Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ ledwo co zacząłem jeździć Paskiem i zapewne muszę powymieniać filtry i oleje, a jestem całkowicie surowy w tym temacie proszę o sprostowanie jeżeli jestem w błędzie. Po przeczytaniu tego wątku zrozumiałem tyle:

mam silnik 1.9 TDI, BLS więc mam wlać Castrol 5w30 Edge formula 507.

Dodam, że po naciśnięciu kluczyka(z prawej strony kierownicy) na wyświetlaczu pojawił się napis SERVICE NOW co zrozumiałem, że muszę wymienić olej.

Jeżeli wymienię olej to czy muszę coś przestawiać w ustawieniach(tym kluczykiem), a jeżeli tak to co mam po kolei robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli wymienię olej to czy muszę coś przestawiać w ustawieniach(tym kluczykiem), a jeżeli tak to co mam po kolei robić.

Po wymianie oleju, kasujesz inspekcję, a jak to się robi masz tutaj:

Kasowanie inspekcji passata

oraz tutaj

kasowanie servisu longlife w B6 z vag com 805

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem LL ustawione ale skasowałem inspekcję i wrócił serwis co 15.000 km.

co to za różnica jak nie wymieniając oleju zresetuję inspekcję i bede miał kolejne 15.000 ? na LL robi się 30 tyś. raczej olej nie powinien wyczuć ustawień w kompie :):mlask:mlask:mlask

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LL to nie 30k tylko zmienny okres międzyprzeglądowy, gdzie komputer wyznacza po ilu kilometrach należy zmienić olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki olej jest najlepszy do czyszczenia silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem na wymienie oleju i filtrow. Mechanik zalal mi polsyntetyk 10W40. Twierdzi, ze jest lepszy od LongLife - nie wiem co o tym sadzic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzisiaj bylem na wymienie oleju i filtrow. Mechanik zalal mi polsyntetyk 10W40. Twierdzi, ze jest lepszy od LongLife - nie wiem co o tym sadzic.
Zmień mechanika, a na pewno zmień olej na ten z norma 504.00-507.00, chyba że chcesz wykończyć silnik. Zmieniaj olej co 15.000 na taki jaki zalecił producent i będziesz miał święty spokój z silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmień mechanika, a na pewno zmień olej na ten z norma 504.00-507.00, chyba że chcesz wykończyć silnik. Zmieniaj olej co 15.000 na taki jaki zalecił producent i będziesz miał święty spokój z silnikiem

 

 

 

kolega ma racje zmień i olej i mechanika bo jak ci wlał taki olej to widać że nie ma nawet pojęcia o tych silnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to przez ten olej czy taki zbieg okolicznosci, ale tak jak zazwyczaj pali mi do i zroboty na trasie 6 i mniej, tak dzisiaj ledwie zszedl do 7l na 100...

 

Sam wczoraj bylem wkurlalala bo umawialismy sie na 5W30, a wlal ten 10W40 i policzyl wiecej niz gadalismy (choc moze policzyl wymiane filtrow, bo tego przed tem nie mowilem mu).

I tez pytam sie go, co to do pyty ma znaczyc - ze przeciez byl lany LongLife, i jedyne na co mozna przejsc to zwykly olej, ale tez 5W30. Zaczal wiec mi tlumaczyc, ze lal ten LongLife do swojego Audi, i na 1000km bral mu litr, a po przejsciu na gestszy polsyntetyk 10W40, nie bierze prawie nic. Malo tego - zaczal tlumaczyc, ze rzadszy olej (czyli ten LongLife), osadza sie na PDF i w taki sposob PDF sie psuje,zazyna, pada, a wymiana to mega koszta. Powiedzialem mu, ze wiem, ze PDF jest drogi, i ze na zalecenia trzeba patrzec z duza doza ostroznosci, ale 10W40, to lalem to B5 1.8T z ponad 300000 przybiegiem, i nie sadze, zeby w B6, z nowoczesnym silnikiem diesla taki sam olej nadawal sie w takim samym stopniu - mimo przebiegu rzedu 200kkm - ale tu tez mi wyjasnil, ze serwis zaleca takie oleje, zeby zedrzec kase. Tak wiec wyjechalm od niego troche zmieszany, bo nie wiem co i jak.

Za wszystko jego olej i wymiane filtrow zaplacilem 60€ (filtry moje) - niby nie duzo, ale za to mialbym juz oringi na tyl, a teraz w dupe - sugerujecie zmienic ponownie olej... a ponoc nie przechodzi sie na rzadszy?

Co wiec robic? Poczekac jeszcze miesiac i zrobic to u swojego normalnego mechanika w Polsce (do tej pory trzasne jeszcze ze 2-3 tys km) czy wymieniac na gwalt? Rozumiem ze plukanka i nowy filtr obowiazkowo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10W/40 to nie jest do twego silnika! jak chcesz wykończyć pompowtryski to jeżdzij dalej na takim oleju.Kolega wlał taki olej do 131KM 1.9 TDI , 2003 rok. Po około 3 tyg dowiedział się jaki jest koszt pompowtryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerujest, ze ten koles ma schozofrenie, twierdzac, ze jezdzi na takim oleju od dwoch lat w swoim Audi 2.0tdi z 2006 roku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy to przez ten olej czy taki zbieg okolicznosci, ale tak jak zazwyczaj pali mi do i zroboty na trasie 6 i mniej, tak dzisiaj ledwie zszedl do 7l na 100...

 

Sam wczoraj bylem wkurlalala bo umawialismy sie na 5W30, a wlal ten 10W40 i policzyl wiecej niz gadalismy (choc moze policzyl wymiane filtrow, bo tego przed tem nie mowilem mu).

I tez pytam sie go, co to do pyty ma znaczyc - ze przeciez byl lany LongLife, i jedyne na co mozna przejsc to zwykly olej, ale tez 5W30. Zaczal wiec mi tlumaczyc, ze lal ten LongLife do swojego Audi, i na 1000km bral mu litr, a po przejsciu na gestszy polsyntetyk 10W40, nie bierze prawie nic. Malo tego - zaczal tlumaczyc, ze rzadszy olej (czyli ten LongLife), osadza sie na PDF i w taki sposob PDF sie psuje,zazyna, pada, a wymiana to mega koszta. Powiedzialem mu, ze wiem, ze PDF jest drogi, i ze na zalecenia trzeba patrzec z duza doza ostroznosci, ale 10W40, to lalem to B5 1.8T z ponad 300000 przybiegiem, i nie sadze, zeby w B6, z nowoczesnym silnikiem diesla taki sam olej nadawal sie w takim samym stopniu - mimo przebiegu rzedu 200kkm - ale tu tez mi wyjasnil, ze serwis zaleca takie oleje, zeby zedrzec kase. Tak wiec wyjechalm od niego troche zmieszany, bo nie wiem co i jak.

Za wszystko jego olej i wymiane filtrow zaplacilem 60€ (filtry moje) - niby nie duzo, ale za to mialbym juz oringi na tyl, a teraz w dupe - sugerujecie zmienic ponownie olej... a ponoc nie przechodzi sie na rzadszy?

Co wiec robic? Poczekac jeszcze miesiac i zrobic to u swojego normalnego mechanika w Polsce (do tej pory trzasne jeszcze ze 2-3 tys km) czy wymieniac na gwalt? Rozumiem ze plukanka i nowy filtr obowiazkowo?

Super mechanior wylej to i zalej 5w 30 lub 5w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to szybciutko wylej, (masakra)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten bedzie Ok? Wole zapytac o rzecz oczywista, bo potem znowu wyjdzie jak z tym kolesiem...

http://cgi.ebay.de/Castrol-EDGE-5W-3...item53e65481fe

dobry ;) ja też taki leje :)

jak masz DPF to lej 507 00

bez DPF-u to lej 506 01, 505 01 lub 507 00

Edytowane przez Michał2008

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ten możesz lać spokojnie,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I tu tez taka "ciekawostka" - 5 litrow kosztuje 35 euro. W sklepie ten sam baniak kosztuje kolo 100 euro. Ten mechanik twierdzi, ze te tanie EGDE z internetu to jakas lewizna jest....

Ja już leje taki olej z "Internetu" ;) od trzech przeglądów; sam go zmieniam i nie ma problemów, jest tańszy niż w sklepach, bo jest importowany z zachodu :) a tam jest naprawdę tani :) Ja kupuję zazwyczaj bańki 4 litrowe, zawsze są zaplombowane taką naklejką od castrola, więc jest :kciuki, więc kupuj jak najszybciej i wymieniaj...

 

---------- Post added at 21:49 ---------- Previous post was at 21:46 ----------

 

Ja płacę za bańkę 4L tak ok. 120-130zł; a czym większa banieczka tym taniej ;) Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za naprowadzenie na wlasciwy tor. Ale pytanie: filtr tez zmieniac? Oczywiscie byl zalozony nowy przy wymianie tego trefnego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ok, dzieki za naprowadzenie na wlasciwy tor. Ale pytanie: filtr tez zmieniac? Oczywiscie byl zalozony nowy przy wymianie tego trefnego oleju.
filtr też zmień bo to inny olej wlewasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności