Skocz do zawartości
codi

Wymiana licznika na duży FIS - 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Link w FAQ odsyła mnie na nieistniejącą stronę, a szukaczka nie znalazła wszystkich informacji.

Mam 3BG z 2001 roku (model 2002) bez wyświetlacza komputera ani manetki do niego. Znalazłem na passat plus sposób na uzupełnienie wiązek przy dołożeniu MFA, czy ten opis pasuje w moim przypadku, nie chcę po kilka razy rozbebeszać deski ?

Założenia: mam licznik full FIS, manetke ze sterowaniem kompem, mam lapsa, VAG-a, trochę softu, mogę mieć czytnik do pamięci szeregowych.

 

1. Nie będę miał PIN-u licznika z pełnym FIS-em, jakie są możliwości jego odczytu w licznikach serii xxx 920 xxx ?

2. Jak ustawić na tym liczniku przebieg zgodny z moim autem ?

3. Jeśli odczytam PIN czy będę mógł przeprogramować kluczyki czy muszę zakupić nowe pastylki ?

 

Jakie niespodzianki mogą mnie czekać?

Może ktoś wie jak na stole odpalić licznik i sprawdzić czy działa ok ?

Pamiętam ze MrWho i Marecek cos kombinowali ale nie mam szczegółowych opisów ani informacji czy wymiana zakończyła się sukcesem.

A może ktos we Wrocławiu przez to przeszedł i mógłbym mnie wspomóc w pracach, odwdzięczę się :) !

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest spory temat na forum o wymianie licznika na pełny FIS, jest tam opisane jak zrobić wiązkę do sterowania komputerem.

Sam wymieniałem licznik na FIS zarówno w 3B jak i 3BG.

Jeżeli nie masz pinów no to trochę problem, musisz je znać, najlepiej jak byś miał jakiś interface np. VAG-tacho lub coś podobnego. Jeżeli masz czytnik do pamięci no to też może być no ale musisz wylutować pamięć no i potem wiedzieć gdzie w pamięci jest PIN:rolleyes:

Jak już będziesz znał piny no to korzystasz z tej procedury http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/Immo3-cluster-swapping.html

i jak wszystko pójdzie dobrze to przebieg i klucze przepiszą się do nowego licznika i będziesz mógł odpalić samochód:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowego fejsa nie kupię bo musiałbym wydac ze 4 stówki conajmniej.

Może ktoś ma opis jak uruchomić testowo na stole taki licznik ?

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Można odpalić na stole.

Wtyczkę przerobiłem z taśmy IDE od FDD. Trzeba ją trochę skrócić , potrzebne jest 32pin.

Podłączyć:

+12v do 1,20,23,

-12v do 7,9,24

linia k do 25

Pod tę linię można podpiąć waga i poustawiać co trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wtyczka niebieska;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, ale .... chyba nie o -12V a 0V(masa) chodzi ?

Co do Vag-a pod linię K, chodzi o VAG TACHO czy VAG KKL?

Tylko która wersja na allegro jest tego do chol... i trochę a ceny od 169 do 400 zł.

 

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No masę dajesz na 24 pin.

Linia K no to podłączasz co chcesz, może być Vag-tacho, vag-com lub inne interfejsy.

Wystarczy VAG-tacho 1.7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w pierwszym poście, mam tylko VAG-COM. Pewnie niewiele z nim zdziałam :) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w drugim poście, niewiele bo musisz znać piny. Wszystko masz opisane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Licznik odpalony, efekt jak na zdjęciu.

Zabieram się do robienia dodatkowej wiązki do manetki sterującej kompem i odczytu PIN-u.

 

 

CDN...

IMG_0984_1.JPEG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kumpla się pytałem bo pracuje w serwisie ile odczytanie PIN-u to powiedział, że koło 150 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mario_zgierz

Witam serdecznie

Mam paska 2004r bez fisa , Chcę zamontować pełny fis maci moze namiary do kogos kto mi to zamontuje ?? jezeli tak to prosze o info Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nistety w moim pasku nie ma kompa szczerze jak czytam wasze posty wlos sie jerzy nie rozumiem prawie nic (zoltodziub) szukam kogos kto robi takie rzeczy w poznaniu badz okolicach. 2 pytanie jaki jest koszt (calosciowy lacznie z zakupem czesci) z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszt był taki:

- licznik fullfis + manetki - 250 zł + 15 zł przesyłka

- VAG-TACHO - jakieś 170 zł

- kable z zarobionymi pinami do licznika i manetki - około 45 zł

- taśma parciana TESA do izolacji - 3 zł

RAZEM : 483 zł +.............. dużo czasu.

 

Do montażu podchodziłem ze 4 razy. 1 raz zrobiłem przegląd co mam i co musze dokupić, drugi montaż wiazki, trzeci próba zakodowania immo (nieudana). Wówczas odpuściłem temat na ponad pół roku. Kolejną próbę z pomocą kolegi poczyniłem w styczniu i ta zakończyła się sukcesem. Mam jeszcze kilka rzeczy do dokończenia ale to zostawię na wakacje.

 

Pozdrawiam

CODI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a jak wyglada sprawa kiedy chce wymienic 1/2 na pelny fis i chce jeszcze podlaczyc kosteczke pod radyjko zeby navi pokazywala bo nik nie ruszyk tego tematu :P:p:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FIS będzie śmigał. Kostkę masz rozumiem? Jak podłączysz będzie pokazywało info z Navi. Trzeba tylko licznik przekodować, żeby info pokazywało i będzie git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kostkę masz rozumiem?

Wlasnie chodzi o to ze jej nie mam i jak narazie kupilem licznik z pelnym fis ale od 1.8T i trzeba bedzie przekladac tarczki od obrotomierza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I potem ktos podpina VAG-a a tu inne nry VIN w sterowniku jak i w szafie i wielkie buuuum..... bo kombinowany ;) Zeby dobrze przelozyc tacho trzeba zaplacic jednak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I nie będziesz miał kontrolki świec żarowych i też przy sprzedaży może być buum... :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności