Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Jedyny związek ponownego odpalania z serwem to podciśnienie - tu szukaj problemu, jeśli serwo jest ok. Trzeba przepatrzeć przewody gumowe podciśnienia od pompy podciśnienia z tyłu silnika do serwa i ew pozostałych elementów układu podciśnienia, gdzieś musi być nieszczelność. Drugi problem to zbyt niskie ciśnienie podawane z pompy podciśnienia lub uszkodzenie króćca na pompie. Sam miałem ten problem i po zaklepaniu i sklejeniu króćca problem zniknął.

 

Dokładnie już o tym słyszałem tyle że z tym króćcem to możliwe jest w dislach bo tam jest pompa vacum ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hamulce puszczają po zgaszeniu silnika i przyciśnięciu kilka razy pedała

Czyli jak podciśnienie zejdzie z układu wspomagania hamulca, może się mylę, ale jednak zajrzałbym do serwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli jak podciśnienie zejdzie z układu wspomagania hamulca, może się mylę, ale jednak zajrzałbym do serwa.

 

to jest dobry pomysł tylko jak pisałem wcześniej wyciągałem już serwo i wizualnie wszystko gra jest suchutkie y czyste w środku żadnego syf. Być może trzeba zmierzyć jakoś ciśnienie albo inaczej sprawdzić może ktoś doradzi w jaki sposób to zrobić ?

 

Jeszcze się zastanawiam jak sprawdzić te przewody giętkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zepsuł się mechanizm w serwie (korozja) mimo że nic nie wskazywało na to że jest rozsypane. A stwierdziłem to dopiero po rozebraniu starego serwa (już po wymianie na nowe) - pękły elementy podtrzymujące sprężynę i pedał . Dochodzi jeszcze pompa hamulcowa na serwie która może powodować blokowanie się hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie zepsuł się mechanizm w serwie (korozja) mimo że nic nie wskazywało na to że jest rozsypane. A stwierdziłem to dopiero po rozebraniu starego serwa (już po wymianie na nowe) - pękły elementy podtrzymujące sprężynę i pedał . Dochodzi jeszcze pompa hamulcowa na serwie która może powodować blokowanie się hamulca.

 

Teraz jadę na weekend do domu to posprawdzam bo tutaj nawet nie mam jak ;/ Tylko tak jak pisałem serwo wyciągałem już wcześniej i wizualnie było wszystko ok zero korozji i brudów ;/

Zamierzam jeszcze wymienić gumowe przewody, płyn i zobaczę co będzie.

Na chwile obecną hamulce się cofają ale bardzo pomału i jeszcze jak już pedał zrobi się twardy to wystarczy zgasić auto nacisnąć go z 2x i odpalić i wszystko gra.

 

 

 

 

 

Koledzy wczoraj wracają do domu hamulce standardowo stanely.zgasilem auto, otworzylem maskę, rozgiolem na chwilę polaczenie tego przewodu który wychodzi z werwą z przewodem z którym sie laczy idąc do kolektora ssacego (dokladnie to laczenie w ściance za silnikiem) powietrze zaayczalo i uszlo z serwa i samochód od razu polecial mi do tylu bo bylo delikatne wzniesienie. Hamulca puscily momentalnie a pedale zmiękł.

czyli może ten kolektor nie zassysa go w ogóle z serwa lub coś zapchane albo jakiś zaworek przytkany. Co wy na to? Bo spać nie mogę :-)

 

Ps sorry za literowki ale z komórki to piszę

Edytowane przez coberas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, szukałem przyczyn twardniejacego hamulca przy drugim nacisnieciu i cieszę sie ze znazlalem ten wątek. Czytalem go z godzine i poszedłem do garażu popatrzeć czy króciec się nie rusza. Zdjąłem na razie plastik na silniku i palcami próbowałem ruszać rurkę gumową nałożoną na pompkę vacum. Nie czuć aby cokolwiek się ruszało. Rurka gumowa jest wcisnieta do końca na pompę i właściwie tam nawet nie ma szczeliny. Całość zacisnieta opaską chyba fabryczną. Czy jest sens zrywac ta opaske i ogladac goły króciec, czy to znaczy ze tam jest ok?

 

Druga kwestia to w miejscu gdzie wchodzi rura gumowa w ścianę grodziową jest złącze, ale tam nic nie syczy choć wydaje się, ze nie jest to super mocno trzymające się. Czy tam mozna to jakos na siłe wyciągnąć i sprawdzić ciśnienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Mam nadzieje, ze ktoś pomoże w moim problemie. Chodzi mi o to ze kilka dni temu zamarzła w moim passacie woda w serwie ( zdarza sie ), po wykręceniu serwa okazało sie ze wody było sporo, a poza tym serwo było nieszcelne. kupiłem na allegro uzywane (ten sam typ : 105 J). po wymianie serwa pedał hamulca na wyłączonym silniku twardy, po uruchomieniu silnika - działał normalnie ale po wciśnięćiu do oporu zaczynał się dalej chowac (jakby pompa przepuszczała). Pompa hamulcowa nówka sztuka tydzień temu kupiona. wczoraj wracając z garażu hamulce były ok (z wyjątkiem tego chowającego sie hamulca, ale hamował bez problemu). dzisiaj mojej żonie w drodze do pracy (podczas jazdy) hamulce zaczęły sie same zaciskać, az zablokowały sie całkowicie. Pedał hamulca wypchnięty i twardy. po odstaniu kilku minut ( chyba przestygły tarcze) hamulce odpuściły i dało sie jechać. ale pedał jest wysoki i wcisnąć go można na jakieś 3 cm (hamulce bardzo mocne). żoną coś wspomniała że zaświeciły jej sie kontrolki od absu i esp.

Prosiłbym o pomoc w czym szukać rozwiązania problemu? (to kupione serwo w dobrym stanie - szczelne i wody nie było w żadnej z komór).

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Prosze was o pomoc

Dzisiaj z rana przy -10C po wejsciu i odpaleniu auta zauważyłem, że pedał hamulca jest bardzo twardy (hamulców praktycznie nie miałem tyle, że same już były dociśnięte). Po przejechaniu paru km felgi były piekielnie gorące klocki nie odbijały (4X KOŁA) musiałem toczyć się z pracy na 2-biegu i co chwile robić postój tyle dobrze, żę mam blisko. Co mogło zamarznać serwo czy coś innego?? Jest możliwe suszenie i naprawa serwa jak w poscie #128 lub odsysanie wody jak w #66?? Prosze o jakieś rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Prosze was o pomoc

Dzisiaj z rana przy -10C po wejsciu i odpaleniu auta zauważyłem, że pedał hamulca jest bardzo twardy (hamulców praktycznie nie miałem tyle, że same już były dociśnięte). Po przejechaniu paru km felgi były piekielnie gorące klocki nie odbijały (4X KOŁA) musiałem toczyć się z pracy na 2-biegu i co chwile robić postój tyle dobrze, żę mam blisko. Co mogło zamarznać serwo czy coś innego?? Jest możliwe suszenie i naprawa serwa jak w poscie #128 lub odsysanie wody jak w #66?? Prosze o jakieś rady.

Miałem to samo

Zobacz pod serwem czy masz wodę, czy odpływa z podszybia, trzeba to udrożnić.

Jak masz serwo dwu komorowe

serwo.jpg

 

 

to odsysanie nic nie da, ja musiałem wyjąć serwo, rozpołowić obydwie komory i wyjąć lód, wszystko wysuszyć. Po złożeniu wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem to samo

Zobacz pod serwem czy masz wodę, czy odpływa z podszybia, trzeba to udrożnić.

Jak masz serwo dwu komorowe

Wody nie mam, czyściłem kiedyś te odpływy pod akumulatorem bo wiem, że lubi się ona zapchać.

Serwo mam dwu komorowe tylko pytanie jak je wyciągnąć???? Wystarczy odkręcić tylko 3 torxy które trzymają serwo czy jeszcze coś za serwem muszę odkręcić np. od strony deski rozdzielczej?? Jest gdzieś na forum opis tego?? Z góry dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wody nie mam, czyściłem kiedyś te odpływy pod akumulatorem bo wiem, że lubi się ona zapchać.

Serwo mam dwu komorowe tylko pytanie jak je wyciągnąć???? Wystarczy odkręcić tylko 3 torxy które trzymają serwo czy jeszcze coś za serwem muszę odkręcić np. od strony deski rozdzielczej?? Jest gdzieś na forum opis tego?? Z góry dzięki.

http://forum.vw-passat.pl/threads/18296-Hamulce-zamarzajace-serwo-pedal-twardy-miekki?p=743095&viewfull=1#post743095

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam , panowie mam taki problem ze jak wcisne mocno hamulec po chwili wyskakuje mi komunikat cos zwiazany z płynem( 1/2 fis ale j.wloski) i zaswieca sie kontrolka hamulca i STOP, po moze 30 s znika wszysko, o co kaman?? dzialo sie to juz chyba w + temp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyświetlił Ci się komunikat : liquido dei freni, zaświecił STOP i kontrolka hamulca , to masz za mało płynu hamulcowego w układzie -dolej do max. i powinno być ok!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym się przyłączyć do dyskusji... a zarazem posłuchać waszej opinii na temat mojego układu hamulcowego.

 

A więc do dzieła:

Po przestudiowaniu powyższych postów oddałem wczoraj mojego paska do warsztatu. Po analizie mechanika padła diagnoza -> to napewno serwo!!! No więc Panowie chcieli je od ręki wymieniać. Po mojej interwencji, że to chyba za szybko, że należałoby sprawdzić wodę w serwie etc. przyznali mi rację. Sprawdzili i woda w niewielkich ilościach faktycznie była w pierwszej komorze. Serwo (wg opisu serwisu) zostało wyjęte na noc i porządnie wysuszone (ale nie otwarte!). Kanału odpływowe udrożnione. Po nocy chłopaki wstawili serwo podpięli do układu ha, zalali nowy płyn hamulcowy i prawie jest dobrze.

 

Efekty:

- układ hamulcowy działa, ale czekam jeszcze na mrozy po zbliżającej się nocy = zobaczymy czy nic nie zmrozi,

- po naprawie serwo mam problem z czujnikiem stopu, brak świateł stopu + świecąca kontrolka abs + hamulec stop (wcześniej brak takich objawów)

- pedał hamulca jest bardziej miękki i końcowa faza wymaga mocniejszego/głębszego docisku stopą

 

Moje zagadki (prośba o pomoc):

- chciałbym aby pedał był "krótszy", czy da radę to zrobić i czy mogę takiej regulacji oczekiwać od mechanika?

- czy samo wysuszenie, bez otwarcia serwo jest sposobem, które pozwala wyeliminować wodę bynajmniej na tą chwilę? Nie chcę płacić za robotę, która nie da mi oczekiwanego efektu? Tutaj potrzebuję Waszej opinii.

- czy jest jeszcze coś na co powinienm zwrócić uwagę po takiej ingerencji w układ hamulcowy ???

 

Z góry dzięki za każdą opinię. Jutro tj. 2012-02-08 około 18stej odbieram autko, z pewnością podzielę się efektem końcowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Koledzy

A wiec mam to samo. Po przejechaniu kilku kilometrów blokowały się hamulce z przodu (szczególnie lewe koło). Oddałem samochód do znajomego mechanika, wyczyścił serwo, mówi że była w nim woda i troche rdzy, zrobił paskiem 40 km i wszystko było ok. Ja zrobiłem jakieś 10 km - nadal wszystko ok. Dzisiaj rano w drodze do pracy - problem is back:/ Po przejechaniu 15 km i kilkukrotnym użyciu hamulców - opory toczenia, hamulce zaciśnięte, pedał twardy. Już kompletnie zgłupiałem... Serwo do wymiany? Czy może to coś innego? Bardzo proszę was o pomoc...Dodam jeszcze ze jak pasek postoi cały dzień na parkingu, hamulce puszczają i można jeździć do czasu kiedy znowu nie zaczną blokować (czyli jakieś 20 km). Dodatkowo problem występuje tylko w zimę przy ujemnych temperaturach, w lato wszysztko jest ok.

Edytowane przez GBLS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Koledzy

A wiec mam to samo. Po przejechaniu kilku kilometrów blokowały się hamulce z przodu (szczególnie lewe koło). Oddałem samochód do znajomego mechanika, wyczyścił serwo, mówi że była w nim woda i troche rdzy, zrobił paskiem 40 km i wszystko było ok. Ja zrobiłem jakieś 10 km - nadal wszystko ok. Dzisiaj rano w drodze do pracy - problem is back:/ Po przejechaniu 15 km i kilkukrotnym użyciu hamulców - opory toczenia, hamulce zaciśnięte, pedał twardy. Już kompletnie zgłupiałem... Serwo do wymiany? Czy może to coś innego? Bardzo proszę was o pomoc...Dodam jeszcze ze jak pasek postoi cały dzień na parkingu, hamulce puszczają i można jeździć do czasu kiedy znowu nie zaczną blokować (czyli jakieś 20 km). Dodatkowo problem występuje tylko w zimę przy ujemnych temperaturach, w lato wszysztko jest ok.

Proponuję wymienić płyn hamulcowy ;) u mnie pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuję wymienić płyn hamulcowy ;) u mnie pomogło

 

Właśnie też myślałem że to jest przyczyną, dlatego przed nadejściem mrozów (około 2 tygodnie temu) płyn wymieniłem na nowy:/ I nic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie też myślałem że to jest przyczyną, dlatego przed nadejściem mrozów (około 2 tygodnie temu) płyn wymieniłem na nowy:/ I nic.

 

Jak wyjmowałeś serwo to pod serwem i aku udrożnił ci mechanik odpływy?

Jak masz możliwość podmień serwo na próbę, może któraś z membran gumowych ma małą dziurę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyjmowałeś serwo to pod serwem i aku udrożnił ci mechanik odpływy?

Jak masz możliwość podmień serwo na próbę, może któraś z membran gumowych ma małą dziurę.

 

Chyba właśnie tak zrobię. Mam okazję kupić używane serwo z anglika, zobaczymy co z tego wyjdzie...

A odpływy mechanik udrożnił, wyczyścił też jedną z komór serwa. Drugiej nie czyścił bo boi się ze po jego rozebraniu nie będzie już tak szczelne jak przed. Dlatego polecił mi żebym wymienił całe na używke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba właśnie tak zrobię. Mam okazję kupić używane serwo z anglika, zobaczymy co z tego wyjdzie...

A odpływy mechanik udrożnił, wyczyścił też jedną z komór serwa. Drugiej nie czyścił bo boi się ze po jego rozebraniu nie będzie już tak szczelne jak przed. Dlatego polecił mi żebym wymienił całe na używke.

 

To masz odpowiedź, w moim serwie miałem wodę z lodem w dwóch komorach. Rozebrałem i złożyłem bez problemu działa od zeszłego roku, ale jak masz dobrą używkę to nie ma co się bawić z rozbieraniem, szybciej przełożysz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności