Gość kromich Zgłoś #1 Napisano 31 Stycznia 2008 Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mogę sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu (po znakach) - silnik 1.9 TDI AFN , po wymianie paska rozrządu( u mechanika ) samochód niestety spisuje się znacznie gorzej......... , dodatkowo kąt wtrysku sprawdzony vag-com w basic settings wynosi 255 (auto odpala w miarę dobrze z tym ,że zwiększa chwilowo obroty silnika na ok 1500/min) . Z góry dziękuje za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2008 Po znakach to jest tak: koło pompy wtryskowej ustawiamy naprzeciw otworu do blokowania i wkładamy pręt o średnicy 15mm, w takim położeniu musi być możliwość zablokowania wałka rozrządu, jeżeli nie można zablokować wałka, to trzeba dotąd obracać wałem korbowym, aż zgra sie koło z wałkiem, jezeli to juz jest okey, to z tyłu silnika jest okienko, i tam również powinien zgrać sie znak na kole zamachowym (u mnie tego znaku nie mogłem zgrać, ale że wcześniej silnik chodził okey, to nie wnikałem dlaczego tak jest). Tutaj masz fotki zablokowania koła i wałka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość raff Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2008 Ja rozrząd wymieniałem sam, choć mechanikiem nie jestem. Odpowiednia lektura+ wiedza ogólna+ forum= sukces. Do tego, co napisał jarek.123 należy dodać, że wał silnika musi być w pozycji GMP (Górne Martwe Położenie pierwszego tłoka), od czego należałoby zacząć. Znak GMP na kole zamachowym powinien pokrywać się ze znakiem odniesienia w otworze obudowy sprzęgła (to ost. zdanie wyczytałem z książki). Potem robisz to, co napisał jarek.123. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2008 czy można samemu wymienić ten pasek i resztę części ??? Jak to najlepiej zrobic... wymieniałem już w golfie 3 myślę ze też dam rade ...co wy o tym myślicie ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #5 Napisano 10 Lutego 2008 Nikt tego nie wie czy Ty dasz rade, sam powinieneś to najlepiej wiedzieć . Pewnie że można wymienić samemu, ja u siebie wymieniałem, wiadomo pierwszy raz jest zawsze najgorszy, ale w gruncie rzeczy nie jest to nic skomplikowanego. Najlepiej zaopatrzyć się w dobre klucze (torxy również) klucz dynamometryczny, napinacz do rolki napinającej, blokade wałka rozrządu i pręt o średnicy 15 mm do blokady koła pompy wtryskowej. No i można przystępować do pracy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma Zgłoś #6 Napisano 11 Lutego 2008 jarek.123 dzięki za odpowiedz POZDRAWIAM ...rozumiem żeby sie do tego dostać trzeba rozebrać cały przód auta ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #7 Napisano 11 Lutego 2008 Nie ma sprawy. Ponoć niektórzy, mówią że można wymienić rozrząd odchylając tylko przód, ale nikt tego sam nie robił tylko słyszał. Przeczytaj to i to, wrzuciłem zdjęcia z mojej wymiany Pozdrawiam. http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19256 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma Zgłoś #8 Napisano 11 Lutego 2008 jarek.123 ...masz może jeszcze jakieś fotki ... mógłbyś przesłać na maila... [email protected] Jesli tak to dziękuje i zaraz zabieram sie do roboty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Qzma Zgłoś #9 Napisano 12 Lutego 2008 no i rozrząd wymieniony troszkę wiadomości z życia... troszkę wiedzy z książki ... troszkę pomógł teść ... troszkę kolega Jarek.123 (dziękuje) i jestem bardzo zadowolony... jeden dzień roboty.... nowe części ....troszkę chęci i kilka piwek i OK:527: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #10 Napisano 12 Lutego 2008 No i to się chwali, gratulacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jakub1000 Zgłoś #11 Napisano 14 Lutego 2008 witam mi teraz tez przeskoczył pasek rozrządu i chciałem ustawić jak fabryka ustawia i w okienku widać było idealnie znak na kole zamachowym i samochód nie odpalał po przestawieniu o jeden ząbek w lewo silnik odpalił.. wiec nie wiem po co te znaki?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #12 Napisano 14 Lutego 2008 Ale pewnie wałek rozrządu miałeś przestawiony. Jeśli nie wiesz po co te znaki są to szkoda gadać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #13 Napisano 16 Lutego 2008 hmm... Koledzy zapomnieliscie o jednym - zdejmujesz pokrywe rozrzadu i z tylu wałka masz naciecie - tam w pozycji GMP ma wejsc płaska blokada - ja po druciarsku zwykle ładuje tam płaski klucz ustawiasz wał na GMP - zero bądz kreska nabita na kole zamachowym pokrywa sie z nadlewem na obudowie skrzyni biegow w tej pozycji pompa ma dac sie zablokowac blokada jesli przy zablokowanej pompie i wale na GMP nie wejdzie ci blokada w walek - zakladam ze naciecie masz w odpowiednim miejscu - jesli sie chowa w glowicy zrob obrot walem to musisz odkrecic srube mocujaca kolo rozrzadu na walku i kozystajac z otworu w obudowie rozrzadu zbic kolo z walka - jest na stozku, walek ustawiasz kozystajac z naciecia z tylu, blokujesz, nakladasz pasek zaczynajac od wału korbowego gdy juz napniesz pasek dokrecasz kolo na wałku - dobrze jest miec blokadę ktora utrzymasz kolo na wałku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #14 Napisano 16 Lutego 2008 nikusss, czy Ty wogóle czytałeś co było wcześniej napisane???? Nikt o niczym nie zapomniał, nawet jest zdjecie wstawione Kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #15 Napisano 16 Lutego 2008 wyraznie o blokowaniu wałka nie napisałes - z tekstu wynika według mnie tylko na temat ustawiania wału, dokladnego ustawienia nie opisałes, niemniej mysle ze dwa posty sie uzupełniaja, nie sadzisz? ja nie mialem na tyle wytrwalosci zeby gonic do domu myc rece do robienia zdjec, w b2 przy okazji zreszta ustawialem luzy zaworowe, ale to juz calkiem inna bajka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #16 Napisano 16 Lutego 2008 w takim położeniu musi być możliwość zablokowania wałka rozrządu, A to kto napisał (i wstawił fotkę - pierwsza) ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #17 Napisano 17 Lutego 2008 nikusss - skoro nie widzisz, to nie bede z Tobą polemizował na ten temat, a odnośnie zdjęć to aparat cyfrowy jest to takie urządzenie do którego nie trzeba myć rąk i ubierać sie pod krawat Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #18 Napisano 17 Lutego 2008 ustawiales kiedys luzy w dieslu? moze nie kojarzysz ze rece ociekajace prawie olejem nie sprzyjaja aparatom fotograficznym oczywiscie klocil sie nie bede na temat tego czy opisałes dokladnie czy nie - dla mnie dalej tam brakuje kwestii o poluzowaniu kola pasowego na wałku rozrzadu, o czym wyraznie napiasane jest w ksiazce w procedurze wymiany paska rozrzadu - zmieniajac choc odrobine napiecie pasa zebatego zmieniasz minimalnie odleglosc miedzy wałkiem a pompa - kola przesuwaja sie wzgledem siebie, dokrecajac na koncu kolo od wałka umozliwiasz paskowi ulozenie sie P.S. nie zamierzam byc wcale najmądrzejszy, ale uwazam ze warto podzielic sie swoimi doświadczeniami - forum słuzy do prowadzenia dyskusji, nieprawdaż? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek.123 Zgłoś #19 Napisano 17 Lutego 2008 Wcześniej pisałeś że zapomniałem o zablokowaniu wałka rozrządu, wiec sie z Tobą nie zgadzałem(nawet jest zdjęcie blokady), co do kwestii poluzowania koła to jak najbardziej sie zgadzam i również to koło luzowałem przy zakładaniu paska. Co do luzu zaworów, to jedyny pojazd w którym mogłem sobie poregulować zawory to był Fiat 126p , ale wtedy nie było jeszcze cyfrówek Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #20 Napisano 17 Lutego 2008 ja mam taki ciekawy silnik, kod CY, egzemplarz na nowych srubach i plytkowej regulacji luzow zaworowych - w przypadku tak starego auta uwazam to za plus - plytki baaaardzo zadko trzeba ustawiac, a hydraulika ma ciezkie zycie jak ludzie zwykle gowniane oleje leja do starych aut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach