pasacik Zgłoś #1 Napisano 8 Lutego 2008 witam proszę o fotke gdzie znajduje sia zawor egr w pasacie 1,9 tdi (110 km, afn) 98r. oraz jak się go czyści dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Wołowina Zgłoś #2 Napisano 8 Lutego 2008 to jest egr(to srebrne, okrągłe) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasacik Zgłoś #3 Napisano 9 Lutego 2008 wielkie dzięki wołowina pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #4 Napisano 9 Lutego 2008 jakby się pobawić w znajdz szczegóły na zdjęciach. to jeden EGR jest w jedną srtonę a drugi odwrotnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tazik23 Zgłoś #5 Napisano 23 Kwietnia 2008 no własnie dlaczego jeden tak a drugi tak..??!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #6 Napisano 26 Kwietnia 2008 no własnie dlaczego jeden tak a drugi tak..??!! górne zdjęcie 90KM /AHU/ a dolne 110KM /AFN/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opal Zgłoś #7 Napisano 17 Kwietnia 2009 A jak się go czyści i czy warto go zaślepiać? Słyszałem, że taki zabieg poprawia moc silnika. Czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #8 Napisano 17 Kwietnia 2009 (edytowane) Słyszałem, że taki zabieg poprawia moc silnika. Czy to prawda? Jest na forum cały temat o zaślepianiu EGRuu no własnie dlaczego jeden tak a drugi tak..??!! górne zdjęcie 90KM /AHU/ a dolne 110KM /AFN/ Inne turbosprężarki inne kolektory wydechowe w których wyjście rury idącej do EGR jest umieszczone w innych miejscach! Edytowane 17 Kwietnia 2009 przez jarucki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #9 Napisano 10 Stycznia 2010 Czy możliwe jest ze przez uszkodzony albo zacięty zawór silnik nie chce odpalić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #10 Napisano 10 Stycznia 2010 (edytowane) Czy możliwe jest ze przez uszkodzony albo zacięty zawór silnik nie chce odpalić ? Nie możliwe. EGR kieruje tylko część spalin ponownie do komory spalania, a więc nie jest aż tak ważna częścią silnika, żeby przez niego samochód nie odpalił. Ludzie go zaślepiają i auto śmiga, a więc EGR nie ma nic wspólnego z Twoim nie uruchomieniem silnika. Edytowane 10 Stycznia 2010 przez zima18 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spek Zgłoś #11 Napisano 10 Stycznia 2010 Tak napisał kolega HELL1939 tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=747145#post747145 cytuje - Witam miałem podobny problem i wiesz co się stało? okazało się ,ze zawór EGR wysiadł przez to ,że dałem gazu mocniej na śniegu samochód zgasł i już nie odpalił. zaholowałem go do zakładu tam długo walczyli z pompą i w końcu odcięli EGR-a no i się udało samochodzik bryka jak nowy tylko teraz mam zaślepionego EGR-a do czasu kiedy kupię nowego. pozdrawiam i spróbuj go zaślepić blaszką jak Ci odpali samochód to będzie znaczyć ,że też Ci poszedł EGR w aucie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #12 Napisano 2 Marca 2010 to jest egr(to srebrne, okrągłe) czyli ten egr na foto to 90 KM? bo ja mam u siebie w drugą stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #13 Napisano 2 Marca 2010 czyli ten egr na foto to 90 KM? bo ja mam u siebie w drugą stronę Ten na foto to z AFN/AHH (to są bliźniacze silniki). Zrób zdjęcie swojego, chętnie obejrzę, tą "sztukę". Poza tym zwróć na ten metalowy wężyk w plecionce, który "dostarcza" z kolektora wydechowego część spalin do dolotowego przez właśnie EGR. Konstrukcja kolektora dolotowego nie pozwoliłaby na zamontowanie tego zaworu inaczej (odwrotnie). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ACTINA Zgłoś #14 Napisano 2 Marca 2010 Ten na foto to z AFN/AHH (to są bliźniacze silniki). Zrób zdjęcie swojego, chętnie obejrzę, tą "sztukę". Poza tym zwróć na ten metalowy wężyk w plecionce, który "dostarcza" z kolektora wydechowego część spalin do dolotowego przez właśnie EGR. Konstrukcja kolektora dolotowego nie pozwoliłaby na zamontowanie tego zaworu inaczej (odwrotnie). ja mam kolego dokładnie tak: foto zapożyczone:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kalica Zgłoś #15 Napisano 11 Marca 2010 witam.ja mam tez problem ze swoim egr .silnikiem raz na jakis czas rzucalo i pozniej nie chcial odpalac.podlaczany byl pod vaga i wyszedl egr . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stypa665 Zgłoś #16 Napisano 26 Września 2010 Ja mam problem ze sprężaniem autko śmiga do 2200 obr a potem przy wbitym gazie do oporu nie przyspiesz... mechanik stwierdził że to EGR i trzeba go wymienić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kema Zgłoś #17 Napisano 26 Września 2010 Takich szamanów nie lubię :fajny. Na jakiej podstawie stwierdził że to EGR ? Jestem przekonany że to nie EGR tylko coś innego. Trzeba zrobić LOGi dynamiczne co najmniej grup 3 i 11, sczytać ewentualne błędy i dać do oceny na forum. Poszukaj jakiegoś wtajemniczonego forumowicza w pobliżu i zrób LOGi jak nie masz możliwości sam. Mechanikowi podziękuj i powiedz że to nie Polonez aby oceniać "po węchu" :fajny ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomislav27 Zgłoś #18 Napisano 23 Lipca 2012 (edytowane) Witam W moim Pasku 1,9TDI 110KM 97r. zaważylem, że przy odpuszczaniu gazu przy zmianie biegu autko troche przydymia, widać to w lusterku. Znajomy powiedzialł, że to może być EGR i poradził żeby podjechać pod vaga i sprawdzić. Czy to możliwe, zwłaszcza że nie do końca wiem w jakim stanie jest turbina? Dla porównania przejechałem się innym takim jak mój i różnica w przyspieszeniu była. Edytowane 23 Lipca 2012 przez tomislav27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #19 Napisano 23 Lipca 2012 Nie wiem co to jest ERG. Jeśli mowa o EGR to zdejmij przewód doprowadzający podciśnienie do zaworu i słuchaj czy zmieni się praca silnika(jałowe obroty, po odpaleniu). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomislav27 Zgłoś #20 Napisano 23 Lipca 2012 Tak chodzi o EGR moja pomyłka. Po ściągnięciu przewodu miałem wrażenie jakby silnik głośniej "klekotał", a po założenu pracował normalnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach