Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki ale jak podjerzdzan do skrzyrzowania i jest letko z górki to auto się toczy tak jak by nie było wogule oporów . sam niewiem . ale dzieki sprawdze to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

awitam a moze poprostu sie nieulozyly jeszcze przejedz kikadziesiat kilometrow i przychamuj ostro pare razy i zobaczysz czy jest to samo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc i mnie dopadł problem z hamulcami,a konkretnie z zamarzającym serwo.Póki co odessałem z pierwszej części serwa szklankę wody i będę obserwował :P co i jak.Jak to nie pomoże znaczy,że trzeba będzie rozebrać to dziadostwo i porządnie wysuszyć.W razie niepowodzenia czeka u kumpla nówka sztuka za 400 zł:dolamam .Tak na marginesie podczas usuwania tej :cenzura: wody zauważyłem,że ten zaworek też jest cały mokry i tak sobie myślę czy to w nim zamarzła ta woda i vacu pompa nie miała wystarczającej siły by pociągnąć i wytworzyć podciśnienie w serwie.No nic pożyjemy zobaczymy na razie fura hula:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

mam problem z hamulcami jak wiekszosc tutaj, woda w serwie i nie tylko. wymienilem serwo przez zaufanego mechanika i plyn hamulcowy teraz zaswieca mi sie podczas jazdy

STOP FAULTY BRAKE szczegolnie przy ostrzejszym wejsciu w zakret. czy ktos wie co to moze byc? plyn hamulcowy jest w normie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

mam problem z hamulcami jak wiekszosc tutaj, woda w serwie i nie tylko. wymienilem serwo przez zaufanego mechanika i plyn hamulcowy teraz zaswieca mi sie podczas jazdy

STOP FAULTY BRAKE szczegolnie przy ostrzejszym wejsciu w zakret. czy ktos wie co to moze byc? plyn hamulcowy jest w normie...

komunikat o kończońcych się klockach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
komunikat o kończońcych się klockach

 

Klocki i tarcze wymienione w wakacje nawet w jednej trzeciej niezdarte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Klocki i tarcze wymienione w wakacje nawet w jednej trzeciej niezdarte
podepnij kompa a dowiesz się co go boli skoro taki komunikat wyskoczył to błąd na pewno się zapisła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnij kompa a dowiesz się co go boli skoro taki komunikat wyskoczył to błąd na pewno się zapisła

tak zrobie mam vag 409 po angielsku mam nadzieje ze zadziala

 

podpinalem kompa nie zapisalo zadnych bledow

Edytowane przez woju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytawszy posty mam pytanie:

- mam serwo z EPS wiec podobno jest ono dwukomorowe. Czy aby odessać wode trzeba w tym modelu demontować serwo czy mona jakoś inaczej to zrobić? Jak sciągnąc wode z drugiej komory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przeczytawszy posty mam pytanie:

- mam serwo z EPS wiec podobno jest ono dwukomorowe. Czy aby odessać wode trzeba w tym modelu demontować serwo czy mona jakoś inaczej to zrobić? Jak sciągnąc wode z drugiej komory?

 

Kolego ja ostatnio rozbierałem u siebie, też mam serwo dwu komorowe i po wyjęciu zaworu od pompy vacum nie było wody w pierwszej komorze i konieczne było wyjęcie serwa. A po wyjęciu okazało się, że jest lód w pierwszej komorze ale za membraną i w drugiej po obu stronach membrany. Demontaż i montaż opisany jest we wcześniejszych postach. Po wyrzuceniu lodu i osuszeniu, serwo działa prawidłowo :)

 

Sprawdzić można sobie dodatkowo ciśnienie przed samym serwo na króćcu powinno być ok -1bar podciśnienia wytwarzanego przez pompę vacum, jeżeli nie ma to jest nieszczelność w układzie podciśnienia, albo słaba już pompa vacum.

Edytowane przez andrzejek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako ze na dworze jest -11 to oddalem samochod do warsztatu. Odessali wode z 1 komory ale nadal blokowalo koła. Demontaż serva i roztopienie lodu, pozbycie sie wody. Już zadowolny ze bedzie ok, mechanik mowi ze nie moze odpowietrzyc 1 sekcji, chyba pompa padła? kurde przecież działała zanim przyjechałem. Mechanik zamowil nową pompę, po zamontowaniu okazało sie ze nadal to samo. Teraz mi mowi ze chyba trzeba bedzie cale serwo wymienić. Czy przypadkiem mechanik nie chce mnie naciagnąć na koszta. moze cos popsuł i teraz wine chce zwalic na mnie? co moze byc ze 1 sekcja nie da sie odpowietrzyć - moze mu podpowiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jako ze na dworze jest -11 to oddalem samochod do warsztatu. Odessali wode z 1 komory ale nadal blokowalo koła. Demontaż serva i roztopienie lodu, pozbycie sie wody. Już zadowolny ze bedzie ok, mechanik mowi ze nie moze odpowietrzyc 1 sekcji, chyba pompa padła? kurde przecież działała zanim przyjechałem. Mechanik zamowil nową pompę, po zamontowaniu okazało sie ze nadal to samo. Teraz mi mowi ze chyba trzeba bedzie cale serwo wymienić. Czy przypadkiem mechanik nie chce mnie naciagnąć na koszta. moze cos popsuł i teraz wine chce zwalic na mnie? co moze byc ze 1 sekcja nie da sie odpowietrzyć - moze mu podpowiem?
chyba naciąga cię na koszta nie spotkałem się z autem nie do odpowietrzenia jak nie można tradycyjnie to są do tego urządzenia a druga sprawa to prawidłowy montaż i uszczelnienie serwa i pompy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Jest taka możliwość, że wymił płyn tak jak w maluchu - jeden popmuje pedałem drugi przy odpowietrzaczu, w takim wypadku mogło dojść do uszkodzenia pompy, w szczególności w przypadku abs i esp uszkodzeniu mogły ulec pompy abs i esp. Najlepiej sprawdź czy ma komputer o opcją odpowietrzania, jeżeli nie to nie miał jak odpowietrzyć i mógł uszkodzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba naciąga cię na koszta nie spotkałem się z autem nie do odpowietrzenia jak nie można tradycyjnie to są do tego urządzenia a druga sprawa to prawidłowy montaż i uszczelnienie serwa i pompy

 

 

Moje było nie do odpowietrzenia, chyba już o tym pisałem - wszystko w środku zardzewiało i popękało :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem ale do końca jeszcze nie jestem pewny czy to serwo ale czytając cały wątek na dniach spróbuje wyssać wodę z serwa. Nie mam garażu także muszę poczekać na jakieś plusowe temp. U mnie zaczęło się od wizyty na myjce ręcznej. Później ruszyłem w trasę i po przejechaniu ok.70km pedał zaczął twardnąć. Wyglądało to w ten sposób jakby pedał po każdym naciśnięciu odbijał coraz mniej i hamulce nie puszczały. W pewnym momencie pedał ztwarniał już całkowicie i hamulce trzymały non stop nie dało się jechać. Po zjechaniu na pobocze wszędzie czuć było klocki. Po odczekaniu ok.30min wszystko wróciło do normy ale po kolejnych 20km znowu to samo. Teraz wygląda to tak że rano odpalam auto wszystko jest OK ale przy jeździe i nasickaniu hamulca pedał odbija coraz mniej i hamulce stopniowo trzymają aż w końcu nie da się jechać bo auto cały czas hamuje. Macie może jeszcze jakieś pomysły???

 

Jak tylko będzie plus na dworze po moim powrocie z pracy od razu biorę się za odesanie wody z serwa ale może jeszcze powinniem coś sprawdzić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sytuacja była następująca: przy naciskaniu hamulca na początku wciskania pedału było normalnie miękko się wciskał ale później twardy jak kamień- brak hamulców i po pewnym czasie jazdy blokowały się wszystkie koła, temperatura nagrzanych tarcz i płynu powodowała zapalanie się kontrolek ABS i ESP po czasie odpuszczały i potem znowu to samo. Po wyjęciu krućca od pompy vacum wody w tej komorze nie było, więc demontaż serwa (u mnie dwu komorowe) rozebranie i wyjęcie lodu z jednej jak i z drugiej komory, montaż i po sprawie hamulce do odpowietrzenia i wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktos wie co to moze byc? plyn hamulcowy jest w normie..

Jesteś pewny że jest w normie? Mi też się wydawało że jest w normie ale żeby wykluczyć tą prostą i nie wymagającą zbyt wiele pracy ewentualność zdobyłem się na odwagę żeby jednak dolać płynu. I co? A i to, że komunikat już się więcej nie pojawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie sytuacja była następująca: przy naciskaniu hamulca na początku wciskania pedału było normalnie miękko się wciskał ale później twardy jak kamień- brak hamulców i po pewnym czasie jazdy blokowały się wszystkie koła, temperatura nagrzanych tarcz i płynu powodowała zapalanie się kontrolek ABS i ESP po czasie odpuszczały i potem znowu to samo. Po wyjęciu krućca od pompy vacum wody w tej komorze nie było, więc demontaż serwa (u mnie dwu komorowe) rozebranie i wyjęcie lodu z jednej jak i z drugiej komory, montaż i po sprawie hamulce do odpowietrzenia i wszystko ok.

 

Słuchaj

to tak samo jak u mnie. Teraz przy weekendzie spróbuje najpierw odessać wodę jeżeli uda mi się trafić na ten króciec. Narazie znalazłem tylko ten

 

1.jpg

 

Możesz potwierdzić że to przez niego się odsącza czy trzeba szukać w innym miejscu. Zrobiłem też fotkę z drugiej strony

 

2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz potwierdzić że to przez niego się odsącza czy trzeba szukać w innym miejscu
Tak to ten króciec, który zaznaczyłeś:dobrze powodzenia :) Edytowane przez andrzejek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki na weekendzie się tym zajmę będe miał garaż od kumple to ew. wyciągnę jeszcze całe serwo i zobaczymy co z tego wyjdzie dam znać.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności