pajonk Zgłoś #101 Napisano 4 Kwietnia 2010 no to teraz juz wiem, dzieki za odpowiedź, z tego co mi sie wydaje to 195/60/15 to max do B3 z oryginalnym zawieszeniem - no chyba że się myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siwwy Zgłoś #102 Napisano 5 Kwietnia 2010 witam ja tez mam takie oponki 195/60/15 i sie zastanawiam czy da rade na tył wrzucić 205/55/15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #103 Napisano 5 Kwietnia 2010 Kolego na tył bez problemu wejdzie 205/55/15. U mnie na zimę z tyłu śmiga 195/65/15 czyli potężny balon. Amorki mam krótsze o jakieś 2cm i nic nie obciera zatem oponki o których mowa wejdą spokojnie. Sam na lato mam 205/50/15 i powiem szczerze, że masakrycznie duża luka zostaje przy seryjnym zawiasie (brzydko to wygląda moim zdaniem), zatem większy balonik będzie lepszy. Jedynie na przód nie polecam opon 205, jeździłem tak w zeszłym roku i nie polecam-koleiny wszystkie twoje. Jutro jadę po gumki 185/55/15, wiem, że to wąskie i niskie, ale po okazyjnej cenie, a nie chcę już szerokich gumek na przodzie, więc lada moment zmiana i na sprzedaż pójdą dwie gorsze 205/50/15 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #104 Napisano 7 Kwietnia 2010 mam obecnie 195/60R15 i mysle o założeniu 195/65 co Wy na to? na tych co mam obecnie jezdze zawsze komplet 4 osob + pełen bagażnik i jeszcze mi nic nie przytarło nigdy nie było z tym problemu, a 65 od 60 rozni sie tylko 2cm w srednicy koła wiec mysle ze to nie robi duzej roznicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #105 Napisano 7 Kwietnia 2010 Mam 195/55 R16 bez problemowo, komfort jest w miarę dobry, nic nie obciera, fajnie wyglada i jest lepiej niż jak miałem 195/45 R16 pasek B4 kombi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
82dlugi Zgłoś #106 Napisano 8 Kwietnia 2010 Ktoś wcześniej zastanawiał się nad Passio 2.. Ja zaczynam na nich właśnie drugi sezon i moim zdaniem nie warto. Po pierwsze buksują przy ruszaniu na mokrej nawierzchni (awaryjnego hamowania na mokrym jeszcze nie miałem, ale aż się boję..), a po drugie mam wrażenie że pali mi na nich troszkę więcej niż na zimowych Continentalach (i jesienią i teraz wyraźnie widać 0,5 litra na kompie). Szumy toczenia i zachowanie na suchym jak najbardziej OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #107 Napisano 20 Kwietnia 2010 kolego "slawcio" Twoje opony 195/55R16 maja średnice koła 620,90mm a te co ja obecnie mam 195/60R15 maja 615mm wiec rożnica nie duża natomiast jak bym zakładał 195/65R15 to maja już 634,5mm i zastanawiam sie własnie czy nic przy komplecie nie bedzie tarło;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #108 Napisano 20 Kwietnia 2010 opony 195/55R16 maja średnice koła 620,90mm a te co ja obecnie mam 195/60R15 maja 615mmChyba odwrotnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #109 Napisano 20 Kwietnia 2010 nie, sprawdzałem na opony.pl wymier kazdej opony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skippi Zgłoś #110 Napisano 20 Kwietnia 2010 dd0_0bb ja mialem 195/65/15 i opona tarła o nadkole jesli chcesz to wrzucac na alu wrzuc 195/50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #111 Napisano 20 Kwietnia 2010 To wychodzi że opona 195/55 jest wyższa od 195/60... A tak nie jest! Nie wiem jak Ty to sprawdzałeś, ale sprawdź jeszcze raz 195/55/15 średnica=595,5 mm 195/60/15 średnica=615 mm Tak jest wg tego co ja na tej stronie odczytałem I by się zgadzało, bo 60% ze 195mm jest więcej niż 55% ze 195mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #112 Napisano 20 Kwietnia 2010 Ty piszesz 195/55 R15 a ja pisałem o R16 popatrz wyżej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #113 Napisano 21 Kwietnia 2010 Ty piszesz 195/55 R15 a ja pisałem o R16 popatrz wyżej. zwracam honor Niewyspany byłem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #114 Napisano 21 Kwietnia 2010 ja mialem 195/65/15 i opona tarła o nadkole jesli chcesz to wrzucac na alu wrzuc 195/50 ja u siebie mam na przodzie 195/65/15 i rzeczywiście obciera na każdym podskoku, wcześniej miałem 195/60/15 no to nie obcierało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mlody ZmC Zgłoś #115 Napisano 21 Kwietnia 2010 A ja mam u siebie wszystkie 4 opony na lato 225/45 R17 no i co :PPPP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #116 Napisano 21 Kwietnia 2010 (edytowane) haha ciekawe bo niby profil 65 od 60 jest tylko 1cm większy na promieniu a 2 na srednicy, jak patrze na przeswit pomiedzy kołem a nadkolem to wydaje mi sie ze ten cm nie robi rożnicy;p no ale nie kupie specjalnie 4 opon zeby sie przekonac np ze obciera;p tez chyba kwestia amortyzatorów i spreżyn jednemu moze trzec drugiemu nie. najlepiej by było sie przekonac na włąsnej skórze i załozyc 65;p Mlody ZmC ma 17 na 45 to praktycznie ten sam wymiarco 15 na 65 profilu;p ciekawe Edytowane 21 Kwietnia 2010 przez Krynio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawciol Zgłoś #117 Napisano 21 Kwietnia 2010 kolego "slawcio" Twoje opony 195/55R16 maja średnice koła 620,90mm a te co ja obecnie mam 195/60R15 maja 615mm wiec rożnica nie duża natomiast jak bym zakładał 195/65R15 to maja już 634,5mm i zastanawiam sie własnie czy nic przy komplecie nie bedzie tarło;p Nic nie trze, jest różnica we wskazaniach licznika (ok 5%) tylko jest jedno dziwne, teraz dopiero pokazuje mi na GPS taka sama prędkość jak na liczniku, sprawdzę jeszcze jak jakaś fotka karna mi przyjdzie to będę wiedział jak jest na prawdę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #118 Napisano 20 Sierpnia 2010 koledzy a co myslicie o takiej oponce ktoś moze jezdził? http://www.motostrada.pl/falken_ze_912/opony_195_60r15_66358.html czytam opinie i raczej sobie chwala a cena maxymalnie niska wporównaniu z konkurencja:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GekooN Zgłoś #119 Napisano 1 Września 2010 koledzy a co myslicie o takiej oponce ktoś moze jezdził?http://www.motostrada.pl/falken_ze_9...r15_66358.html czytam opinie i raczej sobie chwala a cena maxymalnie niska wporównaniu z konkurencja Kumpel ma tej firmy kapcie i sobie bardzo chwali,choć inny rozmiar :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #120 Napisano 3 Lutego 2011 kończy się zima, czas zastanowić się nad letnim obuwiem. Mam komplet prawie nowych Rainsport 2 - zrobiłem na nich 10kkm w zeszłym roku - 205/50R15 czyli tak jak fabryka nakazała. Niestety jesienią zmieniając koła na zimowe zauważyłem, że jeden zdejmowany Uniroyal ma bąbla i nie mam zamiaru go zakładać bo ryzykować nie lubię. Dziury na tej mojej wiosce (Gdańsk) tragiczne a silnik do 205tek nieco za słaby, dlatego rozważam 195/60R15. Katalog i przelicznik nakazuje 195/55R15 ale mam to w d***e bo wolę mieć bardziej miękko i dłuższą drogę dziury do felgi niż na dotychczasowych 205/50R15. Czy ktoś z forumowiczów mógłby wrzucić zdjęcie jak takie koło na aucie wyglądać będzie? Zawias mam nieco podniesiony, ze względu na tereny po jakich się czasem poruszam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach