ironderek Zgłoś #181 Napisano 6 Marca 2010 Mam pytanie czy np. przy pracach takich jak wymiana rozrzadu, wymiana termostatu i innych takich podobnych gdzie wymagane jest spuszczenie plynu chlodzacego z silnika, czy po takich naprawach/wymianach nalzy zalac uklad nowym swiezym plynem, czy mozna ponownie wlac stary spuszczony plyn chlodzacy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
capslock82 Zgłoś #182 Napisano 6 Marca 2010 mozna wlac stary plyn i uzupelnic takim samym do stanu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #183 Napisano 6 Marca 2010 mozna wlac stary plyn i uzupelnic takim samym do stanu Jednakże trzeba pamiętać o 2-3 letnim okresie jego wymiany. Przy wykorzystaniu starego należy pamiętać o zachowaniu czystości, tak aby żadne farfloce nie dostały się do układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
henryhard Zgłoś #184 Napisano 20 Marca 2010 Passat b5 1999 r. silnik 2,5 v6. Ostatnio wybrałem się na wymianę rozrządu po wymianie zadzwonił do mnie mechanik i poprosil abym przyjechal - mowi ze przez pierwsze 30 min po wymianie rozrządu auto jezdzilo normalnie, natomiast pozniej cos sie zepsulo i samochod jezdzi jak traktor, wogole nie ciagnie i pracuje superglosno, tak jak by nie palil na wszystkie gary. Mechanik mi powiedzial, ze rozrząd jest ustawiony idealnie i podejrzewa ze padła pompa wtryskowa - mowi ze VAG wyswietla cos w stylu przekroczony max kat wtrysku i nie da sie tego przetawic. Co sądzicie o takiej diagnozie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pyton50 Zgłoś #185 Napisano 20 Marca 2010 Podaj kody błędów VAG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #186 Napisano 20 Marca 2010 Nie bardzo w to wierze. Tak akurat się wysrała po zmianie rozrządu...I po co mechanik jeździł nim 30 minut po zmianie. Zmienia się, sprawdza i po sprawie. Jak dla mnie to źle ustawiony rozrząd, ale ja mam PD więc to tylko domysły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #187 Napisano 20 Marca 2010 cos ten mechanik niezabardzo chyba ??? a przed zmiana była ok a po zmianie odrazu padła dziwne bardzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #188 Napisano 20 Marca 2010 Passat b5 1999 r. silnik 2,5 v6. Ostatnio wybrałem się na wymianę rozrządu po wymianie zadzwonił do mnie mechanik i poprosil abym przyjechal - mowi ze przez pierwsze 30 min po wymianie rozrządu auto jezdzilo normalnie, natomiast pozniej cos sie zepsulo i samochod jezdzi jak traktor, wogole nie ciagnie i pracuje superglosno, tak jak by nie palil na wszystkie gary. Mechanik mi powiedzial, ze rozrząd jest ustawiony idealnie i podejrzewa ze padła pompa wtryskowa - mowi ze VAG wyswietla cos w stylu przekroczony max kat wtrysku i nie da sie tego przetawic. Co sądzicie o takiej diagnozie? oddales auto dobre wiec nie odbieraj go co cie to obchodzi mysle ze powinienes gdzies popytac co dalej robic biuro ochrony konsumenta szukaj rzeczoznawcy itd a tak wogole ktory warsztat jezdzi 30 minut kazxdym autem co on u mamy na obiedzie byl pierwsze sie spotykam zeby serwis tyle fure sprawdzal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
70snake Zgłoś #189 Napisano 20 Marca 2010 Przy logach dynamicznych wartość, podobnie jak w przypadku statycznych nie powinna przekraczać -3 do +3 także jest też w normie. Ja niestety obecnie nie jestem w stanie sprawdzić, po wymianie rozrządu trzeba sprawdzić wartość ANGLE vagiem blok 004 pozycja 4 powinno byc jak najbliżej 0 +/- 3 Panowi jeżeli te wartości odbiegają od normy jak je można ustawić w silniku ATJ 115 KM po wymianie rozrządu. czy trzeb wszystko jeszcze raz rozbierać??? Jak sprawdzić prawidłowość naciągu paska hydraulicznego rozrządu oraz jego parametry.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arabex21 Zgłoś #190 Napisano 29 Kwietnia 2010 witam Was koledzy! czy ktoś mógłby mi odpisac na nurtujace mnie pytanko czy trzeba luzować śruby na kole wałka rozrządu(te w podluznych otworach) przy wymianie paska, rolek, pompy i napinacza hydr. ? w książce "sam naprawiam" tak wlasnie jest zalecone, ale zastanawiam sie czy po zdjeciu rolki, napinacza oraz pompy wody bedzie to konieczne? silnik AVF 2001 rok, oczywiscie dysponuje blokada rozrzadu na kolo walka oraz na wal korbowy i rolke napinajaca. ps. przegladalem caly wątek i nie natknalem sie na info o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #191 Napisano 29 Kwietnia 2010 Ja w moim nie odkręcałem. Po wymianie nie musiałem też tego regulować bo wskazanie z 0.0 zmieniło się na -0.6 więc zostawiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arabex21 Zgłoś #192 Napisano 29 Kwietnia 2010 dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #193 Napisano 30 Kwietnia 2010 Nie ma za co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #194 Napisano 30 Kwietnia 2010 oczywiscie dysponuje blokada rozrzadu na kolo walka oraz na wal korbowy i rolke napinajaca. A po co ci te blokady? Robiłem już nie jeden rozrząd i jakoś blokad nie potrzebowałem.Co innego jak rozbrajasz głowicę to w niektórych silnikach jest rzeczywiście potrzebna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #195 Napisano 30 Kwietnia 2010 A po co ci te blokady? Robiłem już nie jeden rozrząd i jakoś blokad nie potrzebowałem. Można i bez, ale zdecydowanie wygodniej się pracuje ze zblokowanymi wałkami i kółkami. W AFN są dwa, blokada wałka rozrządu oraz pompy wtryskowej, wał się ustawia na znaki, więc relatywnie prosta robota. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #196 Napisano 30 Kwietnia 2010 (edytowane) Można i bez, ale zdecydowanie wygodniej się pracuje ze zblokowanymi wałkami i kółkami. W AFN są dwa, blokada wałka rozrządu oraz pompy wtryskowej, wał się ustawia na znaki, więc relatywnie prosta robota. Mnie tam cechy fabryczne nie interesują. Jak auto jest jeżdżące i jest wymiana rozrządu, wstawiam auto na kanał, rozkopuję przód, robię własne znaki. Koło wału, pompa wtryskowa, wałek/wałki rozrządu i rozbieram, składam i autko chodzi. Jasne, że mając blokady jest całkiem bezstresowo, ale człowiek musiałby zainwestować kilkaset jak nie tysięcy złotówek, aby mieć je do wszystkich silników. Mam na myśli nie tylko auta z grupy VAG, bo nie tylko takie hasają po naszych drogach Edytowane 30 Kwietnia 2010 przez zippo68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #197 Napisano 1 Maja 2010 Mnie tam cechy fabryczne nie interesują. Jak auto jest jeżdżące i jest wymiana rozrządu, wstawiam auto na kanał, rozkopuję przód, robię własne znaki. Koło wału, pompa wtryskowa, wałek/wałki rozrządu i rozbieram, składam i autko chodzi. - bez komentarza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #198 Napisano 1 Maja 2010 (edytowane) - bez komentarza Mało w życiu widziałeś. Kiedyś nikt nie wiedział co to są blokady, a rozrządy też trzeba było robić. Wyślę Ci zaproszenie, abyś mógł to zobaczyć na własne jak się to robi. Pewnie jesteś z młodego pokolenia, które nie wie co to znaczy pasowanie panewek, robienie szlifów pod stare tłoki i dorabianie pierścieni. Za jakiś czas jak się przyjedzie klasykiem do warsztatu to zapewne klient usłyszy: - Niestety nie jesteśmy w stanie naprawić tego samochodu bo nie ma gniazda na podłączenie komputera i nie potrafimy zdiagnozować usterki. Edytowane 1 Maja 2010 przez zippo68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zyggy Zgłoś #199 Napisano 2 Maja 2010 Nie jestem mechanikiem. Mechanika dotycząca mojego VW i quada to moja pasja, zupełnie niezwiązana z zawodem ale bardzo wciągająca. Takie zabiegi o jakich piszesz znane mi są troszkę z obserwacji u kolegów mechaników. Dwaj bracia w swoim warsztacie naprawiają prawie wszystko (oprócz Alfa Romeo). A co do różnych rozwiązań to widziałem niejedno może ci nie znane. Tą ciekawostką była blokada wałków rozrządu w fiacie Brava. Blokada polegała na wbiciu sosnowego zaostrzonego kołka pomiędzy koła zębate głowicy. Mówię ci, efekt był śmieszny a zarazem żałosny, ale skuteczny. O takich rodzynkach to można sobie długo opowiadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jankicyc Zgłoś #200 Napisano 25 Maja 2010 cz ma ktoś instrukcje jak krok po kroku wymienić rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach