Gość motocyklista Zgłoś #1421 Napisano 30 Września 2014 200 za litr czy za bańkę ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1422 Napisano 1 Października 2014 200 za litr czy za bańkę ? hehehehe 200 zł za litr a to by była dopiero jakość Oczywiście chodziło mi o 5L. Minimalna cena za motul specific 5w30 z 504.00 i 507.00 to ~ 160 zł, przy czym nie jestem do końca przekonany, że najtańszy produkt jest też produktem pełnowartościowym. Za legalny olej importowany musi być zapłacona akcyza. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1423 Napisano 1 Października 2014 Lej shella i na tym zakonczmy twoje rozwazania na temat ceny motula. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1424 Napisano 1 Października 2014 Danielu w swojej pracy doktorskiej chyba nie poruszyłeś tematu akcyzy albo potraktowałeś go bardzo po łebkach Ważne jest by olej był wymieniany regularnie, w przypadku problemów z rozrzedzonym olejem raczej od razu wymieniony na świeży. Tutaj było o tym wiele razy. Taki olej na pewno ma zdecydowanie gorsze parametry albo dokładniej zakładanych parametrów nie trzyma . Wybór czy ma być motul, czy shell czy liqui czy może lotos to wybór użytkownika. Najważniejsze by była spełniona aprobata producenta. Pozdrówki Marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1425 Napisano 1 Października 2014 Danielu w swojej pracy doktorskiej chyba nie poruszyłeś tematu akcyzy albo potraktowałeś go bardzo po łebkach Ważne jest by olej był wymieniany regularnie, w przypadku problemów z rozrzedzonym olejem raczej od razu wymieniony na świeży. Tutaj było o tym wiele razy. Taki olej na pewno ma zdecydowanie gorsze parametry albo dokładniej zakładanych parametrów nie trzyma . Wybór czy ma być motul, czy shell czy liqui czy może lotos to wybór użytkownika. Najważniejsze by była spełniona aprobata producenta. Pozdrówki Marcin Nie była to praca doktorska a dyplomowa ze szkoły średniej Owszem mój temat nie dotykał ich cen a tendencji rozwojowych olejów silnikowych... było to prawie 10 lat temu. Handlujesz tym towarem więc moja wiedza w tym kontekście faktycznie jest nikła. Generalnie podpisuje się czterema kończynami pod tym co napisałeś. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bastek-83 Zgłoś #1426 Napisano 1 Października 2014 wg mnie najważniejsza (zaraz za specyfikacja) jest temp oleju przy jakiej zrywa sie film olejowy..obecnie auto jeździ na Amsoil i mogę go porównać do castrola.. przy jeździe ok 190-210 temp oleju jaką pokazuje mfd to jakieś 115*C.. na castrolu pokazywało >123*C.. Tu już nie będę rozwijał wątków o full syntetic, 100% syntetic itd.. oprócz odpowiedniej normy ważne jest dobranie oleju do swojego stylu jazdy.. po 2gie na Amsie zacznie mniej zjada oleju Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel_23 Zgłoś #1427 Napisano 1 Października 2014 kurcze panowie a nie możecie mi zaproponować jakieś nazwy oleju jaki wy lejecie jaki najlepszy:)auto ma juz ponadz 200 tys. jak niewiecej:) dzieki z gory za sugestie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel_23 Zgłoś #1428 Napisano 1 Października 2014 ja piernicze ubedzie cie jak bys napisał ja polecam....to i to ...dobra bez łaski tu o cos prosic..dobra niebyło tematu lepiej w sklepie spytac niz tu.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1429 Napisano 1 Października 2014 Silniki z DPF mogą mieć rozrzedzony olej przez przedostające się czasem paliwo ... Pytanie czy taki olej może przyspieszyć zużywanie się wałka ... Z autopsji wiem, ze tak. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michael230 Zgłoś #1430 Napisano 1 Października 2014 Sorry za OT. Polecam olej z pierwszego tłoczenia. Osobiście przejrzałem każdą stronę tego wątku i wiedziałem na co się zdecydować, zapytałem tylko żeby się upewnić. Warto poświęcić trochę czasu na poczytanie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1431 Napisano 1 Października 2014 Z autopsji wiem, ze tak. Co ile wymieniałeś olej i jaki to był olej - to mogą być cenne wskazówki ... - - - - - aktualizacja - - - - - kurcze panowie a nie możecie mi zaproponować jakieś nazwy oleju jaki wy lejecie jaki najlepszy:)auto ma juz ponadz 200 tys. jak niewiecej:) dzieki z gory za sugestie W serwisie VW Marszałek w Częstochowie wiem że zalewają Castrola ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1432 Napisano 2 Października 2014 Co ile wymieniałeś olej i jaki to był olej - to mogą być cenne wskazówki ... co 3-4 mies 10tys km, na Castrola, od sierpnia zalany Motul, glownie latam po trasie o ile w naszym kraju mozna tak powiedziec Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deuz Zgłoś #1433 Napisano 2 Października 2014 co 3-4 mies 10tys km, na Castrola, od sierpnia zalany Motul, glownie latam po trasie o ile w naszym kraju mozna tak powiedziec Po wymianach co 10 tys. wałek do wymiany ? Może to jakaś wada konstrukcyjna Zakładam że przebieg nie był jakiś kosmiczny... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #1434 Napisano 2 Października 2014 270tys (wg licznika) walek razem ze szklankami, wytarla sie jedna krzywka i nie otwieralo zaworu wydechowego, no ale to nie temat o tym, generalnie przy DPFie paliwo idzie w olej i nic na to nie poradzisz w sumie, jedyne co mozesz to czesciej zmieniac olej jesli fruwasz glownie po miescie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZBYSZEK66 Zgłoś #1435 Napisano 4 Października 2014 Tak się złożyło,że auto zalewane było olejem 5W40 i przejechało na takim ok.70000 km.Na chwilę obecną nie ma problemów z silnikiem oraz nie nie występuje problem zużycia oleju.Auto jest z DPF.Czy mogę przejść na zalecany olej 5w30? Czy raczej pozostać na dotychczasowym-5w40?Większość przebiegu to miasto.Przebieg roczny<5.000km.PS.zapoznałem się z postami tego wątku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #1436 Napisano 4 Października 2014 Tak się złożyło,że auto zalewane było olejem 5W40 i przejechało na takim ok.70000 km.Na chwilę obecną nie ma problemów z silnikiem oraz nie nie występuje problem zużycia oleju.Auto jest z DPF.Czy mogę przejść na zalecany olej 5w30? Czy raczej pozostać na dotychczasowym-5w40?Większość przebiegu to miasto.Przebieg roczny<5.000km.PS.zapoznałem się z postami tego wątku. Przejdź na olej z normą zalecaną przez producenta. Najwyżej za jakiś czas będziesz miał problem z DPFem. Można silnik przepłukać i dopiero zalać 5W 30. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał B5 Zgłoś #1437 Napisano 13 Października 2014 Witam posiadam passata b5 fl 2001r 1.9TDI AVF pompowtryski mam go zalanego olejem Mobil 1™ ESP Formula 5W-30, brat ma tez takiego passata z tym samym silnikiem tylko ze ma olej Castrol 5W40 ? ktory z nas ma zły olej wlany, bo z tego co mi wiadomo to do pompowtrysków musza byc specjalne oleje , dlaczego ja mam 5W30 a on 5W40 ? Z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #1438 Napisano 13 Października 2014 Ty masz dobry olej wlany:) chcoiaz wystarczyło by 5w40 z norma 505 01, a brat ktorego 5w40 ma wlanego?? Edge Turbo diesel czy inny? jezeli taki to też spełnia normy pasujace do tego silknika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał B5 Zgłoś #1439 Napisano 13 Października 2014 Tzn ze oboje mam dobre oleje wlane a moge sobie przeskoczyc na 5W40 ? - - - - - aktualizacja - - - - - Aha dodam jeszcze ze mechanik dzisiaj powiedział bratu ze ma zły olej 5W40 nie jest do Pompowtrysków, brakowalo bratu troche oleju w silniku (nie ma na dolewke ) i mechanik mu wlał Shell 5W40 Dobrze zrobil ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1440 Napisano 13 Października 2014 Tzn ze oboje mam dobre oleje wlane a moge sobie przeskoczyc na 5W40 ? - - - - - aktualizacja - - - - - Aha dodam jeszcze ze mechanik dzisiaj powiedział bratu ze ma zły olej 5W40 nie jest do Pompowtrysków, brakowalo bratu troche oleju w silniku (nie ma na dolewke ) i mechanik mu wlał Shell 5W40 Dobrze zrobil ?? możesz przeskoczyć na 5W40 ale konieczne by był to tak jak chłopaki mówią olej z normą 505.01 - czyli pod pompowtryskiwacze. Możesz zostać przy tym mobilu 5W30 esp Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach