codi Zgłoś #1 Napisano 18 Lutego 2008 Witam. Link w FAQ odsyła mnie na nieistniejącą stronę, a szukaczka nie znalazła wszystkich informacji. Mam 3BG z 2001 roku (model 2002) bez wyświetlacza komputera ani manetki do niego. Znalazłem na passat plus sposób na uzupełnienie wiązek przy dołożeniu MFA, czy ten opis pasuje w moim przypadku, nie chcę po kilka razy rozbebeszać deski ? Założenia: mam licznik full FIS, manetke ze sterowaniem kompem, mam lapsa, VAG-a, trochę softu, mogę mieć czytnik do pamięci szeregowych. 1. Nie będę miał PIN-u licznika z pełnym FIS-em, jakie są możliwości jego odczytu w licznikach serii xxx 920 xxx ? 2. Jak ustawić na tym liczniku przebieg zgodny z moim autem ? 3. Jeśli odczytam PIN czy będę mógł przeprogramować kluczyki czy muszę zakupić nowe pastylki ? Jakie niespodzianki mogą mnie czekać? Może ktoś wie jak na stole odpalić licznik i sprawdzić czy działa ok ? Pamiętam ze MrWho i Marecek cos kombinowali ale nie mam szczegółowych opisów ani informacji czy wymiana zakończyła się sukcesem. A może ktos we Wrocławiu przez to przeszedł i mógłbym mnie wspomóc w pracach, odwdzięczę się ! Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2008 Jest spory temat na forum o wymianie licznika na pełny FIS, jest tam opisane jak zrobić wiązkę do sterowania komputerem. Sam wymieniałem licznik na FIS zarówno w 3B jak i 3BG. Jeżeli nie masz pinów no to trochę problem, musisz je znać, najlepiej jak byś miał jakiś interface np. VAG-tacho lub coś podobnego. Jeżeli masz czytnik do pamięci no to też może być no ale musisz wylutować pamięć no i potem wiedzieć gdzie w pamięci jest PIN:rolleyes: Jak już będziesz znał piny no to korzystasz z tej procedury http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html i jak wszystko pójdzie dobrze to przebieg i klucze przepiszą się do nowego licznika i będziesz mógł odpalić samochód:cool: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2008 za pomocą interfejsow z tej strony http://www.viaken.pl/index.php?lang=pl można zczytać pin immo z licznika oraz ustawić przebieg kilometrów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2008 Nowego fejsa nie kupię bo musiałbym wydac ze 4 stówki conajmniej. Może ktoś ma opis jak uruchomić testowo na stole taki licznik ? Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marjanko Zgłoś #5 Napisano 20 Lutego 2008 Można odpalić na stole. Wtyczkę przerobiłem z taśmy IDE od FDD. Trzeba ją trochę skrócić , potrzebne jest 32pin. Podłączyć: +12v do 1,20,23, -12v do 7,9,24 linia k do 25 Pod tę linię można podpiąć waga i poustawiać co trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #6 Napisano 20 Lutego 2008 Oczywiście wtyczka niebieska;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2008 Dzięki za pomoc, ale .... chyba nie o -12V a 0V(masa) chodzi ? Co do Vag-a pod linię K, chodzi o VAG TACHO czy VAG KKL? Tylko która wersja na allegro jest tego do chol... i trochę a ceny od 169 do 400 zł. Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 24 Lutego 2008 No masę dajesz na 24 pin. Linia K no to podłączasz co chcesz, może być Vag-tacho, vag-com lub inne interfejsy. Wystarczy VAG-tacho 1.7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2008 Tak jak pisałem w pierwszym poście, mam tylko VAG-COM. Pewnie niewiele z nim zdziałam ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2008 Tak jak pisałem w drugim poście, niewiele bo musisz znać piny. Wszystko masz opisane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #11 Napisano 25 Lutego 2008 Licznik odpalony, efekt jak na zdjęciu. Zabieram się do robienia dodatkowej wiązki do manetki sterującej kompem i odczytu PIN-u. CDN... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2008 Kumpla się pytałem bo pracuje w serwisie ile odczytanie PIN-u to powiedział, że koło 150 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mario_zgierz Zgłoś #13 Napisano 4 Lutego 2009 Witam serdecznie Mam paska 2004r bez fisa , Chcę zamontować pełny fis maci moze namiary do kogos kto mi to zamontuje ?? jezeli tak to prosze o info Dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cbartek Zgłoś #14 Napisano 10 Marca 2009 nistety w moim pasku nie ma kompa szczerze jak czytam wasze posty wlos sie jerzy nie rozumiem prawie nic (zoltodziub) szukam kogos kto robi takie rzeczy w poznaniu badz okolicach. 2 pytanie jaki jest koszt (calosciowy lacznie z zakupem czesci) z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
codi Zgłoś #15 Napisano 11 Marca 2009 U mnie koszt był taki: - licznik fullfis + manetki - 250 zł + 15 zł przesyłka - VAG-TACHO - jakieś 170 zł - kable z zarobionymi pinami do licznika i manetki - około 45 zł - taśma parciana TESA do izolacji - 3 zł RAZEM : 483 zł +.............. dużo czasu. Do montażu podchodziłem ze 4 razy. 1 raz zrobiłem przegląd co mam i co musze dokupić, drugi montaż wiazki, trzeci próba zakodowania immo (nieudana). Wówczas odpuściłem temat na ponad pół roku. Kolejną próbę z pomocą kolegi poczyniłem w styczniu i ta zakończyła się sukcesem. Mam jeszcze kilka rzeczy do dokończenia ale to zostawię na wakacje. Pozdrawiam CODI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2009 Panowie, a jak wyglada sprawa kiedy chce wymienic 1/2 na pelny fis i chce jeszcze podlaczyc kosteczke pod radyjko zeby navi pokazywala bo nik nie ruszyk tego tematu :p:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2009 FIS będzie śmigał. Kostkę masz rozumiem? Jak podłączysz będzie pokazywało info z Navi. Trzeba tylko licznik przekodować, żeby info pokazywało i będzie git. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2009 Kostkę masz rozumiem? Wlasnie chodzi o to ze jej nie mam i jak narazie kupilem licznik z pelnym fis ale od 1.8T i trzeba bedzie przekladac tarczki od obrotomierza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #19 Napisano 26 Marca 2009 I potem ktos podpina VAG-a a tu inne nry VIN w sterowniku jak i w szafie i wielkie buuuum..... bo kombinowany Zeby dobrze przelozyc tacho trzeba zaplacic jednak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #20 Napisano 26 Marca 2009 I nie będziesz miał kontrolki świec żarowych i też przy sprzedaży może być buum... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach