marecki3575 Zgłoś #481 Napisano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Cześć. Panowie mam 240tys mam olej 5w30 ale zaraz czeka mnie wymiana chce przeczyscic ten sak olejowy i plukanke no i pompę oleju tylko pytanie do pompy jaka firma musi być oryginał czy może być jakieś innej firmy? Pozdrawiam Ja miałem pompę "hans pries" 200zł, ale wywaliłem po 25tyś bo: albo się już skończyła, albo załatwiłem ją płukanką albo minerałem (bo płukałem silnik mineralnym po płukance) takie sobie robiłem zabiegi aby mieć pewność że wszystko wyleci:kwasny Co ciekawe jak miałem nówkę "hansa" a teraz mam ori, to na ori mam o wiele lepsze ciśnienie niż na tamtej. Na forum znajdziesz kolegów którzy mają sklepy z częściami ori i zamiennikami w "komercyjne" Edytowane 3 Czerwca 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolsxp Zgłoś #482 Napisano 3 Czerwca 2015 Ja miałem pompę "hans pries" 200zł, ale wywaliłem po 25tyś bo: albo się już skończyła, albo załatwiłem ją płukanką albo minerałem (bo płukałem silnik mineralnym po płukance) takie sobie robiłem zabiegi aby mieć pewność że wszystko wyleci:kwasny Co ciekawe jak miałem nówkę "hansa" a teraz mam ori, to na ori mam o wiele lepsze ciśnienie niż na tamtej. Na forum znajdziesz kolegów którzy mają sklepy z częściami ori i zamiennikami w "komercyjne" Marecki a powiedz mi ori mniej wiecej w jakiej cenie stoi? no ja na starej pompie chce plukanke zrobic a wtedy wymienic na nowa wraz z olejem i filtr:) a ogolnie o kupno to ja mam znajomego w inter carsie to 45% znizki mam to wystarczająco:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #483 Napisano 3 Czerwca 2015 ori to koszt około 1200zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #484 Napisano 3 Czerwca 2015 (edytowane) Robert trochę przesadziłeś, nowa ori z aso to koszt 650zł ja od kolegi dostałem rabat i nabyłem za 470:cool więc uważam że nie warto się pchać w jakieś cudowne "dobre" zamienniki, Karol masz tu link do kolegi co handluje nowymi oryginalnymi częściami cena Twojej pompy 595zł http://www.getem.pl/index.php?szukaj_katalog=06A115105B&action=katalog&kat=5&x=14&y=16 W IC ori nie kupisz....ale sprawdź Edytowane 3 Czerwca 2015 przez marecki3575 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #485 Napisano 3 Czerwca 2015 tyle mi powiedzieli jak "kiedyś" sie dowiadywałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Karolsxp Zgłoś #486 Napisano 3 Czerwca 2015 No Robercik prawie zawal miałem ale Marecki mnie uspokoil:) to nie jest tak źle jeszcze jak na ori a sprawdzę w IC bo kolega ma katalog u siebie a więcej ma niż np ja jak sprawdzę w necie ale jeszcze po kombinuje jak nie znajdę taniej to się zgłosze do kolegi:) dzięki za info pozdrawiam:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #487 Napisano 5 Czerwca 2015 Witam panowie i panie jestem przed wymiana oleju i do tej pory lałem elf 5w40 do silnika (1.8t ,180ps) i zastanawia mnie czy taki olej zostawić czy zmienić na coś innego ? Dodam że niedawno zmieniałem uszczelkę pod pokrywa zaw. jednym z kolegów z tego forum i kolega stwierdził że kolorek oleju jest bajka tzn. kolor był złoto-bursztynwy tak moge to opisać . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #488 Napisano 5 Czerwca 2015 Ja bym na twoim miejscu zmienił tylko firmę oleju , na np Liqui Moly , Valovoline lub Motul Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #489 Napisano 5 Czerwca 2015 Jak pisze Roberto, 5w40 zostaw jak nic się nie dzieje...."Liqui Moly synthoil hight tec" to jest rewelacyjny olej do 1.8T ewentualnie "Millers trident full saps", oba górna półka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #490 Napisano 5 Czerwca 2015 ok dzięki za odp. jeszcze myślałem ewentualnie o tym oleju VALVOLINE VR1 RACING 5W50 bo poczytałem trochę i ludzie polecają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki3575 Zgłoś #491 Napisano 5 Czerwca 2015 ok dzięki za odp. jeszcze myślałem ewentualnie o tym oleju VALVOLINE VR1 RACING 5W50 bo poczytałem trochę i ludzie polecają Jak chcesz mocno furkę upalać to valvo jest ok! Ja u siebie mam prawie 200KM i z doświadczenia mogę go polecić, bardzo dobrze trzyma ciśnienie oleju i obniża jego temperaturę....dla mnie jest lepszy od Mobil 1 5w50, mobila dużo jest podróbek więc nie polecam.... Ale.....jeszcze lepszy jest fuchs 5w50, ten olej jest stworzony do wielozaworowego 1.8T 20V :ok Do normalnej jazdy zostaw 5w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcaris Zgłoś #492 Napisano 6 Czerwca 2015 Chyba upalać będzie odpowiednim słowem :jupi więc z tego co poleciłeś marecki3575 wybiorę r1 bo o mobilu słyszałem że jest dużo podróbek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg_pulawy Zgłoś #493 Napisano 12 Czerwca 2015 Witam Chciałbym się poradzić, mam problem kupiłem auto w Szwecji był zalany 5w30 mobil1 wysłałem go do pl kazalem dziewczynie pojechać zmienić oleje itd i tu problem byłem pewny że zaleja to samo, a tu zbliża się wymiana i okazuje się, że zalali Castro 10w40. Zrobione 9 tys km i pytanie robić płukan przed powrotem 5w40 Myślałem by teraz zalać valvoline maxlife na szafie mam 320 tys km nic nie robione przy silniku z tego co sprawdzałem historie. Więc robić plukanke czy dać sobie spokój? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #494 Napisano 12 Czerwca 2015 płukanka Ci w tej sytuacji nic nie da Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #495 Napisano 12 Czerwca 2015 Płukanka w żadnej sytuacji nic nie da, robienie jej to zawsze głupota, już dawno gdzieś tu o tym pisałem. Wymieniaj normalnie na 5W40. Tego Valvo ja też polecam, zalany w obu moich samochodach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
greg_pulawy Zgłoś #496 Napisano 12 Czerwca 2015 Właśnie tego nie byłem pewien, w takim razie w pon jadę na wymianę i dopilnuje osobiście by zalali to co chce, bo szkoda silnika pomimo przebiegu sprawuje się wzorowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #497 Napisano 13 Czerwca 2015 Tak jak kolega pisze, lej i nie baw się w jakieś głupie płukanki. Nawet jak coś zostanie ze starego oleju, to przecież nie startujesz w 24h Le Mans. Silnikowi nic się nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxiKaz Zgłoś #498 Napisano 15 Czerwca 2015 Robiąc płukankę wydaje nam się, że pozbędziemy się części nagaru. No, ale placebo też istotna sprawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
akutom82 Zgłoś #499 Napisano 21 Czerwca 2015 Jaki olej a właściwie jaką normę powinien mieć olej do passata b5 1.8 125km silnik ADR??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #500 Napisano 21 Czerwca 2015 Jaki olej a właściwie jaką normę powinien mieć olej do passata b5 1.8 125km silnik ADR??? Wystarczy trochę poszukać na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach