Skocz do zawartości
misiorowski

Przy powolnym wciskaniu pedał hamulca wchodzi w podłogę, przy szybkim hamuje OK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mój pierwszy post, więc proszę o wyrozumiałość

Witam mam mały problem z hamulcami w moim Pasku:confused:, otóż sprawa wygląda tak. Gdy hamuje powoli to pedeł wpada aż do podłogi a gdy pierwsza faza hamowania zaczyna się od mocniejszego naciśnięcia to jest wszystko OK. Passat niema ABS, wymieniłem już pompę hamulcową i przez jakieś 2 miesiące było wszystko w miarę ok, bo po wymianie normalnie działał hamulec, ale po nagłym naciśnięciu aż do zablokowania kół, jak odpuściłem to przy następnym przyciśnięciu wpadał w podłogę. Płyn nigdzie nie ucieka wszędzie sucho.Proszę o pomoc bo niewiem co robić.

Pozdrawiam Grzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

Moze masz zapowietrzony uklad .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pompa używana ale sprawna podobno sprawdzana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli pompa lub servo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Yeti

A jak działa ręczny? Jeśli ręczny "przesunął" się także do góry, to do wymiany samoregulacja szczęk tylnego hamulca (wtedy pedał hamulca także głębiej wpada). Ja akurat tak właśnie miałem, z takimi samymi objawami + ręczny na samej górze.

A tak poza tym to ja używanym pompom mało wierzę :-( zresztą może być zapowietrzona, bo czasem bardzo trudno ją odpowietrzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ręcznego to nic sie nie zmienia kiepsko łapie, ale od porządku tak już ma odkąd go mam, chyba jednak samemu nie mam jak tego sprawdzić i będę musiał przejechać się do warsztatu?

Ale z drugiej strony to tak by sie zachowywał hamulec ze przy powolnym wciskaniu wciskam aż do podłogi a tylko troszkę mocniej nacisnę to odrazu łapie. Płyn na maksa nigdzie nie ucieka dziwne. Podciśnienie w serwo tez jest. A znacie jakiś dobry warsztat, który zajmuje sie takimi rzeczami tylko w Warszawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, okazała się winna pompa, płyn nie uciekał, dlatego pytałem od razu czy kupowałeś nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość brzesiu

A jak naciągniesz reczny na jeden zabek to ci hamulce lepiej lapią ???

Jak tak to na wysokosci popielniczki dla pasazerów tylnej kanapu masz regulacje napiecia linek mozesz w niej sie pobawić.

ale najpierw sprawdz szczeki czy sa w dobrym stanie.

 

Jak wjedziesz na kanał to masz w obudowie taka dziurkę zaslepiona korkiem specjalnie zrobiona do sprawdzania stanu szczek.

Nie odkrecaj bembna puki nie musisz bo na 90% dojdzie ci wymiana lozyska.

 

Sprawdz koniecznie czy nie masz zaapowietrzonego układu i czy jest odpowiedni poziom plynu a parzy okazji sprawdz działanie czujnika tegoz płynu mi ostatnio sie zacioł i nawet nie zauwazylem kiedy nie mialem hydrolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

brzesiu ale zastanawiam się nad jednym ciągle co ma wspulnego ten hamulec ręczny,przecież on jest na linke,a sam pedał hamulca mi wpada w podloge i niema żadnej reakcji ale tylko przy powolnym naciskaniu bo jak nacisne szybko to koła dęba stają.Może faktycznie pompa do wymiany.sam już niewiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Mam bardzo nietypowy problem z hamulcami w Pasku B3 1.9D, nie opisany na forum (próbowałem znaleźć). Otóż w drodze na urlop, tj. po około 200km drogi (może ma wpyłw że końcówka była w korku) przy próbie zahamowania pedał hamulca wpadł mi w podłogę, dopiero po podpąpowaniu pedał się podnosił i hamowanie się pojawiło, przy kolejnym hamowaniu po kilku sekundach znów to samo. Po paru dniach odpoczynku (gdyż udało mi się dotrzeć na miejsce), po odpaleniu samochodu hamulec był OK. Po paru kilometrach sytuacja się powtórzyła - pedał w podłogę o pompowanie, po czym nastąpiło cudowne "samonaprawienie" i ponad 100km do domu już dojechałem bez żadnych problemów z dobrze, wysokołąpiącym hamulcem. A teraz gdy jeżdzę po mieście jednorazowano po kilkadziesiąt km, jest OK.

Zaznaczę od razu że płynu jest odrobinę ponad maximum, brak żadnych wycieków. Powiecie że zapowietrzony układ, ale w sytuacji gdy ogólnie hamuje dobrze, to brak żadnych objawów zapowietrzenia (hamulec wysoki, nie rośnie). Dodam również, że wymieniałem klocki z przodu tuż przed urlopem, a więc i tuż przed usterką. Czyżby to koniec pompy? Bo brak też objawu często opisywanego na forum, czyli obniżania pedału przy łagodnym - wolnym wciskaniu pedału.

Pomocy!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymień uszczelkę serwa. Powinno pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów. Mam bardzo nietypowy problem z hamulcami w Pasku B3 1.9D, nie opisany na forum (próbowałem znaleźć). Otóż w drodze na urlop, tj. po około 200km drogi (może ma wpyłw że końcówka była w korku) przy próbie zahamowania pedał hamulca wpadł mi w podłogę, dopiero po podpąpowaniu pedał się podnosił i hamowanie się pojawiło, przy kolejnym hamowaniu po kilku sekundach znów to samo. Po paru dniach odpoczynku (gdyż udało mi się dotrzeć na miejsce), po odpaleniu samochodu hamulec był OK. Po paru kilometrach sytuacja się powtórzyła - pedał w podłogę o pompowanie, po czym nastąpiło cudowne "samonaprawienie" i ponad 100km do domu już dojechałem bez żadnych problemów z dobrze, wysokołąpiącym hamulcem. A teraz gdy jeżdzę po mieście jednorazowano po kilkadziesiąt km, jest OK.

Zaznaczę od razu że płynu jest odrobinę ponad maximum, brak żadnych wycieków. Powiecie że zapowietrzony układ, ale w sytuacji gdy ogólnie hamuje dobrze, to brak żadnych objawów zapowietrzenia (hamulec wysoki, nie rośnie). Dodam również, że wymieniałem klocki z przodu tuż przed urlopem, a więc i tuż przed usterką. Czyżby to koniec pompy? Bo brak też objawu często opisywanego na forum, czyli obniżania pedału przy łagodnym - wolnym wciskaniu pedału.

Pomocy!!!!!

U mnie w zeszłym roku w B3 podobna sytuacja skończyła się wymianą pompy hamulcowej.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego wymień uszczelkę serwa. Powinno pomóc.
Kolego wymień uszczelkę serwa. Powinno pomóc.

ile taka uszczelka może kosztować bo i mi pedał ucieka w doł jak się wolno hamuje. Wymienione tarcze na brembo i klocki lemforder, odpowietrzony tylko tył bo nie wiem gdzie przód się odpowietrza :D przez pare km było ok a potrem znów pedał w dół. OCB? czy to ta uszczelka jest winna??? i czy samemu ją mogę wymienić? Kanał mogę mieć jak coś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile taka uszczelka może kosztować bo i mi pedał ucieka w doł jak się wolno hamuje. Wymienione tarcze na brembo i klocki lemforder, odpowietrzony tylko tył bo nie wiem gdzie przód się odpowietrza :D przez pare km było ok a potrem znów pedał w dół. OCB? czy to ta uszczelka jest winna??? i czy samemu ją mogę wymienić? Kanał mogę mieć jak coś.
zacznij od odpowietrzenia przodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zacznij od odpowietrzenia przodu
a gdzie tam się odpowietrza bo tył to na cyloinderkach to wiem a przód???? a coś słyszałem że na pomzy cos takiego.... doradzcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam kolegów. Mam bardzo nietypowy problem z hamulcami w Pasku B3 1.9D, nie opisany na forum (próbowałem znaleźć). Otóż w drodze na urlop, tj. po około 200km drogi (może ma wpyłw że końcówka była w korku) przy próbie zahamowania pedał hamulca wpadł mi w podłogę, dopiero po podpąpowaniu pedał się podnosił i hamowanie się pojawiło, przy kolejnym hamowaniu po kilku sekundach znów to samo. Po paru dniach odpoczynku (gdyż udało mi się dotrzeć na miejsce), po odpaleniu samochodu hamulec był OK. Po paru kilometrach sytuacja się powtórzyła - pedał w podłogę o pompowanie, po czym nastąpiło cudowne "samonaprawienie" i ponad 100km do domu już dojechałem bez żadnych problemów z dobrze, wysokołąpiącym hamulcem. A teraz gdy jeżdzę po mieście jednorazowano po kilkadziesiąt km, jest OK.

Zaznaczę od razu że płynu jest odrobinę ponad maximum, brak żadnych wycieków. Powiecie że zapowietrzony układ, ale w sytuacji gdy ogólnie hamuje dobrze, to brak żadnych objawów zapowietrzenia (hamulec wysoki, nie rośnie). Dodam również, że wymieniałem klocki z przodu tuż przed urlopem, a więc i tuż przed usterką. Czyżby to koniec pompy? Bo brak też objawu często opisywanego na forum, czyli obniżania pedału przy łagodnym - wolnym wciskaniu pedału.

Pomocy!!!!!

Po pierwsze wielkie dzięki za przeniesienie posta :-(, szkoda tylko że on nie dotyczy tego tematu, gdyż jak napisałem "brak też objawu często opisywanego na forum, czyli obniżania pedału przy łagodnym - wolnym wciskaniu pedału". Szkoda bo teraz na mój problem mało kto odpowie widząc inny temat wątku. Ale cóż, liczę dokładne czytanie postów i POMOC kolegów forumowiczów, gdyż zależy mi na rozwiązaniu tego problemu, gdyż nie chciałbym na darmo wymieniać pompy hamulcowej. Więc jeśli ktoś zna ten problem, to proszę o wpisy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak problem pojawia się po wielokrotnym hamowaniu tzn. jak hamulce się nagrzeją to wymieńcie płyn. Płyn hamulcowy z czasem chłonie wilgoć z otoczenia i przez to zmniejsza się jego temperatura wrzenia. Typowy objaw starego płynu: hamulce zimne-auto hamuje, hamulce się rozgrzewają-pedał wpada w podłogę, ostygną po paru godzinach postoju-hamulce wracają do normy. Po jakimś czasie płyn przy hamowaniu zaczyna się gotować i powstają pęcherzyki powietrzne co zapoczątkowuje zapowietrzanie się układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie a ma ktoś nr. katalogowy zestawu naprawczego do pompy ABS? występuje takie cudo? (może być tylko w serwie)? bo coś moja nie domaga nie odbija pedału do końca tylko zajmuje jej to jakieś 5s co przy przedkłada się na spalanie i komfort.

 

był bym wdzięczny za sprawdzenie w katalogu.

 

dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności