialem zmienic olej, wiec wole dac zarobic Polakowi niz Turkowi czy Niemcowi nawet. Ale trudno - bylo, minelo. Byle ten syf nie narobil spustoszen w silniku. Aha, pytalem ale nikt nie odpisywal - plukanke tez trzeba zrobic? W Hagen sa dwa serwisy-VW (-1.- Max&Moritz i 2.-Pfeffer) i obydwa nie maja nic przeciwko olejom przywozonym do sewisu przez klienta! Jedyny warunek to fabrycznie (-nie otwarty!) zamkniety, orginalny karnister z olejem (-chodzi o ich pewnosc ze olej jest orginalny i przy tym ich gwarancje na samochód!), oczywiscie odpowiadajacy specyfikacji VW! Co do plukania to nie uwazam ze koniecznie powinna byc zrobiona! Jedynie na co ja osobiscie staral bym zwrócic uwage, to w miare calkowite (-do pojedynczych kropel!) spuszczenie oleju, najlepiej przy cieplym silniku! Po prostu powiedz mechanikowi, co bylo z tym olejem w Twoim aucie (-moze i wsadz mu przy tym maly napiwek w kieszen! - moze jakies 5 € na piwko ...!) i sie chlop na pewno postara, zeby ten syfny olejek dobrze zeszedl ...! - i w tym momencie wszystko powinno byc okay :dobrze ... ! -pozdrawiam! Jacek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #392 Napisano 18 Marca 2011 Piotr TDI - jesli o mnie chodzi to ja juz kupilem Castrol Edge. Nie twierdze oczywiscie, ze Motul moze byc gorszy, ale w poprzednim Passacie B5 1.8T zawsze lalem Castrol i bylo cacy (poza popychaczami, ale to juz nie wina oleju). Slyszalem, ze oleje BP i Statoil sa b ardzo dobre, bo w przeciwienstwie do oleji Castrol/mobil1/Motul itd, nie ida z jednej rafinerii - ktos wie cos na ten temat? @jacek 88 - ja tu tez mam dwoch dilerow VW, ale jeden jest 5 minut drogi piechota ode mnie z domu i nie chcialo mi sie jechac na drugi koniec miasta, po to tylko, zeby zmienili mi olej, ktory sam przywiozlem. A orzy wymianie oleju powiem co i jak. Kiedys tam zmienialem olej, i poza nie specjlanie milym panem przy kasie, wszystko bylo OK. Wtedy z reszta pamietam, ze plukali mi silnik bo tez zmieniali olej z 15 na 10W40. O ile dobrze pamietam, to koszt tego oscylowal w granicach 10-20€. Wiec jesli to "do ostatniej kropli" ma trwac godzine, to wole chyba, zeby to wyplukali, bo nie lubie czekac na auto to odbioru. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #393 Napisano 18 Marca 2011 DO TDI TYLKO MOTUL !!!!! CHODZI CISZEJ ! JA BEDE ROBIĆ WŁAŚNIE 3 ZMIANĘ i JESTEM ZADOWOLONY CZTAJ O MOTULU !! O tak. I zmiana najlepiej co 4k km Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciejek Zgłoś #394 Napisano 19 Marca 2011 DO TDI TYLKO MOTUL !!!!! CHODZI CISZEJ ! JA BEDE ROBIĆ WŁAŚNIE 3 ZMIANĘ i JESTEM ZADOWOLONY CZTAJ O MOTULU !!CAPSLOCK i bold Ci się zaciąłSlyszalem, ze oleje BP i Statoil sa b ardzo dobre, bo w przeciwienstwie do oleji Castrol/mobil1/Motul itd, nie ida z jednej rafinerii - ktos wie cos na ten temat?Castrol to BP, Mobil itd. jest robiony w różnych rafineriach na zlecenie producenta - napis MADE IN EU, nigdy nie wiesz na co trafisz i gdzie było to robione. Statoil ma własne rafinerie i powinien trzymać poziom jakości produktu. Osobiście polecałbym coś z rynku niemieckiego, np. http://www.pentosin.de Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #395 Napisano 19 Marca 2011 @jacek 88 ... O ile dobrze pamietam, to koszt tego oscylowal w granicach 10-20€. Wiec jesli to "do ostatniej kropli" ma trwac godzine, to wole chyba, zeby to wyplukali, bo nie lubie czekac na auto to odbioru. -i to jest oczywiscie dobra alternatywa! Za te 10-20 € na ten jeden raz naprawde nie oplaca sie czekac i silnik po plukaniu bedzie czysciutki jak "pupcia niemowlecia" :dobrze ! -pozdrowienia ! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #396 Napisano 21 Marca 2011 Czesc Mam takie pytanko ... od kilku dni posiadam VW Caddy 2.0 TDI 140 BMM z DPF na 1 przegładzie przy 15 tys. został zalany Mobil 1 ESP Formula 5W-30 [504.00/507.00]... obecnie ma niecałe 16 tys Do tej pory w innych autach jeździłem na CASTROLu SLX i Shell Helix ULTRA EXTRA 5W30 (507.00) Co sądzicie o tym Mobilu ? zostawić czy przy następnym przeglądzie zmienić na jakiś inny ? Auto na gwarancji do konca 2011... ale olej daje zawsze swój Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #397 Napisano 21 Marca 2011 Czesc Mam takie pytanko ... od kilku dni posiadam VW Caddy 2.0 TDI 140 BMM z DPF na 1 przegładzie przy 15 tys. został zalany Mobil 1 ESP Formula 5W-30 [504.00/507.00]... obecnie ma niecałe 16 tys Do tej pory w innych autach jeździłem na CASTROLu SLX i Shell Helix ULTRA EXTRA 5W30 (507.00) Co sądzicie o tym Mobilu ? zostawić czy przy następnym przeglądzie zmienić na jakiś inny ? Auto na gwarancji do konca 2011... ale olej daje zawsze swój zostawić Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #398 Napisano 22 Marca 2011 - zostawic! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
n00 Zgłoś #399 Napisano 22 Marca 2011 Dzięki wielkie to zostaje Mobil Pozdro Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kondziu Zgłoś #400 Napisano 23 Marca 2011 Mam takie pytanie, od wielu lat używam oleju z normą 505.01 Mobil/Castrol, Mobil obecnie nie ma w ofercie oleju 5W40 z normą 505.01, zastąpił go wersją 5W30 505.01 nie chcę stosować oleju 5W30 moim zdaniem olej o takich właściwościach nie nadaje się w naszych warunkach do użytku, może się ktoś wypowie w tym temacie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach