Gulu Zgłoś #1 Napisano 7 Stycznia 2008 Seria wyszła słaba bo pewne diagnostyczne sprawy musieliśmy załatwić min. spalanie na poziomie 12 litrów po programie i poprawieniu pewnych usterek spalanie spadło przy butowaniu na 8,5 litra a wykres oceńcie sami : Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 7 Stycznia 2008 Trzeba było go trochę bardziej od dołu podciągnąć a górę poluzować - wtedy by jeszcze mniej palił... coś podobnego do tego http://img140.imageshack.us/my.php?image=zdjcie0001oi1.jpg Mam pytanie czy jeździliście z VAGiem na pomiary po dłubaniu ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gulu Zgłoś #3 Napisano 7 Stycznia 2008 Trzeba było go trochę bardziej od dołu podciągnąć a górę poluzować - wtedy by jeszcze mniej palił... coś podobnego do tego http://img140.imageshack.us/my.php?image=zdjcie0001oi1.jpg Mam pytanie czy jeździliście z VAGiem na pomiary po dłubaniu ?? Mamy inne filozofie pisania softów,nasza firma nie robi softów z dołu ze względu na sprzęgło oraz inne paramtery silnika,nie jezdzi sie dołem tylko góra!! Po każdym sofcie auto jest logowane aby spr. czy paliwo jest ok i czy turbo nie przeładowuje. W tym przypadku było napisane kilka softów aby klient wyjechał od nas zadowolony i cieszył sie bezawaryjnoscia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #4 Napisano 7 Stycznia 2008 a Marek lubi wymieniać sprzęgła i prostowac korby Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #5 Napisano 7 Stycznia 2008 fajnie wyszlo. czemu seria taka poszarpana wyszla? dowiem sie? jaki to silnik? avf czy awx? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirass Zgłoś #6 Napisano 8 Stycznia 2008 fajnie wyszlo. czemu seria taka poszarpana wyszla? dowiem sie? jaki to silnik? avf czy awx? motorownia AWX,oryginalny przebieg 130tys, pierwszy właściciel- seria poszarpana bo z przepławką mocno świrowała, ale efekt końcowy mówi sam za siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #7 Napisano 8 Stycznia 2008 Jak poruszyliście temat spalania to mam pytanie w związku z tym - u mnie obecnie w sezonie zimowym w mieście przy spokojnej jeździe wynosi 8 litrów, a przy butowaniu 9 - 9,5 litra. Na trasie do 120 km/h - 5,5 litra Czy to są mniej więcej poprawne dane w stosunku do tego wykresiku: Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 9 Stycznia 2008 oczywiscie, ze poprawne. taka moc musi sie czyms karmic, a temperatury ostatnio tez najwyzsze nie sa. na trasie masz 5.5 litra, czyli super elegancko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 20 Stycznia 2008 a ja mam pytanie z innej beczki - jakie oponki przenoszą te 360 Nm ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #10 Napisano 21 Stycznia 2008 Mam do Was pytanie ile można by podciągnąć mojego paska, aby nie stracić na żywotności silnika i ile by mnie to kosztowało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #11 Napisano 21 Stycznia 2008 Już kiedyś pisałem...zależy to od stanu silnika, turbiny, sterownika i oporności na tuning...to ostatnie raczej niemierzalne Jeden silniczek 130-konny podciągnie się do 170 KM już przy pierwszej próbie, a z drugim tuner będzie walczył pół dnia i więcej jak 165 nie wyciśnie bo będą kłopoty z zestrojeniem. Generalnie 130 można podciągnąć od 160 do 180 KM, powyżej tego trzeba się liczyć z dołożeniem centralnego IC (FMIC) i pomyśleć nad zmianą turbinki. (Jeżeli to co napisałem wyżej jest głupotą to niech mnie jakiś spec poprawi bo nie chcę nikogo wprowadzać w błąd) To co jest u mnie w zupełności mi wystarcza - na tym etapie przyrost mocy do poniesionych kosztów ma najlepszy współczynnik. Koszt samego oprogramowania (NIE KOMBINUJ TYLKO Z CUDAMI Z ALLEGRO - ale jak kto woli), hamowni no i oczywiście badania VAGiem przed i po operacji jest rzędu 1000 - 1500zł To zależy jak się dogadasz z tunerem. U kogo robić ? ...jest dużo tunerów u których robili forumowicze i każdy będzie Ci polecał swojego - najlepiej wybierz sprawdzonego tunera niedaleko miejsca zamieszkania. AHA....ważna sprawa - zależy do czego będzie Ci ta moc potrzeba - czy do tego aby powiedzieć kolegom że masz 190KM i 400Nm czy do tego aby z niej efektywnie korzystać. Tuner może Ci wyciągnąć takie wartości ale to bezsensu bo będą one dostępne w bardzo wąskim zakresie obrotów. O wiele lepiej (i dla użytkownika i dla żywotności silnika) jest uzyskanie mniejszej mocy i momentu ale w szerszym zakresie obrotów - krzywe powinny być płaskie (tzn. zbliżone do płaskich) w miejscach gdzie jest osiągana najwyższa moc i moment. Co do samej żywotności to bardzo dużo zależy od Ciebie....przede wszystkim daj się porządne nagrzać silnikowi, unikaj korzystania z momentu w niskich zakresach (1100-1600 rpm) bo sprzęgło będzie dostawało w dupę...no i oczywiście dbanie o turbo...bo większym piłowaniu daj mu odpocząć 2 min zanim zgasisz sinik. Takie same uwagi są do silnika bez chipa, ale wraz z przyrostem mocy powinna wzrastać Twoje uczulenie na w/w rzeczy. Uff...to chyba tyle z teorii Do Marecka: Ja jeżdżę na fabrycznych 185 i na suchym jest OK....ale na deszczu to na 3 biegu jeszcze tracę przyczepność...wiem że to nieefektywne ale na wyścigach nie jeżdżę...ale jakiego mam banana jak mi jeszcze na trójce potrafi zamielić kapciami Zajeżdżę te oponki i wtedy się pomyśli Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #12 Napisano 21 Stycznia 2008 dzięks za przybliżenie tematu a_r_t_i, mam jeszcze do Ciebie pytanie jak tam ze spalaniem w twoim Pasku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2008 Jak poruszyliście temat spalania to mam pytanie w związku z tym - u mnie obecnie w sezonie zimowym w mieście przy spokojnej jeździe wynosi 8 litrów, a przy butowaniu 9 - 9,5 litra. Na trasie do 120 km/h - 5,5 litraPozdrawiam, Artur Aktualnie jak temperatury się podniosły to przy spokojnej jeździe po centrum Łodzi schodzę poniżej 8 litrów..... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2008 witam,szsczerze nie pamietam czy mam awx czy avf bo niedlugo mam paska,w kazdym razie mam mozliwosc u mnie w miescie wgrac mape czy program rzekomo ustawiany pod konkretny silnik dajacy 160-170 koni za sensowne pieniadze,moje pytaine czy uniwersalne programy pod silnik daja rade czy serio musi byc pisany pod kazdego z osobna aha mam 200 tys przebiegu i zero dymienia ,jezdzi na 0w30 Scaliłem posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki/Duży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość a_r_t_i Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2008 Chodzi o to aby program dostroić do samochodu...mało kto Ci napisze program od A do Z pod Twoje auto bo to jest nieopłacalne. Chyba wszyscy tunerzy korzystają z gotowców ale te gotowce potem dostrajają pod Twoje auto i to jest najważniejsze. Nie można wgrać programu jakiegoś uniwersalnego, a kontrola będzie polegała na wizualnej ocenie dymienia, średniego spalania i tego czy między 2000 a 2300 rpm auto nie ciągnie. Należy przede wszystkim zmierzyć ciśnienie doładowania, dawki paliwa i powietrza itd. Na pierwszy rzut oka wszystko będzie wyglądało OK a za 3 miesiące napiszesz w dziale "Kupię" ...Poszukuję głowicy i turbiny do VW Passata AWX/AVF. Jak się majstruje przy samochodach to trzeba to robić z głową. Niektórzy Ci powiedzą "Bierz i wgrywaj ten program, ja mam i jest OK - zaoszczędzisz sobie na alufelgi"...a drudzy Ci nic nie powiedzą tylko bez chwalenia się za forum przeprowadzą generalny remont silnika bo po co przyznawać się do błędu. Decyzja należy do Ciebie...ale wg. mnie podstawowe rzeczy przy chipowaniu auta to hamownia i badanie - będziesz miał pewność że auto Ci posłuży. Pozdrawiam, Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2008 hamownie mam w miescie,ale kolo ktory to robi takowej nie posiada takze nie wiem jak tam to wyglada czy cos dalej robi czy pozotatje przy jednakowym programie, dzieki za info,poza swiatkiem u mnie w rejonie nie ma nic blizej do pobawienia sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #17 Napisano 22 Stycznia 2008 mikan nei wymyslaj bzdur. w trojmiescie masz tune-up i zrobia fure tak jak nalezy, a te kilometry chyba nie stanowia wielkiego problemu, jak chce sie miec jakosc w aucie za grube tysiace. oszczednosc zawsze bokiem wychodzi. blizej masz do poznania, do mastersa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #18 Napisano 22 Stycznia 2008 no dobra czyli idac dalej co lepsze masters czy ten tune-up ,w tune-up ceny juz znam itd a mastersa kojarze jeszcze z czasow leon club ,ktory lepsze jesli juz tyle samo kilasow jest ? gdbym wiedzial i mial na forum jednoznaczne odpowiedzi to bym nie pytal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo Zgłoś #19 Napisano 22 Stycznia 2008 orientuje się ktoś może kto we Wrocku dobrze zna się na Tuningu Paska??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mikan Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2008 ja tam dalej poczekam na odpowiedz odnosnie co lepsze na jakiejs sensownej podstawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach