piotereq21 Zgłoś #21 Napisano 2 Marca 2012 Witam! Właśnie jestem na etapie regeneracji bixenonów w swoim aucie. Zespół odbłyśnika i soczewki udało mi się wyciągnąć bez większych problemów (nie rozklejając reflektorów). Lampy są troszkę przykurzone od środka i teraz pytanie: da się je jakoś wyczyścić/wypłukać bez rozklejania? Chodzi mi np o płukanie, ale mam wątpliwości, czy czasami nie nabroję i nie zniszczę odbłyśnika... Niektórzy piszą o drucie, szmatce, waciku wodzie demineralizowanej itp. Jak najlepiej usunąć ten leciwy nalot od strony wew. lampy? Czy może dać sobie z tym po prostu spokój i nie kombinować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #22 Napisano 3 Marca 2012 koledzy ja w swoim pasku czyscilem soczewke, i wymienialem przeslone nie ma zadnego problemu jak nie którzy tu pisza , nie trzeba nic rozklejac itd wystarczy wyciagnac lampe wykrecic cala soczewke i po robocie wychodzi od tylu bez najmniejszego problemu dla kolegi , jak trzeba to po robie zdjecia i moge wstawic bo mam lampe co na pólce lezy i pokazac gdzie i jak rozkrecac , a mialem to samo robi sie na soczewce taki osad wygladajacy jak para na soczewce , wyczyscilem zwykla czysta szmatka i po robocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GRZECHHH Zgłoś #23 Napisano 3 Marca 2012 Z tego co napisał kolega piotereq21 to poradził sobie z wyciągnięciem zespołu soczewki i odbłyśnikiem więc ten etap ma za sobą. Jeżeli chodzi o czyszczenie szybki od środka to nie polecam płukać ani wlewać tam niczego. Mimo że będzie to woda destylowana czy jakieś inne specyfiki nie poradzi sobie z tym brudem i tylko zostawi gorsze ślady/zacieki. Ja tak jak już pisałem wcześniej zrobiłem delikatnego "wyciora" i nim wypucowałem już nie jeden komplet lamp z pozytywnym efektem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin Wroc Zgłoś #24 Napisano 4 Marca 2012 Regenerowalemu siebie ksenony, a raczej oddalem do regeneracji. Bylo warto. Zdemontowalem lampy, spokojnie mozna sobie z tym poradzic w godzine. Spec za 200 zl wymienil odblysniki, wymyl lampy od srodka i wygladaja jak nowe. Same odblysniki (regenerowane) kosztuja 50zl za sztuke. Bawil sie z nimi pol dnia wiec mysle ze 100 zl za cala ta zabawe to bardzo dobra cena. Mam pewnosc ze sa dobrze sklejone, nic nie paruje i swieca fantastycznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guiro Zgłoś #25 Napisano 4 Marca 2012 Kolego @Marcin Wroc@ a gdzie we Wrocławiu regenerowałeś lampki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #26 Napisano 4 Marca 2012 (edytowane) Poczytajcie sobie post #99 jak przemywalem soczewki w B6, tu bedzie ta sama zasada. Dla chetnych wysle zdjecia na meila, bo w podanym nizej linku wykasowali. http://forum.vw-passat.pl/threads/27432-Reflektory-w-B6-halogeny-i-xenony-czy-dobrze-swieca?p=1502665#post1502665 Edytowane 4 Marca 2012 przez popiolek4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotereq21 Zgłoś #27 Napisano 4 Marca 2012 Z tego co napisał kolega piotereq21 to poradził sobie z wyciągnięciem zespołu soczewki i odbłyśnikiem więc ten etap ma za sobą. Jeżeli chodzi o czyszczenie szybki od środka to nie polecam płukać ani wlewać tam niczego. Mimo że będzie to woda destylowana czy jakieś inne specyfiki nie poradzi sobie z tym brudem i tylko zostawi gorsze ślady/zacieki. Ja tak jak już pisałem wcześniej zrobiłem delikatnego "wyciora" i nim wypucowałem już nie jeden komplet lamp z pozytywnym efektem. Po dłuższym namyśle skorzystałem z Twojej metody... Przypomniałem sobie w międzyczasie, że kiedyś już płukałem tak lampę od opla corsy (gorąca woda z płynem do mycia naczyń) i rzeczywiście trochę sreberka się wypłukało... Także giętka listewka, przerobiona na "wyciora" i jazda na sucho. Trzeba tylko uważać, żeby nie szorować po odbłyśniku bo łatwo go zniszczyć... Po wyciągnięciu soczewki mamy na szczęście duży otwór, by tam pogmerać. Jak były jakieś plamki na kloszu od wody wewnątrz lampy to brałem dłuuugi śrubokręt, do końca przyklejony taśmą izolacyjną zwilżony patyczek do uszu i plamka po plamce ścierałem Efekt - lampy na pewno czystsze niż wcześniej. P.S. Wyciągnięcie soczewki z jej odbłyśnikiem w ksenonowych lampach do najtrudniejszych nie należy... Trzeba wykręcić 3 torxy, szarpnąć górę (zatrzask) i delikatnie wyciągnąć z lampy luźny już element... Jak jest w zwykłych lampach? Tego już nie wiem - może rzeczywiście bez rozklejania się nie da... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #28 Napisano 4 Marca 2012 P.S. Wyciągnięcie soczewki z jej odbłyśnikiem w ksenonowych lampach do najtrudniejszych nie należy... Trzeba wykręcić 3 torxy, szarpnąć górę (zatrzask) i delikatnie wyciągnąć z lampy luźny już element... Jak jest w zwykłych lampach? Tego już nie wiem - może rzeczywiście bez rozklejania się nie da... W zwykłych soczewkach nie wykręcisz odbłyśnika-musisz rozklejać lampę. Tak na marginesie-najlepiej płukać lampę wodą destylowaną/demineralizowaną-wtedy po wysuszeniu nie będzie zacieków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #29 Napisano 12 Stycznia 2015 (edytowane) Temat troche stary ale może ktoś mi pomoze. Jest do kupienia kpl soczewek z odbłyśnikami tyle że z angola, mam ochote je kupić i zregenerować odbłyśniki (mam to za free) i wykozystać w swoich zmęczonych lampach, ale czy te angielskie odbłyśniki podeją bezproblemowo do europejskiej lampy? edit----------- Temat o ksenonie ale ja mam lampę z h7 Edytowane 12 Stycznia 2015 przez marcin_pesel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #30 Napisano 12 Stycznia 2015 a jaka cena?...bo sam odbłysnik kosztuje mało z reszta teraz w warsztatach ktore zajmuja sie regeneracja lamp raczej juz nie regeneruje sie odblysników tylko daje nowe ja robiłem kompletna regeneracje lamp...wymiana odbłysników, czyszczenie soczewek, polerowanie kloszy, naprawa regulacji itp...i tez z H7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #31 Napisano 12 Stycznia 2015 robiłeś ty czy jakiś zakład ci to robił? Za 2 soczewki z odbłyśnikiem 60zł, może coś jeszcze da się urwać i to byłby jedyny koszt jaki ponosze. Ogólnie to zależy mi tylko na odbłyśniku, soczewki moge swoje podnienić ale jakoś samych do regeneracji nie moge znaleść. Teoretcznie mógłbym swoje odbłśniki wyjąć ale wtedy jestem pare dni bez auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #32 Napisano 12 Stycznia 2015 taki gośc mi robił co sie w tym specjalizuje...mozna w sumie do niego wysłac lampy jesli chcialbym pelna regeneracje. A zakład ma w Łodzi. Cena u niego za komplet to 400 zł (rozklejanie lampy, polerowanie kloszy obustronne, polerowanie soczewki, wymiana odbłyśnika). Jesli nie chcesz sie bawic w demontaz i masz mozliwosc podjechania do niego to cena + 200 zł za demontaz i montaz. Mozna oczywiscie tylko same odbłysniki u niego wymienic... Te z angola powinny chyba pasowac moim zdaniem...ale reki nie daje uciac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #33 Napisano 12 Stycznia 2015 zaryzykuje;) jak odbłyśniki nie podejdą to chociaż soczewki przeczyszczę i wnetrza lamp na czarno prysnę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #34 Napisano 12 Stycznia 2015 ...ale to musialbys lampe rozklejac...a to nie jest takie proste. I zeby potem dobrze skleic. DOdatkowo jak chcesz na czarno prysnac...a z długimi swiatłami? od czego bedzie sie swiatło odbijało...tak samo postojówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #35 Napisano 12 Stycznia 2015 Wiem że trzeba rozkleić, licze się z tym i widziałem że parę osób tu na forum sobie z tym poradziło. Odbłysnik od dłygich bym zostawił srebrny, a pozycji nie mam w lampach, moje dzienne mają opcję świateł pozycyjnych (przygasają do 30% mocy i mają wybita na to odpowiednią homologację) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxellxl Zgłoś #36 Napisano 13 Stycznia 2015 to powodzenia w zabawie z lampą moze zamiast kupowac te czesci od angola to nie lepiej kupic sam odbłysnik do passata z alledrogo? soczewke wypolerujesz sam...ona raczej zakurzona jest tylko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #37 Napisano 13 Stycznia 2015 marcin, jak chcesz to mam do sprzedanie soczewki pod h7 w stanie bdb nie wypalone. Ja w swoje lampy niedawno temu wsadzilem soczewki bixenonowe D2S Hella z lancera evo X. Jak masz lampy od nowości nie rozbierane to soczewki powinny być takie mleczne ponieważ jest na nich z dwóch stron duża warstwa kurzu. A i jeśli masz lampy ori Hella to powodzenia przy rozklejaniu. Rozklejałem juz pare lamp w życiu ale Hella to HORROR!!! Klej wogole nie reaguje na temp wiec zostaje tylko odginanie rynienki na gorąco i wycinanie kleju/podważanie klosza. Mi zeszło z tym cały dzien.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_pesel Zgłoś #38 Napisano 13 Stycznia 2015 to powodzenia w zabawie z lampą moze zamiast kupowac te czesci od angola to nie lepiej kupic sam odbłysnik do passata z alledrogo? soczewke wypolerujesz sam...ona raczej zakurzona jest tylko. same odblysniki są po prawie 200zł za kpl a tu razem z soczewkami mam za 60 plus nałożenie nowej warstwy lustra za darmo więc lepszy interes - - - - - aktualizacja - - - - - Misior1993 dzięki za propozycję ale już kupiłem tamte. Lampy mam ori i raczej nigdy nie ruszane, i szczerze mówiąc niewiem jakiej produkcji. A jeśli nie Bella to jakie jeszcze mogą być? Z innymi idzie latwiej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #39 Napisano 13 Stycznia 2015 Jak oryginal to raczej hella. I jak nigdy w zyciu wczesniej nie rozklejales lamp to przygotuj sie na walke z nimi.... szkoda ze nie ma tak jak w lampach pod ori xenon gdzie soczewka wychodzi bez rozklejania lampy. Uwazaj na odblysnik ten ozdobny bo na nim jest napylona bardzo cienka warstwa tego pseudo chromu i przetrzesz 2x szmatka i zaczyna schodzic na rogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #40 Napisano 13 Stycznia 2015 Uwazaj na odblysnik ten ozdobny bo na nim jest napylona bardzo cienka warstwa tego pseudo chromu i przetrzesz 2x szmatka i zaczyna schodzic na rogach. To prawda. Przekonałem się o tym czyszcząc szkła od środka. :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach