Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

a jak sie miskę zdejmnie to trzeba nową uszczelkę czy można jakimś silikonem objechać???
nowa uszczelka nie kosztuje wiele a jest lepsza od sylikonu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to chyba nie ma tam uszczelki tylko specjalny "silikon" z VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma tam uszczelki tylko specjalny "silikon" z VW.
wybacz nie spojrzałem na oznaczenie silnika

dafota.3.teu1324395127e.jpg.smanb.jpg&th=4468

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oo wlasnie patrzyłem w etce i nie było uszczelki tylko specjalny.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytam o tych olejach i nie wiem co myśleć. Wiele osb jeździ na valvoline 5w50 ale on nie ma chyba normy do

VW? CZy ktoś na forum sprzedaje oleje motul lub valvo? nie chce kupić podróby. prosze o odp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zy ktoś na forum sprzedaje oleje motul lub valvo? nie chce kupić podróby. prosze o odp
Tu masz pewne zrodlo:

http://forum.vw-passat.pl/threads/68364-Wszystkie-czesci-do-Waszych-aut-i-oleje-Motul-NAJTANIEJ!-szczegoly-1str-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem b5 1.8t AEB. Był zalany castrolem edge sport 10w60. Przy wymianie rozrządu i pasków został wlany taki sam olej. Zrobiłem już na nim ok 1500 km i nie zauważyłem jakiegoś specjalnego ubytku. Muszę wymienić uszczelkę pokrywy zaworów bo silnik cały mokry (jak kupowałem to już tak było). Mechanik mówił, że sporo oleju było w intercoolerze. Jak trochę przebiegu więcej zrobię, to pozaglądam. Przejechane ma już ponad 307 tysi (na 75 procent). Dodam jeszcze, że nie czuć smrodu palonego oleju a turbo jest suche. W papierach od poprzedniego właściciela znalazłem fakturę ze Szwecji na chip i wykres z hamowni w Kosakowie k.Gdyni z dwoma testami: moc 190 KM moment 276 Nm i moc 174 KM moment 261 Nm. Można to jakoś VAGiem sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem przesiadke z jakiegos mobila 5w40 na motula X8100.

Zauwazylem, ze silnik ma 3C wyzsza temp. w czasie pracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Dopiero co się zarejestrowałem na forum ,bo zastanawiam się nad kupnem Passata z rocznika 2002-2004 właśnie z silnikiem 1.8t i chciałem poczytac troche o tym silniku.W tej chwili mam BMW e46 i Golfa IV 1.4.Golfa chce niedługo sprzedać i kupić właśnie Passata.Czytając ten wątek jestem w szoku jaki olej lejecie do swoich samochodów i jakie niektórzy mają o tym pojęcie.Nigdy by się nie spodziewał ,że ktokolwiek jeździ na mineralnym oleju w tym silniku,półsyntetyka też osobiście bym nie nalał.Jak dla mnie tylko pełny syntetyk.Druga sprawa to widzę ,że większość ,nie wiem czemu leje tylko Castrola lub Mobila.Przecież jest dużo lepszych firm np. Valvoline, Liqui Moly, Motul, Millers więc czemu tego nie lejecie ? Jak ktoś pisze ,że mu silnik olej bierze to wiadomo ,że Valvoline max life (5w40 lub 10w40) w większości przypadków znacznie zmniejsza te zużycie.Kolejna sprawa to czemu macie taki dylemat z przejściem z oleju półsyntetycznego na syntetyk .Dla mnie to oczywiste i zawsze po kupnie samochodu zmieniałem olej na lepszy.Robiłem juz zmiane w New Beetle 2.0 z 10w40 na 5w30, w BMW e46 z 10w40 na 5w40 , Golfie IV 1.4 z 15w40 na 10w40 i jeszcze kilku innych i nigdy nie miałem żadnych problemów a silnikowi wyszło to tylko na dobre (cichsza praca,łatwiejszy rozruch itd) .Nawet do syfiastego 1.4 ahw w Golfie IV nie lałbym mineralnego a niektórzy leją to do 1.8t.Szok.Widze ,że niektórym syf z silnika narobił niezłego bałaganu a wiedzieli ,że w silniku był bród,nagar itp.Ludzie przecież po to macie płukanki do silnika ,żeby pozbyć się syfu i zapobiec takim sytuacją.Robicie płukanie przed wymianą oleju i macie spokój i czyściutki olej przez bardzo długi czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Cześć, mój pasztet (1.8t APU, chip MTM 187km, 2000r) cały żywot jeździł na Lotosie 10w40 (prawdziwe 216tys km), dostałem go z turbiną która piła olej około 400ml na 100km w trasie (wiem dramat), po wymianie turbiny na turbinę zregenerowaną, rozrządu i filtrów mechanik zalał brykę Castrolem 10w40, na początku się ucieszyłem, ale dziś przeczytawszy prawie cały ten temat stwierdzam że nie ma powodu do śmiechu! Ten nagar co rzekomo się może wytworzyć trochę mnie przeraża. Wymyśliłem sobie coś takiego że zrobię płukankę środkiem Motul Engine Clean a później zaleję go Motulem 10W50. Co wy na to? Czekam na odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a po zmianie turbo pije Ci olej? mysle, że to dobre rozwiązanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

klopsik, narazie ujechałem max 40 km od wymiany turbiny... dopiero po nowym roku pojadę w trasę i w tedy się okaże!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak turbo jest juz dobre to zrób płukankę silnika i zalej dobry syntetyk Liqui Moly,Valvoline lub Motula. Z kupnem Motula musisz jednak uważać bo jest juz bardzo często podrabiany.Także ja bym wolał Valvo lub Liqui Moly.Jak chcesz koniecznie Motula to w tym temacie masz opisane jak rozpoznać podróbkę http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=88&t=170349

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

A czy po płukance silnika motulem engine clean może wystąpić rozszczelnienie silnika przy przebiegu 216tys? Pytam bo znajomy blacharz lakiernik mi tak powiedział!

 

Tu są oryginalne oleje motula: http://motul.sklep.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy po płukance silnika motulem engine clean może wystąpić rozszczelnienie silnika przy przebiegu 216tys? Pytam bo znajomy blacharz lakiernik mi tak powiedział!

 

Tu są oryginalne oleje motula: http://motul.sklep.pl/

Mnie się nic nie stało przy około 230000 (na liczniku) a stawiam, że mam co najmniej 50 tysi więcej;)

to nie polonez, wiec jak nie był zalany uszczelniaczem, to wątpię żeby coś się stało.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem posiadaczem pasata 1,8t silnik AWT,leje olej CASTROL EDGE SPORT 10w60,jest ok,polecam:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę się do tematu.

W lutym 2011r wymieniłem olej, zalałem Castrol Edge 5 w 30 (wcześniej też był castrol, jednak nie znałem oznaczenia). Przejechałem ok 600 Km i ****.... :niekumam zaświeciła się lampka smarowania na czerwono i dobrze nam znany sygnał piiiiiii....

Otwieram maskę, sprawdzam stan oleju i wsio oki, z tą różnicą że widać było dość dużo nagaru (po trasie sprawdziłem ciśnienie u mechanika i było oki). Od tego momentu minęło 10 m-cy, jadę se na święta do rodziców a tu znowu po tylu miesiącach zaświeciła mi się kontrolka ciśnienia oleju i słynny sygnał piiiiii. Ponownie maska w górę, sprawdzenie poziomu oleju, dalsza jazda, silnik cichutki. Przejechałem ok 200 Km i znów :glaszcze to samo.

Wszystko wskazuje na to że smok się zapycha cholernym nagarem, któego jest dość dużo.

Dziś zakupiłem Mobila 5 w 40, płukankę Liqui Molly, nowy filtr i jade niedługo do mechanika celem wymiany oleju i zdjęcia miski żeby cały ten syf wyczyścić.

Jedno wiem, nie polecam cholernego oleju CASTROLA ! zresztą przereklamowanego i zbyt zrogiego jak na swoją lipną markę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dorzucę się do tematu.

W lutym 2011r wymieniłem olej, zalałem Castrol Edge 5 w 30 (wcześniej też był castrol, jednak nie znałem oznaczenia). Przejechałem ok 600 Km i ****.... zaświeciła się lampka smarowania na czerwono i dobrze nam znany sygnał piiiiiii....

A czy w Twoim autku nie było oleju z normą long-life?? Co ile km Ty wymieniałeś olej??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie było. Wymiana co 10 tyś lub sezon. NIe wiem jak wcześniej bo kupiłem z serwisu przy 99, 350 przebiegu od 2 właściciela, wójek jest tam mechanikiem (dokładnie technikiem doradcą czy coś tam), sprawdzony napradnę dokładnie, było oki. Przebieg mam 111 tyś.

 

30.12.2011r :

Miska wyczyszczona, syfu ogromnego nie było ale dość mocno usyfiona była. Smok w ok 50% zabity nagarem, wszystko wyczyszczone i przedmuchane pod ciśnieniem. Olej i filterek zalany, na razie spoko, chodzi cichutko. Jutro trasa ok 200 km i nazat :) też tyle, zobaczymy. Jak wyskoczy kontrolka to pozostaje czujnik ciśnienia do wymiany - mam nadzieje że problemów nie będzie. Przed wymianą oleju zastosowałem płyn Liqui Moly Engine do czyszczenia silnika.

Edytowane przez cop909

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przecież po to macie płukanki do silnika
Ostatnio slyszalem ciekawy sposob na plukanke silnika. Po zlaniu oleju wlac ok 2-3l ropy do silnika i odpalic silnik max na 2sek. Zlac rope i zalac normalnym olejem ;)

 

---------- Dodano o 21:36 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:33 ----------

 

Jak chcesz koniecznie Motula
To kupic z pewnego zrodla u naszych dwoch forumowiczow, ktorzy wspolnie prowadza legalny sklep w szczecinie i sa autoryzowanym sprzedawca MOTULA ;).

 

---------- Dodano o 21:40 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:36 ----------

 

chodzi cichutko
A wczesniej glosno chodzil? ;)
Jak wyskoczy kontrolka to pozostaje czujnik ciśnienia do wymiany
I psioczenie na CASTROLA trzeba bedzie odwolac ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności