tcyzio Zgłoś #1 Napisano 15 Stycznia 2008 witam od czasu do czasu czuje w aucie swąd jakby spalonej izolacji. Dzieje sie to przewaznie kiedy jest chlodno na dworze a silnik zimny. Zdarza sie tez podczas jazdy gdy silnik jest cieply czy jest jakies urzadzenie, ktore pobiera duzo pradu szczegolnie gdy silnik jest zimny i na dworze chlodno? Vag pokazal mi jakis blad na climatronicu ale oczywiscie zapomnialem zapisac plik a laptop bylo pozyczony... bylo cos tam o silniczku klapki odmrazania(defrost) czy cos w tym stylu.... macie jakis pomysl co to moze byc? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2008 cześć kolego. ja miałem podobny problem tylko że winnym aucie (mała cięzarówka). Okazało sie że regulator napiecia był walnięty aż do tego stopnia że elektrolit w akumulatorze się gotował w czasie jazdy. Smród był nieznośny, dokładnie jak opisujesz taka spalenizna własnie. Wizyta u elektryka samochodowego 15 minut i po bulu. Może ta wskazówka ci choć troszke pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tcyzio Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2008 Dzięki ale to chyba nie to bo smród nie jest jakiś mega i trwa paręnaście sekund i potem jest ok nawet kilka dni... Nie wiem o co w tym chodzi...ale sprawdzę dziś akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ziomal-stm Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2008 a sprawdź, czy olej gdzieś nie cieknie. Mi olej ściekał z uszczelki pokrywy zaworów czasami kropla trafiała na jakąś gorącą blache przy kolektorze wydechowym. Smród był niemiłosierny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #5 Napisano 12 Stycznia 2009 Witam, Ostatnio zauważyłem, że tak samo jak pisał tcyzio, jak jest zimno na dworze i silnik jest zimny (czasami nawet jak jest ciepły), czuć smród spalenizny (izolacja?, smród palącej się elektroniki?). Smród ten utrzymuje się tak przez jakieś 15 - 20 sekund, a potem koniec. Co to może być? Może coś przy rozruszniku? - w końcu przy odpalaniu spory prąd płynie. Myślicie, że jest tu potrzebna wizyta u elektryka, czy speca od klimy bardziej? Z góry dzięki za info Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 12 Stycznia 2009 wąchajcie w okolicach stacyjki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konjo Zgłoś #7 Napisano 15 Stycznia 2009 wąchajcie w okolicach stacyjki No niestety nie wygląda na to, ze to z okolic stacyjki, ale sprawdzę okolice filtra kabinowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2010 (edytowane) Witam. Spotkałem się dokładnie z tym samym, o czym pisze konjo i niestety nie jest to swąd z okolic stacyjki? Po otworzeniu maski silnika też nie wyczułem tam tego swądu. Temat raczej dotyczy wnętrza auta. Prosiłbym o pomoc... Edytowane 16 Marca 2010 przez sznikers23 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rado_tec Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2010 ...teraz totalnie gdybam, ale może zablokowała się któraś z klapek od nawiewu ?? Jest ich tam kilka w układzie przewietrzania wnętrza i sa one ustawiane silniczkami. Po przekręceniu stacyjki napedzajace je silniczki ustawiają te klapki w odpowiednich położeniach, jesli któraś sie blokuje to silniczek sie może przegrzewa próbując ja ustawić i stąd ten zapach... Ale tak jak mówie, to tylko gdybanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinek79 Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2010 mi tez śmierdziało momentami - EGR przepuszcza olej a ten kapie na drucianą plecionkę na wydechu... Nowego zaworka nie kupię, zrobiłem "odpływ" oleju na bok... fuszerka ale działa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adi7610 Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2010 u mnie w kabinie smierdzialo jak z komina:P sadzą. przyczyna był filtr kabinowy i jego bym sprawdzil najpierw. tylko ze mi capiło z niego non toper...dopoki nie wymienilem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T-Rex Zgłoś #12 Napisano 17 Marca 2010 Byc moze problem jest ze sterownikiem(blower motor resistor,roznie go nazywaja)) dmuchawy do klimatyzacji.Nie wiem jak to wyglada u ciebie ale o ile sie nie myle to jest on ulokowany za skrytka , w obudowie dmuchawy lub poblizu.Jest on chlodzony wlasnie przez powietrze z dmuchawy i jezeli jest z nim jakis problem -np. przegrzewa sie ,to rozdmucha smrod po calym aucie.Ewentualnie sam silnik od dmuchawy...najlepiej by bylo gdybys go wyciagnal/wysuna bez odlaczania kabli i wtedy wlaczyl wiatrak . Metoda 'nosowa' zdiagnozowac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #13 Napisano 17 Marca 2010 Dodam że nie posiadam w aucie klimatyzacji... No i pytanie: czy gdyby taka awaria się powtarzała to jest to coś, co powinno mnie niepokoić? Czy np. grozi to spaleniem mi auta? Jest to jak przyznacie sami ciężkie do jednoznacznego zdiagnozowania i dla samego siebie w gruncie rzeczy idzie te 15 sekund w tym swądzie wytrzymać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sugestia Zgłoś #14 Napisano 17 Marca 2010 a może koledzy to pleciąka poprostu się gdzieś przetarła, kolega tak ma w golfie 3 afn, jest jakaś mkrodziurka która uszczelnia się jak silnik złapie temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 17 Marca 2010 sznikers po pierwsze sprawdź czy wszystkie bezpieczniki mają nominalne wartości, po drugie sprawdź czy nie kopci się przekaźnik świec (o ile masz go w środku, a nie od strony silnika), potem celowałbym w pokrętło nawiewu i przekaźnik X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sznikers23 Zgłoś #16 Napisano 17 Marca 2010 Jak sprawdza się nominalne wartości w bezpiecznikach i czym? (nie znam się). Przekaźnik świec to też ten w bezpiecznikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach